De Nieuwe Ducati Scrambler

Een bijzonder positieve review van de Scrambler 1100. Toch kan ik alle positieve punten alleen maar beamen ondanks dat ikzelf ook bij de lancering 2 jaar terug behoorlijk teleurgesteld was over de cijfers op papier en de bijbehorende prijs. De Termignoni race uitlaat klinkt trouwens geweldig.
 
Ja. Mooi filmpje. Had ik nog niet gezien.
Heb jij al een bericht van de dealer gehad over de status?

Ik heb net mijn MT effe uitgelaten. Heerlijk. Onderweg effe gestopt bij tankstation om wat te drinken.
Kwam er een BMW NineT Racer aan de pomp. Wat een gave fiets is dat dan...
Toen hij weer weg reed en naar zijn zithouding keek dan kan ik me niet voorstellen dat hij dat lang uithoudt...
Maar wel gaaf...
 
Ja. Mooi filmpje. Had ik nog niet gezien.
Heb jij al een bericht van de dealer gehad over de status?

Ik heb net mijn MT effe uitgelaten. Heerlijk. Onderweg effe gestopt bij tankstation om wat te drinken.
Kwam er een BMW NineT Racer aan de pomp. Wat een gave fiets is dat dan...
Toen hij weer weg reed en naar zijn zithouding keek dan kan ik me niet voorstellen dat hij dat lang uithoudt...
Maar wel gaaf...
Nog niks bekend maar dat was te verwachten met de Ducati fabriek die dicht is. Dus helaas kan ik nergens de wandelaars van de weg jagen met dit mooie weer...👿
Wat betreft die R nine T racer het is maar wat je gewend bent maar het is zonder meer een gave machine ;)
Bij GuS ook wel eens een 50 plusser gesproken die zonder klachten de hele dag op zijn Panigale zat maar die had ook nooit anders gereden dan sport motoren.
20180728_160701.jpg
 
Ja, dat is een strakke Panigale. Hopen dat de fabriek weer snel open kan... Dat zou dan betekenen dat jij snel je motor weer terug hebt en dat ze in Italië hopelijk de goede weg terug vinden...
 
Die van mij is van maart 2018 en maakt dat geluid misschien nog wel harder :). Zal er snel mee terug gaan. Het was bij Goedhart nog niet echt bekend begin dit jaar.
Bedankt voor je filmpje. Mag jij er nu wel op rijden of staat ie bij de dealer?
Gr Koos
 
Ik neem trouwens aan dat je die tik bedoeld?
Ja als je goed luisterd hoor je een soort metaalachtige tik die ook niet constant mooi op de maat loopt zoals het mechanische geluid van de kleppen. Gezien het bouwjaar van jou motor is er een zeer grote kans dat jou motor ook het probleem heeft. Ik zou dit helemaal doorlezen zodat je goed beslagen ten ijs komt. Er is geen terugroep actie maar het is zeker bekend maar door de verkoop aantallen zal niet iedere dealer het weten en omdat Ducati's toch al niet mechanisch het stilst zijn wordt het vaak daar op afgedaan.
Hier ook een heel nuttig fimpje van na en voor de reparatie(op 1:50 kun je horen hoe het voor de reparatie klonk).
Ik mag wel rijden maar motor staat bij de dealer en is niet echt om de hoek. We hopen dat het in mei wel moet lukken en anders haal ik hem misschien nog wel tussentijds op zodat het in het najaar gefixed kan worden.
 
skippy, hartelijk dank voor je uitgebreide informatie, ik ga er zsm mee terug. Ik laat horen wat ze zeggen en zal ook een filmpje maken.
Gr Koos
 
Wat gaat er vervangen worden, cilinder en zuiger?
Maar rij nu helemaal niet? Of heb je een leenmotor vd dealer?
 

Ben benieuwd wat jullie ervan zeggen.
Gr Koos
Het blijft moeilijk tussen het geluid door van de kleppen trein maar ik meen toch ook wat te horen aan het eind als je van onderen filmt. Het lijkt minder duidelijk als op mijn eigen filmpje wat trouwens met warme motor was. Toch zou ik er absoluut naar laten kijken.
 
Hallo allemaal, ik ben sinds december eigenaar van een gele Ducati scrambler 1100 (thuis ook wel de gele banaan genoemd).

Vorig jaar tijdens een Scrambler-dag bij Noordwijk een proefritje gemaakt en toen was ik om. Na nog wat alternatieven te hebben geprobeerd werd de speurtocht gestart.

Inmiddels heb van evotech al het een en ander geïnstalleerd, zoals de tail tidy, hand- en oil cooler guard. Verder heb ik de zijpanelen in alu-look gewrapd omdat er al wat gebruikerssporen op zaten. En ook ben ik druk bezig geweest met de bagage oplossingen en gekozen voor kriegatassen, zodat een weekendje weg (na Covid) geen probleem is. Mogelijk wil ik in de toekomst ook campeertrips gaan maken en ben daarom lekker aan het speuren naar de opties.

Al bedankt voor jullie bijdrage aan het forum, zo wist ik welke tail tidy ik moest kopen!

Iannuzi
 

Bijlagen

  • 5C6C8E2A-7427-4A28-AC12-8C8B9730375E.jpeg
    5C6C8E2A-7427-4A28-AC12-8C8B9730375E.jpeg
    168 KB · Weergaven: 14
Hallo allemaal, ik ben sinds december eigenaar van een gele Ducati scrambler 1100 (thuis ook wel de gele banaan genoemd).

Vorig jaar tijdens een Scrambler-dag bij Noordwijk een proefritje gemaakt en toen was ik om. Na nog wat alternatieven te hebben geprobeerd werd de speurtocht gestart.

Inmiddels heb van evotech al het een en ander geïnstalleerd, zoals de tail tidy, hand- en oil cooler guard. Verder heb ik de zijpanelen in alu-look gewrapd omdat er al wat gebruikerssporen op zaten. En ook ben ik druk bezig geweest met de bagage oplossingen en gekozen voor kriegatassen, zodat een weekendje weg (na Covid) geen probleem is. Mogelijk wil ik in de toekomst ook campeertrips gaan maken en ben daarom lekker aan het speuren naar de opties.

Al bedankt voor jullie bijdrage aan het forum, zo wist ik welke tail tidy ik moest kopen!

Iannuzi
Mooie oplossing zo met die alu wrap. Evotech tailtidy is ook netjes, ik wil dat eigenlijk ook nog doen maar er moet zoveel uit elkaar ;)
Flink stukje voorspanning op de achterveer, heb ikzelf ook(net als voor). Veel plezier met je aanwinst!
 
Hallo allemaal, ik ben sinds december eigenaar van een gele Ducati scrambler 1100 (thuis ook wel de gele banaan genoemd).

Vorig jaar tijdens een Scrambler-dag bij Noordwijk een proefritje gemaakt en toen was ik om. Na nog wat alternatieven te hebben geprobeerd werd de speurtocht gestart.

Inmiddels heb van evotech al het een en ander geïnstalleerd, zoals de tail tidy, hand- en oil cooler guard. Verder heb ik de zijpanelen in alu-look gewrapd omdat er al wat gebruikerssporen op zaten. En ook ben ik druk bezig geweest met de bagage oplossingen en gekozen voor kriegatassen, zodat een weekendje weg (na Covid) geen probleem is. Mogelijk wil ik in de toekomst ook campeertrips gaan maken en ben daarom lekker aan het speuren naar de opties.

Al bedankt voor jullie bijdrage aan het forum, zo wist ik welke tail tidy ik moest kopen!

Iannuzi

Hallo Iannuzi,

Nog een gele! Dat is een vrolijke kleur en de eerste keer dat ik een 1100 in het geel zie!
Welkom hier en veel rijplezier toegewenst.

IMG_1673.jpg
 
Hallo allemaal, ik ben sinds december eigenaar van een gele Ducati scrambler 1100 (thuis ook wel de gele banaan genoemd).

Vorig jaar tijdens een Scrambler-dag bij Noordwijk een proefritje gemaakt en toen was ik om. Na nog wat alternatieven te hebben geprobeerd werd de speurtocht gestart.

Inmiddels heb van evotech al het een en ander geïnstalleerd, zoals de tail tidy, hand- en oil cooler guard. Verder heb ik de zijpanelen in alu-look gewrapd omdat er al wat gebruikerssporen op zaten. En ook ben ik druk bezig geweest met de bagage oplossingen en gekozen voor kriegatassen, zodat een weekendje weg (na Covid) geen probleem is. Mogelijk wil ik in de toekomst ook campeertrips gaan maken en ben daarom lekker aan het speuren naar de opties.

Al bedankt voor jullie bijdrage aan het forum, zo wist ik welke tail tidy ik moest kopen!

Iannuzi
Mooi ding hoor.
Was ik vorig jaar ook, in Noordwijk.
Leuk evenement, maar door het weer was de opkomst een beetje laag.
Echter, daar kunnen we nu alleen maar van dromen...
 
Vandaag een stukje gereden en een definitieve oplossing voor mijn min-bagage probleem gevonden. Waar laat je je sleutels, telefoon, portemonnee, zonnebril en eventueel je tweede paar handschoenen. Je weet wel, die kleine dingen die je wel mee wilt nemen maar als je alles in je jas doet dat je jas dan helemaal stijf staat.

De oplossing: een mini-tanktas! En deze had ik gewoon twee jaar geleden al moeten kopen dus. Bijpassende bij de scrambler retro-look, werkt met magneten, prima formaat en uitbreidbaar als het moet. Oftewel, helemaal blij ermee. Aanrader: de sw-motech LT1 :)
 

Bijlagen

  • IMG_1726.jpg
    IMG_1726.jpg
    2,6 MB · Weergaven: 9
Mooie tanktas! Vind ik ook ideaal.
Ik heb op de motorbeurs naar tanktassen gekeken, waaronder deze en een slag groter bij de stand van SW-motech. Vond het er mooi uitzien. Alleen wil ik (nog) geen tanktas met magneten ivm mogelijke krassen op de tank. Met een riembevestiging is ook mogelijk bij SW. ik heb bij de stand van Mosko ook gekeken en vond deze tanktas mooi en praktischer. Makkelijk los te koppelen (ook tijdens tanken!), kan als rugtas gedragen worden en er zit een drinkzak in om onderweg te kunnen drinken. Niet te groot, mooi en handig👍🏻

Mosko Nomad: Nomad Tank Bag
Kleintje, de Pico: Pico Tank Bag (V2.0)
C22B05A5-C03F-4FF1-916D-4EE90ECAEE83.jpeg
 
Vandaag een stukje gereden en een definitieve oplossing voor mijn min-bagage probleem gevonden. Waar laat je je sleutels, telefoon, portemonnee, zonnebril en eventueel je tweede paar handschoenen. Je weet wel, die kleine dingen die je wel mee wilt nemen maar als je alles in je jas doet dat je jas dan helemaal stijf staat.

De oplossing: een mini-tanktas! En deze had ik gewoon twee jaar geleden al moeten kopen dus. Bijpassende bij de scrambler retro-look, werkt met magneten, prima formaat en uitbreidbaar als het moet. Oftewel, helemaal blij ermee. Aanrader: de sw-motech LT1 :)
Die heb ik ook! Super handig en ook nog eens mooi om te zien.:t
 
Terug
Bovenaan Onderaan