De motorsite die alles heeft

wacky1972

MF'er
3 okt 2004
84
0
Schoonhoven
Hoi,

Ben een beetje aan het knutselen met frontpage om een motorsite in elkaar te bakken. Nu zijn natuurlijk een aantal dingen onontbeerlijk op een motorsite....
motoren, motoren en motoren, maar wat nog meer.

Zelf ben ik nogal eens op zoek naar motortochten voor de vakantie, leuke motorcampings, onderdelen voor de motoren, info over het merk en type, etc.

Lang verhaal maar de vraag die ik graag es in de groep gooi... Als jullie een motorsite bezoeken wat vindt je dan belangrijk en wat zoek je er dan...

Oh ik ben gisteravond begonnen dus je kunt werk in uitvoering zien op:
www.jacco.scheper.freeler.nl

Greetz,

Wacky

P.s.: Hij een zx12r en zij een cb600
 
Een motorsite als deze heeft eigenlijk alles, voor mij dan. Hier kun je eigenlijk alles lezen/zien wat je maar over motoren wilt weten: ervaringen, techniek, nieuwtjes, bloopers, filmpjes enz..

BTW, ik zou eens wat verder rond kijken als je een site gaat maken, want die van jou ziet er erg schreeuwerig en druk uit. Niet echt prettig om te zijn. Probeer het een beetje stijlvol te houden en niet meteen beginnen met een drukke achtergrond en knipperende under construction verkeersttekens.
Maa goed, verder veel plezier d'r mee.
 
-Waarom iemand voor een bepaalde motor kiest, en welke andere motoren die persoon ook overwogen heeft.
-Wat zijn/haar ervaringen met de motor zijn (goede en slechte)
-Plaatjes! :P
-De specs zijn niet altijd even interessant, kan je op de fabriekspagina ook vinden
-Als er dingen aan de motor geknutselt zijn, vind ik dat ook leuk om te lezen (weer, veel plaatjes)
-Wat voor bagagesysteem en communicatie set gebruikt iemand (indien van toepassing) en wat zijn de ervaringen daarmee?

En verder vind ik het persoonlijk belangrijk dat de layout er goed en vooral rustig uit ziet. Bij een erg drukke site met veel bewegende en stuiterende plaatjes ben ik binnen 5 seconden weg. Qua layout luidt mijn motto dan ook altijd: "Beter goed gejat dan slecht verzonnen" O-) Maar goed, da's mijn mening natuurlijk :)

Nog een paar punten ter verbetering over je site zoals hij nu is:
-De witte tekst is op sommige plekken slecht te lezen op de achtergrond
-Hij oogt vrij druk met alle plaatjes/wordart en de verschillende stijlen plaatjes en tekst vormen geen geheel.
 
ik zou beginnen met de achtergrond aan te passen die is zo druk en overheersend dat jou mail me icoon niet eens op valt het is dat ik er over heen schoof met mijn muis en dat ik ineens iets zag bewegen.

je kan het beste rustige neutrale kleuren gebruiken leest ook het prettigst
 
Ha Wacky.... kijk eens op http://www.xjrcafe.nl

dat heeft (voor de XJR liefhebbers...en anderen) eigenlijk alles wat een goede site moet hebben, forum - techische info - links - accessoirelijst - fotoalbums - agenda met "things to do" en niet te vergeten..heel veel bezoekers....

Veel succes met je Site 8-)
 
IMHO.. het ziet er niet uit. Wordart headers, veel te drukke achtergrond waardoor eventuele text nauwelijks te lezen is, zichtbare frameborders (over het algemeen wil je die niet zien).

Als je perse dat plaatje op de achtergrond wilt, haal dan het contrast eruit zodat er een soort van spookbeeld van overblijft. Ook mist de DTD header in source, maar dat komt omdat je frontpage gebruikt.
 
Die achtergrond doet een beetje pijn aan mn ogen als je er lang (langer dan 3 sec) naar kijkt

Vraag ff of je bezoekers van tevoren een zonnebril opzetten 8-)

wel leuk initiatief trouwens!
 
een motorsite heeft 1 ding NIET en dat is microsoft frommelpage extentions :+
wat zou je denken van PHP met bijv Xoops ?
 
een motorsite heeft 1 ding NIET en dat is microsoft frommelpage extentions :+
wat zou je denken van PHP met bijv Xoops ?

frontpage is opzich wel handig om te gebruiken..
ik heb de basis dingen met frontpage ff gedaan (zoals frames)
maar daarna met html verder gegaan..
 
zo lang de site maar beter er uit komt te zien, maakt het mij niet zoveel uit... maar het gaat uiteindelijk om de fiets(en)!!!
 
oke als degene die het eerst concept schreeuwerig vonden nog een keer willen kijken... je hoeft deze keer geen zonnebril op te zetten.
Ik kan best tegen wat opbouwende kritiek dus schiet er op los!

En alvast bedankt!
 
ziet er inderdaad veeeel beter uit dan de eerste poging! maar misschien die plaat rechts van wacky's zx12r (bovenste frame) weghalen?

ennuh al 527 bezoeker?? doe je goed! :+
ik zag dat ie ook elke refresh telt ;)
 
Probeer het gewoon wat strakker, netter en laten ogen als een professionele pagina. en die menu item gewoon zelf maken en niet de standaard dingen gebruiken

das mijn tip :)
 
Ben nog niet helemaal een internetbouwer, dus voorlopig nog mijn normale job maar houden.. Ik zal es zoeken hoe ik dat refresh kan uitzetten.. moeten natuurlijk wel echte hits zijn.
 
je moet kijken bij de Statistics en dan onder Total Uniques dan heb je elke unieke bezoeker

[edit]
gooi nog ff een <br> tussen This site is a work in progress! Feel free to give me some pointers! en het plaatje.. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan