De Nieuwe Ducati Scrambler

Ik zie hier een persbericht met de updates voor 2019 voor de 800 Scrambler.
Ziet er goed uit met standaard bochten abs(uniek in deze klasse), gewijzigde koplamp en koplampring, hitte schild op de uitlaat en zij panelen op de tank, een vlakker zadel en volgens mij de zwarte afwerking met gepolijste koelvinnen op het motorblok zoals bij de 1100. Ook is er dagrijverlichting, wielen met gepolijste vlakjes zoals bij de 1100, een hydraulische koppeling en een dashboard met versnellingsindicator en een brandstofmeter!
Ik vindt het heel geslaagd en vooral het bochten ABS een nuttige upgrade.
Nieuw: 2019 Ducati Scrambler Icon
2019-ducati-scrambler-icon-preview-first-look-specs-photos-13-768x512.jpg

2019-ducati-scrambler-icon-preview-first-look-specs-photos-26-768x513.jpg

2019-Ducati-Scrambler-800-gear-patrol-slide-3-1940x1300.jpg

 
Laatst bewerkt:
Ik zie dat de knippers ook veranderd zijn. Ik vindt het alles bij elkaar inderdaad een geslaagde update. En bochten-ABS is ook lekker. Denk dat dat wel de nieuwe standaard wordt.
 
De model update van de Scrambler ziet er inderdaad een stuk beter uit. Wat ik om eerlijk te zijn als koper van een 2018 model wel jammer vind.
Heb er niet echt bij stil gestaan maar als ik dit had geweten dan had ik best wel even willen wachten met de aanschaf. Vooral het gedeelte van het dashboard met benzine meter, schakel indicator had ik wel willen hebben. Bochten ABS heb ik nog niet eerder op een motor gehad maar lijkt me alleen maar positief.
De knippers zijn inderdaad ook een hele vooruitgang t.o.v. de standaard knippers die er nu op zitten.

Aan de andere kant, het kan nog wel even duren voor de 2019 modellen leverbaar zijn dus had het wachten me ook wel weer tegen gaan staan als ik me bedenk hoeveel leuke ritjes ik nu al heb kunnen doen.
 
Zag trouwens dat er op de Scrambler pagina van Ducati ook een configurator stond.

Even in zitten neuzen, denk dat dit wel een beetje het idee zal zijn wat ik met mijn Scrambler uiteindelijk wil. Alleen de originele uitlaat nog vervangen voor iets anders.

6.PNG
6.PNG
9.PNG
6.PNG9.PNG
2.PNG
6.PNG9.PNG2.PNG
 
Grappig dat je 2 naked bikes hebt. Lijkt het dan (ondanks andere insteek van de motoren onderling) toch niet teveel op elkaar?

Dat het 2 nakeds zijn is de enige overeenkomst, voor de rest totaal anders.
Het vermogen, de vermogensafgifte, de bouwwijze van de motor (3 cilinder i.p.v. 2), de zitpositie, de quickshifter, de gebruikte spullen etc., het is allemaal anders.
De schop onder je kont die je krijgt bij zo'n 6.500 rpm en nog een keer bij 10.000, het is verslavend.
Het vermogen is plus minus 123 pk bij een droog gewicht van 166 kg.
Ik heb het zelf (nog) niet geprobeerd, maar er zijn zat 1000 cc-tjes die je finaal zoek kunt rijden (volgens de pers).
En dat met een krappe 800cc, 765 om precies te zijn.

Op de snelweg rijden met de Triumph is geen straf. Op de Scrambler mijdt ik sowieso de snelwegen.
Ik gebruik de Scrambler om lekker rustig wat te toeren op binnendoor-weggetjes.
Met de Triumph ga ik gerust wat verder weg over een combinatie van snelweg en binnendoor.
Het is een heerlijke stuurmansfiets.

Je zou er voor de gein eens een proefrit op moeten maken.
Ik heb 'm in 2017 nieuw gekocht, en na wat 'aanloopprobleempjes', zoals hoofdzakelijk koelvloeistoflekkege, kan ik er nu ook echt van genieten.
Zou 'm niet willen missen, maar als ze me de vraag stellen om te kiezen mocht er 1 weg moeten, dan houdt ik de Scrambler.
Gewoon de lol die je hebt op deze machine, heerlijk.
 
De model update van de Scrambler ziet er inderdaad een stuk beter uit. Wat ik om eerlijk te zijn als koper van een 2018 model wel jammer vind.
Heb er niet echt bij stil gestaan maar als ik dit had geweten dan had ik best wel even willen wachten met de aanschaf. Vooral het gedeelte van het dashboard met benzine meter, schakel indicator had ik wel willen hebben. Bochten ABS heb ik nog niet eerder op een motor gehad maar lijkt me alleen maar positief.
De knippers zijn inderdaad ook een hele vooruitgang t.o.v. de standaard knippers die er nu op zitten.

Aan de andere kant, het kan nog wel even duren voor de 2019 modellen leverbaar zijn dus had het wachten me ook wel weer tegen gaan staan als ik me bedenk hoeveel leuke ritjes ik nu al heb kunnen doen.

Comparison is the thief of joy ;) Eerlijk gezegd zie ik alleen wat puntjes op de i in het 2019 model maar niks waarvan ik zou denken had ik maar gewacht. Het enige dat ik altijd echt miste was de versnellings indicator maar die had ik ook los kunnen kopen en dat heb ik ook nooit echt overwogen omdat het gemis maar een heel klein kritiek puntje was op een verder ver boven verwachting fijne motor waar ik meer lol aan heb beleefd dan alle andere motoren die ik ooit daarvoor heb gehad(en in de meeste gevallen veel duurder en krachtiger waren).
Toen ik de Ducati Scrambler kocht had ik eigenlijk mijn zinnen gezet op een Triumph Street Scrambler of BMW R NineT Urban GS of Pure maar dat vondt ik uiteindelijk te lang wachten tot ze uitkwamen en liep toen tegen de 800 Scrambler aan voor een mooie prijs. Nu moet ik niet eens meer denken aan de Triumph of BMW modellen.
Als de 1100 niet voorbij was gekomen had ik de 800 nog met veel plezier gehouden.
 
Heb een weekje met de 1100 Special gereden. Vond 'm eerlijk gezegd leuker rijden dan de 800. Ziet er ook volwassener uit.
Verslagje heb ik hier neergepend: Test: Ducati Scramber 1100 Special

Goed verslag waarvan ik de meeste bevindingen kan beamen. Alleen de spiegels vond ik persoonlijk waardeloos kwa instelbaarheid en uiterlijk. En de toerenteller vind ik best goed bruikbaar als je er eenmaal aan gewend bent. Op de 800 heb ik ook nooit moeite om hem af te lezen.
 
Zo! Dat is even wennen dat nieuwe forum. Anders maar toch wel hetzelfde. Werkt de 'nieuwe-post-notificatie-email' bij jullie wel? Ik zit nu te kijken maar heb het idee dat ik wel wat gemist heb. Maar goed, ik middels ben ik weer bij.

En ik dacht een nieuwtje te hebben over de nieuwe Scrambler, maar Skippy was mij voor. Die zit bovenop het nieuws, zoals altijd :)
Hier is overigens de link naar de ducati website: Scrambler Ducati | Icon
 
Zou het trouwens niet fraai zijn om de achtervoetsteunen te verwijderen?

Ik heb foto's gezien waarin ze dat gedaan hebben, maar vindt het eigenlijk niet zo geslaagd.
Er zijn overigens afdekplaatjes leverbaar die de gaten van de steunen afdichten.
Het scheelt wel weer een paar pondjes, maar ik laat ze voorlopig nog effe zitten.

Heb net van die voor- en schterasbeschermers binnen voor de Triple.
Van het weekend maar eens monteren.
Hoop op redelijk weer in het weekend...
Ik ken er nog wel eentje die in het weekend een tochtje wil maken.

@skippy, hoeveel minuten nog tot de levering... *O*
 
Ik heb foto's gezien waarin ze dat gedaan hebben, maar vindt het eigenlijk niet zo geslaagd.
Er zijn overigens afdekplaatjes leverbaar die de gaten van de steunen afdichten.
Het scheelt wel weer een paar pondjes, maar ik laat ze voorlopig nog effe zitten.

Heb net van die voor- en schterasbeschermers binnen voor de Triple.
Van het weekend maar eens monteren.
Hoop op redelijk weer in het weekend...
Ik ken er nog wel eentje die in het weekend een tochtje wil maken.

@skippy, hoeveel minuten nog tot de levering... *O*

Hahaha, nog zo'n beetje 20 uur en 7 minuten..._O-
 
Ik heb foto's gezien waarin ze dat gedaan hebben, maar vindt het eigenlijk niet zo geslaagd.
Er zijn overigens afdekplaatjes leverbaar die de gaten van de steunen afdichten.
Het scheelt wel weer een paar pondjes, maar ik laat ze voorlopig nog effe zitten.

Ik heb ff gezocht hie het eruit zou zien en weet ook niet precies wat ik er van vind. Vanaf de zijkant oogt het zonder voetsteunen wat kaal maar schuin van voor gezien vind ik het wel strak staan. Denk dat je het echt in het echt moet zien om het goed in te schatten. Foto's blijven toch 2 dimensionaal.
Maar wel mooi puntje om wat gewicht te verliezen.
 
De eerste spulletjes druppelen binnen. De SW Motech beugels zien er erg degelijk uit. Het laswerk is wat ruw maar ach het is wel functioneel. Ze zijn mider groot dan dat ik aan de hand van de foto's verwachte.
Verder wat doppen voor in het frame van Ali. Zien er goed uit met een cnc afwerking die goed bij de details op het motorblok passen. Ik wou eigenlijk doppenbin aluminium of zilver kleur maar kon niks vinden wat ik mooi vond.
20180913_201548.jpg

20180913_201353.jpg
 
Zo eindelijk tijd om wat foto's te plaatsen. Heb vandaag 4 uur op de motor gezeten, eerst 2 op de 800 heen en daarna weer 2 op weg naar huis. Alles heerlijk binnendoor gereden. Was echt genieten vandaag.:]
Thuis uiteraard één en ander schoongemaakt en alle lelijke stickers verwijderd en onder het zadel geplakt.Toen nog de frame doppen er in en toen was het toch echt donker.
Ik ben er in ieder geval super blij mee en ben ook heel tevreden met hoe de koplamp rand en spiegels op de 1100 staan.
20180914_180213.jpg

20180914_180235.jpg

20180914_180201.jpg

20180914_180153.jpg

20180914_195210.jpg

20180914_191944.jpg

20180914_201530.jpg
 
Ziet er erg goed uit. Zwart is altijd goed. En inderdaad, die ronde spiegels staat ‘m goed. Heel veel plezier er mee en veel veilige kilometers. Ik zie nog wel een poetsprojectje, genaamd uitlaat...:W
 
Ziet er erg goed uit. Zwart is altijd goed. En inderdaad, die ronde spiegels staat ‘m goed. Heel veel plezier er mee en veel veilige kilometers. Ik zie nog wel een poetsprojectje, genaamd uitlaat...:W

Dank je!
Ja dat zou zo maar kunnen al vind ik de kleur die de uitlaat bochten nu hebben best oké, maar ik vrees dat ze niet zo blijven.
 
Tipje: Als je ze wil poetsen en hebben zoals bij je vorige 800 dan is het makkelijker om het nu gelijk te doen dan wachten tot ze zwart zijn. Nu heb je er veel minder werk aan en bijhouden is (in principe) goed te doen...😉 Die framedopjes zien er ook leuk uit. Inderdaad wat weg van je blok. Gok dat je vandaag ook een ritje hebt gemaakt... Lekker man.😊
 
Zo vanmiddag nog even een beugel gemonteerd,om te kijken hoe dit zou uitpakken, en toch nog even aan de bochten gepoetst. Het wordt nog niet echt spiegel glans want het oppervlak is vrij ruw (lijkt wel gestraald of zo). Is nu soort zijdeglans maar wel mooi. Wordt vanzelf gladder na vaker poetsen.
De beugels passen goed en zijn snel te monteren. Het stuur is 85cm breed en ik denk dat de tassen daar aan weerszijden 5 cm gaan steken (totaal dus 95cm of het stuur van een BMW 1200 GS).
De Abbastand past ook weer al is het wat pielen met de bredere voetsteunen.
20180915_174339.jpg

20180915_172929.jpg

20180915_172912.jpg

20180915_172831.jpg

20180915_172805.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan