Hier ben ik dus niet mee eens
Mooie foto's.
Veel plezier
Ach joh, trek het je niet aan...
Mijne is ook niet groen, maar wel echt Kwaak!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hier ben ik dus niet mee eens
Mooie foto's.
Veel plezier
Moet je voor de grap eens een Two Bros of Arrow pijp op die ZX12R zetten
Verder kan je erover denken om de restrictie (ziet die er dan ? ja dus) eruit te halen. Voor zover ik begrepen heb is de nieuwe 178pk maar makkelijk weer op de originele 190 te krijgen.
Zoals ik het begrepen heb levert het blok 178 PK uit zichzelf maar dmv de RAM air kan ie afhankelijk van de snelheid 190 PK leveren. Hieronder een stukje vanop de RTL website:
En dan de vermogensbron! Het gaat hier om een vloeistofgekoelde viercilinder zestienklepper, die voorzien is van injectie. Standaard levert dit blok 178 pk, maar als de Ram Air – de grote luchthapper net onder de lampen - in werking treedt, wordt dit vermogen opgevoerd tot maar liefst 190 pk! De theorie is als volgt: Hoe sneller je gaat, hoe beter de motor kan ademhalen en des te meer vermogen je uit je blok krijgt. En geloof ons maar, dit werkt!
En dan de vermogensbron! Het gaat hier om een vloeistofgekoelde viercilinder zestienklepper, die voorzien is van injectie. Standaard levert dit blok 178 pk, maar als de Ram Air – de grote luchthapper net onder de lampen - in werking treedt, wordt dit vermogen opgevoerd tot maar liefst 190 pk! De theorie is als volgt: Hoe sneller je gaat, hoe beter de motor kan ademhalen en des te meer vermogen je uit je blok krijgt. En geloof ons maar, dit werkt!
Het is inderdaad wel zo dat er een toerentalbegrenzer opzit tegenwoordig die 500 tpm eraf knijpt in de hoogste versnelling zodat je net aan/onder de 300 km/u blijft. Maar dat is dmv een Muzzy blokje te verhelpen...
Verder nog op de RTL site: ... een verrassing is de ongelooflijk vette titanium-uitlaat, die een overheerlijk gejank ten gehore brengt...
Grtz,
iBuZze
geloofde het de 1e keer ook wel hoor
210kg droog.
De 2002 modellen zijn beperkt doordat je in 6 niet meer het max toerental kan draaien. Om zo de max snelheid net onder de 300kmh te houden.
190 krukas pk's zijn mogelijk door een andere uitlaat (bijv Akrapovic).
Bij een eerste test door een Duits blad (Motorrad?) is er een krukas door het carter komen kijken. Daarna werd de inrij periode verlengt naar 3200km (duh).
Verder heb ik *nooit* gehoord van vastgelopen bakken! De ZX12R is al vanaf het 1e model een probleemloze fiets. Het vermogen is nooit beperkt. Wel kon Kawa 200pk uit het blok krijgen, maar door milieu eisen (en betrouwbaarheid?) hebben ze het vermogen wat teruggeschroeft.