De natuurlijke vijand van de motorrijder..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Egocentrisme, arrogantie, onsterfelijkheid, .... :Z

En als het fout gaat komt dat door externe factoren. O-)

Als ik het goed samenvat zijn diegenen die geen motor rijden de grootste vijand van ons. :$
In ons land zijn dat er hoeveel, 14.000.000 of zo?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een aygo.... -O-

Maar goed; mijn top3:

1. (dat die nog niet eerder voorbij gekomen is....)
lasergun-522x391.jpg


2.
c03088c5bc.jpg


3.
letopdrempels.jpg
 
Laatst bewerkt:
Onverwacht en onaangemeld split op de weg.

Diesel op de weg vooral bij regen.

Slecht kijkende koekblikkers.

Volgorde zelf te bepalen naar ervaring.
 
1. Elke Franse MPV
2. "Parkerende" auto's binnen bebouwde kom (lees: in één keer in de ankers en de auto dwars over de weg gooien zonder knipperlicht of iets)
3. Eens met TS, de pomp
 
Uhm allemaal gevaren wat je tijdens je papiertje/pasje halen voor word gewaarschuwd.

Als motorrijder ben je gewoon kwetsbaarder,dat wist je toen en nu ook.
Je kan de wereld toch niet veranderen.

Anticiperend rijden is misschien nog wel ons grootste preventie wapen.

En jongens,laten we nou niet het heilige boontje gaan uithangen he,uitleg niet nodig hoop ik ;)
 
8. gemak en comfort ( de auto starten kost een paar tellen, je motorpak aanhijsen, motor uit de schuur halen, en warm laten draaien kost al gauw 15 minuten bij elkaar)
warm laten draaien is het aller aller maar dan ook allerslechtste voor je blok wat je kan doen ga gewoon meteen rijden of start het ding als je je pak aan hebt.
in die eerste 10min stationair (onbelast dus geld ook voor stationair gasgeven)slijt je motor meer als 500km rijden met warme motor.
 
warm laten draaien is het aller aller maar dan ook allerslechtste voor je blok wat je kan doen ga gewoon meteen rijden of start het ding als je je pak aan hebt.
in die eerste 10min stationair (onbelast dus geld ook voor stationair gasgeven)slijt je motor meer als 500km rijden met warme motor.

Hahahahahaha.

Kuch, nee.

Belasten terwijl hij koud is is pas slecht.

Motor stationair warm laten draaien: ontwikkelt minder warmte, maar nul rijwindkoeling dus redelijk snel warm.
Meteen rijden: Motor ontwikkelt meer warmte, maar ook rijwindkoeling.

Warmrijden is beter, maar dat stationair warmdraaien bijna dodelijk is, daar zou ik nog eens even goed over nadenken. Het is eerder ongewenst.
 
8. gemak en comfort ( de auto starten kost een paar tellen, je motorpak aanhijsen, motor uit de schuur halen, en warm laten draaien kost al gauw 15 minuten bij elkaar)
warm laten draaien is het aller aller maar dan ook allerslechtste voor je blok wat je kan doen ga gewoon meteen rijden of start het ding als je je pak aan hebt.
in die eerste 10min stationair (onbelast dus geld ook voor stationair gasgeven)slijt je motor meer als 500km rijden met warme motor.
Hahahahahaha.

Kuch, nee.

Belasten terwijl hij koud is is pas slecht.

Motor stationair warm laten draaien: ontwikkelt minder warmte, maar nul rijwindkoeling dus redelijk snel warm.
Meteen rijden: Motor ontwikkelt meer warmte, maar ook rijwindkoeling.

Warmrijden is beter, maar dat stationair warmdraaien bijna dodelijk is, daar zou ik nog eens even goed over nadenken. Het is eerder ongewenst.
De natuurlijke vijand van de motorfiets is de motorrijder. :+

Volgens deskundigen is starten en direct rustig wegrijden het beste. Als je 't blok stationair laat draaien produceert de oliepomp minder olie en duurt het langer voordat alle uithoeken van de motor weer gesmeerd zijn.

Maar dit is het onderwerp van een ander topic: Motor warm laten draaien voor rijden goed of niet?
 
Laatst bewerkt:
warm laten draaien is het aller aller maar dan ook allerslechtste voor je blok wat je kan doen ga gewoon meteen rijden of start het ding als je je pak aan hebt.
in die eerste 10min stationair (onbelast dus geld ook voor stationair gasgeven)slijt je motor meer als 500km rijden met warme motor.
volgens het boekje MOET ik de mijne zelfs warmdraaien tot hij voor bij de dikke streep van de c is. :')
 
8. gemak en comfort ( de auto starten kost een paar tellen, je motorpak aanhijsen, motor uit de schuur halen, en warm laten draaien kost al gauw 15 minuten bij elkaar)

Dat is je eigen keuze. Mijn motor staat gewoon in de garage dus wegrijden kost exact net zoveel tijd als wanneer ik een auto zou hebben. Motorpak aantrekken en helm opzetten is misschien een minuut meer werk, maar die win ik wel weer terug doordat ik op de plaats van bestemming vlak voor de deur kan staan.

De vijand van het motorrijden is dan ook vooral de gedachte dat het een hobby is, het doet een aantal motorrijders fors minder rijden dan zou kunnen, en de wetgever neemt het niet serieus als een effectief vervoermiddel.
 
in die eerste 10min stationair (onbelast dus geld ook voor stationair gasgeven)slijt je motor meer als 500km rijden met warme motor.

Ongetwijfeld, want een blok dat goed op temperatuur is slijt nauwelijks, alleen is dit niet relevant voor de vraag of warmdraaien wel of niet goed is. Dan is de vraag of 10 minuten stationair draaien met een koud blok slechter is dan 10 minuten belast rijden. En dat is een kwestie van geloof, geloof ik.
 
Laatst bewerkt:
Ongetwijfeld, want een blok dat goed op temperatuur is slijt nauwelijks, alleen is dit niet relevant voor de vraag of warmdraaien wel of niet goed is. Dan is de vraag of 10 minuten stationair draaien met een koud blok slechter is dan 10 minuten belast rijden. En dat is een kwestie van geloof, geloof ik.

Stel, het duurt maar 10 minuten voordat je blok stationair enigszins is opgewarmd, dan duurt het rijdend onder lichte belasting hooguit 4 minuten. Dan heb je toch 6 minuten minder slijtage? Overigens heb ik wel eens gelezen dat het 20 min of 20 km duurt voordat hij warm genoeg is om te belasten. :Y

Ik rijd na starten altijd meteen weg, want 30 m verder sta ik voor een electrische poort te wachten, 300 m verder voor een verkeerslicht, en 3 km verder mag ik pas harder dan 50.
Dan mag ik nog een paar km max 70, vervolgens een stukje autoweg (eerst 80 dan 100) en na 10 km begint de snelweg. Volgens mij is dat de perfecte opwarming. *O*
 
Laatst bewerkt:
1. Alle voertuigen waarbij de navigatie op ooghoogte hangt, want dan weet je zeker dat de bestuurder geen verkeersinzicht heeft.

2.Alle scooters en dan vooral die idiote 3wielige wannabee dingen, daar gaat ons ruige imago.

3. Vrouwen op een motor, dat kan niet, hoort niet, en is levensgevaarlijk.
 
1. snelheid controle.

2. vw golf (petjes-mobielen) denken dat ze king of the road zijn en uit allemacht proberen voor je te blijfen :P.

3. mensen die ruiten sproeiers van het koekblik zo hoog hebben dat ze over de auto heen sproeien.

4.toeristen die niet weten waar ze heen willen rijden helemaal gespannen op de navigatie kijken en bijna bij elk bochtje stopen.

5.mensen die nog nooit van een richting aan wijzer hebben gehoord.
 
Kunnen die gasten niet gewoon gaan mountainbiken ergens in de bossen ofzo?

Liever niet dat soort volk kan ik missen als kiespijn als ik aan het fietsen ben in het bos. Dergelijk asociaal volk wil niemand tegenkomen.
Alleen aan de groep zelf denken en de rest van de wereld moet zich maar aanpassen, BAH!
 
Ah- type wielertoerist. Daar hebben wij wielrenners ook een hekel aan ;)


Hipsters zijn wat mij betreft de overtreffende trap. Ik hoopte dat de rage nu ondertussen wel overgewaaid zou zijn. Dood zonde al die klassieke baanfietsen die op de weg afgeragd worden.

Edit:

Ik moet wel even wat opmerken over het op de weg fietsen. Doe ik -waar ik het mogelijk acht- ook. Gewone fietsers hebben de neiging in hun up de hele breedte van het fietspad te gebruiken en gezien er een behoorlijk snelheids verschil is is het om de haverklap in de ankers of gewoon even op de rijweg.

Op de motor blijf je toch ook niet achter moeders in d'r Aygo hangen?

nee dat is waar, maar waar ik me (en zo te lezen veel anderen ook) aan erger is dat er wielrenners zijn die denken dat de hele weg van hun is.

van de zomer reed ik op een dijk en toen reed ik achter een groepje wielrenners van ongeveer een man of 10 tot 15, deze reden over de hele breedte van de dijk en ondanks dat meer dan de helft al een keer achterom had gekeken en mij gezien had, zullen ze niet even aan de kant gaan |(

ieder zijn hobby maar dat geeft je nog niet het recht om een hele dijk te gebruiken omdat je wielrennen zo leuk vindt, ik knal ook niet met 200+ over een dijk omdat ik het daar leuk vindt om te rijden..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan