De Nieuwe Ducati Scrambler

Was vandaag nog best een leuke dag om te rijden. Nog even met een vriend (op Honda!) bij een motorzaak in Gemert geweest; een oude bekende runt die zaak.
De mijne gaat voorlopig nog niet op stal. Ik heb nog geen ijs op de wegen zien liggen!_O-
 
Was vandaag nog best een leuke dag om te rijden. Nog even met een vriend (op Honda!) bij een motorzaak in Gemert geweest; een oude bekende runt die zaak.
De mijne gaat voorlopig nog niet op stal. Ik heb nog geen ijs op de wegen zien liggen!_O-
Nee, ik heb ook nog geen ijs zien liggen...😊 Maar het is ook meer iets van als het echt koud wordt heb ik er niet zo veel zin in om dan nog met blauwe vingers die motor winterklaar te maken. In tegenstelling tot vorige seizoenen heb ik voor mijn doen al best lang doorgereden. Heb ook de indruk dat er al op bepaalde wegen al gestrooid is. Dat is wel minder.
 
Zo die zit er ook op. Was echt wel nodig. Ik heb twee buddyseats bij de motor. De orginele bruine en een zwarte. Dit blijkt een verlaagd type te zijn. Gek is dat ik daar heel goed op zit en op die bruine een zere kont krijg.
 

Bijlagen

  • IMG-20201114-WA0000.jpeg
    IMG-20201114-WA0000.jpeg
    169,1 KB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:
Heb nu nog een adresje voor mijn kleppen stellen nodig. Kreeg bij de noordelijke dealer alleen te horen dat ik niet in de werkplaats mocht komen om te kijken. Dan is gelijk mijn vertrouwen weg. Zoek verder. Wat anders; Wat is die Srambler een heerlijke brommer!
 
Heb nu nog een adresje voor mijn kleppen stellen nodig. Kreeg bij de noordelijke dealer alleen te horen dat ik niet in de werkplaats mocht komen om te kijken. Dan is gelijk mijn vertrouwen weg. Zoek verder. Wat anders; Wat is die Srambler een heerlijke brommer!

Dit was MP Assen? In wildervank zit een italiaanse motorzaak, kleinschalig misschien dat je daar wel erbij mag zijn?
 
Ook ik heb afgelopen weekend mijn nieuwe 1100 Sport Pro opgehaald *O*
Nu ben ik opzoek gegaan naar een nieuwe einddemper, maar dit is er gewoon niet voor de nieuwe 1100.
Ik kan er wel een termi einddemper + bochtenset opzetten, maar als ze me dan aanhouden ben ik aardig de sjaak en voor een tripje naar duitsland niet even snel te swappen voor de originele demper. Dus zit niets anders op dan het standaard houden. Hebben jullie wel allemaal een andere einddemper gemonteerd of gewoon standaard gehouden ?
 
Ook ik heb afgelopen weekend mijn nieuwe 1100 Sport Pro opgehaald *O*
Nu ben ik opzoek gegaan naar een nieuwe einddemper, maar dit is er gewoon niet voor de nieuwe 1100.
Ik kan er wel een termi einddemper + bochtenset opzetten, maar als ze me dan aanhouden ben ik aardig de sjaak en voor een tripje naar duitsland niet even snel te swappen voor de originele demper. Dus zit niets anders op dan het standaard houden. Hebben jullie wel allemaal een andere einddemper gemonteerd of gewoon standaard gehouden ?
Cool! Ik heb wel een 1100 maar het oude model dus met 2 uitlaten aan weerskanten. Ik rijd met Akrapovic eindempers zonder db killer en dat klinkt geweldig.
Voor jou zijn er inderdaad buiten de Termi denk ik weinig opties momenteel.
Het enige wat ik zou kunnen verzinnen is een Termi race demper met een verloop naar de kleinere diameter van het bestaande systeem. Dan zou je relatief snel kunnen wisselen.
In ieder geval veel plezier met je nieuwe aanwinst en misschien zien we je een keer met een toertje. Foto's zijn ook altijd leuk :t
 
Ook ik heb afgelopen weekend mijn nieuwe 1100 Sport Pro opgehaald *O*
Nu ben ik opzoek gegaan naar een nieuwe einddemper, maar dit is er gewoon niet voor de nieuwe 1100.
Ik kan er wel een termi einddemper + bochtenset opzetten, maar als ze me dan aanhouden ben ik aardig de sjaak en voor een tripje naar duitsland niet even snel te swappen voor de originele demper. Dus zit niets anders op dan het standaard houden. Hebben jullie wel allemaal een andere einddemper gemonteerd of gewoon standaard gehouden ?
No pics or it didn’t happen....😊
 
Heb nu nog een adresje voor mijn kleppen stellen nodig. Kreeg bij de noordelijke dealer alleen te horen dat ik niet in de werkplaats mocht komen om te kijken. Dan is gelijk mijn vertrouwen weg. Zoek verder. Wat anders; Wat is die Srambler een heerlijke brommer!
Het is al weer een paar jaar geleden, maar ik heb 3 keer een nieuwe fiets gekocht bij Startwin in Loenen bij Apeldoorn. Aan 2 van die fietsen heb ik zelf meegesleuteld in de werkplaats. Geen idee of ze je daar nu ook nog laten rondlopen en ook geen idee of de locatie voor jou te ver weg is.
 
Helemaal eens, hierbij een foto zonder nog enige mod! Ik ga van de week ff sleutelen dus dan komt er een nieuwe foto
 

Bijlagen

  • 20EEA453-A8BD-4446-B06B-77F7C4AE605C.jpeg
    20EEA453-A8BD-4446-B06B-77F7C4AE605C.jpeg
    211 KB · Weergaven: 13
  • 04D9B812-6C2C-4F21-888E-C8A878DC0F63.jpeg
    04D9B812-6C2C-4F21-888E-C8A878DC0F63.jpeg
    357,4 KB · Weergaven: 14
  • 0E199471-1234-4BFC-B637-9AC111169D98.jpeg
    0E199471-1234-4BFC-B637-9AC111169D98.jpeg
    208,9 KB · Weergaven: 12
  • 19F70F4D-FC73-40DF-8296-E5A79F5DE890.jpeg
    19F70F4D-FC73-40DF-8296-E5A79F5DE890.jpeg
    301,1 KB · Weergaven: 13
Ja, dat is in mijn ogen op dit moment de mooiste Scrambler die je kunt kopen. Daar ga je veel plezier van hebben. Veel veilige kilometers gewenst... Vindt de spiegels omhoog mooier.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb net een kort voorspatbordje in carbon besteld. Heb ik het voorjaar weer iets te doen... Had hem het liefst in rood gehad, maar dit lijkt me ook wel gaaf. Kan hem altijd nog een keer rood laten wrappen.
 
Ik heb net een kort voorspatbordje in carbon besteld. Heb ik het voorjaar weer iets te doen... Had hem het liefst in rood gehad, maar dit lijkt me ook wel gaaf. Kan hem altijd nog een keer rood laten wrappen.
Misschien is het gaaf om alleen een rode baan over het spatbordje te trekken zodat er nog wat carbon fiber zichtbaar blijft.
 
Helemaal eens, hierbij een foto zonder nog enige mod! Ik ga van de week ff sleutelen dus dan komt er een nieuwe foto
Prachtige Scrambler! Die zag ik 2 weken geleden bij Ducati Zaltbommel staan.
Achter de Panigale V2!
06EFCE24-5174-47B5-8485-FF3FD4360A1B.jpeg

ik weet hoe mooi het geluid is van @Skippy '73 1100😍

Ben benieuwd wat je nog gaat aanpassen 👍🏻
 
Laatst bewerkt:
De scrambler is grondig schoongemaakt en opgeborgen voor de winter. Ritje van 2uur naar de opslag bij mijn ouders met 3 graden om het seizoen af te sluiten overtuigde me er wel redelijk van dat dit wel het goede moment was 😂
 
Vandaag de motor ingespoten met allerlei middeltjes uit een spuitbus en de indoorhoes er overheen getrokken. Dit was in voorgaande jaren echter wel meer een dingetje dan nu. Sinds een week ligt er een nieuw dak op mijn garage. Voorgaande jaren was het altijd nat en vochtig in de garage gedurende de wintermaanden. Nu is hij wel koud, maar ook kurkdroog. Ben er erg blij mee en zorgt voor wat minder poetswerk in het voorjaar en is positief voor het behoud van je spullen (ook gereedschap ed.). Beide motoren zijn nu aan de winterslaap begonnen. Met een beetje mazzel begint het voorjaar vroeg. De olie en filters voor een goede start heb ik al klaar staan. Ik heb de Zard uitlaat en 2 standaard pijpstukjes binnen liggen. Deze kan ik nu weer lekker oppoetsen tot een blinkend geheel. Ga nog wat onderdeeltjes van CNC Racing bestellen. Als ik het allemaal binnen heb zal ik wel een fotootje schieten... In het voorjaar moeten ook de riempjes vervangen worden. Laat ik er ook gelijk een paar nieuwe vonkgenerators in zetten. Heb gelukkig nog effe tijd om te sparen....
 
Laatst bewerkt:
Hahah! Het is nu echt te koud om te rijden hoor, dus je bent echt een Bikkel!
Hoezo te koud? Ik heb deze week nog een afspraak voor een rondje samen met een andere oude rot.
Slecht weer bestaat niet; slechte motorkleding wél. Oud spreekwoord zegt alles!
Nog wel even de motor goed inspuiten met van alles en nog wat.
 
Vandaag de motor ingespoten met allerlei middeltjes uit een spuitbus en de indoorhoes er overheen getrokken. Dit was in voorgaande jaren echter wel meer een dingetje dan nu. Sinds een week ligt er een nieuw dak op mijn garage. Voorgaande jaren was het altijd nat en vochtig in de garage gedurende de wintermaanden. Nu is hij wel koud, maar ook kurkdroog. Ben er erg blij mee en zorgt voor wat minder poetswerk in het voorjaar en is positief voor het behoud van je spullen (ook gereedschap ed.). Beide motoren zijn nu aan de winterslaap begonnen. Met een beetje mazzel begint het voorjaar vroeg. De olie en filters voor een goede start heb ik al klaar staan. Ik heb de Zard uitlaat en 2 standaard pijpstukjes binnen liggen. Deze kan ik nu weer lekker oppoetsen tot een blinkend geheel. Ga nog wat onderdeeltjes van CNC Racing bestellen. Als ik het allemaal binnen heb zal ik wel een fotootje schieten... In het voorjaar moeten ook de riempjes vervangen worden. Laat ik er ook gelijk een paar nieuwe vonkgenerators in zetten. Heb gelukkig nog effe tijd om te sparen....
Misschien de moeite om te kijken wat je kunt bestellen of ophalen bij Ducatiparts online in Wijchen en zelf de riempjes monteren?
Filtertje en dat soort zaken haal ik daar altijd. Het verschil in prijs vergeleken met de dealer is pakweg het BTW-verschil (en voor mij bijna naast de deur).
 
Terug
Bovenaan Onderaan