De MT 5001 Android GPS voor je Motor

Nooit doen!!! Ik wilde dat effe uitproberen en binnen een dag was de usb ingang afgebroken van de printplaat.
Niet doen. Alleen als hij stabiel op je buro ligt en connected aan de PC.
Ik kan de mijne dus kwa OS upgrade niet meer doen.

Kun je toch vanaf een sd kaart doen?
 
Ik denk dat je de cradle wilt aansluiten op een usb stopcontact op je motor? Rijden met een usb stekkertje in de navigatie zelf is erg belastend voor de usb poort in het toestel. Geen goed idee dus.

Wil je de cradle voeden via usb dan zou dat moeten kunnen. Dan zou ik de auto lader opofferen. knip hier het stuk snoer af. Neem ook een usb kabel en knip deze door. Afstrippen. Rood aan rood en zwart en zwart aan zwart. De groene en gele draad in de usb gebruik je niet. Je hebt dan een kabel met aan de ene kant een usb stekker en aan de andere kant een rond stekkertje dat in de stekker van de cradle past.

Nadeel is wel dat ook een usb aansluiting op de motor niet waterdicht is.

Gewoon het 5 volt convertertje inbouwen lijkt mij een beter idee.
 
Kun je toch vanaf een sd kaart doen?
Dat denk ik niet, want je speciale installatiesoftware nodig op je PC om het OS te upgraden of downgraden.
Maar dat is ok, want ik ga hem niet upgraden, blijft op Kitkat. De 6.0 upgrade hebben ze nooit 100% gekregen en was tergend langzaam.
Inmiddels de accu binnen. Zal ik een dezer dagen es plaatsen.
 
Hallo Williej
Weet jij mischien hoe ik op mijn MT 5002 gps kaarte en apps naar mijn sd kaart kan verplaatsen/zetten
 
De TomTom app doet dat automatisch als er meer ruimte op de SD kaart is dan in het interne geheugen. In bijvoorbeeld Calimoto en Myroute Navigatie kun je het aangeven in de app instellingen.
 
Bv een tweede nav. app en ook het kaart materiaal van Noort Amerika

Je kunt soms bij het instellingen menu naar apps gaan en vervolgens kiezen verplaatst naar sd. Ook zijn daarvoor apps te krijgen wat net wat makkelijker werkt move app to sd is hier een voorbeeld van. Met betrekking tot het kaart materiaal verplaatsen kun je aanhouden wat Paul zegt.
 
Hallo
Weet imand of en hoe ik mijn samsung telefoon kan koppelen aan de MT 5002 voor file meldingen bv
 
Hallo
Ik heb een vraag over het aansluiten van de MT5002 op de motor via de voeding van de mount.
Als ik die voeding aansluit op de accu en hij krijgt stroom moet de nav. dan aanspringen zoals hij doet wanneer hij voeding krijgt via USB
 
Hallo
Ik heb een vraag over het aansluiten van de MT5002 op de motor via de voeding van de mount.
Als ik die voeding aansluit op de accu en hij krijgt stroom moet de nav. dan aanspringen zoals hij doet wanneer hij voeding krijgt via USB

Ja volgens mij wel.
 
Oke dan is de voeding of de mount kapot van mijn MT 5002
Weet jij of iemand anders of die los te bestellen zijn ..
 
Ja dat ben ik ook van plan maar ik zit met de vraag op welke van de 5 pinnetjes in de houder moet wat voor spanning staan.
5 volt misschien en op welke pin
 
Als je maar 5V meet.
Uit mijn moet je de buitenste pennen hebben, maar zet massa op de eerste en loop vervolgens de pennen af.
Zijn de contactrondjes op het toestel nog ok?
 
Ja Mr M de contactrondjes zijn oke toestel heb ik tweedehands gekocht in is nog maar enkele keren gebruikt zij men
Ik heb op de pinnetjes van de mount gemeten in verschilende kobinaties en volgorde maar geen enkele spanning
Daardoor denk ik toch dat of de voeding of de mount kaduk is
Imand anders noch ee voorstel om te achterhalen of het echt zo is
 
Kijk nog effe goed naar de plug en kabel, zodat je die ook uit kunt sluiten. Op de kabel moet 12V staan.
Maar ik denk dat hij idd stuk is.
 
Ook op de plug van de kabel kan ik geen spanning meten zo mijn inziens 5 volt moeten zijn (input 12 v output 5 v)
Dus ik denk dat inderdaad de plus en de min ooit verwisselt zijn en daardoor de spanning regelaar stuk is gegaan
Dus maar een nieuwe bestellen
Heren bedankt allemaal voor de reacties en de link om een nieuwe te bestellen
Mvg Harley
 
Terug
Bovenaan Onderaan