De Nieuwe Ducati Scrambler

De eerste vakantie zit er ondertussen op, kleine 3200km verder en hij bevalt erg goed 😊 Twijfel een beetje of ik de kentekenplaathouder ga vervangen met de aan de zijkant gemonteerde houder.
Flink tripje! Als ik het goed begrijp zut de kentekenplaat houder nu gewoon aan de achterkant onder het spatbord toch?
Ik zou dat absoluut zo laten. Die op de achterbrug rammelt en beweegt nogal wat bij sommige lijdt tot breuken. Ook is het beter om het gewicht op onafgeveerde delen laag te houden.
 
De motor is zeker cool. Het geneuzel over hipsters en hokjes waar bepaalde motorfietsen in moeten passen daarentegen kan me gestolen worden. Ook loop je met de Öhlins vering en Pirelli MT60 RS banden op de openbare weg eerder tegen de beperkingen van jezelf dan van je banden aan.
Gewoon een hele goede veelzijdige motor die er cool uit ziet en geweldig klinkt. Al is het Sport Pro stuurtje voor mij persoonlijk net een stapje te laag.
 
De motor is zeker cool. Het geneuzel over hipsters en hokjes waar bepaalde motorfietsen in moeten passen daarentegen kan me gestolen worden. Ook loop je met de Öhlins vering en Pirelli MT60 RS banden op de openbare weg eerder tegen de beperkingen van jezelf dan van je banden aan.
Gewoon een hele goede veelzijdige motor die er cool uit ziet en geweldig klinkt. Al is het Sport Pro stuurtje voor mij persoonlijk net een stapje te laag.
100% mee eens. Maar vond het overal wel een aardige review... Enne, stuurtje past mij prima, denk ik...
 
De eerste vakantie zit er ondertussen op, kleine 3200km verder en hij bevalt erg goed 😊 Twijfel een beetje of ik de kentekenplaathouder ga vervangen met de aan de zijkant gemonteerde houder.
Meteen een mooi aantal km.!
Ik heb ca. 1000 km met de motor gereden met de kentekenplaathouder vanaf de zijkant. Minder goed idee: aangezien hij dan met de achterbrug meebeweegt, is de kans dat er iets los gaat veel groter. En uiteraard wordt je achterbrug zwaarder. (Zie ook eerdere opmerking van Skippy.)
Ik vond het er ook niet uitzien, maar dat is een kwestie van smaak. Mocht je het toch willen proberen, kijk dan de jongens van Affetto een keer lief aan, want ik heb die nummerplaathouder mét de motor mee ingeleverd. Die zal er nog wel liggen!
 
Zelfs die! Heb echt een hele doos meegekregen (naast de motor) 😅
Een bekende doos, denk ik. Je kunt 'm weer helemaal origineel maken als je wilt. Dat is wel even werk en ik zou het niet doen, als ik jou was!
Je mist alleen nog een uitlaat die bij het classic uiterlijk past. Mocht je daar nog over nadenken .... dan hoor ik dat wel.
Ik ga die Virex (met E-keur en Db-killer compleet) niet op de Desert zetten en dus komt er een advertentie in de Strada en /of op Marktplaats.
 
👍
Welke heb je gekocht?
Begin jaar had ik ook naar een doorwaai jas gekeken maar uiteindelijk een 'combi' jas gekocht, Richa Infinity 2 naast mijn lederen jas.
 
Ik heb het beschermroostertje voor de oliekoeler van de Desert binnen. Uit China, maar ik zie geen enkel verschil met veel duurdere producten. Het enige verschil is dat de rubberstrips er los bij zitten zonder gebruiksaanwijzing. Op internet is te zien dat je bij het roostertje van Evotech mooi op maat gemaakte rubbertjes krijgt. Maar een beetje knippen en plakken voor 50 Euro verschil is niet zo erg.
Volgende week nog naar HK-Suspension voor een optimale (comfotabele) instelling van de vering en mijn lijstje is afgewerkt.
 
Mocht iemand interesse hebben in een Virex-uitlaat voor een Scrambler 800: Uitlaat van het Italiaanse bedrijf VIREX. Materiaal RVS, met E-keur en Db-killer.
Type: Virex X-con V1. Past op alle 800-Scramblers en vergelijkbare uitlaatsystemen. Prijs € 150,-
 

Bijlagen

  • Virex-uitlaat.jpg
    Virex-uitlaat.jpg
    134,4 KB · Weergaven: 11
Ik heb het beschermroostertje voor de oliekoeler van de Desert binnen. Uit China, maar ik zie geen enkel verschil met veel duurdere producten. Het enige verschil is dat de rubberstrips er los bij zitten zonder gebruiksaanwijzing. Op internet is te zien dat je bij het roostertje van Evotech mooi op maat gemaakte rubbertjes krijgt. Maar een beetje knippen en plakken voor 50 Euro verschil is niet zo erg.
Volgende week nog naar HK-Suspension voor een optimale (comfotabele) instelling van de vering en mijn lijstje is afgewerkt.
Nog geen foto's van het eind resultaat?
 
Plakkende koppelingsplaten!
Herkennen jullie dit. De Scrambler starten. Koppeling intrekken en in de een zetten. Motor slaat af. Net of doet de koppeling.het niet. Vervolgens de stilstaande motor in de versnelling zetten. Drukje geven en de koppeling komt los. Daarna weer gewoon starten en de boel werkt weer. Conclusie; de platen blijven plakken. Scrambler kwaaltje??
 
Terug
Bovenaan Onderaan