De Nieuwe Ducati Scrambler

Ik ben voornemens het zadel opnieuw te laten bekleden bij Ellermeyer in Amsterdam.
Hier kun je er ook voor kiezen een gel pakket met noppen in te laten zetten (patent).
Verder kun je de hoes zelf geheel naar eigen inzicht ontwerpen.
Kleuren, materialen, kleur stiksels, borduursels, logo’s, alles is mogelijk.
Ben ze tegen gekomen op de motorbeurs.
Ze bekleden ook het interieur van de Spyker auto’s, kwaliteit is werkelijk top.
Prijs vergelijkbaar met nieuwprijs comfortzadel.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben voornemens het zadel opnieuw te laten bekleden bij Ellermeyer in Amsterdam.
Hier kun je er ook voor kiezen een gel pakket met noppen in te laten zetten (patent).
Verder kun je de hoes zelf geheel naar eigen inzicht ontwerpen.
Kleuren, materialen, kleur stiksels, borduursels, logo’s, alles is mogelijk.
Ben ze tegen gekomen op de motorbeurs.
Ze bekleden ook het interieur van de Spyker auto’s, kwaliteit is werkelijk top.
Prijs vergelijkbaar met nieuwprijs comfortzadel.

Dat kan zeker interessant zijn al blijft het altijd afwachten hoe het uiteindelijk zit.Wat gelijk lekker zit kan soms na een uur ineens toch pijnlijk of oncomfortabel voelen en omgekeerd komt ook voor.
Het is wel gaaf dat je het helemaal naar eigen ontwerp kan laten samenstellen. Ik vind persoonlijk zo'n alcantara achtige afwerking zoals op de Triumph Street Scrambler erg fraai.
Uiteraard ligt het ook aan jezelf.
Ik vind het originele zadel niet super oncomfortabel(toch in 1 ruk uit het zwarte woud naar huis gereden en flinke tochten op gedaan) en toch lees je zat verhalen van mensen die het er nog geen uur op volhouden.
 
Dat kan zeker interessant zijn al blijft het altijd afwachten hoe het uiteindelijk zit.Wat gelijk lekker zit kan soms na een uur ineens toch pijnlijk of oncomfortabel voelen en omgekeerd komt ook voor.
Het is wel gaaf dat je het helemaal naar eigen ontwerp kan laten samenstellen. Ik vind persoonlijk zo'n alcantara achtige afwerking zoals op de Triumph Street Scrambler erg fraai.
Uiteraard ligt het ook aan jezelf.
Ik vind het originele zadel niet super oncomfortabel(toch in 1 ruk uit het zwarte woud naar huis gereden en flinke tochten op gedaan) en toch lees je zat verhalen van mensen die het er nog geen uur op volhouden.

Dat klopt, maar ik ben zo iemand die na zo’n anderhalf uur toch wel wat begint te voelen.
En dat is zacht uitgedrukt.
Het kan wat dat betreft alleen maar beter worden.
Verder vindt ik het standaard zadel oersaai. Jou comfortzadel heeft al veel meer reliëf.
Het is eigenlijk niet meer dan een plank met wat ribbels die je met een vergrootglas moet zoeken. Ik heb ook aan het comfortzadel gedacht, maar hoef niet hoger te gaan zitten.
Ik vindt het Classic zadel erg mooi, maar die is er niet in het zwart...

Qua ontwerp zat ik te denken aan een alcantara bovenkant met dubbel gestikte ruitjes (rood garen). Zijkanten gewoon leerachtig, achterop in rood Ducati (wat nu in wit is) met aan beide kanten een klein Italiaans vlaggetje. Geheel in zwart. Iets in die trant.
 
Laatst bewerkt:
Dat klopt, maar ik ben zo iemand die na zo’n anderhalf uur toch wel wat begint te voelen.
En dat is zacht uitgedrukt.
Het kan wat dat betreft alleen maar beter worden.
Verder vindt ik het standaard zadel oersaai. Jou comfortzadel heeft al veel meer reliëf.
Het is eigenlijk niet meer dan een plank met wat ribbels die je met een vergrootglas moet zoeken. Ik heb ook aan het comfortzadel gedacht, maar hoef niet hoger te gaan zitten.
Ik vindt het Classic zadel erg mooi, maar die is er niet in het zwart...

Qua ontwerp zat ik te denken aan een alcantara bovenkant met dubbel gestikte ruitjes (rood garen). Zijkanten gewoon leerachtig, achterop in rood Ducati (wat nu in wit is) met aan beide kanten een klein Italiaans vlaggetje. Geheel in zwart. Iets in die trant.

Ja het Icon zadel is inderdaad wat simpel.
De plannen voor je zadel klinken goed, lijkt me een hele mooie combinatie al zou ik wel witte letters houden maar dan met een rode outline(puur omdat witte letters een mooier contrast vormen met het zwarte "leer" ). Zo'n vlaggetje is ook erg gaaf.

Heb net nog even het teveel aan olie afgetapt. Het viel allemaal nogal mee maar na een keer of tig mijn olie pijl te hebben gechecked en de gevaren van teveel olie te hebben nagelezen op het internet leek dit me(vooral mentaal :+ ) de beste oplossing.
Ik denk dat het hooguit 150ml was maar toch. Nu koud keurig op het bovenste streepje.

Nu nog binnenkort achter de TomTom Ride 550 aan en dan ben ik meer dan happy.
Ben nog wel benieuwd naar jouw oplossing voor de TomTom bevestiging.
Zelf denk ik voorlopig in een M8 Ram kogel in 1 van de stuurklem bouten.
 
Ik heb een gezet 3mm plaatje met 4 gaten voor de TomTom steun en 2 gaten die je met behulp van vulbusjes op de kroonplaat meeschroeft. Toen ik dit getekend heb heb ik er gelijk 5 laten snijden en zetten. Zal zo snel mogelijk het monteren en op de foto zetten. Als je het mooi vindt kan ik een compleet setje met bouten en vulbusjes opsturen of meenemen op de eerstvolgende rit. Moet effe kijken wat het zou moeten kosten. Denk rond de 30 a 35 euro.
 
Ik heb een gezet 3mm plaatje met 4 gaten voor de TomTom steun en 2 gaten die je met behulp van vulbusjes op de kroonplaat meeschroeft. Toen ik dit getekend heb heb ik er gelijk 5 laten snijden en zetten. Zal zo snel mogelijk het monteren en op de foto zetten. Als je het mooi vindt kan ik een compleet setje met bouten en vulbusjes opsturen of meenemen op de eerstvolgende rit. Moet effe kijken wat het zou moeten kosten. Denk rond de 30 a 35 euro.
Ik ben benieuwd en hou me zeker aanbevolen. :t
 
Zelf heb ik deze oplossing op mijn Monster. Afkomstig van de firma GIVI, gemaakt van gefreesd en geanodiseerd aluminium. Je kan zelfs met een simpele greep de TomTom 90 graden draaien, zodat je beter ziet welke bochten :9 je tegemoet rijdt. Niet goedkoop, wel perfect *O*

Inderdaad mooi maar inderdaad niet goedkoop. Of het met het Scrambler stuur met crossbar ideaal is is nog de vraag.
Dat 90 graden draaien zit toch gewoon standaard in elke TomTom houder?
Met mijn snartphone rijd ik ook zo en dat is inderdaad ideaal om vooruit te kijken naar de bochten.
 
Dat 90 graden draaien zit toch gewoon standaard in elke TomTom houder?

Ja, dat is inderdaad zo. Deze houder is best duur, maar voor mijn Monster de meest perfecte oplossing. Het 12V draadje van de TomTom heb ik aan de achterkant de koplamp in gewerkt en daar netjes aangesloten op het stadslicht mbv een tweeling stekkertje. Nog wel een 3 Amp. zekering in het draadje gezet. Als je het contact aan-/uitzet gaat de TomTom aan/uit.

Met mijn smartphone rijd ik ook zo en dat is inderdaad ideaal om vooruit te kijken naar de bochten.

:9~ :] :9~
 
Bij de Monster van een vriend hebben we ook de TomTom met een zekering op de verlichting aangesloten. Zelf vind ik het onhandig dat de TomTom uit gaat als je licht of contact afzet. Dus op mijn Scrambler toch maar met extra zekering op de accuspanning aangesloten. Het levert door weer en wind geen enkel probleem op.
Ja, dat is inderdaad zo. Deze houder is best duur, maar voor mijn Monster de meest perfecte oplossing. Het 12V draadje van de TomTom heb ik aan de achterkant de koplamp in gewerkt en daar netjes aangesloten op het stadslicht mbv een tweeling stekkertje. Nog wel een 3 Amp. zekering in het draadje gezet. Als je het contact aan-/uitzet gaat de TomTom aan/uit.:9~ :] :9~~
 
Bij de Monster van een vriend hebben we ook de TomTom met een zekering op de verlichting aangesloten. Zelf vind ik het onhandig dat de TomTom uit gaat als je licht of contact afzet. Dus op mijn Scrambler toch maar met extra zekering op de accuspanning aangesloten. Het levert door weer en wind geen enkel probleem op.

Gaat de TomTom automatisch uit bij spanmingsval of is dat een instelling(in de auto is dit namelijk niet zo)?
Ik wou hem via de bedrading van de usb poort aansluiten zodat hij geen stroom pakt als de motor stil staat maar ik wil niet dat de TomTom dan automatisch uitschakelt.
 
Gaat de TomTom automatisch uit bij spanmingsval of is dat een instelling(in de auto is dit namelijk niet zo)?
Ik wou hem via de bedrading van de usb poort aansluiten zodat hij geen stroom pakt als de motor stil staat maar ik wil niet dat de TomTom dan automatisch uitschakelt.

Mijn TomTom Rider 410 wil zichzelf uitschakelen als ik het contact uitzet. Echter, je hebt dan 15 seconden de tijd om het uitschakelen te annuleren door op het TomTom scherm op "annuleren" te drukken. Dat kan zelfs met je handschoen aan.
 
Mijn TomTom Rider 410 wil zichzelf uitschakelen als ik het contact uitzet. Echter, je hebt dan 15 seconden de tijd om het uitschakelen te annuleren door op het TomTom scherm op "annuleren" te drukken. Dat kan zelfs met je handschoen aan.

Oké dat klinkt al beter. Er schijnt dat er onder het hoofdstuk battery settings een en ander in te stellen moet zijn.
De handleiding geeft echter niet aan wat je kan instellen. Ik heb het liefst met de hand aan en uit zetten en aansluiten op een geschakelde 12v zodat wel of geen spanning geen invloed heeft. Het lijkt me vervelender dat je TomTom de accu leeg trekt omdat je hem vergeet uit te zetten op een constante 12v verbinding.
 
De handleiding geeft echter niet aan wat je kan instellen. Ik heb het liefst met de hand aan en uit zetten en aansluiten op een geschakelde 12v zodat wel of geen spanning geen invloed heeft. Het lijkt me vervelender dat je TomTom de accu leeg trekt omdat je hem vergeet uit te zetten op een constante 12v verbinding.

V.w.b. de TomTom Rider 410, het met de hand aan en uit zetten geeft beslist geen voordeel, want de aan/uit knop zit rechtsboven, ingepakt in rubber en je moet 'm heel stevig indrukken voor het gewenste resultaat. De geschakelde 12V zit in de koplamp, omdat het licht aangaat als je het contact aanzet.

Uitzetten gaat automatisch, tenzij je op "annuleren" drukt. Misschien ff wennen, maar ik zou niet anders meer willen. Op deze manier is het onmogelijk dat de TT je accu leegtrekt.
 
V.w.b. de TomTom Rider 410, het met de hand aan en uit zetten geeft beslist geen voordeel, want de aan/uit knop zit rechtsboven, ingepakt in rubber en je moet 'm heel stevig indrukken voor het gewenste resultaat. De geschakelde 12V zit in de koplamp, omdat het licht aangaat als je het contact aanzet.

Uitzetten gaat automatisch, tenzij je op "annuleren" drukt. Misschien ff wennen, maar ik zou niet anders meer willen. Op deze manier is het onmogelijk dat de TT je accu leegtrekt.

Daar zou ik wel aan kunnen wennen ja.
Maar niet aan een systeem dat ik bij elke tankbeurt of stop moet opstarten.
Aangezien de Scrambler voorzien is van een Can Bus systeem weet ik niet of het handig is zomaar iets aan koplamp te koppelen. Ik heb van andere Scrambler rijders gelezen dat de usb stroomvoorziening prima werkt en met 1 bout toegankelijk is. De draad wegwerken vanaf daar is vrij simpel.
 
Ik heb een classic, na aankoop nieuwe auto met navi hield ik m,n Tom2 start20 over. Deze gemonteerd op mijn motor met een systeem van SW Motech.Aansluiting via de usb poort.
Werkt verder prima.
En wat betreft het standaard zadel (bruin dus). Ik heb het compleet laten modificeren bij Bagster. Twee cm hoger,in het bruin natuurlijk, Scrambler tekst achterop geborduurd,zit merkbaar fijner.
Ben zelf 1.80m lang en was niet tevreden over het comfort na een lange (meer dan 100km) rit.
Kost wel wat maar het scheelt echt!
(zal tzt wat foto,s posten).
 
Ik heb een classic, na aankoop nieuwe auto met navi hield ik m,n Tom2 start20 over. Deze gemonteerd op mijn motor met een systeem van SW Motech.Aansluiting via de usb poort.
Werkt verder prima.
En wat betreft het standaard zadel (bruin dus). Ik heb het compleet laten modificeren bij Bagster. Twee cm hoger,in het bruin natuurlijk, Scrambler tekst achterop geborduurd,zit merkbaar fijner.
Ben zelf 1.80m lang en was niet tevreden over het comfort na een lange (meer dan 100km) rit.
Kost wel wat maar het scheelt echt!
(zal tzt wat foto,s posten).

Ik ben benieuwd naar de foto's. In het verleden heb ik op mijn BMW ook een auto navi gebruikt met een tasje en houder van SW motech en dat ging idd prima.
Nu gebruik ik echter een oude smartphone met Here we Go off line en dat werkt ook perfect van A naar B.
Maar nu wil ik voor de vakantie op de TomTom 550 overstappen zodat je precies uitgezette routes kunt rijden.
De 550 heeft ook wifi dus updaten zonder pc en routes uploaden via de cloud. Ook moet hij door een nieuwe processor een stuk sneller zijn.

Ik ben benieuwd naar de foto's van je Classic met aangepast zadel.
 
Laatst bewerkt:
Het rondje (2 juni) dat te combineren is met een bezoek aan het Italiaans Motormuseum is bijna 90 km lang. Je kunt het downloaden met de Motopluslink. De beschreven start is bij een bistro die pas om 12.00 uur open is. Ik zal kijken of ik iets passenders kan vinden (qua tijd).

Ik heb van de week de TomTom Rider 550 in huis gehaald en ben een beetje aan het experimenteren met het inladen van de gpx routebestanden.
Als ik de route uit dit voorbeeld pak dan krijg ik in TomTom my drive een lijst met alle route punten en de optie voltooi route. Ik neem aan dat ik dit dan(voltooi route) moet aanklikken en dat ik de complete route die dan ontstaat moet opslaan op mijn TomTom.
Het valt me op dat sommige gpx routes wel al helemaal klaar zijn en andere eerst de optie "voltooi route" hebben.
Ik ben tot nu toe erg onder de indruk van het gebruiksgemak en het gemak waarop je routes kan maken en importeren via je tablet.
Van het weekend maar eens een proefrondje rijden nadat hij gemonteerd is met behulp van een M8 Ram mount kogel op de stuurklem.
 
Van het weekend maar eens een proefrondje rijden nadat hij gemonteerd is met behulp van een M8 Ram mount kogel op de stuurklem.

Let wel op dat je:
a) de M8 met het juiste koppel vastdraait,
b) liever geen rvs in aluminium stuurklem draaien. Beter gewone M8 gebruiken, omdat rvs en aluminium op elkaar reageren, terwijl je dat niet zou verwachten.


N.B. bij mijn GIVI TomTom houder werden 4 rvs inbusbouten meegeleverd. Ik heb ze vervangen door standaard gegalvaniseerde inbusbouten. Voor het 'mooi' hoef je dat niet te laten, want je ziet ze nauwelijks aangezien er plastic dopjes ingeduwd zijn.
 
Let wel op dat je:
a) de M8 met het juiste koppel vastdraait,
b) liever geen rvs in aluminium stuurklem draaien. Beter gewone M8 gebruiken, omdat rvs en aluminium op elkaar reageren, terwijl je dat niet zou verwachten.


N.B. bij mijn GIVI TomTom houder werden 4 rvs inbusbouten meegeleverd. Ik heb ze vervangen door standaard gegalvaniseerde inbusbouten. Voor het 'mooi' hoef je dat niet te laten, want je ziet ze nauwelijks aangezien er plastic dopjes ingeduwd zijn.

Bedankt voor de goede tips :t
Ik ben bekend met de problemen rond aluminium in combinatie met staal en RVS.
En laatst voor het verversen van mijn olie+filter heb ik ook maar gelijk een momentsleutel aangeschaft voor de kleinere bouten. Als het goed is zit het moment voor de M8 bout 25nm(+-5%)
Ik moet nog even kijken of er specifieke informatie bij de Ram mount zelf zit.
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag even de TomTom 550 gemonteerd en een stroomdraad getrokken vanaf de 2 draden die ook de usb poort onder het zadel van stroom voorzien (1 boutje verwijderen en je kunt erbij).
Ik ben helemaal tevreden met de plaats en hoe het eruit ziet. In beide standen prima zicht en ook het contact slot is perfect toegankelijk.
Om de Ram mount bal in het voorste gat van de stuurklem te gebruiken moest ik wel 2 ringen onder de Ram bal plaatsen. Ik heb 2 M8 ringen pas gemaakt en toen kwam de Ram bal hoog genoeg om hem goed vast te kunnen zetten.
En uiteraard nog wat plaatjes:
20180518_145126.jpg

20180518_163235.jpg

20180518_145412.jpg

20180518_145136.jpg
 
@ Skip:
Ziet er erg goed uit. Ik heb een 410, is fysiek net hetzelfde, maar onderhuids wel minder. Ga je veel plezier van hebben.

Ik heb vandaag mijn zadel bij Ellermeyer in Amsterdam achter gelaten. Ze gaan er een gelpack in zetten en het uiterlijk wordt rigoreus veranderd. Aan de bovenkant komen ruitjes en laat ik alcantara-look zetten. Wel leuk om te vermelden is dat ze hiervoor dezelfde mal gebruiken als een Spyker-stoel. De rest wordt gewoon leerlook zoals de zijkanten van het orginele zadel. Alles wordt met rood garen gestikt (ook de ruitjes) en aan de zijkant een extra stiknaad. Achterop Ducati in rode letters geborduurd met aan beide zijden een Italiaanse vlag. Wat een heerlijke firma is dit. Nog effe van dichtbij een zwarte Spyker-stoel mogen bewonderen. Tjonge-jonge-jonge, wat een vakwerk. Echt alles perfect gevormd... Als ik toch eens geld te veel zou hebben... Over een week zou hij klaar kunnen zijn, maar aangezien volgende week een dag minder heeft kan het ook nog maandag worden. Ben erg benieuwd mijn ontwerp in real life te kunnen bewonderen en naar de zit.

Dit weekend wil ik proberen de bar-end-knippers er eindelijk op te krijgen samen met de rode CNC-Racing spullen die ik nog heb liggen. Dan zijn er eigenlijk weinig wensen meer over. Wellicht nog een andere vulling in de voorvork...
 
Laatst bewerkt:
@MacJunk

Thanks!

Gaaf dat je zadel wordt gecustomized!
Dat gaat vast heel mooi worden en ik ben benieuwd hoe die gel insert gaat bevallen. Gaan ze verder nog wat met de vorm doen?
Je hebt in ieder geval een mooi lang weekend voor de boeg om lekker te sleutelen dus dat gaat vast goed komen met die bar end knippers en de resterende rode accenten van CNC-Racing.
Hoop dat je ook nog wat tijd over houdt voor een paar mooie foto's als het af is ;)
 
@MacJunk

Thanks!

Gaaf dat je zadel wordt gecustomized!
Dat gaat vast heel mooi worden en ik ben benieuwd hoe die gel insert gaat bevallen. Gaan ze verder nog wat met de vorm doen?
Je hebt in ieder geval een mooi lang weekend voor de boeg om lekker te sleutelen dus dat gaat vast goed komen met die bar end knippers en de resterende rode accenten van CNC-Racing.
Hoop dat je ook nog wat tijd over houdt voor een paar mooie foto's als het af is ;)

De vorm laat ik ongewijzigd. Alleen dat rare knikje halverwege gaat er uit. Vandaag (zaterdag) is het weer iets minder en moet ik eens even kijken of ik mij er toe kan zetten wat te gaan sleutelen. Morgen heb ik wss verplichtingen, maar maandag schijnt het ook mooi weer te worden om de Triumph weer eens de sporen te geven. Ik hoop dat die 2 zwarte kapjes aan de linkerkant van het blok (kop) er makkelijk af gaan. Daar heb ik rode voor.
 
Vanmiddag even de TomTom 550 gemonteerd en een stroomdraad getrokken vanaf de 2 draden die ook de usb poort onder het zadel van stroom voorzien (1 boutje verwijderen en je kunt erbij).
Ik ben helemaal tevreden met de plaats en hoe het eruit ziet.

Ziet er TOP uit!! *O* Van de TomTom ga je erg veel plezier beleven.

N.B. er zit o.a. een knop op de TT waarmee je je gereden route kunt vastleggen. Erg handig om naderhand te bekijken waar je geweest bent. Dan nog een tip. Stel dat je de hele dag onderweg bent. Dan moet je bij pauzes de TT niet uitzetten, want anders knipt TT je gereden route in stukjes. Als je 'm aan laat staan blijft het 1 track.
 
Terug
Bovenaan Onderaan