De nieuwe BMW

Xtine

MF veteraan
19 apr 2012
9.284
84
Amsterdam
proxy.jpg


Meer info.
 
Wat kan je nou met zoiets????
Behalve voor de heb laten stilstaan in je woonkamer.
Vind ik persoonlijk de bromfiets van Batman uit zijn laatste film een stuk mooier.
En die was al behoorlijk apart te noemen.
 
Laatst bewerkt:
Wel goed om te zien dat ze veel aandacht besteden aan veiligheid en gemak. Een helm is niet meer nodig en om richting aan te geven moet je hand van het stuur. Waarom er een uitvouwbare boxer motor in moet zitten is mij ook een raadsel. Beetje hetzelfde als vegetariërs die dan producten eten die echt vlees moeten nabootsen. Bedenk dan gewoon iets nieuws in plaats het oude waar je in de eerste instantie vanaf wilde te simuleren.
Maar goed de interne BMW knutselclub met futuristische hipsters heeft zijn plasje ook weer gedaan. Dat R&D budget moet toch op he.
 
Ik vind dit toch wel een heel gave motor met veel innovatie. De motor blijft recht overeind staan en kan tijdens het rijden niet omvallen. Dashboard is geintegreerd in de speciale bril en het bijbehorend motorpak bevat verschillende sensoren waardoor dmv trillingen impulsen aan de bestuurder kunnen worden gegeven.

Mooi kijkje in de toekomst!
 
Nu alleen nog de koffers erop (indien mogelijk) en een duo rijder/rijdster die het ook comfortabel kan hebben, want zo te zien was de ergonomie zitpositie voor de bestuurder niet je van het.
Dan kan men met deze nieuwe inovatieve BMW zo naar Italie rijden.........
Ha ha ha ha ha
Moet ook niet gekker worden.
De toekomst........ik hou m'n hart vast.
Niks mis met inovatief zijn, maar laten we het wel vooral praktisch houden.
Vr Gr
 
Laatst bewerkt:
Vind hem wel cool! Maar waarom lijkt het op een boxer blok als we in de toekomst allemaal elektrisch gaan rijden? :+

De meer motoren gaan lijken op die uit Akira, de vrolijker ik word.
 
Ben ik de enige die het vreemd vind dat ze aankomen met geen beschermende kleding nodig omdat de fiets zelf niet kan omvallen...

Uhmm volgens mij zijn er ook andere redenen wrm je beschermende klesing wilt in het verkeer.
 
er komt dus ook een anal probe accessoire die je van binnenuit warm zal houden in de winter. dan heb je geen dikke kleding meer nodig.
 
Dit is slechts een studie, in deze vorm komt ie echt niet op de weg.

Studies van toekomstige automodellen hebben ook steevast van die ultra brede en platte banden waar niet mee te rijden is; het moet er gewoon gelikt uitzien, het hoeft niet te rijden.
Fabrikanten moeten vooruit denken, ze zetten een stel jonge ontwerpers bij elkaar en dan krijg je dit soort ideeën. Wel geinig om te zien maar weinig is echt nieuw.

Het is trouwens bepaald niet de eerste tweewieler met gyroscopen voor de stabiliteit, al in 1914 reed er zo'n model Gyrocar rond.
Anderen zijn er nu ook weer mee bezig zoals Lit Motors, die ontwikkelen een alleraardigst forensen voertuigje op twee wielen en met gyroscopen.

Hier een video die het redelijk goed laat zien, inmiddels ziet ie er veel beter uit. Lit Motors C1.
 
Laatst bewerkt:
Hier wat info in het Nederlands trouwens: Motorfreaks

Blijkbaar zit er ook een soort superlijm op het zadel en een onzichtbaar krachtveld zodat je er niet af kan vallen/beschermd bent tegen aanrijdingen.

“Motorrijden is ontsnappen aan de dagelijkse sleur, het moment dat je op je motor stapt ben je absoluut vrij. Jouw motor is jouw grote vrijheid,” aldus Edgar Heinrich, hoofd ontwerp van BMW Motorrad. “Bevrijd van de noodzaak een helm en beschermende kleding te moeten dragen is de rijder in staat om van de krachten te genieten. Acceleratie, wind en een worden met de omgeving en genieten van elk moment. Het ontwerp van de BMW Motorrad VISION NEXT 100 vertegenwoordigt de essentie van de motor, de perfecte synthese tussen mens en machine.”

Eindelijk aandacht voor de nudisten (niet de Nuda-rijders) onder het motorrijdende publiek! Gewoon nakend op je naked klimmen en gaan met die banaan rijdende A-stijl!
 
Wat ik me afvroeg, is dit nu een echt bestaand prototype of is dit gewoon heel goed gevideoshopped?

Ze zullen vast wel iets hebben dat er op lijkt, en misschien ook nog een stukje kan rijden. Voor de rest optie 2 ?

Maar goed, het is dus niet de nieuwste BMW die binnenkort op de markt komt. Het is BMW's toekomst visie!
 
Laatst bewerkt:
Ik weet nog dat de eerste foto's van de k100 gepubliceerd werden. Commentaar van de pers: "het moge duidelijk zijn dat dit nog een prototype is. De definitieve versie zal er anders uitzien, met name de kunststof delen rond de radiateur." Niet lang daarna stond het lelijke ding ongewijzigd in de winkels.
 
Niet lang daarna stond het lelijke ding ongewijzigd in de winkels.

Ha ha ha ha, vond je em nou echt zo lelijk?
Ik heb er ooit ene van gehad maar dan de groene K100 16V
Was toch echt een hele fijne fiets en zo degelijk als wat.
Wellicht wat saaiig qua uiterlijk, maar onmiskenbaar een BMW.
Vr Gr E
 
Terug
Bovenaan Onderaan