De natuurlijke vijand van de motorrijder..

Status
Niet open voor verdere reacties.
De vijand van het motorrijden is dan ook vooral de gedachte dat het een hobby is, het doet een aantal motorrijders fors minder rijden dan zou kunnen, en de wetgever neemt het niet serieus als een effectief vervoermiddel.

Deels mee eens, al vind ik dat de overheid het wel steeds serieuzer neemt. De laatste jaren wordt er, zeker aan het begin van het seizoen, steeds meer campagne gevoerd om weggebruikers te attenderen op motorrijders. Dat is positief. Ook de initiatieven om de veiligheid voor motorrijders te verhogen zijn een goed signaal. Helaas komen er echter niet altijd gunstige maatregelen uit naar voren.
 
Fuck off, maar wielrenners echt niet. Ben er zelf ook een natuurlijk. Zelf fiets ik nooit in grote groepen, maar meestal alleen of met hooguit een man of 5.

1. Ouwe lullen in een Toyota (Yaris)
2. Zooi van landbouwvoertuigen op de weg.
3. Halfbakken aanhangers, waarvan je vreest dat de lading elk moment los kan vallen.
 
Jullie hebben allemaal wel gelijk, maar dat vinnik, dus.

Eigenlijk zijn we allemaal stik gek om op die motor te stappen en toch doen we dat wel.
Zijn wij onze eigen vijand dan?
 
Motorrijden hobby? Ik rijd nu alleen nog maar van A naar B ritjes. Hobby ritjes alleen op een mooie zomeravond met een groepje, of in het buitenland.

Meest vervelende voor mij:
*automobilisten zonder verlichting
*automobilisten die brandende sigaretten en andere zooi uit het raam gooien op de A10
*voetgangers die in amsterdam massaal door rood lopen (want dan stopt t overige verkeer toch wel voor ze)
*in de bergen wielrenners die met 70 van de berg afkomen en bochten afsnijden
*oliespoor en bagger op de weg

Oh en mijn wintermotor (oudje) moet eerst een paar minuten stationair warm draaien met een beetje gas, slaat anders af. Maar ik haal er dan ook geen aygo's mee in. :+
 
Ik hoop oprecht dat je een grapje maakt. :(

Zo ja, sorry, zo nee, dan vind ik je een enorme eikel.

Ik vind motorrijdende vrouwen niet gevaarlijk nee.
Maar veel vrouwen rijden motor zoals veel mannen lid zijn van de HOG..
Het staat wel zo stoer om te zeggen op een verjaardag..

Maar dan wel alleen met mooi weer en niet in het donker aub..
Klinkt enorm sexistisch maar is helaas de realiteit..

Motorrijdende vrouwen die mij het snot voor de ogen rijden ( dat is niet zo moeilijk overigens) en dames die dag en nacht op de motor zitten beschouw ik als gelijken hoor.

Maar die modepopjes die het wel stoer vinden vallen voor mij onder de categorie wannabees, evenals scooterrijders en driewielige Piaggio bestuurders.. 8-)
 
Laatst bewerkt:
botbreuken B|

ik erger me niet aan andere verkeersdeelnemers (echt niet)
ik ga er van uit dat anderen stom zijn en vaak klopt dat, in alle andere gevallen ben ik positief verrast ;)
 
Ik vind motorrijdende vrouwen niet gevaarlijk nee.
Maar veel vrouwen rijden motor zoals veel mannen lid zijn van de HOG..
Het staat wel zo stoer om te zeggen op een verjaardag..

Maar dan wel alleen met mooi weer en niet in het donker aub..
Klinkt enorm sexistisch maar is helaas de realiteit..

Motorrijdende vrouwen die mij het snot voor de ogen rijden ( dat is niet zo moeilijk overigens) en dames die dag en nacht op de motor zitten beschouw ik als gelijken hoor.

Maar die modepopjes die het wel stoer vinden vallen voor mij onder de categorie wannabees, evenals scooterrijders en driewielige Piaggio bestuurders.. 8-)

Vrouwen zijn mooiweerrijders? Hoeveel km heb jij deze week zelf gereden?
Volgens mij kun je het gewoon niet hebben dat vrouwen je het snot voor de ogen rijden en denk je daarom maar dat motorrijdende vrouwen modepopjes zijn.

De motorrijdende vrouwen die ik ken overigens niet.
Maar mannen daarintegen, de helft poetst zijn motor en laarzen vaker dan dat ze rijden.
 
Deels mee eens, al vind ik dat de overheid het wel steeds serieuzer neemt. De laatste jaren wordt er, zeker aan het begin van het seizoen, steeds meer campagne gevoerd om weggebruikers te attenderen op motorrijders.

Hoezo "begin van het seizoen", dat alleen geeft al aan dat de overheid het als een hobby ziet. En motorrijders blijkbaar net zo onbekwaam acht als minderjarige kinderen waar aan het begin van het schoolseizoen een "wij gaan weer naar school" actie voor moet worden gevoerd.

En verder zie ik de overheid alleen maar acties ondernemen om het motorrijden te ontmoedigen. Zeker gezien de nieuwste regelingen rond de rijopleiding. Over 50 jaar denken we over motoren net zoals over de postkoets, iets voor in het museum ;(
 
Hoezo "begin van het seizoen", dat alleen geeft al aan dat de overheid het als een hobby ziet. En motorrijders blijkbaar net zo onbekwaam acht als minderjarige kinderen waar aan het begin van het schoolseizoen een "wij gaan weer naar school" actie voor moet worden gevoerd.

En verder zie ik de overheid alleen maar acties ondernemen om het motorrijden te ontmoedigen. Zeker gezien de nieuwste regelingen rond de rijopleiding. Over 50 jaar denken we over motoren net zoals over de postkoets, iets voor in het museum ;(

De praktijk is toch dat in de lente er veel motorrijders verongelukken...
En als je kijkt hoeveel kilometers de gemiddelde motorrijder maakt in een jaar, dan kan je gewoon niet spreken van ervaring..

Maar wat er nu gebeurt met de rijopleiding is pure betutteling natuurlijk.
Laat iedereen zijn verstand gebruiken dan komt het ook goed.
De paar idioten die niet weten wat ze doen hou je altijd...

Misschien is gebrek aan ervaring ook een vijand van de motorrijder...
 
Vrouwen zijn mooiweerrijders? Hoeveel km heb jij deze week zelf gereden?
Volgens mij kun je het gewoon niet hebben dat vrouwen je het snot voor de ogen rijden en denk je daarom maar dat motorrijdende vrouwen modepopjes zijn.

De motorrijdende vrouwen die ik ken overigens niet.
Maar mannen daarintegen, de helft poetst zijn motor en laarzen vaker dan dat ze rijden.

ga toch koken 8-)



Maar goed, dit was gewoon even de boel stangen natuurlijk...
Vrouwen rijden net zo goed of slecht als mannen... 8-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan