De natte dromen sont arrivées ! ZX6&12R gelev

Moet je voor de grap eens een Two Bros of Arrow pijp op die ZX12R zetten :}

Verder kan je erover denken om de restrictie (ziet die er dan ? ja dus) eruit te halen. Voor zover ik begrepen heb is de nieuwe 178pk maar makkelijk weer op de originele 190 te krijgen.

damn 190 pk?
wat weegt dat ding??
 
210kg droog.
De 2002 modellen zijn beperkt doordat je in 6 niet meer het max toerental kan draaien. Om zo de max snelheid net onder de 300kmh te houden.
190 krukas pk's zijn mogelijk door een andere uitlaat (bijv Akrapovic).
 
Zoals ik het begrepen heb levert het blok 178 PK uit zichzelf maar dmv de RAM air kan ie afhankelijk van de snelheid 190 PK leveren. Hieronder een stukje vanop de RTL website:

En dan de vermogensbron! Het gaat hier om een vloeistofgekoelde viercilinder zestienklepper, die voorzien is van injectie. Standaard levert dit blok 178 pk, maar als de Ram Air – de grote luchthapper net onder de lampen - in werking treedt, wordt dit vermogen opgevoerd tot maar liefst 190 pk! De theorie is als volgt: Hoe sneller je gaat, hoe beter de motor kan ademhalen en des te meer vermogen je uit je blok krijgt. En geloof ons maar, dit werkt!

Het is inderdaad wel zo dat er een toerentalbegrenzer opzit tegenwoordig die 500 tpm eraf knijpt in de hoogste versnelling zodat je net aan/onder de 300 km/u blijft. :( Maar dat is dmv een Muzzy blokje te verhelpen... :j

Verder nog op de RTL site: ... een verrassing is de ongelooflijk vette titanium-uitlaat, die een overheerlijk gejank ten gehore brengt... :}

Grtz,
iBuZze
 
Laatst bewerkt:
Zoals ik het begrepen heb levert het blok 178 PK uit zichzelf maar dmv de RAM air kan ie afhankelijk van de snelheid 190 PK leveren. Hieronder een stukje vanop de RTL website:

En dan de vermogensbron! Het gaat hier om een vloeistofgekoelde viercilinder zestienklepper, die voorzien is van injectie. Standaard levert dit blok 178 pk, maar als de Ram Air – de grote luchthapper net onder de lampen - in werking treedt, wordt dit vermogen opgevoerd tot maar liefst 190 pk! De theorie is als volgt: Hoe sneller je gaat, hoe beter de motor kan ademhalen en des te meer vermogen je uit je blok krijgt. En geloof ons maar, dit werkt!
En dan de vermogensbron! Het gaat hier om een vloeistofgekoelde viercilinder zestienklepper, die voorzien is van injectie. Standaard levert dit blok 178 pk, maar als de Ram Air – de grote luchthapper net onder de lampen - in werking treedt, wordt dit vermogen opgevoerd tot maar liefst 190 pk! De theorie is als volgt: Hoe sneller je gaat, hoe beter de motor kan ademhalen en des te meer vermogen je uit je blok krijgt. En geloof ons maar, dit werkt!


Het is inderdaad wel zo dat er een toerentalbegrenzer opzit tegenwoordig die 500 tpm eraf knijpt in de hoogste versnelling zodat je net aan/onder de 300 km/u blijft. :( Maar dat is dmv een Muzzy blokje te verhelpen... :j

Verder nog op de RTL site: ... een verrassing is de ongelooflijk vette titanium-uitlaat, die een overheerlijk gejank ten gehore brengt... :}

Grtz,
iBuZze

geloofde het de 1e keer ook wel hoor :+
 
Gefeliciteerd allebei met de prachtige motoren!! :} en... ik ben het er mee eens; de kleuren zijn ook prachtig, kawagroen vind ik persoonlijk zeer lelijk, maar blauw en zilver :9
 
Iemand tips m.b.t. optimaal opnemen van het geluid van mijn ZX12 ?
Heeft geen zin om alle moeite te doen voor een stom eindresultaat...

Tx,
iBuZze
 
210kg droog.
De 2002 modellen zijn beperkt doordat je in 6 niet meer het max toerental kan draaien. Om zo de max snelheid net onder de 300kmh te houden.
190 krukas pk's zijn mogelijk door een andere uitlaat (bijv Akrapovic).

Oh, Ik dacht dat het kwam doordat de versnellingsbak het niet aankon vandaar het vermogen teruggeschroefd!
Heb een verhaal gelezen waarin dat stond (vraag me niet welk blad ook al weer)
Een aantal testers namen de bike mee om uitvoerig te testen en van een aan tal liep de bak vast.
Gelukkig geen ongelukken (zware dan!)
En sindsdien is die vermogensbeperking
Dit verhaal was voor mij in ider geval de reden om niet te gaan kijken naar de Kawa12.
Maar ik kan er naast zitten hoor!

Mooie fiets in ieder geval :9~
Kijk je uit de eerste Kilometers!
En goed inrijden is het allerbelangrijkst
Let op! je band is ook nog nieuwe he dus niet meteen scheuren
Veel plezier allebei tot ziens on the road :]
 
Bij een eerste test door een Duits blad (Motorrad?) is er een krukas door het carter komen kijken. Daarna werd de inrij periode verlengt naar 3200km (duh).
Verder heb ik *nooit* gehoord van vastgelopen bakken! De ZX12R is al vanaf het 1e model een probleemloze fiets. Het vermogen is nooit beperkt. Wel kon Kawa 200pk uit het blok krijgen, maar door milieu eisen (en betrouwbaarheid?) hebben ze het vermogen wat teruggeschroeft.
 
Bij een eerste test door een Duits blad (Motorrad?) is er een krukas door het carter komen kijken. Daarna werd de inrij periode verlengt naar 3200km (duh).
Verder heb ik *nooit* gehoord van vastgelopen bakken! De ZX12R is al vanaf het 1e model een probleemloze fiets. Het vermogen is nooit beperkt. Wel kon Kawa 200pk uit het blok krijgen, maar door milieu eisen (en betrouwbaarheid?) hebben ze het vermogen wat teruggeschroeft.

Ik ga proberen dat blad op te zoeken (heeft een maat van me en die zie ik pas maandag weer)
Maar ik weet zeker dat dat erin staat, was voor mij een reden om niet door te shoppen richting Kawa, maar ja zat andere keus gezien de nieuwe modellen dit jaar
Nieuwe Fireblade
Nieuwe CBR 600 RR
Nieuwe Kawa 6 en mischien ZX10R!
Nieuwe Yamaha R6 en R1
Nieuwe Gixxer !? onder voorbehoud
Dus keuze zat ik probeer erop terug te komen!
:] :] :]

ps: misschien bedoelen ze met betrouwbaarheid dus de Bak-problemen!?
 
Terug
Bovenaan Onderaan