De MT 5001 Android GPS voor je Motor

KitKat stond bekend als een versie die weinig power (Chip) nodig zou hebben.

Dat speelt voor betaalterminals geen rol, want die hebben een vaste voeding. Er is een video van "the making of Symbolica" waar je kunt zien dat in die voertuigen ook android 4.4 zit, je ziet het aan de groene desktop.
 
Ik heb geprobeerd het antwoord op deze vraag via de reacties te achterhalen, maar helaas:

Is Android 6 al uitgebracht voor de MT 5001?
 
Is Android 6 al uitgebracht voor de MT 5001?

Het zou me sterk verbazen als ze dat zouden doen. Goedkoop device, met Android 4.4, en het kost veel geld om dat te updaten want dan moet je eerst een nieuwe versie van Android bouwen voor het device en die dan distribueren aan je klanten. Mijn ervaring is dat leveranciers dat niet doen, ook niet grote leveranciers als Elo Systems of Newland.
 
Verbaas je dan maar. Zoals je hierboven hebt kunnen lezen heb ik 3 Android 6 updates voor ze getest.

Mijn Nomu S10 kreeg van de fabrikant 'gewoon'een officiele 7.0 update.

Trouwens, de 5001 wordt regelmatig gebruikt, zonder issues. 4.4.2 + 1GB RAM. De originele 512 versie was duidleijk te traag.
 
Laatst bewerkt:
Tja, de MT5001 biedt ie ook steeds aan. Maar voorraad staat altijd op 0. Android Motor Navigatie Systemen
Deze hierboven genoemd zou wel eens een vervanger kunnen zijn.
Maar ja, dan 1 GB net aan, en zou ik toch voor een smartphone kiezen denk ik.
 
Hij doet het nog steeds ;)
Deze vakantie mee geweest en gebruikt, want de Nomu S10 heeft een kapot scherm.
Ik heb Android 6 erop gezet en dat betekent traag starten. Paar minuten is ie gauw onderweg + een minuuut voor de TT Go App.
Prolech zegt hier mee bezig te zijn. Dat moet ook wel, want anders onverkoopbaar.
Maar als hij loopt, is alles snel genoeg en ok.

Ik wacht rustig af en zoek een nwe tel. met Wireless Charging. Blackview (bv5800) heeft er eentje voor weinig. Ik wacht nog effe wat feedback af van een Nederlandse koper.
 
Na overleg ben ik terug op Android 4.4.2
De Android 6 versie heeft een vervelende Prolech tik: Als je de oplader loskoppelt (bv je zet de motor uit) dan sluit het toestel na 10 seconden af, tenzij je op Cancel drukt.
Dat vergeet ik regelmatig en ja dan moet je weer opstarten en dat duurt dan weer 4 - 5 minuten voor alles draait.
Met de 4.4.2 versie is dat in een minuut klaar en bovendien, bij het loskoppelen van de lader komt er een scherm met 3 keuzes en gaat ie nooit zelf afsluiten, tenzij je op 'Power Off'klikt. Veel beter dus.

Men schijnt te werken aan een veel snellere Android versie. Dat moet ook wel, want zo is hij niet verkoopbaar. TomTom Go werkt nog met 4.4.2, maar andere apps laten dat zometeen vallen.

Ik heb weer een systeem waar ik goed mee overweg kan. Dat afsluiten was echt een showstopper. Hoop dat ze dat nu begrepen hebben. ;)

gr M
 
Gisteren nog een tochtje gemaakt en de 4.4.2 versie gebruik zo veel minder energie, dat de accu makkelijk naar 100% oplaadt in 50 km.
Hij start binnen een minuut op en even later is de TT GO app ook 'Ready to Race'. :)

Zolang mijn favoriete apps (TomTom en Osmand) blijven draaien op 4.4.2 is het een blijvertje.
 
Yep, die heeft Paul vorig jaar in handen gehad:

Nou, de "FodSports" 5 inch navigatie blijkt in de praktijk een onbruikbaar ding te zijn.

De afleesbaarheid van het display gaat eigenlijk nog wel. Zeker als je hem een beetje rechtop zet. Het zonnescherm doet dan goed zijn werk. En wat dat betreft zou het apparaat prima bruikbaar zijn.

Maar op de de een of andere manier is het apparaat gewoon te traag voor bijvoorbeeld Calimoto. Die app blijft vastlopen. Terwijl de app op zich goed is. Ik heb hem getest op een Tablet in de auto en daar werkt ie uit de kunst. Zelfs bij mij in de buurt kwam ik op verrassend mooie weggetjes.

De TomTom app werkt wel op het apparaat maar gewoon te traag. Het duurt zeker een minuut voor hij begint met navigeren.

Als laatste blijkt het onmogelijk de SD kaart te gebruiken voor de kaarten voor Calimoto of voor TomTom.

Tóch blijf ik erbij dat ik op de een of andere manier over moet naar Android. Nu nog een goed toestel!
In de camper gebruik ik een 7" Lenovo tablet van 79 Euro. Hierop werkt de TomTom Go app echt perfect. En ook Calimoto (is echt een app met toekomstperspectief).

Met Android 4.2.2 is de GPS snel genoeg, alle apps draaien. Maar met Android 6 kun je het in feite vergeten.
 
De MT5001 doet het nog steeds goed. Mijn zonen zijn er afgelopen weekend nog mee op pad geweest. Gewoon met de 4.4.2 Android software en geen fancy apps. Alleen TT Mobile, TT Flitsers en Osmand +. O ja en Google Drive om de gpx files op te pikken voor Osmand+.

Klein vraagje: heeft iemand nog een oude houder liggen van het Chinese spul. Ik ben het schroefje kwijt:

houder-mt5001.PNG


T'is een apart modelletje. Ik heb het ook effe aan Prolech gevraagd.
Maar wellicht ligt er nog ergens een houder te verstoffen. Ik denk dat bv de RAGE enzo dezelfde houders en schroefjes gebruikten.

Dank en groet, Marten
 
Kan er persoonlijk niet warm voor lopen. Niet te snelle SOC, Android 6, maar 512 MB Ram. Gezien de prijs een redelijk apparaat
 
Nee joh, met die 512 RAM haalt ie niet eens redelijk. De mijne met 1 GB doet het redelijk op Android 4.4.2
Met 6.0 drama.
 
Yep, die heeft Paul vorig jaar in handen gehad:



Met Android 4.2.2 is de GPS snel genoeg, alle apps draaien. Maar met Android 6 kun je het in feite vergeten.


Dat klopt niet zie het bericht van Paul destijds hier onder. Dit toestel heeft 1 gb werkgeheugen en 16gb opslag.

Ps ik ga hem testen heb ik besloten...

5'' Android Motorcycle Car Bluetooth GPS Navigation 4.4 WiFi 512m RAM 8gb Flash for sale online | eBay

Deze staat nu weer op Ebay.

Wil ik eens gaan proberen met Calimoto (Ziet er veelbelovend uit), Tomtom Go en misschien Tyre.
 
Laatst bewerkt:
Yep, maar volgens Shirley is dat onjuist: "we have new Android GPS RAM 1GB and Memory 16GB now, it's MTK solution Android 6.0"
Ik weet niet waar MKT voor staat.
Ze hadden meteen er 4 GB en 32 GB in moeten zetten. Ik denk dat het nu nog steeds traag is.
De onze loopt nu ok met 1 GB RAM en Kitkat als OS. Ik ga daar niet meer aan knoeien.
 
Yep, maar volgens Shirley is dat onjuist: "we have new Android GPS RAM 1GB and Memory 16GB now, it's MTK solution Android 6.0"
Ik weet niet waar MKT voor staat.
Ze hadden meteen er 4 GB en 32 GB in moeten zetten. Ik denk dat het nu nog steeds traag is.
Maar waarom zou men dan deze boven de fodsports moeten nemen?

Overigens heb ik van gorider begrepen dat die ook met een nieuw android toestel komen over een week of 3 verkrijgbaar in Nederland. Specs kreeg ik nog niet los gepeuterd....

Heb besloten om toch de fodsports te bestellen zoals ik al eerder zei en die te gaan testen.

Nog wel een tip hij word al aangeboden voor een kleine 30 euro op aliexpress dus de inklaring kosten zijn relatief laag! Wel hoge verzendkosten maar goed.... 😇Doe er je voordeel mee
 
GoRider is de Prolech distributeur. Die verkocht reeds de 1GB 5001 voor Prolech. Maar weet niet of ze daadwerkelijk 1 hebben verkocht. ;)
Zij zullen het dus hebben over de MT5002
 
Zo ik heb de mt5002 ook besteld. De fodsport word deze week geleverd.

Als ik ze beide binnen heb maak ik wel even een vergelijking/overzichtje voor de mensen hier. 👍

Tav Mr 'm misschien topic naam veranderen in "android gps systemen"?
 
Terug
Bovenaan Onderaan