De MT 5001 Android GPS voor je Motor

Lijkt mij ook wel wat dat ding. Kan ik eindelijk film kijken onderweg. :+ Navigeren doe ik nu nog met gesproken woord maar voor dat geld lijkt mij dit beter. @Freubeltje hoe heb jij dat met die camera gedaan?
In het versys 650 topic staat er een post over. Een van de laatste paginas. Simpel te doen en kost een appel en ei 😊

Linkje naar de post: Freubeltje in "Kawasaki versys 650 deel 4"

Sorry ik zat op mijn mobieltje en dan is het een drama om even een topicpost te linken.
 
Laatst bewerkt:
Dan ga ik Shirley vragen dat voor ons te maken ;)
 
Laatst bewerkt:
Net even wat getest met tomtom go app. Ik heb even mydrive gekoppeld en wat routes met "myroute app" geëxporteerd (gpx) en warempel dat werkt vlekkeloos. Ook online bij "mydrive" kun je makkelijk gpx opslaan. Maar mijn voorkeur heeft toch wel "myroute app" aangezien ik de routes dan ook even op de "HERE" kaarten kan zien zodat vrienden met Garmin enz dezelfde route rijden mocht ik de route delen met ze.
 
Net even wat getest met tomtom go app. Ik heb even mydrive gekoppeld en wat routes met "myroute app" geëxporteerd (gpx) en warempel dat werkt vlekkeloos. Ook online bij "mydrive" kun je makkelijk gpx opslaan. Maar mijn voorkeur heeft toch wel "myroute app" aangezien ik de routes dan ook even op de "HERE" kaarten kan zien zodat vrienden met Garmin enz dezelfde route rijden mocht ik de route delen met ze.
Daar ben ik ook al mee bezig geweest. Via MyDrive en dan openen in TomTom Go. De route wordt vlekkeloos overgenomen. Mooie oplossing. Ik ben erg nieuwsgierig of deze app ook op de navi draait.
 
Laatst bewerkt:
Daar ben ik ook al mee bezig geweest. Via MyDrive en dan openen in TomTom Go. De route wordt vlekkeloos overgenomen. Mooie oplossing. Ik ben erg nieuwsgierig of deze app ook op de navi draait.

Klopt geen fout te ontdekken. Het is wel zo dat als ik ze vanuit "myroute app" exporteer dat ik zowel een route als een track krijg. Vooral die laatste optie ben ik wel blij mee!

Ik ga er stiekem vanuit dat het wel zou moeten draaien. Ik heb even de minimale specificaties opgezocht voor tomtom go app en daar voldoet het toestel ruimschoots aan. Maar er is natuurlijk maar 1 manier om daar achter te komen. :P
 
Gefeliciteerd Willie!

Ik heb hem nog niet hè!
Dat duurt nog wel een tijdje!


Jouw korte levertijd verhaal haalde me over. Wel een leuke bijkomstigheid is dat ze bijna zijn uitverkocht en een 2e batch nog wel een tijdje kan duren volgens de fabrikant. En ja wachten is niet mijn sterkste punt :+
 
Leuk, wij gaan de kastanjes maar uit het vuur halen dan.
 
Laatst bewerkt:
Net even wat getest met tomtom go app. Ik heb even mydrive gekoppeld en wat routes met "myroute app" geëxporteerd (gpx) en warempel dat werkt vlekkeloos. Ook online bij "mydrive" kun je makkelijk gpx opslaan. Maar mijn voorkeur heeft toch wel "myroute app" aangezien ik de routes dan ook even op de "HERE" kaarten kan zien zodat vrienden met Garmin enz dezelfde route rijden mocht ik de route delen met ze.


Natuurlijk gaat dat vlekkeloos.
Heb in t tomtom rider 40 400 410 topic een klein verslag gedaan met n mini route en gekeken wat de tomtom go doet als
- ik niet bij t begin van de route begint (hij leidt je zo snel mogelijk naar de route en vervolgt deze tot t eindpunt.
- wat hij doet als ik verkeerd rijd (berekent snel n route naar de oorspronkelijke rout, maar slaat gelukkig overgeslagen punten over. Hij leidt je dus niet terug naar vergeten punten.

Ging echt top
 
Daar zit inderdaad verschil in! Wel even met de kanttekening dat er nu net een kaart update is dus zal het nog een keer testen met de nieuwe kaart! Ik had in myroute app even kaart overlay gedaan en de here en tomtom kaart vergeleken daar zijn ze wel het zelfde namelijk.

Hier nu het verschil in de go app!

full

full
 
Bovenstaande is gerapporteerd als een bug in de Rider 400 en deze zit dus ook in Go App.
Wel logisch. Het heeft te maken met die stippeltjes op sommige wegen.

TomTom interpreteert GPX files (route en tracks). Dus je bent nooit helemaal zeker. Vandaar mijn pleidooi dat je de originele track in zicht wilt hebben, zoals bij de Zumo's bv. Daar wil men niet aan. Ook goed, er is geen lol te beleven tijdens het trekken aan dooie paarden. Dus TT doet maar.
Vandaar mijn Android voorkeur: Osmand of locus voor tracks (All Road, etc) en IGO voor GPX routes ...... maar mischien moet Shirley daar nog wat voor doen.
(Osman kan ook prima GPX routes aan)

Vraagje: heeft de TT GO App ook de mogelijkheid ITN files te laden zoals de Rider 400?
 
Bovenstaande is gerapporteerd als een bug in de Rider 400 en deze zit dus ook in Go App.
Wel logisch. Het heeft te maken met die stippeltjes op sommige wegen.

TomTom interpreteert GPX files (route en tracks). Dus je bent nooit helemaal zeker. Vandaar mijn pleidooi dat je de originele track in zicht wilt hebben, zoals bij de Zumo's bv. Daar wil men niet aan. Ook goed, er is geen lol te beleven tijdens het trekken aan dooie paarden. Dus TT doet maar.
Vandaar mijn Android voorkeur: Osmand of locus voor tracks (All Road, etc) en IGO voor GPX routes ...... maar mischien moet Shirley daar nog wat voor doen.
(Osman kan ook prima GPX routes aan)

Vraagje: heeft de TT GO App ook de mogelijkheid ITN files te laden zoals de Rider 400?

Ho ho ho :P

Zoals ik al aangaf heb ik zoals je op de onderste foto kunt zien de route op de garmin en tomtom overlay gelegd en dan pakt de tomtom kaart dus wel de zelfde route. Het gaat hier ook om de nieuwste kaart dus ik zou het eerder toeschrijven aan de software van bepaalde toestellen/app! Of misschien wel de instellingen?..? Ik zal vandaag er eens mee gaan vogelen.

Als je myroute app gold abonnement hebt is deze optie ook voor jou beschikbaar!

Zoals ik eerder gisteren al aan gaf kon ik hem ook als track naar de go app schieten ik ben benieuwd hoe hij daar mee om gaat em zal dat vandaag even testen hij het geheel dan anders benaderd.
 
En getest met track en nieuwe kaarten. Echter blijft hij deze move maken.... Log ik echter in bij bij mydrive dan geeft hij de route wel juist aan. Dus deze afwijkingen is echt te weiten aan de berekeningen van het systeem of de app.
 
Ja en volgens ingewijden heeft het wel degelijk te maken met de met stippeltjes gemarkeerde wegen.
De weerstand om daar niet overheen te rijden met verkleind worden.
Zelfs het idiote gedrag in Boxtel wijdt men daar aan.
TomTom heeft het erkent en werkt aan een oplossing.

Waar het mij omgaat is of de app hetzelfde is als de Rider. Want dan hoef ik geen Rider aan te schaffen en heb ik een hele bende vrijheid voor 135 euro. En 45 euro per 3 jaar aan up to date kaarten en verkeersinfo.
 
Ja en volgens ingewijden heeft het wel degelijk te maken met de met stippeltjes gemarkeerde wegen.
De weerstand om daar niet overheen te rijden met verkleind worden.
Zelfs het idiote gedrag in Boxtel wijdt men daar aan.
TomTom heeft het erkent en werkt aan een oplossing.

Waar het mij omgaat is of de app hetzelfde is als de Rider. Want dan hoef ik geen Rider aan te schaffen en heb ik een hele bende vrijheid voor 135 euro. En 45 euro per 3 jaar aan up to date kaarten en verkeersinfo.


A oké de oorzaak kan ik niet beamen maar ik geloof je gelijk. Nee die rider hoef je niet aan te schaffen en die 3 jaar voor 45 euro zijn ook goeie alternatieven voor die goed werken ben ik inmiddels achter.
 
Laatst bewerkt:
Lezen vanaf hier: Mr. M in "TomTom Rider 40, 400, 410 (deel 3)" en dan wordt het duidelijk. Een bug (zo zie ik dat) die er ergens via een update erin gekomen is.
Nog niet opgelost. Maar dan gaat wel gebeuren volgens de ingewijde, Hans V.

Interessant is dat de Mobile App dit ook heeft en we dit dus in de gaten moeten houden ivm de MT 5001. We willen natuurlijk zo goed mogelijke Apps kunnen adviseren. ;)
 
Lezen vanaf hier: Mr. M in "TomTom Rider 40, 400, 410 (deel 3)" en dan wordt het duidelijk. Een bug (zo zie ik dat) die er ergens via een update erin gekomen is.
Nog niet opgelost. Maar dan gaat wel gebeuren volgens de ingewijde, Hans V.

Interessant is dat de Mobile App dit ook heeft en we dit dus in de gaten moeten houden ivm de MT 5001. We willen natuurlijk zo goed mogelijke Apps kunnen adviseren. ;)


Poe heb een aantal pagina's gelezen en denk inderdaad dat je hier van een bug kunt spreken.

Overigens toch nog even zelf aan het knutselen gegaan en zoals je kunt zien op onderstaande afbeelding ik krijg de route wel beter dan voorheen.

full


Dit effect krijg je op het moment als je de manier van berekening op fiets of wandel route zet.

Het gemis is dus de bug en dat hij zoals je ook al eerder aangaf een herberekening doet. Helaas is dat laatste niet uit te zetten zoals bij igo en garmin... Teminste ik kon de optie niet vinden.
 
Laatst bewerkt:
Leuk he :)

Nu moeten we straks Shirley uitleggen dat zij IGO moet verbouwen, want we willen gewoon GPX routes kunnen laden, maar herberekenen uit kunnen zetten.
En tracks, onafhankelijk van de kaart de track met misschien wel 3500 punten tonen.

Mens krijgt nog een hart-aanval van ons (mij) :) :)

Goed weekend folks, Marten
 
Terug
Bovenaan Onderaan