De nieuwe Ducati 848 ??

Hilarisch! Nog nooit hardop moeten lachen om een stukje tekst op internet, tot nu toe!

_O-
graag gedaan ;)

Ducatisten die veel km's rijden waardeer ik zeer, maar ik ken er zat die een 748, 916, 996 hebben waar net 10000 op staat. Waarvoor heb je hem dan :?
Tuurlijk koop ik een motor ook voor de looks, maar vooral omdat die goed rijdt en dat is wat ik veel doe.

En natuurlijk gaat een Jap ook kapot, maar vind dat het bij de ducs wel erg snel stuk gaat voor het geld wat je ervoor betaald.
Kijk maar een naar de 1098.
Ook mijn K7 heeft nu 2 terugroepactie's achter de rug wat voor een Jap eigenlijk al te veel is :X maar na 17300 km's nog niks geen klap verkeerd, stilvallen etc.
Daar waar het bij de 1098's wel eens anders is.
En als ik minimaal 20000 €'s neerleg verwacht je wel iets anders.

Maar nu waar dit topic over gingm de 848.
Design is :9~ maar nogmaals voor mij geen duc :)
 
Bij deze wil ik jullie een vraag stellen over Ducati Motoren.
Zelf rij ik nu een Suzuki Gsx-r 600 K5 , maar zit eraan te denken om deze in te ruilen voor de nieuwe ducati 848 ( het kleinere broertje van de 1098 ).

Nu zou ik graag willen weten hoe de rij-eigenschappen zijn van de Ducati ( vooral de sportieve modellen ), of ze veel onderhoud nodig hebben en of het een goede keuze is om daarvoor mijn Suzuki Gsx-r 600 K5 in te ruilen.

Alvast bedankt voor alle reacties !!

:W

[afbeelding]

En omdat het alsmaar bij meningen blijft nu antwoord op de vragen..........

Sturen remmen rijden doet ie waarschijnlijk als geen ander... Qua vermogen moet je liefhebber zijn van de wijze waarop een twin dat vermogen aan de weg legt, onderin trekt het al als een beer, loopt hard zat door maar zoals een 4-in-lijn bovenin vrijwel ineens gaat knallen doet ie niet, dat doet ie meer over de gehele breedte. Door de pulsen die ie levert kun je met name bocht uit vrij bruut aan het gas gaan.

Qua onderhoud: een Duc vraagt in beginsel weinig meer onderhoud dan een Japans merk, feit is wel dat dit specifieker en vaak complexer is. Tegenwoordig worden echter materialen (riemen ed) steeds beter en de intervallen steeds ruimer. Tja en als je bang bent dat een motorblok stukloopt koop je een fiets, ben jezelf de 'motor'

Of het een goede keus is zul je zelf moeten bepalen, jij bent de enige die wél of niet voor het merk kiest.


Let op: ik heb géén ervaring op een 848, dat zal vrijwel niemand hebben (da's logisch) maar heb wel ongev. 20 jaar motorervaring, vele jappen (allen 4-lijn Kawa(vele), Suki (paar), Yam (enkele)) en daarna Mille (twin) en flink wat Ducs. (nu: 916, 900supersport en een eigenbouw, zie me linkje bij avatar)
 
Laatst bewerkt:
Vooruitziende blik dat je het al in het Techniek gedeelte zet? Verder, de fiets is niet een geïntroduceerd, dus dat je iemand vindt met ervaringen met deze fiets zal heel erg toevallig zijn.

Verder weet nog niemand wat ie gaat kosten en dergelijk. En als je een beetje weet hoe je moet zoeken op MF en het internet algemeen had je allang je gezochte info gehad.
 
Wat een waardeloze kutdiscussie hiero. Er zijn al oordelen over een motorfiets die op het moment nog niet eens in nederland is.

Ook de 1098 was geen perfecte fiets, maar volgens mij zie je op bijna alle suzuki's van die groene "Suzuki OK" stickertjes van allemaal modificaties.

Alle motoren van tegenwoordig zijn goed, maar geen motor is perfect. Heb zelf een duc, staat 45.000 km op de teller, geen gekke gebreken mee gehad.

Je kan ook een honda kopen, wachten tot de spanningsregelaar kapot gaat,
Of een kawa, wachten tot de derde cylinder vastloopt ( Die heeft een duc niet, dus kan ook niet vastlopen ) _O-

Maar jah, mensen rijden motor, hebben er de ballen verstand van, maar wel oordelen.

Zelfde insteek een beetje als verdonk: Alle negers (ducati's) zijn crimineel, maar de Nederlander (in dit geval de Jappen) zijn perfect. KEEP ON DREAMING.

Ik weet het wel, voor nog geen goud dat ik ooit nog op een Jap stap.
 
ben eigelijk wel benieuwd hoe het nu afgelopen is. :)
heb de ts nu idd die Duc 848 gekocht ?
zo ja hoe het bevalt tegen over zijn jap..
 
Ik heb op een GSXR750 K1 gereden en heb nu ruim een jaar de 748s .....voor mij niks anders dan de duc meer!

Het zijn niet alleen de rij eigenschappen, maar ook de looks, het geluid en de power onderin.

de mijne heeft nu 46000 km gelopen, waarvan ik er 7000 heb gereden tot nu toe.

Geen klap verkeerd! geen rare dingen, behalve een knipperlicht wat kapot trilde :o

Onderhoudsintervallen goed bijhouden en er is niks aan de hand.

Maar bij de 1098 hadden ze toch minder onderhoud beloofd even als bij de 848...dus ik denk dat t allemaal wel meevalt!

Ik zeg kopen dus!!
 
large
 
Stelletje relschoppers

Heb je dat gelezen in het zelfde deel waar je ook nederlandse les krijgt????

(vacantie is al sinds heel lang met een k namelijk) :j
















( ik gooi de knuppel graag terug)


Let dan ook even op je eigen Nederlandse taal,hetzelfde is één
woord en Nederlands is met hoofdletter N.
Voor de rest heb ik geen verstand van stukgaties.
 
ben eigelijk wel benieuwd hoe het nu afgelopen is. :)
heb de ts nu idd die Duc 848 gekocht ?
zo ja hoe het bevalt tegen over zijn jap..

Heb hem nog niet ingeruild .. rij nog steeds op mijn Suzuki !!
Twijfel nog steeds , moet er eerst goed over nadenken voordat ik deze beslissing neem. B|
Mocht ik eruit zijn laat ik het jullie wel weten.
 
Zit er ook aan te denken om een snelle twin te kopen maar dan wel de VTR SP1.
Duc is wel mooi maar ik hou het dan liever bij de betrouwbaarheid van een jap.
 
Let dan ook even op je eigen Nederlandse taal,hetzelfde is één
woord en Nederlands is met hoofdletter N.
Voor de rest heb ik geen verstand van stukgaties.

Wanneer je Nederland schrijft is het inderdaad met een hoofdletter, nederlandse taal daarintegen schrijf je dus met een kleine letter..... *O*
 
Zit er ook aan te denken om een snelle twin te kopen maar dan wel de VTR SP1.
Duc is wel mooi maar ik hou het dan liever bij de betrouwbaarheid van een jap.

SP ook een bruut apparaat, alleen het benzinverbruik he.....vind hem iig fraai.

Maar voor de betrouwbaarheid heb ik een fzr600 erbij gekocht, als ik op de fzr rij dan kan de duc iig niet stuk gaan. Ik heb onderhand al genoeg ervaring met stukgaties..... :+
 
Laatst bewerkt:
Hé Swetty,

Bij motorrijden let ik niet op benzineverbruik. Ik noem dat liever aangenaam benzine verknappen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan