De Nieuwe Ducati Scrambler

Net die kappen opgehaald. Was gisteren niet thuis. Wauw, wat zien die er gaaf uit....

18780620-4855-4CA4-9937-0306DB17E7CC.jpeg
 
Ik doe rond deze tijd altijd een oliewissel. Als ik de uitlaat er af haal om de kappen te monteren wil ik gelijk van de gelegenheid gebruik maken om de zeef in het blok te reinigen. Heeft 1 van jullie dit al eens gedaan en weet iemand toevallig het aandraaimoment van die plug?
 
Ik doe rond deze tijd altijd een oliewissel. Als ik de uitlaat er af haal om de kappen te monteren wil ik gelijk van de gelegenheid gebruik maken om de zeef in het blok te reinigen. Heeft 1 van jullie dit al eens gedaan en weet iemand toevallig het aandraaimoment van die plug?
Niet gedaan maar ze kunnen soms akelig vast zitten lees ik. Moet vast op 45 nm. Het filter zelf moet minder strak vast.
Torque Specifications Oil Drain Plug with Magnet: 20Nm (Min. 18 Nm - Max. 22 Nm) Oil Drain Plug for Mesh Filter: 42 Nm (Min. 38 Nm - Max. 46 Nm) Mesh Filter Bung: 42 Nm (Min. 38 Nm - Max. 46 Nm) Plastic Mesh Filter: 10Nm (Min. 9 Nm - Max. 11 Nm) Oil Filter 11 Nm (Min. 10 Nm - Max 12 Nm)
En een handige how to:
https://www.scramblerforum.com/threads/diy-oil-change-walkthrough.2608/
 
Ik heb met de huidige ontwikkelingen het gevoel dat het seizoen al voorbij is voor het goed en wel begonnen is...
Als ik eerlijk ben zie ik ons tripje in mei in rook opgaan 😏. Ik hoop dat ik er naast zit.
 
Ik kom er vandaag achter dat de uitlaten van mijn Monster gejat zijn!

Ik heb foto's zitten terug kijken. Omdat ze al een keer eerder mijn monster hebben geprobeerd te stelen heb ik deze een paar maanden ergens anders gezet. 25 jan heb ik hem weer in de garage gezet. En binnen twee weken nadat ik de monster weer teruggezet had, waren de uitlaten weg. Ik heb foto's zitten terugkijken van het moment dat ik het 4e slot gemonteerd had, maar ik heb mij toen helemaal niet beseft dat ze toen al wegwaren.....

Blijf met je klauwen van andermans spullen af!

IMG_1579.jpg
 
Ik kom er vandaag achter dat de uitlaten van mijn Monster gejat zijn!

Ik heb foto's zitten terug kijken. Omdat ze al een keer eerder mijn monster hebben geprobeerd te stelen heb ik deze een paar maanden ergens anders gezet. 25 jan heb ik hem weer in de garage gezet. En binnen twee weken nadat ik de monster weer teruggezet had, waren de uitlaten weg. Ik heb foto's zitten terugkijken van het moment dat ik het 4e slot gemonteerd had, maar ik heb mij toen helemaal niet beseft dat ze toen al wegwaren.....

Blijf met je klauwen van andermans spullen af!

Bekijk bijlage 1473901
Hopelijk branden de dieven zich er flink aan!
 
Ik heb met de huidige ontwikkelingen het gevoel dat het seizoen al voorbij is voor het goed en wel begonnen is...
Als ik eerlijk ben zie ik ons tripje in mei in rook opgaan 😏. Ik hoop dat ik er naast zit.
Ik hoop het ook maar ik deel jou gevoel wat betreft het tripje maar motorrijden op zich met een helm en handschoenen is redelijk Corona proof.
 
Ik kom er vandaag achter dat de uitlaten van mijn Monster gejat zijn!

Ik heb foto's zitten terug kijken. Omdat ze al een keer eerder mijn monster hebben geprobeerd te stelen heb ik deze een paar maanden ergens anders gezet. 25 jan heb ik hem weer in de garage gezet. En binnen twee weken nadat ik de monster weer teruggezet had, waren de uitlaten weg. Ik heb foto's zitten terugkijken van het moment dat ik het 4e slot gemonteerd had, maar ik heb mij toen helemaal niet beseft dat ze toen al wegwaren.....

Blijf met je klauwen van andermans spullen af!

Bekijk bijlage 1473901
Als geboren Hagenees heb ik een vrij lange lijst met verwenzingen en ziektes die ik dit soort lieden toewens. Die zal ik jullie echter besparen maar het is diep triest en ook een naar idee dat je constant het gevoel hebt dat je bezittingen niet veilig staan.B|
 
Ik hoop het ook maar ik deel jou gevoel wat betreft het tripje maar motorrijden op zich met een helm en handschoenen is redelijk Corona proof.
Ik denk dat ons geplande weekendje geen probleem wordt. Tenzij de Duitse grens dicht gaat, maar Duitsers zijn slim genoeg om dat niet te doen (denk ik....).
En anders zeggen we dat we onderweg de klep van de helm gewoon dichthouden .....................
 
Vandaag een rondje rond de Veluwe gereden. Prima weer; veel fietsers en motoren, maar of rijden in groepsverband nog kan (al zijn het er maar 3)? Dat blijft de vraag. De Duitse grens moeten we voorlopig in elk geval eventjes niet over (ook vrienden van mij wonen daar, maar ja...)
 
Als ik gewoon naar de huidige ontwikkelingen kijk, dan verwacht ik dat, hoe spijtig ook, het weekendje niet door gaat. Hier zijn we niet binnen een paar weekjes vanaf. Frankrijk, Duitsland, Spanje, België en nog meer landen op slot. Niemand weet waar het eindigd....
 
Als ik gewoon naar de huidige ontwikkelingen kijk, dan verwacht ik dat, hoe spijtig ook, het weekendje niet door gaat. Hier zijn we niet binnen een paar weekjes vanaf. Frankrijk, Duitsland, Spanje, België en nog meer landen op slot. Niemand weet waar het eindigd....
Ik heb 2020 eerlijk gezegd al helemaal afgeschreven...-O- Dit waait niet zo maar even over vrees ik.
 
Eerste resultaat. Ben nog niet helemaal tevreden. Moet nog effe wat aanslag weghalen van wat componenten achter het plexiglas. Maar verder vindt ik het er heel technisch uitzien....
677D1F29-071E-4FAB-9D80-9E5C8EDB80AA.jpeg
 
Goed zicht op de cilinders!

Toch niet je uitlaat aan de binnenkant ook gepoetst?;)
Ziet er mooi schoon uit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan