De natte droom van G.Vijs (oftewel 2-takt caferacertje)

Gijs Vijs

MF veteraan
28 dec 2005
7.239
1.681
Tja, het moest er toch maar eens van komen. Een vers topic. Het R5-je is nagenoeg klaar en als ik daar strakkies op ga vijzen, moet ik toch ook nog wat de frotten hebben.
(zo heb ik het tenminste aan Mevr Vijs uitgelegd) O-)

Zoals ik in mn andere topic al heb uitgelegd, heb ik al een tijdje zitten broeden op wat ik ga doen. En...ik ben er uit! *O*
Het wordt een redelijk betaalbare caferacer op Yamaha R5/RD basis. :Y

Reeds aanwezig:

Komplete R5 voorvork.( Nodig ivm de voorrem. Dat moet natuurlijk een flinke trommelrem worden.)
RD frame met achtervork. Is reeds gepoedercoat!
R5 klokkenpartij.
RD achternaaf met goede schoenen/voering
Twee RD 350 blokken
Zijdeksels van het reserve R5 blok. (vind ik mooier dan de slecht gespoten deksels v/d RD)
Set gereviseerde cylinders met zuigers en koppen v/d R5.
Zwarte (race)uitlaten uit de USA
Clipons en een tank (met dank aan Rockert) :+
Aluminium lampoortjes

Zie daar het begin is er!

Ff een plaatje hoe het ongeveer gaat worden:

full


Zo, de kop is er af. ;)

Latuuuur.....

:W


 
Eagletjuh hangt wederom aan Gijssie zun (lipen) Topic!!! :Y :Y
Goed idee trouwens zo'n tweetakt caferacert. :Y :Y *O* *O* *O*

Grtz Eagle
 
Kijk de eerste fan is binnen. *O*

Ja, ach eigenlijk lijkt het me niet eens zo gek om tussen al die honda 4-cyl topics (waar niks mis mee is) een tweetaktje te gooien. Vind die omgebouwde Jawa bijv ook wel grappig. _O-

:W
 
[afbeelding]

Zo, de kop is er af. ;)

volgens mij de cilinder ook :+

Word weer een leuk topic! Kan ik mooi wat inspiratie opdoen voor mijn jawa, die misschien ook een cafe-racertje word. Heb van de zomer toch teveel tijd _O-

Ben wel benieuwd hoe die uitlaten eruit zien, foto?
Ga je hem ook nog tunen? Of laat je hem zo?
 
Ben benieuwd wat het uiteindelijke resultaat wordt :)
Mijn eigen jawa 350 caféracer project loopt op z'n eind, heerlijk zo'n 2-takt

foto's voor inspiratie kan je vinden @ 2-takt topic ;)
 
Fan nummer 4 meldt zich! :W
Dit gaat weer een mooi topic worden Gijs, dat ga ik weer volgen :9 :Y
Succes!
 
volgens mij de cilinder ook :+

Word weer een leuk topic! Kan ik mooi wat inspiratie opdoen voor mijn jawa, die misschien ook een cafe-racertje word. Heb van de zomer toch teveel tijd _O-

Ben wel benieuwd hoe die uitlaten eruit zien, foto?
Ga je hem ook nog tunen? Of laat je hem zo?

Moet nog een beter luchtfilter op en grotere sproeiers, plus dat de naald een standje omhoog moet. Wordt nog wel ff pielen tzt.
Oke, tipje v/d sluier dan........ :+


full


Gaat er overigens als laatste op, omdat de middenbok dan verwijderd moet worden. :Y


:W
 
Laatst bewerkt:
Toen ik bij Rockert de tank ophaalde gelijk ff gekeken naar clipons. Had ik niet moeten doen..... ;)


full


Voorvork is 34 mm, clipons 35, voorpootje meegenomen en gepast. Jawel, stukje latoenkoper ertussen en het zit als een huis.
Lampoortjes van Ebay Dld erbij en zie daar, de voorvork is kompleet. Alleen nog keerringen en stofkappen bestellen bij de huisdelert en de vork kan in elkaar.
Dat was het weer voor vandaag, latuuuur....

:W
 
En natuurlijk had ik, als medeplichtige bij het binnenhalen van onderdelen, een sneak-preview van foto 1. Man, wat gaat dat ding weer mooi worden. Zet hem op, Gijs!
 
Trouwens, Gijs, je had (natuurlijk) gelijk over de achterbrug. Gewoon rammen, en hij komt wel los. Het blok ligt er nu ook naast, denk dat ik over een week of twee het frame zo ver heb dat het naar de poedercoater kan.
 
Zoals ik al zei op je andere topic;gewoon leuk man.
Lekker rommelen en tzt rijden maar op iets leuks dat je zelf bedacht hebt.
Prima!
 
Trouwens, Gijs, je had (natuurlijk) gelijk over de achterbrug. Gewoon rammen, en hij komt wel los. Het blok ligt er nu ook naast, denk dat ik over een week of twee het frame zo ver heb dat het naar de poedercoater kan.

Open nou eens een eigen topic man. Genoeg fans hier!!!!! *O*

En plaatjes, natuurlijk. ;)

:W
 
Zoals ik al zei op je andere topic;gewoon leuk man.
Lekker rommelen en tzt rijden maar op iets leuks dat je zelf bedacht hebt.
Prima!

Idd!!! Na een pijnlijk nauwkeurige restauratie ff de fantasie loslaten. Gaat helemaal gebeuren.

(hoe gaat ie bij jou??? :P )

:W
 
Idd!!! Na een pijnlijk nauwkeurige restauratie ff de fantasie loslaten. Gaat helemaal gebeuren.

(hoe gaat ie bij jou??? :P )

:W

:^

Heb een GS1000S Wes Cooley replica gerestaureerd, was leuk om hem in zijn oude glorie te herstellen maar vind verbouwen/tunen veel leuker!

Gaat een leuke fiets worden Gijs!
 
Ja, vrienden en nog even een leuke annekedote! :+

Ik heb werkelijk de hele wereld afgezocht naar gave R5 cylinders. Uiteindelijk USA dingen met goede bussen gemixed met Duitse, uiterlijk goed, maar met slechte bussen. Kortom; een hoop gedoe.
Toen ik vorige week met Dep Duc bij Roel D. de RD-delen ging ophalen, zat daar ook een doos met cyl. en koppen bij. :Y Alles RD.
Toen ik ging inventariseren bleek, dat er geen RD 350 cyl. bij waren. Wat schetste mijn verbazing:
Wel 2 rondom geheel gave R5 cylinders!!!! Die hebben dus al die tijd gezellig bij Roel op zolder liggen wachten. B| Tja, dus dan maar een cafe-racert met RD blok, R5 zijkappen en...R5 cylinders. (en RD carbs)

Gaat er dus ong. zo uitzien:

full


Maar, eerst moet het blok uit elkaar.

:W
 
Want daar lag dit briefje bovenop:

full


En dat betekent, dat als ie toch helegaar uit elkaar moet, je dan net zo goed gelijk ff verse lagers kunt steken.
Krukkendokter, Gijs komt eraan!! ;)

:W
 
Laatst bewerkt:
Deze hoort eigenlijk bij de eerste foto:

full


Detail, maar toch.....

:W
 
Laatst bewerkt:
Zo dop heb ik ook.

meteen het topic maar weer even aangevinkt, beloofd weer wat moois te worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan