De Nieuwe Ducati Scrambler

Ziet er TOP uit!! *O* Van de TomTom ga je erg veel plezier beleven.

N.B. er zit o.a. een knop op de TT waarmee je je gereden route kunt vastleggen. Erg handig om naderhand te bekijken waar je geweest bent. Dan nog een tip. Stel dat je de hele dag onderweg bent. Dan moet je bij pauzes de TT niet uitzetten, want anders knipt TT je gereden route in stukjes. Als je 'm aan laat staan blijft het 1 track.

Dank je, ik vind het ook erg netjes zo. Ineens is die excentrische km teller toch wel heel praktisch ;)
Dat is goed om te weten want ik ben zeker van plan deze functie te gebruiken. Met uitzetten bedoel je dan ook als hij bij stroomonderbreking in de slaapstand gaat neem ik aan?
Het automatisch aan uit zetten of handmatig is overigens zo veranderd in het menu dus nog even kijken wat in de praktijk het handigst is.
Ik ben benieuwd hoe je de vastgelegde route dan weer in mydrive krijgt te zien. Komt hij daar vanzelf beschikbaar via de cloud of moet deze bewust geëxporteerd worden?
 
Dat is goed om te weten want ik ben zeker van plan deze functie te gebruiken. Met uitzetten bedoel je dan ook als hij bij stroomonderbreking in de slaapstand gaat neem ik aan?
Het automatisch aan uit zetten of handmatig is overigens zo veranderd in het menu dus nog even kijken wat in de praktijk het handigst is.
Ik ben benieuwd hoe je de vastgelegde route dan weer in mydrive krijgt te zien. Komt hij daar vanzelf beschikbaar via de cloud of moet deze bewust geëxporteerd worden?

Ik heb de 410, dus misschien is het menu iets veranderd? Ja idd, ik bedoel als hij in de slaapstand gaat dan slaat hij de gereden track op als bestandje. Als je daarna verder rijdt start hij een nieuwe track bij opnemen.

Ik heb de vastgelegde tracks opgeroepen in het gratis programma "Basecamp" van concurrent Garmin. Enige nadeel, ik heb in de gratis versie erg basic kaarten. Je krijgt dan dit (waarbij de verschillende kleuren steeds op een andere dag gereden zijn):

routeSar.jpg


Overigens is het mij in Basecamp gelukt de verschillende dagtracks aan elkaar te plakken en 1 kleur te geven.

Ander goed on-line programma om de tracks te bekijken is b.v. www.kurviger.de
 
De vorm laat ik ongewijzigd. Alleen dat rare knikje halverwege gaat er uit. Vandaag (zaterdag) is het weer iets minder en moet ik eens even kijken of ik mij er toe kan zetten wat te gaan sleutelen. Morgen heb ik wss verplichtingen, maar maandag schijnt het ook mooi weer te worden om de Triumph weer eens de sporen te geven. Ik hoop dat die 2 zwarte kapjes aan de linkerkant van het blok (kop) er makkelijk af gaan. Daar heb ik rode voor.

Ach het zou volgens mij in ieder geval droog blijven vandaag.
De kapjes zitten vast met 10nm op de buitenste 2 bouten en er word ook loctite gebruikt.
De bouten zouden overigens redelijk makkelijk los moeten gaan.
Er zouden een soort inkepinginkjes in de zijkant moeten zitten om ze los te kunnen wrikken(al weet ik dat niet 100% zeker voor de Scrambler).
Bij montage geven sommige mensen ook een klein klopje met een rubber/kunstof hamer om zeker te weten dat ze vlak aan zitten.

De inkepingen hier zichtbaar(die kleintjes in het verlengde van de boutgaten):
sb-262694-ducati-monster-s2r-1000-side-cam-cover-a-2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de 410, dus misschien is het menu iets veranderd? Ja idd, ik bedoel als hij in de slaapstand gaat dan slaat hij de gereden track op als bestandje. Als je daarna verder rijdt start hij een nieuwe track bij opnemen.

Ik heb de vastgelegde tracks opgeroepen in het gratis programma "Basecamp" van concurrent Garmin. Enige nadeel, ik heb in de gratis versie erg basic kaarten. Je krijgt dan dit (waarbij de verschillende kleuren steeds op een andere dag gereden zijn):

[afbeelding]

Overigens is het mij in Basecamp gelukt de verschillende dagtracks aan elkaar te plakken en 1 kleur te geven.

Ander goed on-line programma om de tracks te bekijken is b.v. www.kurviger.de

Bedankt voor de tips. Zodra ik een vastgelegde route heb ga ik eens kijken wat ik er mee kan en of ze via wifi gelijk naar mydrive komen.
Die instelling voor het aan en uit zetten zit bij mij onder het hoofdstuk Systeem in het menu.
Systeem > batterij instellingen > automatisch uit(in of uitschakelen).
 
Ach het zou volgens mij in ieder geval droog blijven vandaag.
De kapjes zitten vast met 10nm op de buitenste 2 bouten en er word ook loctite gebruikt.
De bouten zouden overigens redelijk makkelijk los moeten gaan.
Er zouden een soort inkepinginkjes in de zijkant moeten zitten om ze los te kunnen wrikken(al weet ik dat niet 100% zeker voor de Scrambler).
Bij montage geven sommige mensen ook een klein klopje met een rubber/kunstof hamer om zeker te weten dat ze vlak aan zitten.

De inkepingen hier zichtbaar(die kleintjes in het verlengde van de boutgaten):
[afbeelding]

Het is gelukt de zwarte er af te krijgen. Er zaten inderdaad uitsparingen in, weliswaar iets groter dan op jouw foto. Rode kapjes zitten er dus op. Binnenkant ziet er ook iets anders uit dan op de foto. Er zit namelijk een rubberen pakking in die je effe op de rode CNC kapjes moet overzetten. Het resultaat is prachtig, zoals in mijn ogen alle onderdelen van CNC Racing prachtig zijn. Er is iets tussendoor gekomen zodat ik de pinkers een andere keer deze week oppak. Als ik het zadel terug heb maak ik een paar mooie foto’s van het complete eindresultaat.

Zoals eerder gemeld zou ik in de (nabije) toekomst alleen nog een Andreani vulling in mijn voorvork wensen. Vindt de voorkant nog steeds stuiterig, met name bij drempels etc. Zodra ik een meevallertje heb ga ik er serieus over nadenken...
 
Laatst bewerkt:
Het is gelukt de zwarte er af te krijgen. Er zaten inderdaad uitsparingen in, weliswaar iets groter dan op jouw foto. Rode kapjes zitten er dus op. Binnenkant ziet er ook iets anders uit dan op de foto. Er zit namelijk een rubberen pakking in die je effe op de rode CNC kapjes moet overzetten...
...Als ik het zadel terug heb maak ik een paar mooie foto’s van het complete eindresultaat.

Ja ik had de foto puur geplaatst voor de uitsparingen, dit was het enigste plaatje wat ik kon vinden waar wat op te zien was. Dat er nog een rubberen pakking in moest had ik inderdaad gezien.
Mooi dat het in ieder geval gelukt is.
Ben benieuwd naar het eindresultaat :t
 
Wie heeft 2 juni nog in de agenda staan? Rondje toeren met bezoek Italiaans Motormuseum.
De onderstaande route route is heel geschikt om het museum mee te pikken; dat is maar een heel klein stukje omrijden. Startpunt is duidelijk aangegeven, dus dat vind je wel.
Voor mezelf heb ik de route al aangepast en dan kom ik op 94 km. uit incl. museum. Met heen en terug er bij moet dat voor iedereen te doen zijn.
10.30 uur daar verzamelen? Wie rijdt er mee?
Rondje Hilversum
 
Als je de route mooi inzichtelijk wilt maken:

1) het 590.gpx bestandje downloaden
2) ga naar www.kurviger.de
3) in Kurviger het 590.gpx bestandje importeren met de knop uiterst links "Import".
 
Wie a.s. zondag nog tijd heeft:
Op de Ducati Club Races (op Assen) gaat Jelle Crommentuyn met de Affetto 1100 Scrambler proberen de Panigales zo lang mogelijk bij te houden.
Jelle is een prima coureur en Affetto vond dat ze weer iets aparts moesten doen: Met de Scrambler tegen de racers. Waarschijnlijk geen partij, maar erg mooi om te zien. Volgens planning is die race ergens na 12.00 uur. Ik ga het zien!
 
Wie heeft 2 juni nog in de agenda staan? Rondje toeren met bezoek Italiaans Motormuseum.
De onderstaande route route is heel geschikt om het museum mee te pikken; dat is maar een heel klein stukje omrijden. Startpunt is duidelijk aangegeven, dus dat vind je wel.
Voor mezelf heb ik de route al aangepast en dan kom ik op 94 km. uit incl. museum. Met heen en terug er bij moet dat voor iedereen te doen zijn.
10.30 uur daar verzamelen? Wie rijdt er mee?
Rondje Hilversum

Ik heb 2 juni absoluut nog in de agenda staan! Heb wel weer zin in een gezamenlijk rond ritje. De weersverwachting ziet er ook veelbelovend uit voor die dag dus hoop dat dit ook uitkomt.
Ik heb de route gedownload en in mijn TomTom kunnen krijgen. Ik heb de route erin gezet met het bestand dat de route als track weergeeft(1 start en eindpunt en de weg ertussen is samengesteld uit stipjes). Dit is als ik het goed begrijp toch de beste manier om hem in de TomTom te zetten? De variant met de tussenstop vlaggetjes kan andere resultaten opleveren als ik het goed begrijp en je moet dan ook echt de tussenstop aandoen omdat anders de route hier naar toe blijft sturen tot je de tussenstop hebt aangedaan.
Het is allemaal nog een beetje nieuw voor me dus ben me nog een beetje aan bet inlezen dus alle info is welkom.

De startijd lijkt me prima, zou eventueel ook nog iets eerder kunnen als dat beter uitkomt voor het schema.

Als jij de aangepaste route kan mailen Adspeed dan zou dit misschien ook handig zijn.
 
Ik heb 2 juni ook nog in de agenda staan, alleen zoals het er nu uitziet kan ik bijna niets plannen helaas. Mijn vader ligt op dit moment in het ziekenhuis en daar gaat het helaas niet goed mee...
Als ik ook maar half in staat ben de rit mee te maken ben ik zeker van de partij, maar er zijn belangrijker dingen in het leven.

Ik ben dus nog helemaal niet handig met die TomTom, dus kan iemand het verzamelpunt gewoon even hier vermelden, of heb ik gedurende de tijd iets over het hoofd gezien?
 
Ik heb de route gedownload en in mijn TomTom kunnen krijgen. Ik heb de route erin gezet met het bestand dat de route als track weergeeft(1 start en eindpunt en de weg ertussen is samengesteld uit stipjes). Dit is als ik het goed begrijp toch de beste manier om hem in de TomTom te zetten? De variant met de tussenstop vlaggetjes kan andere resultaten opleveren als ik het goed begrijp en je moet dan ook echt de tussenstop aandoen omdat anders de route hier naar toe blijft sturen tot je de tussenstop hebt aangedaan.
Het is allemaal nog een beetje nieuw voor me dus ben me nog een beetje aan bet inlezen dus alle info is welkom.

Ja de nieuwere TomTom's kunnen overweg met "tracks", dat zijn .gpx bestanden zoals al veel eerder toegepast door Garmin. Zo'n track wordt op de kaart weergegeven als een "kruimelspoor".

Vroegâh gebruikte TomTom een ander format (.itn) en dat dwong je om ieder waypoint op de kaart ook echt aan te doen. Als je het waypoint miste werd je steeds teruggestuurd. Grote voordeel van tracks (.gpx) is nou juist dat als je een waypoint mist, de route automatisch doorgaat naar het volgende waypoint.

NB. als je een route opneemt met je TT en je het .gpx bestand daarna opent met b.v. "kladblok" dan zie je dat het kruimelspoor uit een hele lange reeks coördinaten bestaat. Steeds lengte en breedtegraad.
 
Ik heb 2 juni ook nog in de agenda staan, alleen zoals het er nu uitziet kan ik bijna niets plannen helaas. Mijn vader ligt op dit moment in het ziekenhuis en daar gaat het helaas niet goed mee...
Als ik ook maar half in staat ben de rit mee te maken ben ik zeker van de partij, maar er zijn belangrijker dingen in het leven.

Ik ben dus nog helemaal niet handig met die TomTom, dus kan iemand het verzamelpunt gewoon even hier vermelden, of heb ik gedurende de tijd iets over het hoofd gezien?

Dat is natuurlijk minder. Sterkte met je vader. Ik hoop dat het er tegen die tijd beter uit ziet.

Uit de route beschrijving van motorplus haal ik het volgende als startlokatie mocht je toch tijd hebben:
Vanaf de startlocatie aan de Oud Loosdrechtsedijk 52 te Loosdrecht...


Het GPX bestand kun je downloaden en dan met behulp van de TomTom mydrive website kun je onder mijn routes het bestand importeren(op de pc of tablet).
Hoe je het dan in jouw geval op je TomTom krijgt weet ik niet. Of koppelen met je pc of verbinden met internet via telefoon.
 
Ja de nieuwere TomTom's kunnen overweg met "tracks", dat zijn .gpx bestanden zoals al veel eerder toegepast door Garmin. Zo'n track wordt op de kaart weergegeven als een "kruimelspoor".

Vroegâh gebruikte TomTom een ander format (.itn) en dat dwong je om ieder waypoint op de kaart ook echt aan te doen. Als je het waypoint miste werd je steeds teruggestuurd. Grote voordeel van tracks (.gpx) is nou juist dat als je een waypoint mist, de route automatisch doorgaat naar het volgende waypoint.

NB. als je een route opneemt met je TT en je het .gpx bestand daarna opent met b.v. "kladblok" dan zie je dat het kruimelspoor uit een hele lange reeks coördinaten bestaat. Steeds lengte en breedtegraad.

Ja dan heb ik het toch redelijk goed begrepen. En dan zou het zo als ik het nu heb gedaan goed moeten komen.
 
Dag MacJunk, Een vervelende reden om niet mee te kunnen; hopelijk valt het mee en zien we je toch nog verschijnen.
De plek is Bistro ’t Bruggetje, Oud Loosdrechtsedijk 52 te 1231 NB Loosdrecht (dagelijks geopend vanaf 12.00 uur; op dinsdag gesloten). De coördinaten van de startplaats zijn N52°12’420”, E5°06’695”.
Het voorstel was om om 10.30 uur af te spreken, maar dat is dan nog zonder koffie; die vinden we onderweg wel!
Ik heb 2 juni ook nog in de agenda staan, alleen zoals het er nu uitziet kan ik bijna niets plannen helaas. Mijn vader ligt op dit moment in het ziekenhuis en daar gaat het helaas niet goed mee...
Als ik ook maar half in staat ben de rit mee te maken ben ik zeker van de partij, maar er zijn belangrijker dingen in het leven.

Ik ben dus nog helemaal niet handig met die TomTom, dus kan iemand het verzamelpunt gewoon even hier vermelden, of heb ik gedurende de tijd iets over het hoofd gezien?
 
Nou, misschien iets te persoonlijk om hier te delen, maar het komt helaas niet meer goed met mijn vader. Hij is uitbehandeld en krijgt alleen nog medicijnen tegen de pijn. Daarmee is het eigenlijk wel gezegd. Ik bekijk op dit moment per dag wat ik wel en niet wil gaan doen, hetgeen grote invloed heeft op mijn gemoedstoestand. Maar bedankt voor de goede wensen.

Ook bedankt voor het delen van het startpunt van de route. Goede plek. Kom er altijd langs als ik een 'rondje 't Gooi' doe. Ik hoop er echt bij te zijn. Af en toe op de motor springen is in deze voor mij nare tijd de enige manier om die voortdurende knoop in mijn maag voor even kwijt te raken... '(
 
Laatst bewerkt:
@ MacJunk. Ik hoop je te zien op 2 juni. Sterkte ...... sommige dingen zijn nu eenmaal niet anders .....
Nou, misschien iets te persoonlijk om hier te delen, maar het komt helaas niet meer goed met mijn vader. Hij is uitbehandeld en krijgt alleen nog medicijnen tegen de pijn. Daarmee is het eigenlijk wel gezegd. Ik bekijk op dit moment per dag wat ik wel en niet wil gaan doen, hetgeen grote invloed heeft op mijn gemoedstoestand. Maar bedankt voor de goede wensen.

Ook bedankt voor het delen van het startpunt van de route. Goede plek. Kom er altijd langs als ik een 'rondje 't Gooi' doe. Ik hoop er echt bij te zijn. Af en toe op de motor springen is in deze voor mij nare tijd de enige manier om die voortdurende knoop in mijn maag voor even kwijt te raken... '(
 
Bij de Ducati Club Races in Assen heeft de Scrambler 1100 zich van een snelle kant laten zien. In de klasse Duovalvole, de snelle tweekleppers, werd Jelle Crommentuyn 14e in een veld van ca. 40. Na een superstart lag hij zelfs even op de 5e plek, maar ja, elke ronde heeft een recht eind en daar telden de pk's van de andere Duc's toch het zwaarst.
 
Bij de Ducati Club Races in Assen heeft de Scrambler 1100 zich van een snelle kant laten zien. In de klasse Duovalvole, de snelle tweekleppers, werd Jelle Crommentuyn 14e in een veld van ca. 40. Na een superstart lag hij zelfs even op de 5e plek, maar ja, elke ronde heeft een recht eind en daar telden de pk's van de andere Duc's toch het zwaarst.

Toch een mooie prestatie. Denk dat er zat deelnemers bij zaten met een stuk minder gewicht en zeker een pk of 20 extra.
Was de Scrambler 1100 helemaal standaard?
 
Alleen een iets ander stuur. Maar Jelle hing daar overheen met zijn neus op de koplamp met nr. 26.
Voor mij op de tribune zaten een paar kerels die zeiden: "Daar achteraan start er een met een Scrambler hahaha". Ik heb ze daarna niet meer gehoord!
Toch een mooie prestatie. Denk dat er zat deelnemers bij zaten met een stuk minder gewicht en zeker een pk of 20 extra.
Was de Scrambler 1100 helemaal standaard?
 
Hallo Mannen!

Ik ben wat afwezig geweest en ben net terug uit Ethiopie waar het internet niet is zoals hier in Nederland ;)

Vraagje:

Zoals jullie weten is ScapaMoto failliet gegaan en de beide motoren moeten nagekeken worden om dat er een aantal Duitsland trips aan zitten te komen.

Ik kan mij herinneren dat er Ducati onderhoud bedrijven er al eerder besproken was op het forum, maar kan het nergens terug vinden. Wie raden jullie aan voor Ducati (Scramber/Monster) onderhoud?
 
Hallo Mannen!

Ik ben wat afwezig geweest en ben net terug uit Ethiopie waar het internet niet is zoals hier in Nederland ;)

Vraagje:

Zoals jullie weten is ScapaMoto failliet gegaan en de beide motoren moeten nagekeken worden om dat er een aantal Duitsland trips aan zitten te komen.

Ik kan mij herinneren dat er Ducati onderhoud bedrijven er al eerder besproken was op het forum, maar kan het nergens terug vinden. Wie raden jullie aan voor Ducati (Scramber/Monster) onderhoud?

Ik heb zelf contact gehad met deze mensen:
Verduyn Motoren

Is volgens mij een goed aangeschreven bedrijf en redelijk in de buurt alleen hebben ze het volgens mij wel heel druk.

Zelf twijfel ik of mijn eerste Desmo beurt hier of bij Ducati Zaltbommel gaat plaatsvinden. Ik hoop de 12000 beurt net na de vakantie kan plaatsvinden.

Ben ook benieuwd of je er aanstaande zaterdag 2 juni bij bent. :]
 
Wie raden jullie aan voor Ducati (Scramber/Monster) onderhoud?

Mijn Ducati S2R800 (65.000km) is altijd bij dezelfde monteur onderhanden geweest. Eerst bij de officiële Ducati dealer (Motor Mercuur) waar hij werkte. Na het faillisement van Mercuur werkt hij nu zelfstandig in Poeldijk. Ik kan hem van harte aanbevelen, zie Welkom bij Moto Corsaro

NB Volgens mij heeft mijn Duc hetzelfde blok als de 800cc Scrambler.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan