De Nieuwe Ducati Scrambler

Probeer toch ook eens Kurviger (ik heb echt geen aandelen!). Daarmee krijg je mooie routes als je een rondje wilt rijden vanaf een vooraf bepaalde plek. Bij eerdere rondjes met een paar Scramblers viel daar best mee te werken. Natuurlijk: alles kan beter, maar ook iedereen wil weer wat anders.
Ik wil gewoon iets wat feilloos werkt. Da’s toch niet te veel gevraagd...😄
 
Voor het maken van lange routes zal ik mijn gap je tip geven van Kurviger om die dan op de TT te zetten. Dan verdelen we het experiment, hij daarmee en ik met Calimoto ;)
Dank je wel Ad!
 
Voor het maken van lange routes zal ik mijn gap je tip geven van Kurviger om die dan op de TT te zetten. Dan verdelen we het experiment, hij daarmee en ik met Calimoto ;)
Dank je wel Ad!
Kijk ook n's naar de meldingen van gebruikers van Calimoto en Kurviger op het MotorForum:
 
Eerst met schuurvezel(Scotch brite)de vlekken eruit schuren/polijsten en dan na poetsen met Autosol. Hoe vaker je het doet, hoe mooier het wordt. Als het weer te donker wordt of er vlekken vormen dan pak ik het weer aan.
Vorige week weer ns door bieten-boerenland gereden. Alles onder de prut en met een hoog spatbord zit dan ook je hele blok onder de prut ........ en dan zie ik die glimplaatjes van jullie!
Vandaag met behulp van Muc-off de grootste rotzooi er af gespoten en dan kan het wat mij betreft wel weer.
Inmiddels heb ik ook n huggertje binnen om er voor te zorgen dat de achterkant een beetje minder vies wordt. Besteld in UK, maar blijkt gewoon hetzelfde ding uit China te zijn als te koop bij AliEx! Op reviews uit Italië las ik al dat het Chinese ding van geen kanten past en dat huisvlijt noodzakelijk is. Zo ziet het er ook uit. Ik heb weer wat te doen na de mislukte poging om een laag voorspatbord te monteren. Mocht iemand nog een zelfbouw-vriendje hebben die een grotis voorspatbordje kan gebruiken, laat dan maar weten.
 
Vorige week weer ns door bieten-boerenland gereden. Alles onder de prut en met een hoog spatbord zit dan ook je hele blok onder de prut ........ en dan zie ik die glimplaatjes van jullie!
Vandaag met behulp van Muc-off de grootste rotzooi er af gespoten en dan kan het wat mij betreft wel weer.
Inmiddels heb ik ook n huggertje binnen om er voor te zorgen dat de achterkant een beetje minder vies wordt. Besteld in UK, maar blijkt gewoon hetzelfde ding uit China te zijn als te koop bij AliEx! Op reviews uit Italië las ik al dat het Chinese ding van geen kanten past en dat huisvlijt noodzakelijk is. Zo ziet het er ook uit. Ik heb weer wat te doen na de mislukte poging om een laag voorspatbord te monteren. Mocht iemand nog een zelfbouw-vriendje hebben die een grotis voorspatbordje kan gebruiken, laat dan maar weten.
Daarom had ik een Puig gekocht om dit te voorkomen.........-O- dus niet......
Bleek ook niet helemaal te passen, met wat opvulringen de hugger recht op t achterwiel gekregen.
Toch heb ik in mijn geval, ivm bevestiging vd hugger bij de cardan, de voorkeur van een EU gecertificeerd product en leverancier.
 
Vorige week weer ns door bieten-boerenland gereden. Alles onder de prut en met een hoog spatbord zit dan ook je hele blok onder de prut ........ en dan zie ik die glimplaatjes van jullie!
Vandaag met behulp van Muc-off de grootste rotzooi er af gespoten en dan kan het wat mij betreft wel weer.
Inmiddels heb ik ook n huggertje binnen om er voor te zorgen dat de achterkant een beetje minder vies wordt. Besteld in UK, maar blijkt gewoon hetzelfde ding uit China te zijn als te koop bij AliEx! Op reviews uit Italië las ik al dat het Chinese ding van geen kanten past en dat huisvlijt noodzakelijk is. Zo ziet het er ook uit. Ik heb weer wat te doen na de mislukte poging om een laag voorspatbord te monteren. Mocht iemand nog een zelfbouw-vriendje hebben die een grotis voorspatbordje kan gebruiken, laat dan maar weten.
Over spatbordjes gesproken, ik heb dit weekend mijn carbon spatbord voor gemonteerd. Heb dat gedaan met een CNC Racing boutenset. Ziet er erg goed uit.
Voor wat betreft een glimmende uitlaat: Ja, ik haal met uitzondering van de 2 spruitstukken op de cilinders de uitlaat er tijdens de winterslaap altijd af. Dan heb ik in de winter wat te doen...
er zitten op de achterbrug niet heel veel bevestigingspunten om een hugger te monteren. Ik rijd bijna nooit in de regen, maar soms ontkom je er niet aan. Dan accepteer ik gewoon een natte rug...
 
Haal je de bochten er dan af, of laat je ze op de motor zitten?

want hoe kom je dan bij de lastige plekken?
Ik had alleen het hitte schild verwijderd en framebuis bij de achterste bocht afgeplakt tegen beschadigingen en dan is het vooral een beetje pielen. De rest van de bochten kan je prima bij.
 
Laatst bewerkt:
@MacJunk en @Skippy '73 Tnx voor de antwoorden, er zijn meerdere wegen naar Rome dus. In het verleden heb ik het wel eens geprobeerd om mijn bochten wat op te schonen maar dat is nooit echt goed gelukt.

Komend weekend gaan we ons eerste motorweekend doen met de mannen: een rondje NL (Rotterdam > Afsluitdijk > Leeuwarden > elfstedentocht > veluwe rondje > Rotterdam) Donderdag middag weg, zondag avond weer terug. Nu ziet het er alleen uit dat er wel een spatje regen kan gaan vallen in het komend weekend. Hebben we net ons weekend twee weken naar achter geschoven, zijn de terrassen wel open, zit het weer niet mee. Maar goed, je kunt niet alles hebben natuurlijk.

Dat is dan weer een goede reden om de Scrambler daarna weer eens goed schoon te maken. :)

@adspeed Hoe bevalt je nieuwe Scrambler na een tijdje? Alles helemaal naar wens? (Op het voorspatbord na dan natuurlijk)
 
@adspeed Hoe bevalt je nieuwe Scrambler na een tijdje? Alles helemaal naar wens? (Op het voorspatbord na dan natuurlijk)
Bevalt prima; ik zit er een heel stuk beter op en hoef dus ook niet te denken of ik niet te veel last van mijn knie krijg. Nu dus wel met toch weer verlaagde voetjes en het verhoogde zadel dat ik ook op de Icon had zitten. Het hielp ook heel veel dat de jongens van HK de vering optimaal hebben afgesteld voor mijn houding en gewicht.
Qua uiterlijk heb ik ook weinig veranderd. Ik vind het uitlaatje wel passend en alleen het rekje van de Icon zit er nu op. Misschien ga ik het windschermpje nog ns monteren, maar ik zit nu toch zo hoog dat dat weinig zal doen; ik mis het ook niet echt.
 
Bevalt prima; ik zit er een heel stuk beter op en hoef dus ook niet te denken of ik niet te veel last van mijn knie krijg. Nu dus wel met toch weer verlaagde voetjes en het verhoogde zadel dat ik ook op de Icon had zitten. Het hielp ook heel veel dat de jongens van HK de vering optimaal hebben afgesteld voor mijn houding en gewicht.
Qua uiterlijk heb ik ook weinig veranderd. Ik vind het uitlaatje wel passend en alleen het rekje van de Icon zit er nu op. Misschien ga ik het windschermpje nog ns monteren, maar ik zit nu toch zo hoog dat dat weinig zal doen; ik mis het ook niet echt.
Zet dat windschermpje maar op marktplaats...:Y
Is eigenlijk gewoon af zo en het rekje staat ook op de Desert Sled prima.
 
Ik heb ook nog zo'n windschermpje. Goed idee eigenlijk om die op marktplaats te gaan zetten. Die ga ik toch niet meer gebruiken.
Het is een Dart Flyscreen Light. Als iemand hier nog interesse heeft.
ducati-scrambler-classic-dart-flyscreen-windshield-13647512698937.jpg
 
Ik heb ook nog zo'n windschermpje. Goed idee eigenlijk om die op marktplaats te gaan zetten. Die ga ik toch niet meer gebruiken.
Het is een Dart Flyscreen Light. Als iemand hier nog interesse heeft.
ducati-scrambler-classic-dart-flyscreen-windshield-13647512698937.jpg
En zo ziet het rookzwarte Puig-schermpje er uit.
 

Bijlagen

  • 20161217_124956.jpg
    20161217_124956.jpg
    404,1 KB · Weergaven: 11
Zoals ik al zei, die schermpjes staan het beste op Marktplaats. ;) :t
Alleen op de R1100S had ik een kuip en ruitje die meer voordelen dan nadelen had(grootste nadeel vind ik altijd de turbulentie die het veroorzaakt met schuddend hoofd en een hoop herrie als gevolg). Grootste nadeel bij de R1100S was dat je overal onderweg was met 170+ km/h omdat hij dan het lekkerste reed. Tegenwoordig is dat niet echt een goed idee voor het rijbewijs of de portemonnee :+
 
Ik meld me hier ook maar even, lang niet gepost hier op het forum.

ik heb vorig jaar een rode 2015 Scrambler Icon gekocht en ik heb er 2 weken geleden een 2017 Café Racer bijgekocht.
De Icon staat daarom nu weer te koop. hint hint:P

Wat me opvalt, de 2015 Icon heeft een veel kortere slag van de gashendel tov de CR en is in de lage toeren veel gretiger op het gas, duidelijk veel meer koppel onderin.
Zou dit nu puur door de kortere slag van het gashendel komen of zijn de latere modellen sofwarematig meer geknepen onderin?

Ik heb eerder in 2015 een '15 Icon gehad en deze was ook zo lekker fel onderin.

Als het mogelijk is wil ik dus graag de CR ook laten aanpassen zodat deze wat meer power onderin heeft.

Oh en ik heb nog een origineel Ducati Scrambler zijkoffers/tassen op zolder liggen welke ik binnenkort in de verkoop doe, mochten er hier liefhebbers voor zijn let me know :)
Scramblers.jpg
 
Welkom terug weer.
Ja, de curve van de nok waar je gaskabel overheen loopt is bij een 2015 en ook 2016 anders van vorm dan de latere modellen. Dat zorgt onder andere voor de andere gasrespons. Ik heb een 2016 Icon en vindt dat heerlijk. Hij is hierdoor ook wat bokkiger, noem het karakter. Weet niet precies wanneer ze dat veranderd hebben, dacht toen de Desert uitkwam. Het verschil in feeling zit ‘m puur in die gashendel. De 800cc blokjes zijn onder jouw Icon en CR exact hetzelfde. Koppel en vermogen zijn gelijk.
 
Welkom terug weer.
Ja, de curve van de nok waar je gaskabel overheen loopt is bij een 2015 en ook 2016 anders van vorm dan de latere modellen. Dat zorgt onder andere voor de andere gasrespons. Ik heb een 2016 Icon en vindt dat heerlijk. Hij is hierdoor ook wat bokkiger, noem het karakter. Weet niet precies wanneer ze dat veranderd hebben, dacht toen de Desert uitkwam. Het verschil in feeling zit ‘m puur in die gashendel. De 800cc blokjes zijn onder jouw Icon en CR exact hetzelfde. Koppel en vermogen zijn gelijk.
Ik vind het dus ook veel fijner. Dan zal ik zien of ik het oudere type gashendel kan scoren. Ik begrijp ook dat sommige mensen hem té gretig op het gas vinden maar het verschil is echt enorm. Dacht eerst zelfs dat hij geknepen was naar A2 haha.
 
Ik vind het dus ook veel fijner. Dan zal ik zien of ik het oudere type gashendel kan scoren. Ik begrijp ook dat sommige mensen hem té gretig op het gas vinden maar het verschil is echt enorm. Dacht eerst zelfs dat hij geknepen was naar A2 haha.
Die andere gashendel heb je al. Hij zit alleen in de verkeerde fiets (in jou geval)... 🙈
 
Je hoeft alleen maar de koker waar de kabel over heen loopt te switchen. Je kan ze denk ik ook nog gewoon bestellen ff checken bij Star Twin online of de onderdeel nummers verschillen.
Ik heb ze geswitched, veel beter! Ga inderdaad nog een ouder model koker bestellen, rijdt heerlijk zo *O*
 
Ik heb ze geswitched, veel beter! Ga inderdaad nog een ouder model koker bestellen, rijdt heerlijk zo *O*
Lekker! Ik heb toen der tijd op de Triumph Street Twin proef gereden en die heeft op papier veel meer koppel dan de Scrambler 800 maar dat zou je absoluut niet zeggen door de manier waarop de 800 oppakt door het scherpe gas hendel. Ik wou dat de active stand van de Scrambler 1100 ook zo fel was.
 
Terug
Bovenaan Onderaan