De nieuwe cbr 250 r van Honda gezien?

ik ben 2e paasdag naar motoport amsterdam gereden die heeft een demo model staan.
nu rij ik zelf een aprilia scarabeo 300 scooter , maar was toch benieuwd naar de honda 250 cc.
in vergelijking met de cbr 125 cc zit de 250 vele malen beter.
hij kan makkelijk constant 120 km/u rijden 130 denk ik ook. maar vangt behoorlijk wat wind.
de scarabeo die ik heb heeft minder pk 22,3 maar rijdt vele malen relaxter om dat er niet geschakeld hoeft te worden.
en de honda 6 keer schakelen om naar de 120 km/u te rijden vindt ik wel een beetje veel.
{misschien ben ik verwend}
omdat er zoveel geschakeld moet worden vond ik hem wat onder bemeten liever een 350 cc of zo.
lijkt me een uitstekende motor voor een jonge die net zijn rijbewijs heeft.
ook zal je niet snel je rijbewijs kwijt raken of een boete krijgen voor te snel rijden.
met de scooter die ik heb heb ik al 2 keer een boete gehad van 300 euro omdat je met de automaat snel te hard rijdt zonder dat je het door hebt.
leuke motor , kan lekker vol gas mee op getrokken worden, wat bij de meeste motoren niet kan
door het drukke verkeer of de niet misselijke boetes die ze tegenwoordig geven, 2200 euro en je motor en je rijbewijs kwijt zal je hier niet meemaken.
leuk speeltje met het gevoel van een zeer zwaar opgevoerde brommer, funfiets.
 
Laatst bewerkt:
-O- ... wij zullen zien.. :/ hm... als het maar rijdt! *O*

Precies, als het maar rijdt! ;)

Hee zuunig, jij wilt niet schakelen? Je raakt snel verwend aan een automaat, he? :Y
Maar je hebt gelijk, deze CBR 250 R is een echte funfiets. :]
 
Vind je dat de CBR250 veel wind vangt? Vond het wel meevallen, wel een keertje last van wat zijwind gehad op een hoge brug met rondom weiland, niet vreemd voor een bekuipte motor.

Toen ik op de CBR250 reed, moest ik nog denken aan mijn motorscooters en dat dit VEEL leuker is dan een motorscooter. Het is alleen dat een motorscooter gewoon een prima vervoersmiddel is als je veel rommel mee moet nemen en passagiers. Dan verkies ik ook een motorscooter boven een schakelmotor. Maar deze motor gaf mij echt veel meer plezier dan een motorscooter ooit heeft gedaan. En schakelen is een automatisme, alleen niet denk ik als je motorscooter gewend bent.

Verder zou ik dit geen brommer willen noemen. Hij zit, stuurt en remt als een volwassen motor.
Maargoed, ieder zijn mening uiteraard!
 
JK, waar had jouw broer die CBR 125 R nu ingeruild? Ik wil ook eens naar die motorzaak toe om eens te informeren naar de inruilprijs voor de mijne. ;)
 
het viel me op hij vangt wind , omdat ik gewend ben op de scarabeo 300 met schermpje.
dan zit ik natuurlijk heel erg uit de wind.
ik had een keer een ruilmotor, de v-strom 650 met extra schermpje en daar zat ik wel veel meer uit de wind.
maar de wind viel me gewoon op op de 250 omdat ik het ontwend ben, maar gelukkig komt de wind niet op het vizier van mijn helm.
hij remt goed, koppeling gaat lekker licht.
en de prijs is mooi in vergelijking met de kawasaki 250.
ik vind een scooter lekkerder rijden vooral op bochtige wegen , altijd de juiste versnelling zeer relaxed
ik ben ook al 50 dus schakelen kan me gestolen worden af en toe maak ik een proefrit als er ergens een open dag is met demo modellen als ik weer eens zin heb om te schakelen.
vroeger huurde ik wel eens een xt660 voor een paar uur , leuk maar gelijk 80 euro kwijt.
dan maar naar yamaha experience of honda opstap dag een half uurtje schakelen, gratis.
lekker zuunig :P
 
Laatst bewerkt:
Denk dat bij een Scarabeo de ruit meer rechtop staat en dat je dan beter uit de wind blijft. Maar de kuip op een CBR250 is wel een normale kuip die je bij sportmotoren ook hebt, waarbij de winddruk toch ook boven de 200km/u erg laag blijft, ondanks dat de kuip vrij 'laag' is. Maar dat haatl die CBR toch niet. :)

Op mijn huidige motor heb ik een kleiner ruitje zitten. Maargoed, ik rijd dan ook moeiteloos bijv. 160km/u, terwijl ik anderen hoog klagen dat het zo zwaar is. Denk dat de motor er eerder moeite mee heeft dan ik. :+ Hoor ook wel eens mensen klagen dat de winddruk bij 80km/u al hoog is.. dan denk ik : ?!?!?!?!

Die demo dagen zijn idd erg goed geschikt als je weer effe wilt schakelen. :)
Ook prima als je een keer wilt scooteren, vaak blijven die een beetje staan.. en hoef je bijv. niet een uur te wachten voor je aan de beurt bent, maar mag je meteen opstappen. Zo leerde ik de X-City kennen, welke ik 2 jaar later ofzo kocht.


Maar nu wil ik nog steeds een keer die Ninja 250 aan de tand voelen.... :P


@Gerdien; Arie Molenaar Motors. Waar ik ook op de CBR250R heb gereden. :)
 
Laatst bewerkt:
IK heb bij Motor Oost in Rijssen proef gereden op een CBR 250 R

Jij ook al ?? Was zeker net voor of na je. Heb er 45 minuten mee rondgetoerd
rond Rijssen, vond het een erg leuke fiets. Heb 2 maanden een Ninja 250r gehad
maar die is me net te lomp voor het binnenwegenwerk. Ik zit ook hard te denken
aan een CBR 250 R.
 
Laatst bewerkt:
Voor die 22 pk aan het achterwiel vind ik de acceleratie behoorlijk.
Bak schakelt sneller en foutlozer dan de Ninja. De Ninja heeft
meer PK's maar bij de CBR voelt het acceleren veel moeitelozer
aan. De cockpit van de CBR is een verademing in vergelijking met
die van de Ninja. Zittend op een Ninja denk je meer aan een SuperSport 600,
ook als je hem uit de schuur haalt. De CBR voelt meer als een 250.
 
Tzrider, ik was tegen half 5 bij Motor Oost op 2e Paasdag en ik kon er zo mee weg. De meeste mensen waren al naar huis, geloof ik. Ik vind de acceleratie ook erg goed, het ding trekt vlot weg met een mooi geluid. En sturen is kinderspel, he? :}
Het zitje vind ik wel behoorlijk hard, daar zul je aan moeten wennen, denk ik.

Thnx JK, ik zal eens naar IJsselstein rijden. Ik zie dat het 60 km is vanaf mijn huis, dus dat is te doen. Is die demo ook te koop? Die in Rijssen was 4500 euro met ABS en inclusief afleveringskosten. Dat is een zwarte, maar ik vind die tri color mooier met blauw en rood.
 
Wat een positieve kritieken voor deze leuke fiets, en ik hoop stiekem dat het een verkoopsucces wordt. Komt er eindelijk iets meer leven in de betaalbare (en zuinige) 250, cq lichte motoren klasse! *O* *O* *O*

Mooie positieve feedback dames en heren :}
 
Laatst bewerkt:
Wat een positieve kritieken voor deze leuke fiets, en ik hoop stiekem dat het een verkoopsucces wordt. Komt er eindelijk iets meer leven in de betaalbare (en zuinige) 250, cq lichte motoren klasse! *O* *O* *O*

Mooie positieve feedback dames en heren :}

De fiets krijgt wat haar toekomt, he? ;)
 
Tzrider, ik was tegen half 5 bij Motor Oost op 2e Paasdag en ik kon er zo mee weg.

Dan heb ik hem voor je opgewarmd :)

Fietsje wilde overigens nog niet veel toeren draaien en
plat erop niet veel verder dan 130-140 kmh. Maar er
stond ook maar iets van 100km op de teller.

En de tank zat helemaal vol. Als ik zo'n fietsje heb gaat
er nooit meer dan 5 liter in, tenzij het echt moet.
 
Laatst bewerkt:
Komt er eindelijk iets meer leven in de betaalbare (en zuinige) 250, cq lichte motoren klasse

Mijn stille hoop is dat Aprilia straks een RS4 250 bouwt, 125kg droog en 30pk aan
het achterwiel. Of Yamaha de YZF-R4 .... nog meer leven in de brouwerij.
 
Laatst bewerkt:
Hier een filmpje van een testrit:

Topsnelheid 164 km/u
0-100 km/u in 6,5 s
0-140 km/u in 15 s
0-160 km/u in 31 s

Bij 164 km/u heeft ie nog iets minder dan 1000 toeren over.
 
Die 164km/u.. ze zeggen niet downhill, maar ik denk toch met een lichte daling en uiteraard wind in de rug. Maar als alle onderdelen op elkaar zijn ingespeeld zal ie op top ook wel beter lopen.

Gerdien, ik weet niet of de demo te koop is, denk het wel hoor. Dan heb je een door mij ingereden motor. :+ Vraag anders even naar Wim als je bij Arie Molenaar bent, wie weet kan hij wat leuks doen met je CBR125, maar kan ook zo zijn dat ze die net niet zoeken hoor. Anders bel je even van te voren wat zoiets ongeveer kan doen op inruil met een CBR250R, dan kom je ook niet voor verrassingen te staan en scheelt je 120km rijden. Arie Molenaar Motors is zeker niet de goedkoopste, maar ze leveren wel kwaliteit.
 
Gerdien ik zou het je motor op de Belgische websites zetten. Zij willen vast je motor met getunned motorblok graag hebben.
 
Waarom in Belgie wel? Max 125cc.. met autorijbewijs, of ze moeten 'illegaal' willen rijden... als een soort van wolf in schaapskleren. Klein wolfje dan. :)
 
Laatst bewerkt:
Die 164km/u.. ze zeggen niet downhill, maar ik denk toch met een lichte daling en uiteraard wind in de rug.

Inderdaad. Mijn Aprilia RS 125 had een gemeten 29 pk aan het achterwiel en die
deed iets van 165 kmh. Die woog 125 kg zonder benzine. De CBR heeft wel
wat meer draaimoment ....
 
Kan ook zijn dat die teller erg optimistisch is natuurlijk.
Maar in Nederland haal je denk ik als alles goed ingereden is 150km/u.
Belangrijker vind ik het toerental bij 120-130.. en dat is netjes, begint pas te trillen in stuur & voetsteunen vanaf 135km/u.
 
JK, is die demo bij Arie Molenaars een zwarte of een zwart/wit/blauw/rode? Met of zonder ABS?
Ik vrees dat ik nog even moet wachten op mijn vakantiegeld, maar ik ga zeker informeren. ;)

150 zou een mooie top zijn, meer dan genoeg voor mij. Als ik meer heb dan moeten die paardjes af en toe los en dat is niet verstandig. Op die ZZ-R 250 reed ik ook veel te vaak vol gas, vooral als de weg een beetje leeg is. Dan neemt een of ander onverantwoordelijk monster het van mij over. :$
 
Ik zie het al, het is een zwarte met ABS, net als in Rijssen. Ik vind die gekleurde mooier. Maar zwart is natuurlijk altijd goed, dat dan weer wel. Ik heb nu ook een zwarte.
 
Terug
Bovenaan Onderaan