De Nieuwe Ducati Scrambler

Afgelopen zondag naar de Scrambler dag in Heino geweest. Ik heb gedurende de show slechts 3 scramblers gezien, en alle drie waren de demo motoren van Startwin... _O-
 
Laatst bewerkt:
Dat kan niet, want Adspeed was er ook getuige zijn foto...
3 a 4 Scramblers is niet veel.
Maar ja, dat is waarschijnlijk je lot als organisator als je het niet centraler in het land organiseerd...
 
Scramblers zeker ongeschikt om een afstand naar Zwolle te overbruggen.....:+
Klopt, we kunnen er hooguit naar de Barbier, Starbucks of hippe koffiebar en het café mee rijden. Helaas zijn deze bij mij in de buurt allemaal verder dan 7 km dus staat hij hoofdzakelijk in de schuur mooi te wezen... 🤡
 
Hallo,
Ook maar even melden hier.
Sinds juni heb ik een Scrambler 1100. Wat een heerlijke machine is dat zeg :]
Heeft iemand hier de tank al eens helemaal leeggereden? Volgens Ducati gaat er 15 liter in maar ik geloof niet dat dat zo is. Met nog een range van 5 kilometer ging er maar 12,28 liter in ....

range-5.jpg
 
Dagje Gorges du Verdon, 400 km binnendoor en geen zadelpijn (wel met wielrenbroek gereden).

verdon-2019-01-1024-mf.jpg
 
Hallo,
Ook maar even melden hier.
Sinds juni heb ik een Scrambler 1100. Wat een heerlijke machine is dat zeg :]
Heeft iemand hier de tank al eens helemaal leeggereden? Volgens Ducati gaat er 15 liter in maar ik geloof niet dat dat zo is. Met nog een range van 5 kilometer ging er maar 12,28 liter in ....

Bekijk bijlage 1429369
Das zeker een heerlijke machine! De tank helemaal leeg rijden lijkt me niet zo'n goed idee ;) Die range heeft natuurlijk een redelijk veilige marge want hij weet natuurlijk van te voren nooit of je heel rustig of als een gek gaat rijden hetgeen toch redelijk wat invloed heeft op het verbruik(bij mij zo'n beetje tussen de 1 op 18 en 1 op 20). Ik probeer zelf nooit veel langer dan 220 km te rijden voor ik de tank weer volgooi en tank dan ook zo'n 11 a 12 liter. Ik heb geen reden om aan die 15 liter te twijfelen eerlijk gezegd maar zou boven de 250km toch redelijk nerveus worden

Heb je al dingen veranderd aan je motor of heb je plannen om dit te doen? Welke oplossing gebruik je voor je bagage?
 
Das zeker een heerlijke machine! De tank helemaal leeg rijden lijkt me niet zo'n goed idee ;) Die range heeft natuurlijk een redelijk veilige marge want hij weet natuurlijk van te voren nooit of je heel rustig of als een gek gaat rijden hetgeen toch redelijk wat invloed heeft op het verbruik(bij mij zo'n beetje tussen de 1 op 18 en 1 op 20). Ik probeer zelf nooit veel langer dan 220 km te rijden voor ik de tank weer volgooi en tank dan ook zo'n 11 a 12 liter. Ik heb geen reden om aan die 15 liter te twijfelen eerlijk gezegd maar zou boven de 250km toch redelijk nerveus worden

Heb je al dingen veranderd aan je motor of heb je plannen om dit te doen? Welke oplossing gebruik je voor je bagage?
De range houdt wel rekening met de rijstijl heb ik gezien. Ik had nog een liter benzine in de tanktas maar ben toch niet verder gereden omdat ik in Frankrijk zat en niet precies wist waar ik weer kon tanken. Tripmeter stond op 250 dus 1 op 20, niet
verkeerd. Verder is er een reserve van 4 liter volgens het boekje dus zou eigenlijk bij 220 km het lampje pas moeten gaan
branden maar dat is meestal al zo rond de 180 km, vandaar de vraag. Nou ja, ongeveer zelfde actieradius als Monster of Hyper dus bekend terrein mar had er iets meer van werwacht....
Alleen een RAM-bolletje voor de navigatie, verder niks. Als iedereen iets aan z’n Scrambler verandert en ik niet heb ik alsnog een unieke :X
Ik heb alleen een tanktas maar ik heb de motor dan ook in de camper meegenomen naar Frankrijk. Tanktas is genoeg voor
dagtochten. Voor Hypermotard en Monster had/heb ik bagarekjes van Startwin. Als ik nog grote plannen met de
Scrambler krijg (is eigenlijk de motor van mijn vrouw) zal ik daar denk ik eerst weer eens gaan informeren.
 
De range houdt wel rekening met de rijstijl heb ik gezien. Ik had nog een liter benzine in de tanktas maar ben toch niet verder gereden omdat ik in Frankrijk zat en niet precies wist waar ik weer kon tanken. Tripmeter stond op 250 dus 1 op 20, niet
verkeerd. Verder is er een reserve van 4 liter volgens het boekje dus zou eigenlijk bij 220 km het lampje pas moeten gaan
branden maar dat is meestal al zo rond de 180 km, vandaar de vraag. Nou ja, ongeveer zelfde actieradius als Monster of Hyper dus bekend terrein mar had er iets meer van werwacht....
Alleen een RAM-bolletje voor de navigatie, verder niks. Als iedereen iets aan z’n Scrambler verandert en ik niet heb ik alsnog een unieke :X
Ik heb alleen een tanktas maar ik heb de motor dan ook in de camper meegenomen naar Frankrijk. Tanktas is genoeg voor
dagtochten. Voor Hypermotard en Monster had/heb ik bagarekjes van Startwin. Als ik nog grote plannen met de
Scrambler krijg (is eigenlijk de motor van mijn vrouw) zal ik daar denk ik eerst weer eens gaan informeren.
Ja de range houd zeker wel rekening met de rijstijl maar dan nog is het met een vrij ruime slag om de arm. Ik heb het maar1x gehad dat ik na eerst rustig toeren en daarna grotendeels snelweg km's op redelijke snelheid(135/140) dat er toch wel merr in moest dan verwacht. Het lampje gaat bij mij ook rond de 180km aan.
Ik heb een ram mount kogel gemonteerd in het gat linjsvoor van de stuurklem en dit bevalt op zich prima.
En een camper is véél handiger dan een bagage systeem;)
Hier kun je zien hoe de ram mount en TomTom bij mij zitten:
20180916_155655.jpg
20180916_155707.jpg
 
Hier kun je zien hoe de ram mount en TomTom bij mij zitten:

Ik heb de kogel ook daar. Alleen kan de Zumo 660 niet in standje portrait. Ik kan alle belangrijke info van het dashboard nog zien als ik 'm een klein beetje schuin zet.

Van welke merk is jouw bagagerek?


ram-kogel-plus-zumo.jpg
 
Ik heb de kogel ook daar. Alleen kan de Zumo 660 niet in standje portrait. Ik kan alle belangrijke info van het dashboard nog zien als ik 'm een klein beetje schuin zet.

Van welke merk is jouw bagagerek?


Bekijk bijlage 1429843
Ja dat werkt zo te zien prima. In feite hoef je alleen de versnellings indicator maar te kunnen zien want de snelheid staat ook op de gps.

Ik heb een SW Motech Legend Gear quick lock tassen set. Ik had deze al op de 800 dus vandaar de grote en de kleine tas(moest voor de 1100 alleen nieuwe beugels kopen, iets wat ik ook mooi vind want ook op andere motoren is het hierdoor weer bruikbaar). Het oogt, en is, 1100 wel wat breed maar met 93cm niet breder dan het stuur dan bijvoorbeeld een BMW 12?? GS. Het gebruiksgemak en de waterdichtheid zijn top en je merkt er niks van tijdens het rijden ongeacht de snelheid. En ik vind het ook esthetisch gezien dik in orde :t Ook kun je maar 1 tas meenemen hetgeen ook handig is.
20190922_223545.jpg
20181005_094238.jpg
 
Ik heb de kogel ook daar. Alleen kan de Zumo 660 niet in standje portrait. Ik kan alle belangrijke info van het dashboard nog zien als ik 'm een klein beetje schuin zet.

Van welke merk is jouw bagagerek?


Bekijk bijlage 1429843
Ik weet niet of zoiets ook voor de 1100 te krijgen is maar ik heb een bagagerekje van DM Telai uit Engeland gemonteerd en daar past heel mooi de achtertas van Held (Iconic Evo Large) op. met bagagerekje DM Telai.jpg Meer dan genoeg ruimte voor een dag of 5.
 
Ik weet niet of zoiets ook voor de 1100 te krijgen is maar ik heb een bagagerekje van DM Telai uit Engeland gemonteerd en daar past heel mooi de achtertas van Held (Iconic Evo Large) op. Bekijk bijlage 1430422 Meer dan genoeg ruimte voor een dag of 5.
Het bestaat voor de 1100:Y:t

Wat mij betreft kwa uiterlijk het aller mooiste rekje.
 
Rekje is ongetwijfeld erg handig, maar ik zou het als ik het niet nodig heb er af halen... Ik heb op de trip naar Duitsland de roltas met straps gemonteerd op mijn zadel. Ging prima.

Heb vandaag de zwarte voetsteunen van RaceFoxx besteld. Zijn goedkoper dan de steunen van Duc zelf, maar bovenal in zwart leverbaar.
Daarnaast om het af te maken een compleet zwarte tankdop van CNC Racing. De dop is de snelvulvariant. Alles op voorraad, dus zal het wel snel binnen hebben (hoop ik)... Dat maakt de tank af...
 
Rekje is ongetwijfeld erg handig, maar ik zou het als ik het niet nodig heb er af halen... Ik heb op de trip naar Duitsland de roltas met straps gemonteerd op mijn zadel. Ging prima.

Heb vandaag de zwarte voetsteunen van RaceFoxx besteld. Zijn goedkoper dan de steunen van Duc zelf, maar bovenal in zwart leverbaar.
Daarnaast om het af te maken een compleet zwarte tankdop van CNC Racing. De dop is de snelvulvariant. Alles op voorraad, dus zal het wel snel binnen hebben (hoop ik)... Dat maakt de tank af...
Het rek dat Ad heeft is mooi genoeg in lijn om te laten zitten vind ik persoonlijk. Ik heb mijn rekjes er overigens ook nog opzitten hopend dat er misschien nog ergens een tripje in het verschiet ligt :]
Mijn achterband is daarna dan wel echt op vermoed ik...

Een zwarte cnc tankdop zou zeker gaaf zijn.Ben benieuwd hoe dat gaat worden.
 
Begrijp me niet verkeerd, dat rek er af halen is wat IK zou doen. Het is allemaal heel functioneel, maar ik vindt ‘resten’ van die bagageoplossingen nu eenmaal niet zo mooi. Dat geldt voor rekjes, van die ringen rond je benzinedop, framewerk, steunpunten etc. Maar dat moet een ieder voor zichzelf bepalen. Van alle rekjes die er in omloop zijn vindt ik inderdaad die van Ad het mooist in het design / lijn van de motor passen... Heb op geen van beide mijn motoren dergelijke accessoires zitten. Voor die ene keer dat ik er echt mee op reis ga improviseer ik wel wat.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan