De Nieuwe Ducati Scrambler

Ik hou van mijn bar-end spiegels van Rizoma. Maar die heb je niet voor het gestelde bedrag…
B1D90E8F-14EF-481E-9B6E-31E3358DF4CF.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: SL65
De nieuwe Ducati Scrambler is hier. Reloaded Versie 2.0


2023-ducati-scrambler-icon-full-throttle-nightshift-technical-review-price-spec_31.ashx


2023-ducati-scrambler-icon-full-throttle-nightshift-technical-review-price-spec_02.ashx


2023-ducati-scrambler-icon-full-throttle-nightshift-technical-review-price-spec_01.ashx


2023-ducati-scrambler-icon-full-throttle-nightshift-technical-review-price-spec_32.ashx


Bekijk bijlage 1820574

En, wat vinden jullie ervan?
Een hoop positieve zaken en op zich een fraaie maschine. Waar ik minder blij van word is dat de tank nu is voorzien van een gekleurde kunstof kap wat ik toch een stuk minder mooie oplossing vind dan de aluminium schilden bij het oude model. Wel geeft dit ruimte voor het vrij voordelig personaliseren van de nieuwe Scrambler.
Het dashboard is een hele vooruitgang en de rijmodi en mogelijkheid tot een quickshifter zijn mooi maar voor mij persoonlijk geen must.
Bochten abs is wel een mooie veiligheids voorziening.
Denk dat het wel weer heel fijn gaat rijden en dat het een hele fijne gooi en smijt fiets is, in de juiste handen, met een hoop karakter.
 
Tja, wat Skippy hierboven al zei… Vindt de stalen tank zoals hij was mooier en meer recht doen aan het retro gevoel. Meer opties tot customizing is een kassa die harder rinkelt. Bochten ABS heeft de oude 800 ook al even, meen gelijk met de introductie van de 1100. Dash is erg leuk. Gasgeven nu per ride by wire en 2 rijmodi. Bij een fiets met slechts 75 pk vindt ik dat iets overtrokken, net als tracktion control. Verder vindt ik de herplaatsing van de achtershock naar het midden wel erg geslaagd. Ook de wat open gewerkte achterbrug en de ge-up-date verlichting is erg mooi. Als ik nu in de markt was voor een nieuwe, dan een rode Icon met Full Throttle stuur en bar-end-mirrors om mee te beginnen.
 
Ik vind de gele Icon er het meest uitspringen dit keer maar de 2 groene optie kleuren vind ik ook wel wat hebben.
Verder vrees ik dat de veervoorspanning van de achterschokdemper een stuk lastiger is in te stellen zo, dat kost je zo een paar open knokkels😉
Screenshot_20221109-145743_Instagram.jpg
 
Tank detail. Daar zit nog een beste kier tussen en hetzelfde geld voor de bovenkant. Maar als hij straks in het echt bij de dealer staat kunnen we het pas echt goed beoordelen.
Screenshot_20221109-181522_Instagram.jpg
 
Ik wil mogelijk andere spiegels op een Scrambler Icon monteren. Hebben jullie ervaring met spiegels voor een prijs onder de 100 euro? Ik hou marktplaats en dergelijke al even in de gaten (mocht er nog een mooie set Rizoma's voorbij komen), maar weet nog niet helemaal wat het mooiste staat.

En mocht iemand nog onderdelen/accessoires over hebben dan heb ik wellicht interesse.
Hoi,
Ik heb nog n rookleirig windschermpje van Puig voor de Icon (incl. montagemateriaal). Zie foto.
 

Bijlagen

  • Met Puig-schermpje klein.jpg
    Met Puig-schermpje klein.jpg
    47,9 KB · Weergaven: 11
Benieuwd hoeveel Ducati Scramblers hier gaan samenkomen op zondag 18 juni. Lijkt me een heel leuk evenement en ook een mooie gelegenheid om de nieuwe modellen eens aan de tand te voelen. Voor geïnteresseerden, schrijf je hier in:
Ducati_logo_op_zwarte_achtergrond.jpg
 
Als ik niet op vakantie ben, dan kom ik zeker ook op 18 juni.
Inmiddels ook een klein schermpje gemonteerd. Niet mooi, maar wel effectief!
 
Net een paar reviews gekeken en de scrambler blijft een leuke fiets. Echter in de configurator bezig geweest, ander uitlaatje, spaakwielen, quickshifter en een hip kleurtje en hoppa ik zie een prijs over de 17.000,- links onderin verschijnen....
 
Net een paar reviews gekeken en de scrambler blijft een leuke fiets. Echter in de configurator bezig geweest, ander uitlaatje, spaakwielen, quickshifter en een hip kleurtje en hoppa ik zie een prijs over de 17.000,- links onderin verschijnen....
Maar ga je dan niet uit van de verkeerde , als je een nightshift neemt heb je de spaakwielen en quickshifter in de prijs zitten ( en een stuk goedkoper als de icon plus die twee opties
 
Dan zit je aan die vreselijke blauwe kleur vast (de sunset orange is mooier) en een recht/vlak stuur. Kleur kan je ook niet veranderen in de configurator. Scheelt wel 1200,- idd maar alsnog krankzinnige prijzen voor een instap Ducati.
 
In het kader van delen van informatie hier ook maar laten zien wat een van de mogelijke bagageoplossingen kan zijn....

2x 20L Hepco & Becker Xcore op C-bow en een roltas van 40 L.
Ben zelf wel tevreden met het resultaat.
20230804_165240.jpg
 

Bijlagen

  • 20230804_165251.jpg
    20230804_165251.jpg
    494,3 KB · Weergaven: 19
  • 20230804_161444.jpg
    20230804_161444.jpg
    521,5 KB · Weergaven: 18
  • 20230804_163618.jpg
    20230804_163618.jpg
    525,7 KB · Weergaven: 16
  • 20230804_163628.jpg
    20230804_163628.jpg
    303,8 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
In het kader van delen van informatie hier ook maar laten zien wat een van de mogelijke bagageoplossingen kan zijn....

2x 20L Hepco & Becker Xcore op C-bow en een roltas van 40 L.
Ben zelf wel tevreden met het resultaat.Bekijk bijlage 1910287
Dat ziet er wel uit als een strakke oplossing zo. En niet te breed. Bij elkaar 80 liter, dan kun je wel een tijdje op weg. Ik had nog nooit dit soort zij koffers op een Scrambler gezien. Dat ziet er eigenlijk best heel erg goed uit!

Hoe lang ben je van plan weg te gaan?
 
Dan zit je aan die vreselijke blauwe kleur vast (de sunset orange is mooier) en een recht/vlak stuur. Kleur kan je ook niet veranderen in de configurator. Scheelt wel 1200,- idd maar alsnog krankzinnige prijzen voor een instap Ducati.
Ducati staat niet echt bekend als een prijsvechtertje. Maar je krijgt er zoveel voor terug _O-
 
Dat ziet er wel uit als een strakke oplossing zo. En niet te breed. Bij elkaar 80 liter, dan kun je wel een tijdje op weg. Ik had nog nooit dit soort zij koffers op een Scrambler gezien. Dat ziet er eigenlijk best heel erg goed uit!

Hoe lang ben je van plan weg te gaan?

Hoe lang ik van plan ben weg te gaan ?
Misschien ziet het er spectaculairder uit dan dat mijn eerste plan is... :X

Het plan is om een paar dagen naar Luxemburg te gaan. De roltas is al gevuld met tent, slaapzak en slaapmat.
Dus de kofferruimte nog over voor niet-motorkleding, gasbrander&perculator en de tandenborstel.
Eerst maar eens kijken hoe dat allemaal verloopt:X
 
Hoe lang ik van plan ben weg te gaan ?
Misschien ziet het er spectaculairder uit dan dat mijn eerste plan is... :X

Het plan is om een paar dagen naar Luxemburg te gaan. De roltas is al gevuld met tent, slaapzak en slaapmat.
Dus de kofferruimte nog over voor niet-motorkleding, gasbrander&perculator en de tandenborstel.
Eerst maar eens kijken hoe dat allemaal verloopt:X
Das wel een serieuze bagage oplossing. De Desert Sled lijkt wel een dikke adventure bike zo.
Het idee om te gaan kamperen heb ik al vroeg opgegeven ooit bij de gedachte wat er allemaal mee moest voor een comfortabel verblijf.
We zijn net zelf terug van een 4 daagse trip naar Dasburg(1 km onder Luxemburg). We zaten daar in Hotel Daytona en dat beviel uitstekend en voor de prijs hoef je het niet te laten.
Het is in ieder geval prachtig rijden in Luxemburg.
Mijn Bagage oplossing. 2 SW Motech Zijtassen met Quick Release beugels. Een kleine drybag voor het regenpak en 2 halve literflesjes water op het zadel onder een bagage netje (ook handig om van alles onder te schuiven onderweg). En een kleine SW Motech Magnetische tanktas met een bandenreparatie set en andere handige spullen er in voor onderweg.
Bij het hotel gaan de zijtassen er af en de rest laat ik erop zitten.
20230806_232917.jpg
 
Hoe lang ik van plan ben weg te gaan ?
Misschien ziet het er spectaculairder uit dan dat mijn eerste plan is... :X

Het plan is om een paar dagen naar Luxemburg te gaan. De roltas is al gevuld met tent, slaapzak en slaapmat.
Dus de kofferruimte nog over voor niet-motorkleding, gasbrander&perculator en de tandenborstel.
Eerst maar eens kijken hoe dat allemaal verloopt:X
Kamperen op de motor! Nice. Een vriendin van mij doet dat ook en dan heb je inderdaad 1 grote tas nodig voor de tent, slaapzak, etc.

En zo te zien is het een prima oplossing van je om dat te doen. Als je niet kampeert kan kun je in de regel met een liter of 20/30 wegkomen.
 
Wij zijn nu aan het kamperen.
Vanmorgen vanuit Oostenrijk vertrokken richting Slovenië, halverwege afgeslagen naar Italië en de Scrambler achtergelaten bij de Ducati dealer vanwege lekke voorvork :(
 
Scrambler classic 2017, had op dat moment ongeveer 23500 km gelopen, nu 26000 :).
Is goed gemaakt in Italie bij een Ducati dealer.
Je hoort het wel vaker dat ze lek gaan, ook bij andere modellen en lagere standen/leeftijd.
We hebben heerlijk gekampeerd in Oostenrijk, italie en slovenie, net vanavond thuis gekomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan