De Nieuwe Ducati Scrambler

Nope...
Ik heb geen idee hoe het er voor staat en eerlijk gezegd interesseert het me ook niet meer. Besteld in december, regelmatig achteraan gemaild en gebeld de eerste 2/3 maanden met het gevoel van daar heb je die zeikerd ook weer en na herhaaldelijk te hebben gehoord dat ze het echt zouden laten weten als het klaar was tot op de dag van vandaag nog steeds niets vernomen.
Waar transacties met bedrijven tot in alle uithoeken van de wereld eigenlijk vrijwel altijd soepel verlopen lijkt het steeds lastiger om "gewoon" lokaal iets in een winkel te kopen...
Het zal wel aan mij liggen... B|
Nee, het ligt niet aan jou. Wat vroeger normaal was en service heette is tegenwoordig steeds meer een zeldzaamheid. Gelukkig zijn er nog wel uitzonderingen op de regel, maar die worden steeds spaarzamer. Gelukkig heb je er geen euro aan betaald.... dus dat scheelt weer. En dan vragen sommige bedrijven zich af waarom de detailhandel het zo moeilijk heeft...
 
Laatst bewerkt:
Nee, het ligt niet aan jou. Wat vroeger normaal was en service heette is tegenwoordig steeds meer een zeldzaamheid. Gelukkig zijn er nog wel uitzonderingen op de regel, maar die worden steeds spaarzamer. Gelukkig heb je er geen euro aan betaald.... dus dat scheelt weer. En dan vragen sommige bedrijven zich af waarom de detailhandel het zo moeilijk heeft...
Ja precies dat. Dit soort dingen verrast me helaas niet meer ondanks dat ik me over het algemeen niet inlaat met de eerste de beste bedrijven verwacht ik zo langzamerhand vrijwel niks meer.
Er wordt inderdaad veel geklaagd door de detailhandel maar juist op het punt waar ze zich kunnen onderscheiden slaan ze vaak de plank mis.
Het feit dat ik er geen euro aan betaald heb maakt de situatie eigenlijk alleen maar vreemder aangezien hun wel al tijd en geld geïnvesteerd hebben zou je toch zeggen dat je het zo snel mogelijk afhandelt of een andere oplossing aan draagt.
Gelukkig klinkt de Scrambler 1100 ook met het standaard uitlaat systeem al geweldig waardoor ik er verder ook niet van wakker lig.
 
Weer ff lekker een rondje gereden vandaag en daarna lekker opgepoetst en de ketting gereinigd en gesmeerd voor de rit volgende week. Echt zin in en ik hoop dat het weer ook een beetje meewerkt.
Ook van de week een set nieuwe rem en koppelings hendels besteld van V-Trec omdat ik met de huidige koppelings hendel net een beetje gevoel mis. Ik hoop dat de nieuwe hendels daar verandering in kunnen brengen.
20190616_164218.jpg
20190616_164315.jpg
 
Lekker hoor. Ziet er weer goed uit. Ik ben overgestapt op doorzichtige kettingspray. Het ‘plakt’ wat beter en ik vindt het er mooier uitzien dan die witte. Hoop ook op lekker motorweer aanstaande zondag.
 
Nieuwe hendeltjes van V-trec zijn binnen! Ze zien er erg goed uit en de versteller draaid heel soepel en precies met een geruststellende klik in elke van de 6 standen. Verder zitten er netjes montage instructies bij en de abe(Duitse goedkeur) papieren. Vooral dat laatste vond ik belangrijk bij de keuze omdat ik dan toch het idee heb dat alles van goede kwaliteit is.
Ik hoop dat ik het met de kleurstelling niet te gek heb gemaakt maar we zullen zien. Kan niet wachten om ze erop te zetten.
20190618_193910.jpg
20190618_194239.jpg
20190618_194307.jpg
 
Mooi spul hoor. Ziet er goed uit. Die gouden knopjes matchen goed met je voorvork.
Ja dat was ook een beetje de bedoeling toen ik de kleuren heb uitgezocht. Wel lang getwijfeld omdat het goud wel anders is dan de vork maar uiteindelijk sprak dit me toch het meeste aan. Online heb je een aantal opties voor de kleur van de versteller en van het hendel, afzonderlijk van elkaar.
 
Ik heb op mijn MT-10 hetzelfde gedaan met de handels. Die van EvoTech worden standaard met rode knopjes geleverd. Maar niks aan mijn motor is rood. Dus toen ik op de EvoTech site was liep ik per toeval tegen de gouden knopjes aan en heb die toen gelijk besteld. Bijna alle onderdeeltjes die ik besteld heb zijn goud. Kleurt zo lekker bij mijn voor- en achterveertjes...

Het is overigens een drama die knopjes uit te wisselen. Er zitten standen op, maar die worden gefixeerd door middel van minuscule veertjes en kogeltjes. Het is eerste klas gepruts om dat weer op zijn plek te krijgen.
 
Ik heb op mijn MT-10 hetzelfde gedaan met de handels. Die van EvoTech worden standaard met rode knopjes geleverd. Maar niks aan mijn motor is rood. Dus toen ik op de EvoTech site was liep ik per toeval tegen de gouden knopjes aan en heb die toen gelijk besteld. Bijna alle onderdeeltjes die ik besteld heb zijn goud. Kleurt zo lekker bij mijn voor- en achterveertjes...

Het is overigens een drama die knopjes uit te wisselen. Er zitten standen op, maar die worden gefixeerd door middel van minuscule veertjes en kogeltjes. Het is eerste klas gepruts om dat weer op zijn plek te krijgen.
Ja ik heb de Evotechs ook overwogen maar daar moet je inderdaad zelf de verstellers veranderen en was er alleen keus tussen kort of klapbaar hetgeen ik allebei uiteindelijk niet zag zitten. Ik kan me voorstellen dat het flink pielen is om de verstellers uit te wisselen. Bij de V-trec hendels komt alles kant en klaar gemonteerd volgens de door jou geselecteerde specificaties en is er een variant van 175 mm die korter is dan standaard maar niet zo heel kort als de echt korte hendels van rond de 145 mm.
 
Terug
Bovenaan Onderaan