De Nieuwe Ducati Scrambler

Iemand zin in een rondje samen op weg a.s. zondag?
Geef hier een reactie en laat weten waar je vandaan komt. Dan maak ik een gps-rondje dat een beetje past bij de startplekken, zodat iedereen die mee wil evenveel kan rijden vanaf thuis
Ja, ik heb er wel zin in.
 
Zo te zien zijn we met 3. Ik weet waar jullie vandaan komen en stel daarom voor om weer vanaf de Mac D bij Waalwijk te vertrekken.
Morgen zet ik het GPX-bestand van de route op dit forum. Ik ben er nog mee aan het prutsen.
Zal wel weer een uitdaging zijn die in mijn TT te krijgen.... 😊
 
Zondag weer een rondje: Verzamelen 10.30 uur bij de Mac D bij Waalwijk-west. Adres is bekend, denk ik.
De track is 128 km lang en gaat door het Rivierenland. Volgens de TomTom 2.42 uur rijden. Als het goed is, gaan we alleen over bruggen en geen veerponten, zodat er geen discussies zijn over "helm af en mondkapje aan".
We zijn met 4: McJunk, Skippy, mijn vriend Frank met de Multi 950 en ikzelf. (heel misschien nog een vriend met een XV950, waarvan in elk geval de cylinders in de goede richting staan, haha)
In Rivierenland is veel gesloten op zondag. Moeilijk een mooie lunchplek te vinden, maar halverwege kunnen we (noodgeval!) altijd nog uitwijken naar de Mac D bij Tiel-west. Daar heb ik de route langs geleid.
Track zit in de bijlage. Tot zondag!
 

Bijlagen

  • Waalwijk-Betuwe 128 km.gpx
    145,2 KB · Weergaven: 5
Zondag weer een rondje: Verzamelen 10.30 uur bij de Mac D bij Waalwijk-west. Adres is bekend, denk ik.
De track is 128 km lang en gaat door het Rivierenland. Volgens de TomTom 2.42 uur rijden. Als het goed is, gaan we alleen over bruggen en geen veerponten, zodat er geen discussies zijn over "helm af en mondkapje aan".
We zijn met 4: McJunk, Skippy, mijn vriend Frank met de Multi 950 en ikzelf. (heel misschien nog een vriend met een XV950, waarvan in elk geval de cylinders in de goede richting staan, haha)
In Rivierenland is veel gesloten op zondag. Moeilijk een mooie lunchplek te vinden, maar halverwege kunnen we (noodgeval!) altijd nog uitwijken naar de Mac D bij Tiel-west. Daar heb ik de route langs geleid.
Track zit in de bijlage. Tot zondag!
Klinkt goed! Zie je zondag :t
 
Het was een leuk rondje, maar door een gebied met wat meer bos is toch wel afwisselender. Wie weet komt er nog n leuk zondags dagje binnenkort?
Doen we nog een rondje. Met de "usual suspects" zou het geen gek idee zijn om vanaf Udenhout het rondje door MiddenBrabant een keer andersom te rijden.
Plan voor een volgende keer? Of hebben we dan deelnemers uit het noorden of westen? Dat horen we graag!
 
Even wat anders; Ik heb recent de olie en het oliefilter vervangen. Heb de voorgeschreven olie van shell 15w50 gebruikt. Heb de olie goed laten uitlekken. Vervolgens nogal wat gepruts gehad om de olie op het juiste niveau te krijgen. Eerst teveel erin, alhoewel de voorschreven hoeveelheid, daarna ongeveer een halve liter laten aflopen. Daarna motor gestart. Allemaal prima. Vervolgens zag ik dat de olie vrij snel zwartig werd. Ik kan niet anders bedenken dan dat de oliekoeler niet leeg gelopen is. Dan wordt die inhoud vermengd met de verse olie. Allemaal niet verontrustend, maar ik wil dit eigenlijk niet! Herkenbaar???
 
Het was een leuk rondje, maar door een gebied met wat meer bos is toch wel afwisselender. Wie weet komt er nog n leuk zondags dagje binnenkort?
Doen we nog een rondje. Met de "usual suspects" zou het geen gek idee zijn om vanaf Udenhout het rondje door MiddenBrabant een keer andersom te rijden.
Plan voor een volgende keer? Of hebben we dan deelnemers uit het noorden of westen? Dat horen we graag!
Ik ben er sowieso bij mits het weer een beetje mee werkt en de agenda(maar die is redelijk leeg;)).
 
Even wat anders; Ik heb recent de olie en het oliefilter vervangen. Heb de voorgeschreven olie van shell 15w50 gebruikt. Heb de olie goed laten uitlekken. Vervolgens nogal wat gepruts gehad om de olie op het juiste niveau te krijgen. Eerst teveel erin, alhoewel de voorschreven hoeveelheid, daarna ongeveer een halve liter laten aflopen. Daarna motor gestart. Allemaal prima. Vervolgens zag ik dat de olie vrij snel zwartig werd. Ik kan niet anders bedenken dan dat de oliekoeler niet leeg gelopen is. Dan wordt die inhoud vermengd met de verse olie. Allemaal niet verontrustend, maar ik wil dit eigenlijk niet! Herkenbaar???
Dat gepruts met het niveau had ik ook. Komt omdat je de olie koud moet meten dus de volgende dag is alles pas echt lekker naar beneden gezakt. Ik vond het ook vrij snel weer zwart maar heb daar verder nooit over nagedacht maar zou best iets met de oliekoeler te maken kunnen hebben. Ik laat de olie er overigens uitlopen een minuut of 30 na een rit dus lekker warm. Benieuwd hoe de andere dit zien. Moet binnenkort de Scrambler 1100 ook even voorzien van een nieuw filter en olie.
 
Even wat anders; Ik heb recent de olie en het oliefilter vervangen. Heb de voorgeschreven olie van shell 15w50 gebruikt. Heb de olie goed laten uitlekken. Vervolgens nogal wat gepruts gehad om de olie op het juiste niveau te krijgen. Eerst teveel erin, alhoewel de voorschreven hoeveelheid, daarna ongeveer een halve liter laten aflopen. Daarna motor gestart. Allemaal prima. Vervolgens zag ik dat de olie vrij snel zwartig werd. Ik kan niet anders bedenken dan dat de oliekoeler niet leeg gelopen is. Dan wordt die inhoud vermengd met de verse olie. Allemaal niet verontrustend, maar ik wil dit eigenlijk niet! Herkenbaar???
Ja, de olie na een rit er uit laten lopen als die warm is. Ik heb de motor dan altijd op de bok staan, dus recht op. Dan staat hij iets voorover en laat hem dan helemaal uitlekken. Haal de vuldop los, dan loopt hij makkelijker leeg. Tijd voor een bakkie dus. Dan oliefilter er af en ook daar laten uitlekken. Tijd voor bakkie twee. Tot slot haal ik ‘m van de bok af en ga er enige tijd op zitten met beide wielen aan de grond. Als hij dan volledig is uitgedrupt zet ik de plug er weer in. Dan maak ik de oliefilter-ruimte schoon met keukenpapier. Randje nieuwe filter effe insmeren met laagje olie en monteren. Dan gooi ik er zo’n 2,8 liter in zonder te kijken. Dan met kleine hoeveelheden bijvullen tot de olie in het glaasje zichtbaar is. Dan laat ik de motor effe een minuut of 2 lopen. Dan vult het oliefilter zich helemaal. Dan tijd voor bakkie 3 om de olie weer helemaal te laten bezinken. En dan met kleine beetjes bijvullen tot hij op niveau is. Zo doe ik het altijd. Bij mij blijft de olie lang mooi helder.
 
Ja, de olie na een rit er uit laten lopen als die warm is. Ik heb de motor dan altijd op de bok staan, dus recht op. Dan staat hij iets voorover en laat hem dan helemaal uitlekken. Haal de vuldop los, dan loopt hij makkelijker leeg. Tijd voor een bakkie dus. Dan oliefilter er af en ook daar laten uitlekken. Tijd voor bakkie twee. Tot slot haal ik ‘m van de bok af en ga er enige tijd op zitten met beide wielen aan de grond. Als hij dan volledig is uitgedrupt zet ik de plug er weer in. Dan maak ik de oliefilter-ruimte schoon met keukenpapier. Randje nieuwe filter effe insmeren met laagje olie en monteren. Dan gooi ik er zo’n 2,8 liter in zonder te kijken. Dan met kleine hoeveelheden bijvullen tot de olie in het glaasje zichtbaar is. Dan laat ik de motor effe een minuut of 2 lopen. Dan vult het oliefilter zich helemaal. Dan tijd voor bakkie 3 om de olie weer helemaal te laten bezinken. En dan met kleine beetjes bijvullen tot hij op niveau is. Zo doe ik het altijd. Bij mij blijft de olie lang mooi helder.
Ja niet echt heel veel anders. Alleen vul ik zelf het oliefilter met olie voor ik het erop schroef. Ik denk dat het feit dat jou olie lang helder blijft vooral te danken is aan je winter opslag ritueel. Je hebt hem dan min of meer al een keer gespoeld.
 
Ja, de olie na een rit er uit laten lopen als die warm is. Ik heb de motor dan altijd op de bok staan, dus recht op. Dan staat hij iets voorover en laat hem dan helemaal uitlekken. Haal de vuldop los, dan loopt hij makkelijker leeg. Tijd voor een bakkie dus. Dan oliefilter er af en ook daar laten uitlekken. Tijd voor bakkie twee. Tot slot haal ik ‘m van de bok af en ga er enige tijd op zitten met beide wielen aan de grond. Als hij dan volledig is uitgedrupt zet ik de plug er weer in. Dan maak ik de oliefilter-ruimte schoon met keukenpapier. Randje nieuwe filter effe insmeren met laagje olie en monteren. Dan gooi ik er zo’n 2,8 liter in zonder te kijken. Dan met kleine hoeveelheden bijvullen tot de olie in het glaasje zichtbaar is. Dan laat ik de motor effe een minuut of 2 lopen. Dan vult het oliefilter zich helemaal. Dan tijd voor bakkie 3 om de olie weer helemaal te laten bezinken. En dan met kleine beetjes bijvullen tot hij op niveau is. Zo doe ik het altijd. Bij mij blijft de olie lang mooi helder.
Ja, dat is wel de methode. Daarnaast kun je na heel veel kilometers de oliezeef er een keer uit schroeven. Iets meer werk, maar dan weet je zeker dat daar ook geen troep achterblijft.
 
Ik ben er sowieso bij mits het weer een beetje mee werkt en de agenda(maar die is redelijk leeg;)).
Is er misschien iemand die a.s. zondag (27-09-20) nog een rondje zou willen rijden?
Bekend recept: Laat weten waar je vandaan komt en dan vinden we wel een passende route.
 
Is er misschien iemand die a.s. zondag (27-09-20) nog een rondje zou willen rijden?
Bekend recept: Laat weten waar je vandaan komt en dan vinden we wel een passende route.
Ik sla even over. Ik ga er van uit dat het weer niet echt je van het wordt en moet morgen nog werken dus een dagje rust is ook wel lekker.
 
Mijn Virex-uitlaat is verkocht. Die komt nu op een Icon die als verfraaiing al spaakwielen had. Zo zie je maar; er zullen er nooit 2 hetzelfde zijn
 
Heeft iemand hier toevallig ervaring met het Kriega platform voor de Scrambler?
1601381591480.png
 
Bestellen ging toch wat moeizamer dan verwacht, ben nu voor deze gegaan.
In het ergste geval is het een paar tientjes weggegooid.
Bekijk bijlage 1548771
Dat ziet er ook wel fatsoenlijk uit. Het is het proberen waard en waarschijnlijk een paar euro goedkoper dan de VS-versie.
Persoonlijk heb ik liever een rekje met een tas van bv. Held er op, maar dan kun je niet zo heel veel meenemen.
 
De Scrambler is weer terug na een kleine 2,5 maand bij Ducati Zaltbommel gestaan te hebben. De lagers in het blok zijn vervangen en er zitten ook nieuwe zuigerveren in. Nieuwe ketting en tandwielen en een nieuwe achterband. Ik kan er dus weer helemaal tegenaan.

Daarnaast heb ik ook de uitlaat terug gewisseld naar de standaard uitlaat vanwege het geluid. Dat rijdt wel weer erg lekker. Nu opnieuw 1.000 km inrijden en dan weer knallen.
 

Bijlagen

  • 926E87A1-816E-4D8B-A15C-4642E8BC9C33.jpeg
    926E87A1-816E-4D8B-A15C-4642E8BC9C33.jpeg
    3 MB · Weergaven: 8
De Scrambler is weer terug na een kleine 2,5 maand bij Ducati Zaltbommel gestaan te hebben. De lagers in het blok zijn vervangen en er zitten ook nieuwe zuigerveren in. Nieuwe ketting en tandwielen en een nieuwe achterband. Ik kan er dus weer helemaal tegenaan.

Daarnaast heb ik ook de uitlaat terug gewisseld naar de standaard uitlaat vanwege het geluid. Dat rijdt wel weer erg lekker. Nu opnieuw 1.000 km inrijden en dan weer knallen.
Mooi. Kun je er weer even tegen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan