De nieuwe Ducati 848 ??

crizzle

MF veteraan
21 mrt 2007
1.407
0
Zoetermeer/Heerenveen
Bij deze wil ik jullie een vraag stellen over Ducati Motoren.
Zelf rij ik nu een Suzuki Gsx-r 600 K5 , maar zit eraan te denken om deze in te ruilen voor de nieuwe ducati 848 ( het kleinere broertje van de 1098 ).

Nu zou ik graag willen weten hoe de rij-eigenschappen zijn van de Ducati ( vooral de sportieve modellen ), of ze veel onderhoud nodig hebben en of het een goede keuze is om daarvoor mijn Suzuki Gsx-r 600 K5 in te ruilen.

Alvast bedankt voor alle reacties !!

:W

full
 
Je gaat er spijt van hebben dat je deze vraag gesteld hebt volgens mij, nu komen de discussie's wel weer los _O-

Italianen staan bekend om het goede sturen, dus kwa rijeigenschappen zou het wel goed moeten zitten. Onderhoud ga ik me niet over uitlaten :N
 
Ze zijn geheel onderhoudsvrij. (als je elk jaar een nieuwe koopt en minder dan 10.000 per jaar rijdt).
 
Ik lees op dit forum dat ze steeds kapot gaan en dat het onderhoud al je vacantie geld kost.
Zo, nu is de knuppel in het hoenderhok gegooit.
 
Ik lees op dit forum dat ze steeds kapot gaan en dat het onderhoud al je vacantie geld kost.
Zo, nu is de knuppel in het hoenderhok gegooit.

Stelletje relschoppers

Heb je dat gelezen in het zelfde deel waar je ook nederlandse les krijgt????

(vacantie is al sinds heel lang met een k namelijk) :j
















( ik gooi de knuppel graag terug)
 
Laatst bewerkt:
En vakantiegeld zelfs één woord............... :P


Wat je er ook van roept: "Once you turn Duc, you'll never look back!!!''
 
Laatst bewerkt:
Heb nog nooit op een GSX-R gezeten (ook niet op een 848, natuurlijk), dus qua rijden kan ik er niks van zeggen. Maar ik vind een Duc een 1000x mooiere fiets. GSX, R*, ZX*R.. allemaal hetzelfde.. Duc is spannender, unieker en karaktervoller :)

Misschien moeilijk te accepteren, maar ECHT niet als flame bedoeld
 
Laatst bewerkt:
Ik heb laatst op MF gelezen dat ze niet snel genoeg zouden zijn. :X :+

Maaruh, een 848...is die onderhand niet sneller dan een 916? :? Gek eigenlijk hoe dat vooruit gaat.
 
Tja guys, tis gewoon een duidelijk verhaal. Ducs zijn mooi om te zien, waanzinnig om op te rijden, maar om er een te HEBBEN is onverstandig....

Het vak/handwerk van de DUC gaat na een tijdje toch rammelen. Slijtage is hoog, onderhoudskosten zijn hoog en als je spul moet vervangen betaal je fink meer dan bij een gemiddelde Japanner.

Het is net als bij de Italiaanse 4-wielers; je mot dr alleen naar kieken :}
 
over het rijden kan ik helaas niets zinnigs zeggen,

ik weet wel dat een maat van me zijn 748 heeft verkocht omdat het onderhoud toch wel een tikkeltje aan de dure kant was. hij heeft er een MV brutale voor terug gekocht (of dat onderhoud technisch zo'n briljante zet was moet nog maar blijken ;) )

maar idd, ze hebben wel karakter die duc's en ze steken naar mijn bescheiden mening kwa ontwerp echt met kop en schouders boven de japaners uit

RFast
 
Vanaf de 2007 modellen is het onderhoud in ieder geval tot 50% minder geworden.

Kijk hier maar: klik
 
Vanaf de 2007 modellen is het onderhoud in ieder geval tot 50% minder geworden.

Kijk hier maar: klik
dat is omdat 50% de eerste onderhoudsbeurt maar haalt ;)

Nee een Duc vind ik mooi om te zien/horen.
Maar zelf kopen no way :N
Het is allemaal te behappen met dikke zak geld of weinig km's per jaar.
Ik rij 15-20 k per jaar en als een grote beurt me dan 1000€ kost -O-

Nee ik hou het wel bij mij Jap :Y
 
Vanaf de 2007 modellen is het onderhoud in ieder geval tot 50% minder geworden.

Kijk hier maar: klik

dus jij gelooft ook dat er geen betere is dan een Miele, De belastingdienst het ons makkelijker gaat maken, en dat honda de power of dreams is :?

Ik vertrouw toch wat meer op een objectief rapport welke niet geschreven is door de leverancier zelf ;)

neemt niet weg dat het PRACHTIGE machine's zijn om te zien 8)
 
Laatst bewerkt:
dat is omdat 50% de eerste onderhoudsbeurt maar haalt ;)

Nee een Duc vind ik mooi om te zien/horen.
Maar zelf kopen no way :N
Het is allemaal te behappen met dikke zak geld of weinig km's per jaar.
Ik rij 15-20 k per jaar en als een grote beurt me dan 1000€ kost -O-

Nee ik hou het wel bij mij Jap :Y

Hilarisch! Nog nooit hardop moeten lachen om een stukje tekst op internet, tot nu toe!

_O-
 
Ik zou hem niet kopen ,echt een dertien in een dozijn fiets
We hadden zondag rondje vallende bladeren met de ducati club en daar waren echt een stuk of twintig 1098
Dus echt opvallen met zo'n ding doe je niet meer
Dat wordt met de 848 nog erger aangezien die bijna wel betaalbaar zijn
Denk dat een japaner ook veel langer meegaat ,in iedergeval tot het nieuwe type weer uitkomt zodat je na afschrijving van een mille of 4 weer een hele nieuwe hebt
 
Ik zou hem niet kopen ,echt een dertien in een dozijn fiets
We hadden zondag rondje vallende bladeren met de ducati club en daar waren echt een stuk of twintig 1098. Dus echt opvallen met zo'n ding doe je niet meer. Dat wordt met de 848 nog erger aangezien die bijna wel betaalbaar zijn Denk dat een japaner ook veel langer meegaat ,in iedergeval tot het nieuwe type weer uitkomt zodat je na afschrijving van een mille of 4 weer een hele nieuwe hebt

:^

(dit is idd de juiste insteek, blijft ons merk wat exclusiever en stapt niet elke wannabee van z'n japje over op een échte motor)
 
Laatst bewerkt:
Klopt, als je wél achter je kijkt, zie je de onderdelen die je zojuist hebt verloren... :+ :j

_O-

Shitt en je hebt nog gelijk ook man :Y , da's ook precies de manier waarop ene Stoner het hele MotoGP circus achter zich wist te laten......... en ene Bayliss datzelfde ook regelmatig met een over datum 999 laat zien *D








_O-
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan