De nieuwe Cardo Scala PackTalk, what the G9(x) should be..

DaffieDaffie

MF'er
27 jul 2012
92
0
Vandaag las ik op de website van Cardo over de nieuwe Scala PackTalk. Ik had eerder al ergens in een motorzaak gehoord dat er iets nieuws aan zat te komen, maar vandaag zag ik het (pas) op de website.

Hieronder het mooie reclame verhaaltje van de website:

3rd generation communication system with DMC (Dynamic Meshwork Communication) and Bluetooth technologies on board
Group riding has never been so exciting. The scala rider® PACKTALK™ introduces groundbreaking DMC™ (Dynamic Meshwork Communication) technology to redefine your riding experience. This new innovative technology introduces the 3rd generation of communication systems for riders, enabling your large rider groups to maintain constant connectivity through a virtual network that is both spontaneous and fluid. Each rider can randomly join, leave and re-join the others without compromising the conversation of the entire group. There is no equivalent in the entire motorcycle communication industry.

The PACKTALK incorporates DMC and Bluetooth® technologies to complement each other. The auto-adaptive nature of Cardo's DMC technology constantly forms and re-assembles itself to ensure that communication among a group of riders remains uninterrupted, irrespective of the ever-changing environment. The complimentary Bluetooth mode gives you the freedom to conduct mobile calls, receive navigation instructions, listen to music (via A2DP or the built in FM radio) and connect via intercom with other Bluetooth communication systems. The PACKTALK is the world’s only system with dual communication technologies on board.

With the Cardo SmartSet app and its remote control feature, you may opt to use your smartphone or tablet to control your PACKTALK. Make intercom and phone calls, play music and radio, plus customize the settings - all from your Android or iOS mobile devices.

Group Communication – as it was always meant to be.



Met op de andere pagina een mooie featurelijst:
Packtalk_Features.png



En ten slotte nog de Comparison Sheet


-----------------


Maar, ik vind het eigenlijk best triest. Verdeeld over het afgelopen anderhalve jaar, hebben een groot aantal vrienden plus ikzelf allemaal Scala G9x'en gekocht. De Noise Cancellation is echt super, muziek luisteren gaat echt best heel goed, VOX functionaliteit is perfect, maar eigenlijk hebben we voor de G9x gekozen (en niet simpelere modellen) vanwege één hele belangrijke reden: 1+8 communicatie.

En laat dat nou nét hetgene zijn wat ons NOOIT gelukt is. We hebben nu ongeveer 5 ritten gehad met 5-8 personen, en NOOIT is het gelukt om langer dan één minuut met z'n allen te kunnen babbelen tegelijk. We hebben zo'n beetje álles geprobeerd: Complete apparaten resetten, allemaal nieuwste firmware, 6 van ons hebben de set al laten omwisselen bij de winkel, we staan allemaal in elkaars Buddy lijst, we hebben al TIG keren de handleiding doorgelezen.

En vandaag gingen we weer een ritje maken, dit keer hadden 6 van ons een G9x bij. We zijn de polder in gereden, hebben allemaal onze GPS én telefoons uitgezet, zodat eigenlijk zo goed als NIKS meer voor interferentie kon zorgen bij de Scala apparaatjes. En tóch kregen we het niet stabiel werkend. Telkens verbrak de 'ketting' ergens, waardoor de groep gesplitst werd in 3/3 of 2/4. Echt. Om. Te. Janken.

En dan lees je dat Cardo de PackTalk heeft ge-released. Dé communicatie kit voor groepen. Maar dat was de hele fucking reden dat we van die verschrikkelijk dure G9x'en hebben gekocht!. En ik zie de bui al hangen. Nu is er de PackTalk, dus support (als in, nieuwe features, bug fixes, performance improvements) voor de G9x zullen snel uitsterven, zo ging dat ook met de G9 toen de G9x er eenmaal was.

Maar het voelt zo enorm opgelicht om nu eigenlijk min of meer geforceerd te worden om wéér rete veel knaken te moeten investeren in iets wat het dan wél zou moeten zijn. Want dit werkt gewoon niet.

En wat maakt de PackTalk nu zo 'revolutionair', dat daar een heel nieuw apparaat voor nodig is? Ik vraag me af of er op hardwaregebied nu zo veel veranderd is... Het werkt nog steeds met Bluetooth 4.0, werkt nog steeds met die Cardo Community website... Ja, je kunt nu met max 10 personen babbelen waar dat met de G9 serie nog 9 was (*kuch*). Waarom is deze shit niet gewoon als update uit te rollen?


Zucht.... Misschien eens gaan kijken naar Sena of andere alternatieven. Ik lees op internet wel meer verhalen van de ietwat egoïstische houding van Cardo.

Wat jullie?
 
Zo te lezen levert upgraden van Q3 naar packtalk alleen maar teleurstellingen op. Ik hou het nog wel even bij de Q3.
Nooit problemen met radio, muziek of telefoon. En na 3 jaar gaat de accu nog steeds net zo lang mee als in het begin.
 
Terug
Bovenaan Onderaan