De Nieuwe Ducati Scrambler

Top! Dank u allen.

Ik heb op 2 juli nog een andere afspraak staan waarvan ik vermoed dat deze doorgaat. Hou dus maar geen rekening met mij en ik ben er de volgende keer weer graag bij

:]
 
Top! Dank u allen.

Ik heb op 2 juli nog een andere afspraak staan waarvan ik vermoed dat deze doorgaat. Hou dus maar geen rekening met mij en ik ben er de volgende keer weer graag bij

:]

Volgens mij gaat het om 2 juni, ofwel a.s. zaterdag

Gaat inderdaad om aanstaande zaterdag dus mocht dit wel uitkomen..het ziet er voorlopig wat betreft het weer goed uit.
 
Ik stuur m nog maar even door ivm evt misverstanden.
2 juni verzamelplek zie hieronder. Wie zullen we zien?
Wie heeft 2 juni nog in de agenda staan? Rondje toeren met bezoek Italiaans Motormuseum.
De onderstaande route route is heel geschikt om het museum mee te pikken; dat is maar een heel klein stukje omrijden. Startpunt is duidelijk aangegeven, dus dat vind je wel.
Voor mezelf heb ik de route al aangepast en dan kom ik op 94 km. uit incl. museum. Met heen en terug er bij moet dat voor iedereen te doen zijn.
10.30 uur daar verzamelen? Wie rijdt er mee?
Rondje Hilversum
 
Ben hier ook al een tijdje niet meer actief geweest.
DCR Rondje regio laatst op de Scrambler van m'n vrouw gereden omdat zij de Scrambler 1100 demo van Moto Puro mee had (en mijn 1200 R met panne stond..).
Mochten jullie de Scrambler 1100 willen uitproberen, komend weekend is er een leuk event:
https://www.eventboost.com/iscrizio...fhOlpM2u6jUirvlSC_A5sqeHrBsznmUg&locale=en_US

Panne is natuurlijk minder...vraag me wel af hoe de tijdelijke overstap naar de kleine Scrambler aanvoelde als je de 1200 R gewend bent.
Die uitnodiging voor het evenement heb ik ook gehad maar had de 2e dus al plannen en buiten de Scrambler 1100 trok de rest van het evenement me niet echt. We een leuk initiatief overigens.
Ben ook wel benieuwd hoe je vrouw de 1100 Scrambler vond, hier zijn tot nu toe zover ik weet nog geen ervarings deskundigen.
Ik heb zelf alleen heel even op de nieuwe 1100 gezeten en kan niet anders zeggen dat hij groter is en mooi afgewerkt. De cijfers kunnen me echter nog niet echt overtuigen.
 
Panne is natuurlijk minder...vraag me wel af hoe de tijdelijke overstap naar de kleine Scrambler aanvoelde als je de 1200 R gewend bent.
Die uitnodiging voor het evenement heb ik ook gehad maar had de 2e dus al plannen en buiten de Scrambler 1100 trok de rest van het evenement me niet echt. We een leuk initiatief overigens.
Ben ook wel benieuwd hoe je vrouw de 1100 Scrambler vond, hier zijn tot nu toe zover ik weet nog geen ervarings deskundigen.
Ik heb zelf alleen heel even op de nieuwe 1100 gezeten en kan niet anders zeggen dat hij groter is en mooi afgewerkt. De cijfers kunnen me echter nog niet echt overtuigen.

Ze vond het blok geweldig, maar de 1100 is voor haar net te groot (kan natuurlijk verlaagd worden).
De 1100 is iets zwaarder en minder wendbaar dan de 800, daarom vindt ze de 800 fijner sturen.
Zelf heb ik afgelopen weekend wat rondjes met de 1100 gedaan. Het blok voelt veel steviger aan dan de cijfers doen vermoeden in vergelijking met de 800. Voor mij is de 1100 echter nog steeds te klein, en ik heb liever een wat sportievere motor.
Het rondje regio op de 800 was regelrecht afzien, 400 km op een motor die te klein is en de helft van het vermogen heeft dat je gewent bent ;-)
Maar beter dan helemaal niet rijden, en de Scrambler is toch een leuke motor! Ik blijf een zwak houden voor de tweekleppers.
 
Ze vond het blok geweldig, maar de 1100 is voor haar net te groot (kan natuurlijk verlaagd worden).
De 1100 is iets zwaarder en minder wendbaar dan de 800, daarom vindt ze de 800 fijner sturen.
Zelf heb ik afgelopen weekend wat rondjes met de 1100 gedaan. Het blok voelt veel steviger aan dan de cijfers doen vermoeden in vergelijking met de 800. Voor mij is de 1100 echter nog steeds te klein, en ik heb liever een wat sportievere motor.
Het rondje regio op de 800 was regelrecht afzien, 400 km op een motor die te klein is en de helft van het vermogen heeft dat je gewent bent ;-)
Maar beter dan helemaal niet rijden, en de Scrambler is toch een leuke motor! Ik blijf een zwak houden voor de tweekleppers.

Leuk om over jullie ervaringen te lezen.
Het stevige koppel bij een laag toerental zal waarschijnlijk de reden zijn dat het blok toch steviger aanvoelt dan je in eerste instantie aan de hand van de cijfers zou denken.
Voordeel van het afzien op de 800 is dat de 1200R daarna weer helemaal geweldig voelt denk ik ;)
Ik heb zelf voor de Scrambler voornamelijk grote twins gehad(BMW's en een Buell) en ben zelf nog steeds weg van het lichtvoetige van de Scrambler en het enthousiaste makkelijk toeren draaiende 800 blok(het lijkt hierdoor harder te gaan dan dat het daadwerkelijk gaat en dat bevalt me wel).
 
Vanmiddag naar Amsterdam geweest om mijn zadel weer op te halen.
Vakwerk. Het ziet er goed uit en voor de tijd dat ik er even op gezeten heb zit hij goed.
Ben er zeer content mee. Ben morgen van de partij, dus dan irl te bewonderen.
Het doet ff pijn in de portemonnee, maar dan heb je ook wat...
 
Vanmiddag naar Amsterdam geweest om mijn zadel weer op te halen.
Vakwerk. Het ziet er goed uit en voor de tijd dat ik er even op gezeten heb zit hij goed.
Ben er zeer content mee. Ben morgen van de partij, dus dan irl te bewonderen.
Het doet ff pijn in de portemonnee, maar dan heb je ook wat...

Gaaf! Ik ben benieuwd. Zie je morgen :]
 
Heren,

Bedankt voor de erg gezellige dag. Ik heb er erg van genoten, met name de stop in Amsterdam vond ik zeer geslaagd. Moeten we zeker vaker doen...
 
Helemaal mee eens. Leuk museum met leuke mensen. Snel weer? Met een uitstapje naar een ander motormuseum? Raalte was te ver? Suggesties voor een ander museum en ook alvast een datum?
 
Mannen, zo te horen heb ik wat gemist. Ik ben er de volgende keer graag weer bij. Leuk om jullie dan weer te zien. Heeft iemand misschien foto's van vandaag gemaakt?
 
Heren,

Bedankt voor de erg gezellige dag. Ik heb er erg van genoten, met name de stop in Amsterdam vond ik zeer geslaagd. Moeten we zeker vaker doen...

Was zeker gezellig. Echt een hele geslaagde en gezellige dag. De terugreis was een beetje stampen met nog 2 kleine regen buitjes was ik inclusief tankstop om 18:10 thuis.
Toen weer in de auto gesprongen voor een feestje in Den Haag dus het was een redelijk lange dag. Wel uiteraard nog alles even snel schoongemaakt *D
Vandaag eindelijk tijd voor een reactie met wat foto's voor de thuisblijvers ;)
Ook nog even achter een setje banden aan geweest en ik kan ze hebben voor 325 voor en achter inclusief plaatsen op mijn motor. Dat lijkt me vrij netjes. De achterband is een nieuwer type met een W snelheids indicatie omdat de huidige niet leverbaar is momenteel.

Het startpunt waar we aan het eind van de tour ook gelunched hebben:
20180602_104209.jpg

Aankomst bij het Italiaanse Motor museum in Amsterdam(dd buitenkant is weinig verhullend):
20180602_133712.jpg

Maar binnen stond er waanzinnig veel moois:
20180602_134345.jpg

20180602_134300.jpg

20180602_134436.jpg

20180602_134503.jpg

20180602_134615.jpg

20180602_134607.jpg

Helaas slecht te zien maar dit is dus een Maserati embleem. Nooit geweten dat die in het verleden ook motoren hebben gemaakt:
20180602_134729.jpg

20180602_134814.jpg

20180602_135002.jpg

20180602_135105.jpg

20180602_135411.jpg

20180602_135646.jpg

20180602_135932.jpg

20180602_140133.jpg

20180602_140144.jpg

20180602_140207.jpg

20180602_142728.jpg

20180602_142949.jpg

En buiten stond ook nog één en ander fraais:
20180602_144055.jpg

20180602_144110.jpg

Zo nu stop ik ermee en sluit ik af met een klein detail van Mac Junk's uiterst smaakvolle Scrambler:
20180602_104243.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooie foto’s weer.
Jammer dat je toch nog regen hebt gehad, maar dat mag de pret niet drukken.
Setje banden voor + achter inclusief montage is volgens mij een goede deal.
Zoals gezegd gisteren was ik destijds voor mijn achterband ruim over de 200 euro kwijt.
En natuurlijk nog effe poetsen na thuiskomst... :)
 
Laatst bewerkt:
Was zeker gezellig. Echt een hele geslaagde en gezellige dag. De terugreis was een beetje stampen met nog 2 kleine regen buitjes was ik inclusief tankstop om 18:10 thuis.
Toen weer in de auto gesprongen voor een feestje in Den Haag dus het was een redelijk lange dag. Wel uiteraard nog alles even snel schoongemaakt *D
Vandaag eindelijk tijd voor een reactie met wat foto's voor de thuisblijvers ;)
Ook nog even achter een setje banden aan geweest en ik kan ze hebben voor 325 voor en achter inclusief plaatsen op mijn motor. Dat lijkt me vrij netjes. De achterband is een nieuwer type met een W snelheids indicatie omdat de huidige niet leverbaar is momenteel.

Het startpunt waar we aan het eind van de tour ook gelunched hebben:
[afbeelding]
Aankomst bij het Italiaanse Motor museum in Amsterdam(dd buitenkant is weinig verhullend):
[afbeelding]
Maar binnen stond er waanzinnig veel moois:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Helaas slecht te zien maar dit is dus een Maserati embleem. Nooit geweten dat die in het verleden ook motoren hebben gemaakt:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En buiten stond ook nog één en ander fraais:
[afbeelding]
[afbeelding]
Zo nu stop ik ermee en sluit ik af met een klein detail van Mac Junk's uiterst smaakvolle Scrambler:
[afbeelding]
Mooi spul Skippy!!!
 
Dit weekend de Scrambler 1100 demo ritten verzorgd op het Italie evenement bij Kasteel de Haar.
Alles bij elkaar zo'n 500 km gereden op de verschillende uitvoering, plus de Desert Sled en een Panigale).
Heerlijke motor die Scrambler 1100, jammer dat hij nog steeds te klein is voor me. M'n vrouw vindt 'm steeds leuker, dus wie weet gaat de 800 wel ingeruild worden...
 
Dit weekend de Scrambler 1100 demo ritten verzorgd op het Italie evenement bij Kasteel de Haar.
Alles bij elkaar zo'n 500 km gereden op de verschillende uitvoering, plus de Desert Sled en een Panigale).
Heerlijke motor die Scrambler 1100, jammer dat hij nog steeds te klein is voor me. M'n vrouw vindt 'm steeds leuker, dus wie weet gaat de 800 wel ingeruild worden...

Gaaf! Was er toevallig al een 1100 Scrambler bij met het Termignoni uitlaat systeem? Vreemd genoeg is hier nog steeds weinig over te vinden.
Kan me goed voorstellen dat ze de 1100 steeds leuker vind daarom ga ik er zelf maar niet op proefrijden ;) .Heeft je vrouw nog een voorkeur voor 1 van de 3 varianten?
 
De laatste foto van 3 juni bewijst het: De Scrambler van MacJunk is tot nu toe de "BELLA DONNA" onder de Scramblers. Let vooral ook op het bijzonder fraaie stikwerk op het zadel.
En alles glimmend gepoetst! :} Ik durf mijn modderige exemplaar :N er niet meer naast te zetten.
 
De laatste foto van 3 juni bewijst het: De Scrambler van MacJunk is tot nu toe de "BELLA DONNA" onder de Scramblers. Let vooral ook op het bijzonder fraaie stikwerk op het zadel.
En alles glimmend gepoetst! :} Ik durf mijn modderige exemplaar :N er niet meer naast te zetten.

Hahaha, ja tegen het poetswerk van Mac Junk kan niemand op vrees ik *D
Vanmiddag om nieuw rubber geweest voor en achter en het rijdt weer geweldig. Eerste 100km zitter er alweer op en dan merk je toch goed dat de oude banden niet helemaal meer lekker rond waren. Daarna ff opgepoetst en weer in de stal :t
20180615_173524.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hahaha, ja tegen het poetswerk van Mac Junk kan niemand op vrees ik *D
Vanmiddag om nieuw rubber geweest voor en achter en het rijdt weer geweldig. Eerste 100km zitter er alweer op en dan merk je toch goed dat de oude banden niet helemaal meer lekker rond waren. Daarna ff opgepoetst en weer in de stal :t
[afbeelding]

Haha, ja het is een kwestie van de tijd er voor nemen en het gewoon doen...
Lekker hoor, nieuw schoeisel. Je hebt het gladde laagje er al weer af gepoetst.
Die van jou is ook weer om door een ringetje te halen.
Op de achtergrond liggen nog meer loopvlakkies... :)

Vandaag naar mijn werk geweest op de Scrambler.
Toen ik vlak bij huis was stond ik voor een stoplicht met een stadsbus naast me.
De chauffeur was een filmpje aan het maken met zijn telefoon.
Hij zal er wel geen Oscar mee winnen, maar grappig was het wel.
Blijft leuk om mee te maken.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag even een korte checkup laten doen bij Goedhart (de enige die ik had gevonden met ruimte in de werkplaats agenda!) van de Monster en de Scrambler. En dan over twee weken een lang weekend met de mannen weg. En twee weken daarna een week met een vriendin van mij weg. Even wat kilometers op de tellers zetten :]

Jammer dat ik er vorige keer niet bij kon zijn, ongetwijfeld komt er dit jaar nog een vervolg hoop ik.

En ik ben het er ook mee eens: De Scrambler van MacJunk is de Primma Donna van de groep :}
 
Haha, ja het is een kwestie van de tijd er voor nemen en het gewoon doen...
Lekker hoor, nieuw schoeisel. Je hebt het gladde laagje er al weer af gepoetst.
Die van jou is ook weer om door een ringetje te halen.
Op de achtergrond liggen nog meer loopvlakkies... :)

Vandaag naar mijn werk geweest op de Scrambler.
Toen ik vlak bij huis was stond ik voor een stoplicht met een stadsbus naast me.
De chauffeur was een filmpje aan het maken met zijn telefoon.
Hij zal er wel geen Oscar mee winnen, maar grappig was het wel.
Blijft leuk om mee te maken.

Altijd leuk als andere ook waardering hebben voor je motor. Bij de bandenboer ook 4 mensen die me complementeerde met mijn motor in de tijd die ik daar was.
Glimmende laagje is er inderdaad gelukkig alweer af, blijft altijd ff spannend de eerste kilometers.

Heb ook nog op Marktplaats een originele uitlaat demper gescoord voor 25 euro. Ik moet nu alleen nog even achter het 8 vormige beugeltje aan voor de bevestiging aan de rechter kant (links zit deze nog wel op mijn motor maar rechts zit de Termignoni anders gemonteerd ).
Ik denk er over om voor mijn vakantie de originele demper te plaatsen om gedoe te voorkomen in de Eiffel. Er schijnt daar toch echt veel gecontroleerd te worden(en dan vooral in het vakantie seizoen)de Termignoni komt er dan misschien niet alleen met een boete vanaf :N Als een boete het enige zou zijn dan zou ik er niet mee zitten.

Ga nog wel optisch wat doen met de hitteschilden van de originele uitlaat want vindt het nogal lomp ogen. Ik denk eraan het grote schild te polijsten en het kleine voorste schild mat zwart te spuiten om het optisch wat te verkleinen.
 
Vandaag even een korte checkup laten doen bij Goedhart (de enige die ik had gevonden met ruimte in de werkplaats agenda!) van de Monster en de Scrambler. En dan over twee weken een lang weekend met de mannen weg. En twee weken daarna een week met een vriendin van mij weg. Even wat kilometers op de tellers zetten :]

Jammer dat ik er vorige keer niet bij kon zijn, ongetwijfeld komt er dit jaar nog een vervolg hoop ik.

En ik ben het er ook mee eens: De Scrambler van MacJunk is de Primma Donna van de groep :}

Ja het valt niet mee om je Ducati ergens op korte termijn te boeken voor wat onderhoud. Ga ook maar alvast een beetje rondkijken voor de 12000 desmo beurt die na de vakantie moet gebeuren.
Lekker weer wat leuke trips in het vooruitzicht en 2 Ducati's die er weer klaar voor zijn. Veel plezier in ieder geval!

Misschien is er een klein tochtje te plannen icm de Italdag 2 september?
 
Terug
Bovenaan Onderaan