De Nieuwe Ducati Scrambler

Donderdag 14 februari tot en met zondag 17 februari 2019. Ik bestel altijd kaarten bij Motorkledingcenter.nl. Dan krijg je altijd iets extra’s bij hun stand. Meestal iets om te poetsen of te smeren. Altijd lekker.
 
Donderdag 14 februari tot en met zondag 17 februari 2019. Ik bestel altijd kaarten bij Motorkledingcenter.nl. Dan krijg je altijd iets extra’s bij hun stand. Meestal iets om te poetsen of te smeren. Altijd lekker.

Ga er over nadenken. Ik zie de motorbeurs in Utrecht echt als een koop beurs voor hoofdzakelijk kleding maar ik heb niet echt iets nodig momenteel.
Het meeste motor nieuws heb ik voor die tijd vast al bij de dealer gezien.
Ben benieuwd wat Ducati nog gaat laten zien in november:
Ducati World Première 2019 - live streaming
 
Ik vind het altijd wel gezellig en zie het ook als aftrap van het nieuwe seizoen. Verder heb ik, voor zover ik het kan bekijken ook niets nodig. Ga sowieso ff kijken.
 
De motorbeurs is inderdaad voornamelijk kleding en als je in de markt voor iets bent dan zijn er altijd tal van aanbiedingen waar je dan van gebruik kunt maken. In ben een heel aantal jaren achter elkaar geweest maar op een gegeven moment wordt het wel meer van hetzelfde. Maar wie weet, ga ik komende keer alsnog.
 
Afgelopen weekend met mijn andere motor-gang een lang weekend Duitsland gedaan. Gelijk een goede manier om mijn winter-gear uit te testen. Toen we zondag wegreden was het 1 graden buiten toen we stil stonden. Dat was best fris. En voor het eerst heb ik mijn handvatverwarming ook op stand 3 gezet. Niet verwacht dat ik die hoge stand nog een keer zou gebruiken, maar jawel dus.

Fantastische bochten gereden in de Eiffel en ten zuiden daarvan. We hebben het geluk gehad dat het hele weekend droog gebleven is. Als ik zo tussen het BMW geweld rij, dan is de Srambler wel een compacte fiets. Niet dat ze mij kunnen bijhouden in de bochten overigens ;)

2018-10-28 10.39.19.jpg
 
Afgelopen weekend met mijn andere motor-gang een lang weekend Duitsland gedaan. Gelijk een goede manier om mijn winter-gear uit te testen. Toen we zondag wegreden was het 1 graden buiten toen we stil stonden. Dat was best fris. En voor het eerst heb ik mijn handvatverwarming ook op stand 3 gezet. Niet verwacht dat ik die hoge stand nog een keer zou gebruiken, maar jawel dus.

Fantastische bochten gereden in de Eiffel en ten zuiden daarvan. We hebben het geluk gehad dat het hele weekend droog gebleven is. Als ik zo tussen het BMW geweld rij, dan is de Srambler wel een compacte fiets. Niet dat ze mij kunnen bijhouden in de bochten overigens ;)

Bekijk bijlage 1336700
Lekker hoor maar het was dat weekend wel echt koud inderdaad, ach zolang het droog is.
De Scrambler is zeker compact maar dat is bijna alles naast zo'n BMW GS Adventure inclusief klimrek..;)
Hoe waren de hotels die jullie hadden uitgezocht?
 
Lekker hoor maar het was dat weekend wel echt koud inderdaad, ach zolang het droog is.
De Scrambler is zeker compact maar dat is bijna alles naast zo'n BMW GS Adventure inclusief klimrek..;)
Hoe waren de hotels die jullie hadden uitgezocht?

Wel wat wisselend van kwaliteit, ergens is dat altijd nog een beetje een verrassing in Duitsland. Ook de prijzen lopen nogal uiteen. Twee van de drie hotels waren wel een wat hoger niveau dan motorhotel Gus overigens.
 
Afgelopen weekend met mijn andere motor-gang een lang weekend Duitsland gedaan. Gelijk een goede manier om mijn winter-gear uit te testen. Toen we zondag wegreden was het 1 graden buiten toen we stil stonden. Dat was best fris. En voor het eerst heb ik mijn handvatverwarming ook op stand 3 gezet. Niet verwacht dat ik die hoge stand nog een keer zou gebruiken, maar jawel dus.

Fantastische bochten gereden in de Eiffel en ten zuiden daarvan. We hebben het geluk gehad dat het hele weekend droog gebleven is. Als ik zo tussen het BMW geweld rij, dan is de Srambler wel een compacte fiets. Niet dat ze mij kunnen bijhouden in de bochten overigens ;)

Bekijk bijlage 1336700
Een kunnen die Beemers er een beetje tegen dat jij ze los rijdt in de bochtjes?
 
Wel wat wisselend van kwaliteit, ergens is dat altijd nog een beetje een verrassing in Duitsland. Ook de prijzen lopen nogal uiteen. Twee van de drie hotels waren wel een wat hoger niveau dan motorhotel Gus overigens.
Nagenoeg alle hotels die ik in de loop der jaren op Duitse tochten heb meegemaakt, waren van een wat hoger niveau dan GUS. In België is de variatie nog groter ... daar zijn verhalen over te vertellen van door het bed zakken tot aan douchewater, dat beneden in de bar naar beneden komt, waarop ze vriendelijke vragen om op te houden met douchen, want het gaat vaker zo en ....... repareren? Waarom?
 
Nagenoeg alle hotels die ik in de loop der jaren op Duitse tochten heb meegemaakt, waren van een wat hoger niveau dan GUS. In België is de variatie nog groter ... daar zijn verhalen over te vertellen van door het bed zakken tot aan douchewater, dat beneden in de bar naar beneden komt, waarop ze vriendelijke vragen om op te houden met douchen, want het gaat vaker zo en ....... repareren? Waarom?

_O- ach ja, zo maak je nog eens wat mee.
 
Wel wat wisselend van kwaliteit, ergens is dat altijd nog een beetje een verrassing in Duitsland. Ook de prijzen lopen nogal uiteen. Twee van de drie hotels waren wel een wat hoger niveau dan motorhotel Gus overigens.
Ja dat vermoeden had ik al. Grote voordeel bij GuS vind ik de sfeer, de ligging en de prijs. En natuurlijk dat de motor lekker binnen kan staan.
Ik heb in het verleden voor werk in heel veel hotels mijn tijd doorgebracht en eerlijk gezegd vindt ik het zolang ik er goed kan slapen en eten al snel goed.
 
Nagenoeg alle hotels die ik in de loop der jaren op Duitse tochten heb meegemaakt, waren van een wat hoger niveau dan GUS. In België is de variatie nog groter ... daar zijn verhalen over te vertellen van door het bed zakken tot aan douchewater, dat beneden in de bar naar beneden komt, waarop ze vriendelijke vragen om op te houden met douchen, want het gaat vaker zo en ....... repareren? Waarom?

Hahaha, dat is toch niet helemaal de bedoeling natuurlijk.
 
Tijdens de reis naar Duitsland afgelopen maand ontdekte ik in mijn rechter SW Motech Legend Series tas een klein scheurtje van een centimeter of anderhalf.
Omdat de tassen pas 16 maanden oud waren en ook pas een keer of 4 gebruikt voor vakantie en wat andere tripjes had ik de tas aangeboden bij de dealer voor een garantie claim. Een week later kreeg ik het verzoek om de linker tas ook te komen brengen en zou de hele set worden terug gestuurd en vervangen.
Vandaag heb ik de tassen opgehaald en tot mijn verbazing kreeg ik een compleet nieuwe set inclusief zijbeugels voor de Ducati Scrambler 800 en waterdichte binnentassen. Keurig afgehandeld dus al vindt ik het wat apart. Met alleen een nieuwe rechter tas(en dan liefst het model een maatje groter, met bijbetaling van mijn kant, omdat dit op de 1100 wel past) had ik ook meer dan tevreden geweest. Helaas kon er over de afhandeling van de claim niet onderhandeld worden.
20181102_131016.jpg
20181102_131351.jpg
 
Tijdens de reis naar Duitsland afgelopen maand ontdekte ik in mijn rechter SW Motech Legend Series tas een klein scheurtje van een centimeter of anderhalf.
Omdat de tassen pas 16 maanden oud waren en ook pas een keer of 4 gebruikt voor vakantie en wat andere tripjes had ik de tas aangeboden bij de dealer voor een garantie claim. Een week later kreeg ik het verzoek om de linker tas ook te komen brengen en zou de hele set worden terug gestuurd en vervangen.
Vandaag heb ik de tassen opgehaald en tot mijn verbazing kreeg ik een compleet nieuwe set inclusief zijbeugels voor de Ducati Scrambler 800 en waterdichte binnentassen. Keurig afgehandeld dus al vindt ik het wat apart. Met alleen een nieuwe rechter tas(en dan liefst het model een maatje groter, met bijbetaling van mijn kant, omdat dit op de 1100 wel past) had ik ook meer dan tevreden geweest. Helaas kon er over de afhandeling van de claim niet onderhandeld worden.
Bekijk bijlage 1336970Bekijk bijlage 1336971
Ze hebben t in principe prima afgehandeld: Je krijgt alles nieuw! Jammer dat je nu niet alle nieuwe spullen 1-2-3- kunt gebruiken. Misschien had je vooraf al aan kunnen geven dat je nu een andere fiets hebt en een alternatieve afhandeling je meer zou helpen?
Ik denk dat je nu ook iets in de verkoop hebt?
Zo'n scheur heb ik eerder ook meegemaakt, maar dat eindigde onderweg bij een lokale schoenmaker: Alle ondergoed (van mijn vouw) en de campingbrander en pannetjes er uit en alles onder de naaimachine met extra leren lapje er onder. Ook dat heeft overigens meer dan 2000 km gehouden. de lokale schoenmaker had de dag van de week! Eens een ander klusje dan stomme schoenzolen.
 
Ze hebben t in principe prima afgehandeld: Je krijgt alles nieuw! Jammer dat je nu niet alle nieuwe spullen 1-2-3- kunt gebruiken. Misschien had je vooraf al aan kunnen geven dat je nu een andere fiets hebt en een alternatieve afhandeling je meer zou helpen?
Ik denk dat je nu ook iets in de verkoop hebt?
Zo'n scheur heb ik eerder ook meegemaakt, maar dat eindigde onderweg bij een lokale schoenmaker: Alle ondergoed (van mijn vouw) en de campingbrander en pannetjes er uit en alles onder de naaimachine met extra leren lapje er onder. Ook dat heeft overigens meer dan 2000 km gehouden. de lokale schoenmaker had de dag van de week! Eens een ander klusje dan stomme schoenzolen.

Ik heb van te voren aangegeven dat ik indien mogelijk wou bijbetalen voor een andere grotere tas ivm een ander model motor maar daar was dus helaas niet over te spreken. De afhandeling is verder helemaal super en de beugels probeer ik waarschinlijk te verkopen. Mocht er iemand zijn die interesse heeft in de rechter kleine tas plus de twee beugels dan is dat mischien ook een optie. Het is alleen jammer dat we in een maatschappij leven waar het moeilijk is om van standaard dingen af te wijken, en er in dit geval waarschijnlijk een prima linker tas wordt weggegooid en er 2 beugels ongebruikt in een schuur blijven liggen, omdat ik nu eenmaal alles in 1 set had gekocht en dus onder garantie ook 1 complete set terug krijg.
 
Ik heb van te voren aangegeven dat ik indien mogelijk wou bijbetalen voor een andere grotere tas ivm een ander model motor maar daar was dus helaas niet over te spreken. De afhandeling is verder helemaal super en de beugels probeer ik waarschinlijk te verkopen. Mocht er iemand zijn die interesse heeft in de rechter kleine tas plus de twee beugels dan is dat mischien ook een optie. Het is alleen jammer dat we in een maatschappij leven waar het moeilijk is om van standaard dingen af te wijken, en er in dit geval waarschijnlijk een prima linker tas wordt weggegooid en er 2 beugels ongebruikt in een schuur blijven liggen, omdat ik nu eenmaal alles in 1 set had gekocht en dus onder garantie ook 1 complete set terug krijg.
Ja, die wegwerpcultuur; daar word je minder vrolijk van! Ik hoop dat je er nog iemand een plezier mee kunt doen. Als ik nog geen rekje had gemonteerd.....
 
Ze hebben t in principe prima afgehandeld: Je krijgt alles nieuw! Jammer dat je nu niet alle nieuwe spullen 1-2-3- kunt gebruiken. Misschien had je vooraf al aan kunnen geven dat je nu een andere fiets hebt en een alternatieve afhandeling je meer zou helpen?
Ik denk dat je nu ook iets in de verkoop hebt?
Zo'n scheur heb ik eerder ook meegemaakt, maar dat eindigde onderweg bij een lokale schoenmaker: Alle ondergoed (van mijn vouw) en de campingbrander en pannetjes er uit en alles onder de naaimachine met extra leren lapje er onder. Ook dat heeft overigens meer dan 2000 km gehouden. de lokale schoenmaker had de dag van de week! Eens een ander klusje dan stomme schoenzolen.

Je kunt beter een scheur in je tas hebben dan andersom...:W
 
Laatst bewerkt:
Yes! De Akrapovic uitlaten zijn eindelijk uit voor de 1100 inclusief plaatjes. Titanium slip-ons met carbon fiber hitte schild. Ik vind ze er fraai uitzien en ogen optisch een stuk lichter dan de originele exemplaren. Ook vind ik ze veel mooier dan het Arrow aanbod. Ben benieuwd hoe ze gaan klinken, e-keur met db killers is wel redelijk ideaal.
Screenshot_20181106-214328_1.jpg
Screenshot_20181106-214347_1.jpg
IMG_4121.JPG
 
Ja, die zien er erg goed uit. Net wat je zegt, zien er optisch wat minder pontificaal uit. Omdat de Duc met de orginele uitlaten al erg goed klinkt denk ik dat de uitlaten qua geluid niet veel zullen doen. Het zal waarschijnlijk iets anders gaan klinken. Meestal is Akra iets donkerder, maar veel luider zal het i.v.m. €4 wel niet worden. Maar misschien is de combinatie met de katvanger waar je het over hebt gehad wel een hele goede combi. Wellicht met een remap. Mijn RS is ook €4 en als ik daar een Arrow onder zet, dat staat fantastisch, maar geluid is nagenoeg hetzelfde... Geen win-win dus. Aan de andere kant wel lekker als je op pad gaat naar bijv. Duitsland. Kun je je pijpjes gewoon laten zitten.
 
Ja, die zien er erg goed uit. Net wat je zegt, zien er optisch wat minder pontificaal uit. Omdat de Duc met de orginele uitlaten al erg goed klinkt denk ik dat de uitlaten qua geluid niet veel zullen doen. Het zal waarschijnlijk iets anders gaan klinken. Meestal is Akra iets donkerder, maar veel luider zal het i.v.m. €4 wel niet worden. Maar misschien is de combinatie met de katvanger waar je het over hebt gehad wel een hele goede combi. Wellicht met een remap. Mijn RS is ook €4 en als ik daar een Arrow onder zet, dat staat fantastisch, maar geluid is nagenoeg hetzelfde... Geen win-win dus. Aan de andere kant wel lekker als je op pad gaat naar bijv. Duitsland. Kun je je pijpjes gewoon laten zitten.
Een Amerikaan heeft de Arrow cat vervanger recent geplaatst en zegt dat het nagenoeg hetzelfde klinkt dus vermoedelijk dempen de originele eindempers dus behoorlijk. Het zou dus goed kunnen dat de Akrapovic eindempers zonder db killers toch aardig wat geluidwinst gaan brengen. Het verschil op de 800 met en zonder db killers was met de Akrapovic ook aanzienlijk. Ik hoop inderdaad op een dieper en donkerder geluid dan het origineel dat iets harder is. Ik hoop dat er binnenkort een video verschijnt.
Dit is een video van de 800 met Akrapovic en dat belooft in ieder geval veel goeds.3db bij stationair en 7 db in de drive by meer dan met db killers is best een flink verschil. Bij de 1100 vermoed ik met db killer ongeveer even hard(want de 1100 is standaard al vrij luid) en zonder db killer dan toch nog een flinke steiging als je deze video zo ziet:
 
Laatst bewerkt:
Ik heb deze uitlaat op de 800 irl mogen bewonderen en beluisteren. Kees Jan heeft daar nog een filmpje van gemaakt op JouwBuis (YouTube). De eerste keer dat we een ritje met alleen Scramblers gingen maken, 4 man opkomst. Je hoort mij nog zeggen dat ik die Akra donkerder vindt klinken...:)
Als het met of zonder kat niet veel uitmaakt zou ik 'm lekker laten zitten. Scheelt weer in de portemonnee. Als die Akra's Euro4 zijn, en je mocht ze gaan aanschaffen, dan hoop ik dat die dB-killers er makkelijk of uberhaupt nog uit kunnen. Sommige fabrikanten hebben een kleine 'spotweld' die met een Dremeltje makkelijk is weg te halen, andere lassen hem rondom af. Dan wordt het toch lastiger om het netjes voor elkaar te krijgen. Zou daar even goed naar kijken voor eventuele aanschaf.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan