De Nieuwe Ducati Scrambler

En dan ook nog de mapping "RACE" er op ........ de agressiviteit blijft, maar de reactie is ietsje minder afhankelijk van het toerental op dat moment. Kortom: altijd even snelle reactie.
Die had ik inderdaad ook op mijn 800. Heb nooit zonder gereden maar kan niet anders zeggen dan dat dit fijn reed. Ook met de standaard uitlaat.
 
En dan ook nog de mapping "RACE" er op ........ de agressiviteit blijft, maar de reactie is ietsje minder afhankelijk van het toerental op dat moment. Kortom: altijd even snelle reactie.
Is er bij een dealer een race mapping beschikbaar dan?
 
En voor ik ze binnenkort schoon ga maken en op marktplaats zet, is hier nog interesse in een Scrambler jas en kofferset?

Alles in goede staat, niet veel gebruikt.

Doe maar een berichtje bij interesse, verkoop het liever hier dan op MP :Y





Jas Achterkant.jpgJas Voorkant.jpgkofferset.jpg
 
Is er bij een dealer een race mapping beschikbaar dan?
Ik had er in Zaltbommel de mapping RACE op laten zetten, omdat ik de gasreactie niet bij alle toerentallen even goed vond, wat er ook in resulteerde dat het niet zo gemakkelijk was om constante snelheden te blijven rijden. Vooral bij snelheden die vaak binnen een rode rand op de bordjes staan.
Als ik het goed begrepen heb, is die mapping ooit bedoeld om met het 803-blok en een vrijwel open pijp te kunnen rijden. Ik had er een Virex-uitlaat en BMC-filter op zitten en daarbij werkte het ook prima; flinke verbetering. Informeer anders zelf in Zaltbommel; vragen staat vrij en kost nog niks.
 
Ik had er in Zaltbommel de mapping RACE op laten zetten, omdat ik de gasreactie niet bij alle toerentallen even goed vond, wat er ook in resulteerde dat het niet zo gemakkelijk was om constante snelheden te blijven rijden. Vooral bij snelheden die vaak binnen een rode rand op de bordjes staan.
Als ik het goed begrepen heb, is die mapping ooit bedoeld om met het 803-blok en een vrijwel open pijp te kunnen rijden. Ik had er een Virex-uitlaat en BMC-filter op zitten en daarbij werkte het ook prima; flinke verbetering. Informeer anders zelf in Zaltbommel; vragen staat vrij en kost nog niks.
Thanks, ik zal eens informeren :)
 
Hallo @M.Biaggi#1! Leuk dat je beide Scramblers hebt en je dus in de unieke positie bent om de gashandel over te zetten en direct het resultaat weet. Tof om te lezen dat het dus echt alleen het overzetten van de gashandel is.

Zelf heb ik een 2015 icon en dat bijterige van de gashandel is wat mij helemaal gelukkig maakt. Het laat de motor zoveel vlotter rijden, maar het is wel even wennen in het begin.

Afgelopen weekend hebben we een motortocht weekend door NL gemaakt met verschillende voorgeprogrammeerde routes in de TomTom. En even een update: waar ik eerder mijn frustraties uitte bij een wegopbreking en dat de TT tot 40 KM nog steeds wilde omdraaien kan ik nu vertellen dat ze dat helemaal opgelost hebben.

Je rijdt om de wegonderbreking heen en 1,2 seconden later heeft de TT een nieuwe versie van de route geactiveerd. Helemaal gelukkig dus. Het rijdt perfect nu!
 
Hallo @M.Biaggi#1! Leuk dat je beide Scramblers hebt en je dus in de unieke positie bent om de gashandel over te zetten en direct het resultaat weet. Tof om te lezen dat het dus echt alleen het overzetten van de gashandel is.

Zelf heb ik een 2015 icon en dat bijterige van de gashandel is wat mij helemaal gelukkig maakt. Het laat de motor zoveel vlotter rijden, maar het is wel even wennen in het begin.

Afgelopen weekend hebben we een motortocht weekend door NL gemaakt met verschillende voorgeprogrammeerde routes in de TomTom. En even een update: waar ik eerder mijn frustraties uitte bij een wegopbreking en dat de TT tot 40 KM nog steeds wilde omdraaien kan ik nu vertellen dat ze dat helemaal opgelost hebben.

Je rijdt om de wegonderbreking heen en 1,2 seconden later heeft de TT een nieuwe versie van de route geactiveerd. Helemaal gelukkig dus. Het rijdt perfect nu!
Van mij mag er nog wel meer pit in hoor haha.
Wat wel grappig is, vorig jaar september een midweek Harz gedaan met gezelschap van een Hypermotard, Pani899 en een SF4S. Op de korte, bochtige trajecten doet de Icon niet onder voor eerdergenoemden.
Enorm veel plezier gehad met de Scrambler en best wel onder de indruk van de funfactor. En dat met noppenbanden 8-)
 
Van mij mag er nog wel meer pit in hoor haha.
Wat wel grappig is, vorig jaar september een midweek Harz gedaan met gezelschap van een Hypermotard, Pani899 en een SF4S. Op de korte, bochtige trajecten doet de Icon niet onder voor eerdergenoemden.
Enorm veel plezier gehad met de Scrambler en best wel onder de indruk van de funfactor. En dat met noppenbanden 8-)
De Scrambler is vinnig genoeg én stuurt strak. Dat je ook met die banden op de Scrambler hard door de bocht kunt, heeft Kees-Jan al wel ns gedemonstreerd!
Ik vond wel dat de voorband heel onregelmatig slijt (schuine blokjes, cupping), daarom voor mij toch liever de Pirelli Scorpion Trail 2 of de Conti Trail Attack.
De Rally STR die ik nu op de Desert Sled heb, is ook niet mijn favoriete band. Ondanks het grove profiel stuurt die band best goed, maar niet meer nieuw komt er toch een plat stukje in het midden en krijg je het gevoel een beetje op de rand van de blokjes aan de zijkant te gaan wiebelen in de bocht. Harder door de bocht gaan zou misschien helpen ...........
 
Dat strak door de bocht sturen herken ik inderdaad wel. Tot aan de (standaard) uitlaat aan de grond in de bochten aan toe heb ik ervaren.

Het verhaal wat ik een keer gehoord heb over de speciale MT60 banden is dat die Pirelli's van origine een regenrace band was, die hebben ze verder opgesneden naar de noppen, maar aan de randen is het nog steeds een race band. Ducati had namelijk de opdracht gegeven om een band te ontwikkelen voor (licht) offroad + hard door de bochten kunnen gaan. Wat eigenlijk een technische tegenstelling is. Dus Pirelli heeft deze MT60 speciaal voor de Scrambler ontworpen waarmee je dus wel loeihard door de bochten kan gaan op de randen van de band, maar ook op onverhard kan rijden. Vandaar dat die banden in verhouding ook zo duur zijn omdat ze daarbij ook maar in een kleine oplage gemaakt worden.

@M.Biaggi#1! Dat rijden in een snel gezelschap op de bochtige wegen in bijvoorbeeld in de Eiffel herken ik wel. Ik heb best snelle fietsen achter mij gelaten met mijn Scrambler. Zolang het maar niet boven de 160 km/h gaat, dan wordt het lastig op de Scrambler, maar dat bereik je niet zo snel op die bochtige wegen in die gebieden. En meer dan eens heb ik bij een stop de vraag gekregen: "Hoeveel cc heeft die fiets van jou eigenlijk?" :]

Met mijn Monster kan ik uiteindelijk wel harder door de bochten, maar het is gewoon veel harder werken en heel goed sturen. Op de Scrambler gaat het zoveel eenvoudiger. Misschien dat het lage zwaartepunt en het brede stuur daarmee te maken heeft. Nu moet ik ook wel zeggen dat mijn Monster een old-school fiets is zonder ABS en andere vormen van elektronica die je onderweg helpt. Het is nog gewoon ouderwets werken op dat apparaat, dat zal er ook wel mee te maken hebben.
 
@M.Biaggi#1!
Kan dat alleen maar beamen. Had ook de eerste Icon en mijn maten met een GS en Speed Triple hielden mij niet bij in Luxemburg en de Eifel :]
Heb nu een 2020 Icon. Flinke verbetering tov 2015 model, behalve dat er een flinke loze slag zit in de gashendel. Ook nog even naar kijken wat ik daar aan kan doen.
@keesjan
Dat is goed om te horen van de TT! Hopelijk kan ik het gauw weer eens uittesten .
 
@M.Biaggi#1!
Kan dat alleen maar beamen. Had ook de eerste Icon en mijn maten met een GS en Speed Triple hielden mij niet bij in Luxemburg en de Eifel :]
Heb nu een 2020 Icon. Flinke verbetering tov 2015 model, behalve dat er een flinke loze slag zit in de gashendel. Ook nog even naar kijken wat ik daar aan kan doen.
@keesjan
Dat is goed om te horen van de TT! Hopelijk kan ik het gauw weer eens uittesten .
Vrije slag kun je bijstellen, maar dan had ik nog steeds te veel speling op de gasschuif; ook op de Desert. Klein stukje plastic tussen handvat en schuif steken, doet wonderen. Even een frietsausbus leeg eten. Precies zoveel plastic afpassen dat alles nog terug schuift en klaar is Kees.
 
@M.Biaggi#1!
Kan dat alleen maar beamen. Had ook de eerste Icon en mijn maten met een GS en Speed Triple hielden mij niet bij in Luxemburg en de Eifel :]
Heb nu een 2020 Icon. Flinke verbetering tov 2015 model, behalve dat er een flinke loze slag zit in de gashendel. Ook nog even naar kijken wat ik daar aan kan doen.
@keesjan
Dat is goed om te horen van de TT! Hopelijk kan ik het gauw weer eens uittesten .
Vrije slag is inderdaad eenvoudig bij te stellen. Verder zag ik dat de gashendel van de latere modellen een ander artikelnummer heeft. Ik ga voor mijn Scrambler Caferacer 1 van een 2015 model bestellen. Nadeel is de prijs, €73 ex.btw...
 
Vrije slag is inderdaad eenvoudig bij te stellen. Verder zag ik dat de gashendel van de latere modellen een ander artikelnummer heeft. Ik ga voor mijn Scrambler Caferacer 1 van een 2015 model bestellen. Nadeel is de prijs, €73 ex.btw...
Kost wat, maar dan heppie ook wat...
 
Vrije slag is inderdaad eenvoudig bij te stellen. Verder zag ik dat de gashendel van de latere modellen een ander artikelnummer heeft. Ik ga voor mijn Scrambler Caferacer 1 van een 2015 model bestellen. Nadeel is de prijs, €73 ex.btw...
Beetje prijzig voor wat het is in materiaal maar kwa rijplezier onbetaalbaar ;)
Zou er zo ook 73 euro voor over hebben om dat zelfde gevoel op de 1100 te krijgen.
Je zou overigens eens moeten vragen of een dealer niets heeft liggen want ik denk dat er wel mensen zijn die de switch andersom hebben gemaakt. Of je moet iemand vinden die zijn Scrambler(of Monster 696 als ik het goed heb) wat tammer wil hebben.
 
Laatst bewerkt:
Beetje prijzig voor wat het is in materiaal maar kwa rijplezier onbetaalbaar ;)
Zou er zo ook 73 euro voor over uebgen om dat zelfde gevoel op de 1100 te krijgen.
Je zou overigens eens moeten vragen of een dealer niets heeft liggen want ik denk dat er wel mensen zijn die de switch andersom hebben gemaakt. Of je moet iemand vinden die zijn Scrambler(of Monster 696 als ik het goed heb) wat tammer wil hebben.
Ik heb de Icon te koop staan, wie weet heeft de potentiële koper liever een tammere fiets en houd ik het snelgas :P op de CR.
 
Vrije slag kun je bijstellen, maar dan had ik nog steeds te veel speling op de gasschuif; ook op de Desert. Klein stukje plastic tussen handvat en schuif steken, doet wonderen. Even een frietsausbus leeg eten. Precies zoveel plastic afpassen dat alles nog terug schuift en klaar is Kees.
Wel grappig dat niemand hierop reageert. Dus heeft niemand een probleem met een te los rammelend gasgreepje?
Apart! Ik kan me niet voorstellen dat alleen mijn Ducs dat hebben, maar misschien heeft niemand vroeger ooit gecrosst of geracet.
 
En weer een dijkweg afgesloten voor motoren in het weekend. Mijn favoriete en een vd mooiste wegen in de regio, de Zuiderdijk. Het is om te janken. Er blijft niets meer over zo..
Hou het leuk heren en hou je originele uitlaat of stop de demper er weer in, anders blijven alleen nog n-wegen en snelwegen over ;( ...En dat is wel de laatste plek waar je met een Scrambler wil zijn..
 
Vandaag rondje over de Veluwe met een paar hele mooie weggetjes in de buurt van Uddel en Kootwijk. Zou mooi zijn om dat ook nog ns met een paar Scramblers te doen ..........
Het is een prachtige omgeving. Ik was daar begin mei, naar de veluwe en de betuwe.
Onderstaande foto is genomen op de Asselseweg, een stukje “off-road”
9FD7FEF3-FAE1-41F0-B74D-7A8857A3CB33.jpeg


En deze ter hoogte van Lienden bij de Lek.
1AEBCE85-6C5C-4C1B-8E4B-5591DCE0205D.jpeg


Ik sluit aan voor een rondje veluwe👍🏻
 
Terug
Bovenaan Onderaan