De Nieuwe Ducati Scrambler

Ja zo stom. Alles van te voren klaar gelegd, oordoppen, TomTom, laarzen helm etc.
Inderdaad lekker genieten en z.s.m. de nieuwe banden laten monteren want achter is hij al een eindje. Ook alvast olie besteld. Ben van plan om die ff te wisselen na 1 a duizend km aangezien die nieuwe cilinder en zuiger ook in lopen natuurlijk.
Oliewissel kun je altijd uitvoeren. Ik doe dat altijd begin van seizoen en daarna wordt het tijdens de beurt nog een keer gedaan.
 
Beste mannen.
Heb een Srambler Classic van 2015 gekocht. Was al gek op dat ding toen ze op de markt kwamen. Nu kwam ik een wel heel fraaie tegen. 15000 km op de teller. HP vering. Dubbele stoffen en waterdichte tassenset van Ducati zelf. Termignoni dubbele pijpjes en groot windscherm, heel belangrijk draadspaakwieltjes en nog meer moois. Was helemaal verkocht van die brommer.
Tot nu toe altijd Moto Guzzi gereden. Kon ik alles zelf aan doen. Waren alle carburateurfietsen.
Heb nu technisch wel een probleem, want ik weet hier niet veel van. Ben al driftig op zoek naar werkplaats handboeken. YouTube filmpjes vertellen ook al wat dingen.
Heb alle 115 pagina's op dit forum doorgelezen. Veel schrijvers zijn motorpimpers. Heb ik niet zoveel mee. Vind hem al mooi zoals hij origineel is. Veel technisch in dit forum niet gevonden.
Ben niet zo jong meer en woon in Friesland. Maar wil toch een keer naar een ritje van jullie. Groet Fred
 

Bijlagen

  • 20200607_105029.jpg
    20200607_105029.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 8
Laatst bewerkt:
Beste mannen.
Heb een Srambler Classic van 2015 gekocht. Was al gek op dat ding toen ze op de markt kwamen. Nu kwam ik een wel heel fraaie tegen. 15000 km op de teller. HP vering. Dubbele stoffen en waterdichte tassenset van Ducati zelf. Termignoni dubbele pijpjes en groot windscherm, heel belangrijk draadspaakwieltjes en nog meer moois. Was helemaal verkocht van die brommer.
Tot nu toe altijd Moto Guzzi gereden. Kon ik alles zelf aan doen. Waren alle carburateurfietsen.
Heb nu technisch wel een probleem, want ik weet hier niet veel van. Ben al driftig op zoek naar werkplaats handboeken. YouTube filmpjes vertellen ook al wat dingen.
Heb alle 115 pagina's op dit forum doorgelezen. Veel schrijvers zijn motorpimpers. Heb ik niet zoveel mee. Vind hem al mooi zoals hij origineel is. Veel technisch in dit forum niet gevonden.
Ben niet zo jong meer en woon in Friesland. Maar wil toch een keer naar een ritje van jullie. Groet Fred
Hahaha, welkom, ik zie anders heel wat extra's aan je motor hangen hoor;). Misschien kun je even vertellen wat je technische probleem is zodat iemand hier er misschien op kan inspringen. Denk dat de reden dat er niet veel over technische problemen gepraat word is dat er gewoon niet zoveel zijn. Een ritje is altijd leuk natuurlijk.
Hier vindt je een werkplaats handboek in pdf in ieder geval maar pas op met de aanhaal momenten want daar zit nogal eens een foutje in(bij de olie aftap plug bijvoorbeeld is deze veel te hoog).
 
ik heb Het forum even bijgelezen en leuk om te zien dat er nieuwe mensen bijgekomen zijn! Als het zo doorgaat dan kunnen we nog eens een leuke scrambler bijeenkomst organiseren.

Twee weken geleden het eerste motorweekend van het jaar gedaan. Gelukkig was Duitsland net open dus konden we weer los. Qua weer was het wel een uitdaging. dag 1: 28 graden, Dag 2: 20 graden, dag 3:, 18 graden En dag 4 regen. Ach, dan hebben we alles maar een keer gehad nietwaar. En dat er dit jaar nog maar vele motorweekenden mogen volgen :]


IMG_1960.jpgIMG_2004.jpgIMG_2031.jpg
 

Bijlagen

  • D9DA366D-B064-44EB-8B13-1FCBC2983260.jpeg
    D9DA366D-B064-44EB-8B13-1FCBC2983260.jpeg
    79 KB · Weergaven: 21
  • C10D7C51-442B-477F-8F4C-20B92E7F4126.jpeg
    C10D7C51-442B-477F-8F4C-20B92E7F4126.jpeg
    55 KB · Weergaven: 18
  • 94DFBD17-9940-4573-950C-3601FBB4E764.jpeg
    94DFBD17-9940-4573-950C-3601FBB4E764.jpeg
    61,2 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
Beste mannen.
Heb een Srambler Classic van 2015 gekocht. Was al gek op dat ding toen ze op de markt kwamen. Nu kwam ik een wel heel fraaie tegen. 15000 km op de teller. HP vering. Dubbele stoffen en waterdichte tassenset van Ducati zelf. Termignoni dubbele pijpjes en groot windscherm, heel belangrijk draadspaakwieltjes en nog meer moois. Was helemaal verkocht van die brommer.
Tot nu toe altijd Moto Guzzi gereden. Kon ik alles zelf aan doen. Waren alle carburateurfietsen.
Heb nu technisch wel een probleem, want ik weet hier niet veel van. Ben al driftig op zoek naar werkplaats handboeken. YouTube filmpjes vertellen ook al wat dingen.
Heb alle 115 pagina's op dit forum doorgelezen. Veel schrijvers zijn motorpimpers. Heb ik niet zoveel mee. Vind hem al mooi zoals hij origineel is. Veel technisch in dit forum niet gevonden.
Ben niet zo jong meer en woon in Friesland. Maar wil toch een keer naar een ritje van jullie. Groet Fred

Heel erg welkom bij de mede-scrambler rijders. Met betrekking tot het pimpen, datn laat ik aan anderen over, die hebben dat tot een ware kunst verheven mag ik wel zeggen. Ik hou persoonlijk de Scramber zo standaard mogelijk (Nou ok, een andere uitlaat, ander zadel en handvat verwarming dan wel) maar voor de rest vind ik het wel best zo.

Je hebt gewoon alle 115 pagina's van dit forum doorgelezen! Respect. Nou, dan hoef je niet meer bijgepraat te worden vermoed ik :)
 
Hahaha, welkom, ik zie anders heel wat extra's aan je motor hangen hoor;). Misschien kun je even vertellen wat je technische probleem is zodat iemand hier er misschien op kan inspringen. Denk dat de reden dat er niet veel over technische problemen gepraat word is dat er gewoon niet zoveel zijn. Een ritje is altijd leuk natuurlijk.
Hier vindt je een werkplaats handboek in pdf in ieder geval maar pas op met de aanhaal momenten want daar zit nogal eens een foutje in(bij de olie aftap plug bijvoorbeeld is deze veel te hoog).
Dank. Die link zocht ik.
 
Welkom hier.
Met vriendelijke groet,
De Motorpimper... _O-

 
Laatst bewerkt:
Ergens in al deze artikelen heb ik iets gelezen over een in Engeland gefabriceerd bagagerek. Hepco en Beckker heeft er ook wel één, maar die past niet bij de Ducati tassendragers die al op de brommer zitten. Kaan de zaag er wel inzetten, maar als die Engelse beter past, ga ik daarvoor. Wie helpt me even aan de naam ervan of het pagina nummer waar het rek beschreven is? Vast bedankt.
 
Ergens in al deze artikelen heb ik iets gelezen over een in Engeland gefabriceerd bagagerek. Hepco en Beckker heeft er ook wel één, maar die past niet bij de Ducati tassendragers die al op de brommer zitten. Kaan de zaag er wel inzetten, maar als die Engelse beter past, ga ik daarvoor. Wie helpt me even aan de naam ervan of het pagina nummer waar het rek beschreven is? Vast bedankt.
Je bent denk ik op zoek naar het rek van DM Telai
 
Je bent denk ik op zoek naar het rek van DM Telai
En hierbij een foto van een Scrambler met het hierboven beschreven rekje. Het is wel ff prutsen om het er op te krijgen.
 

Bijlagen

  • met bagagerekje DM Telai.jpg
    met bagagerekje DM Telai.jpg
    164,2 KB · Weergaven: 11
Na precies 5 jaar Scrambler Icon wordt het a.s. dinsdag een Scrambler Desert Sled. Ik kon er alvast mee op de foto, nadat ik alle oorspronkelijke onderdelen weer op de Icon had gemonteerd. De dealer gaat het rekje van DM-Telai overzetten; dan hoef ik dat gepruts tenminste niet nog eens te doen.
Binnenkort maar weer 'ns een tochtje afspreken, maar ik begrijp dat de spreiding van potentiële deelnemers door Nederland sinds kort flink is toegenomen!
nieuw en oud.jpg
 
Prachtige motor Ad!! *O*
Veel plezier dinsdag en met een big smile via een detour naar huis rijden.
Ben benieuwd en deze binnenkort maar eens in het echt bekijken!!*O*:]

En jij weet wel waar je de Desert eens ff goed kan testen _O-
 
Prachtige motor Ad!! *O*
Veel plezier dinsdag en met een big smile via een detour naar huis rijden.
Ben benieuwd en deze binnenkort maar eens in het echt bekijken!!*O*:]

En jij weet wel waar je de Desert eens ff goed kan testen _O-
Kinderkopjes en zandweg bedoel je?
MacJunk heeft de mooiste locatie van de vorige ronde opgespoord en ongetwijfeld onthouden.🐾🐪
 
Beste mannen.
Heb een Srambler Classic van 2015 gekocht. Was al gek op dat ding toen ze op de markt kwamen. Nu kwam ik een wel heel fraaie tegen. 15000 km op de teller. HP vering. Dubbele stoffen en waterdichte tassenset van Ducati zelf. Termignoni dubbele pijpjes en groot windscherm, heel belangrijk draadspaakwieltjes en nog meer moois. Was helemaal verkocht van die brommer.
Tot nu toe altijd Moto Guzzi gereden. Kon ik alles zelf aan doen. Waren alle carburateurfietsen.
Heb nu technisch wel een probleem, want ik weet hier niet veel van. Ben al driftig op zoek naar werkplaats handboeken. YouTube filmpjes vertellen ook al wat dingen.
Heb alle 115 pagina's op dit forum doorgelezen. Veel schrijvers zijn motorpimpers. Heb ik niet zoveel mee. Vind hem al mooi zoals hij origineel is. Veel technisch in dit forum niet gevonden.
Ben niet zo jong meer en woon in Friesland. Maar wil toch een keer naar een ritje van jullie. Groet Fred
Hierbij ook nog een plaatje van mijn (oude) Scrambler met windschermpje van Puig, DM-Telai-rekje en Virex-uitlaat.
Vergeleken met standaard had ik (zoals je ziet) ook nog classic spatborden gemonteerd, een verhoogd zadel, verlaagde voetsteunen (niet op de foto te zien),
BMC-luchtfilter, en OSCO-smeersysteem (na 28500 km ketting nog goed!).
Overigens ben ik ook niet meer piepjong (zie foto een paar berichten terug), maar ik zou niet weten waarom dat de kilometerpret zou drukken!:]
Met Puig-schermpje.jpg
 
Na precies 5 jaar Scrambler Icon wordt het a.s. dinsdag een Scrambler Desert Sled. Ik kon er alvast mee op de foto, nadat ik alle oorspronkelijke onderdelen weer op de Icon had gemonteerd. De dealer gaat het rekje van DM-Telai overzetten; dan hoef ik dat gepruts tenminste niet nog eens te doen.
Binnenkort maar weer 'ns een tochtje afspreken, maar ik begrijp dat de spreiding van potentiële deelnemers door Nederland sinds kort flink is toegenomen!
Bekijk bijlage 1517176
Gaaf apparaat zon desert sled ! En lekker rechtop zitten. Ook eens een keer mee gehad als leenmotor bij Leo. Rijdt super ! Veel plezier ermee alvast.
 
Kinderkopjes en zandweg bedoel je?
MacJunk heeft de mooiste locatie van de vorige ronde opgespoord en ongetwijfeld onthouden.🐾🐪
Yip, die zandweg vergeet ik niet meer.... En jullie kennelijk ook niet...😁
Mooie foto met ‘oud’ en ‘nieuw’.
Het is echt een gaaf ding zo met deze kleurstelling. Tank wit met die rode rand achter de tankshields vindt ik heel erg mooi. Veel plezier er mee Ad, en we gaan hem binnenkort wel eens in het echt bewonderen...
 
Laatst bewerkt:
Hierbij ook nog een plaatje van mijn (oude) Scrambler met windschermpje van Puig, DM-Telai-rekje en Virex-uitlaat.
Vergeleken met standaard had ik (zoals je ziet) ook nog classic spatborden gemonteerd, een verhoogd zadel, verlaagde voetsteunen (niet op de foto te zien),
BMC-luchtfilter, en OSCO-smeersysteem (na 28500 km ketting nog goed!).
Overigens ben ik ook niet meer piepjong (zie foto een paar berichten terug), maar ik zou niet weten waarom dat de kilometerpret zou drukken!:]
Bekijk bijlage 1517247
Kijk. Dat doet me goed! Ik krijg met mijn zeventig jaren steeds te horen wat ik met een Ducati moet. Zijn dus.meer ouderen. Ben blij met m'n Classic. En die
 
Leeftijd? Hoezo?
Bij de Historische Motorsport Vereniging heb ik n keer een vent van 82 met een Triumph Speed Twin uit 1938/39 de rest zien verslaan. Hij had wel een grijze snor; dat schijnt de basis voor succes te zijn. En zelf kunnen sleutelen natuurlijk, want anders hou je geen klassieker overeind!
 
Leeftijd? Hoezo?
Bij de Historische Motorsport Vereniging heb ik n keer een vent van 82 met een Triumph Speed Twin uit 1938/39 de rest zien verslaan. Hij had wel een grijze snor; dat schijnt de basis voor succes te zijn. En zelf kunnen sleutelen natuurlijk, want anders hou je geen klassieker overeind!
😄
 
Mocht iemand een nieuw luchtfilter nodig hebben: Ik heb er nog 2 zgan, want als ik n nieuwe fiets aanschaf, wil ik er altijd een "niet-temperatuur-en-vochtgevoelig" filtertje in. Kan er zomaar meer dan 50.000 km in blijven zitten (uitgezonderd woestijnracers) en scheelt een hoop in goed lopen van de fiets in geval van goed weer.
De originele kan ik meenemen bij een volgend toertje of kom 'm ophalen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan