De nieuwe Ducati 848 ??

Zit zo de topics van Techniek, vragen en antwoorden te bekijken, maar zie alleen maar jappen met problemen :X
ja waarschijnlijk zie je niet dat het veel oudere jappen zijn.
Ga voor de gein eens ducati's zoeken van 15 jaar en ouder _O-
 
Weinig kans, als de aardrijkskundige naam niet meer als zodanig functioneert heb je inderdaad gelijk. In dit specifieke geval gaat het echter nog steeds over een taal die in Nederland gesproken wordt en word Nederlandse wél met hoofdletter geschreven. Eerst onderzoek doen, dan mensen terecht wijzen!



Wanneer je Nederland schrijft is het inderdaad met een hoofdletter, nederlandse taal daarintegen schrijf je dus met een kleine letter..... *O*
 
Laatst bewerkt:
bij mij in de schuur met 71 k op de teller is zelfs 16 jaar
1 van de weinige dan waarschijnlijk.
Natuurlijk is een duc exclusief maar veel oude ducs kom je maar weinig tegen op de weg.
Terwijl er nog zat cb's gs-en etc rond rijden. Vaak voor woon werk maar ze rijden er wel :)

En kan je voor een duc van 20 jaar snel aan onderdelen komen ?
Ik heb een DT175 gehad 2 jaar geleden (was toen 25 jaar oud), ik bestelde een nieuwe voetpakking en 2 dagen later lag die bij de dealer.
Orgineel yamaha, Heb ook een 1100 uit '91 gehad wilde orginele kuipruitklemmen terug na het monteren van een dark smoke scherm, en zocht een speciale bout met rubber aan de buitenkant en draad in de kop,

3 dagen later allemaal binnen, orgineel suzuki :}

Ik zit dus niet perse op ducati te vitten want vind het prachtige motoren maar kwa onderhoud en onderdelen levering kunnen ze met de jappen nog niet mee
 
Laatst bewerkt:
1 van de weinige dan waarschijnlijk.
Natuurlijk is een duc exclusief maar veel oude ducs kom je maar weinig tegen op de weg.
Terwijl er nog zat cb's gs-en etc rond rijden. Vaak voor woon werk maar ze rijden er wel :)

En kan je voor een duc van 20 jaar snel aan onderdelen komen ?
Ik heb een DT175 gehad 2 jaar geleden (was toen 25 jaar oud), ik bestelde een nieuwe voetpakking en 2 dagen later lag die bij de dealer.
Orgineel yamaha, Heb ook een 1100 uit '91 gehad wilde orginele kuipruitklemmen terug na het monteren van een dark smoke scherm, en zocht een speciale bout met rubber aan de buitenkant en draad in de kop,

3 dagen later allemaal binnen, orgineel suzuki :}

Ik zit dus niet perse op ducati te vitten want vind het prachtige motoren maar kwa onderhoud en onderdelen levering kunnen ze met de jappen nog niet mee

Voor de ss900 die ik heb kun je nog steeds de onderdelen bestellen en voor zover ik weet is dat voor vele types het geval. Weet alleen dat de tank niet meer te koop is en de kuipdelen ook niet.

Voor je nu gaat roepen zie je wel, even het volgende: bij mij in de schuur staat ook een suzuki rg500 uit 86. Hiervoor zijn ook geen tank en kuipdelen origineel te krijgen, onderdelen moeten uit japan komen en kunnen er weken/maanden over doen om Nederland te bereiken, het is eigenlijk alleen rechtstreeks via de importeur te regelen, zo goed gaat het dus niet altijd met de japanners.

Daarnaast weet ik dat er op het ducati topic meerdere SS zijn met zeer respectabele leeftijden, zelfd 851 en 888's met meer dan een ton op de teller. Let wel, dit zijn echter superbikes met relatief veel vermogen voor een 2 cilinder ( niet de ss van mij maar de 888). Van de echte japanse superbikes zie je er niet heel veel met meer dan 50K op de teller.

De andere reden dat je niet veel ducati's met hoge kilometer standen ziet is het feit dat de meesten niet eens de 5k per jaar halen ( zelfs machines uit 2000 met 8k op de teller is geen uitzondering)


maar zullen we weer lekker on topic gaan met de 848?
 
Vanmiddag een witte in real life gezien bij de dealer !

Erg mooie machine !!!! :9~
 
Kopen die motor, gewoon mooi!
Je moet doen wat je hart je ingeeft.
Ook de onderhoudskosten van de nieuwe modelen zijn met 50% goedkoper geworden.
Ik zou zeggen kies voor passie,want je koopt een motor voor jezelf en niet voor een ANDER!
 
Prachtige motor die 848 vooral in het wit.

Diep in het hart wilt iedereen een Ducati,..maar niet toegeven hoor!
 
Tja guys, tis gewoon een duidelijk verhaal. Ducs zijn mooi om te zien, waanzinnig om op te rijden, maar om er een te HEBBEN is onverstandig....

Het vak/handwerk van de DUC gaat na een tijdje toch rammelen. Slijtage is hoog, onderhoudskosten zijn hoog en als je spul moet vervangen betaal je fink meer dan bij een gemiddelde Japanner.

Het is net als bij de Italiaanse 4-wielers; je mot dr alleen naar kieken :}

:^
 
Aai heb nu nen 749 uit 08-2006

20.000 km in 1 jaar, 2 beurten á 800 euro per stuk, nieuwe koppeling, tandwiel ketting set etc.etc!

Nog een paar maandjes en dan gaat de 749 eruit en komt er een 848 voor in de plek!

Verkoop prijs in Milaan tijdens de EICMA was 14000 Euro, mooi prijsje toch!

{PoserMode}

Op de 749

112917669_6_RDJC.jpeg


Op de Hypermotard!

122058152_5_CwDO.jpeg


In Milaan EICMA 2007 - Ducati Stand

134015181_6_tPkK.jpeg


848

134015179_5_123N.jpeg


848

134015195_6_AzQf.jpeg
.

848

134015193_6_Y5jf.jpeg


Ciao!

Aai
 
Laatst bewerkt:
Aai heb nu nen 749 uit 08-2006

20.000 km in 1 jaar, 2 beurten á 800 euro per stuk, nieuwe koppeling, tandwiel ketting set etc.etc!

Je 749 heeft bij 20.000 km 2 beurten gehad van 800 euro per stuk??? Allemachtig, hebben ze bij jouw dealer soms gouden gereedschap ofzo?
 
Terug
Bovenaan Onderaan