De Nieuwe Ducati Scrambler

Zie net dat de Indian begint bij 17.190 voor de instapper en 18.690 voor het S model. Ligt dus net effe boven de duurste scrambler 1100 van Ducati.
 
Zie net dat de Indian begint bij 17.190 voor de instapper en 18.690 voor het S model. Ligt dus net effe boven de duurste scrambler 1100 van Ducati.
Dat zijn flinke prijzen ook vergeleken met de BMW R nine T range. En reken er ook maar een nieuwe uitlaat bij want de originele is echt niet om aan te gluren.
 
Dat zijn flinke prijzen ook vergeleken met de BMW R nine T range. En reken er ook maar een nieuwe uitlaat bij want de originele is echt niet om aan te gluren.

Nee, er had een hoge op moeten zitten zoals van de proto of de FTR750. Dus er komt nog wel een 1500 bij schat ik zo in...
Ben benieuwd wat Triumph met de 1200 gaat doen en wat die mag kosten.
 
Nee, er had een hoge op moeten zitten zoals van de proto of de FTR750. Dus er komt nog wel een 1500 bij schat ik zo in...
Ben benieuwd wat Triumph met de 1200 gaat doen en wat die mag kosten.
Ja een hoge uitlaat hoort toch wel op een flat tracker.
Ik verwacht dat de nieuwe 1200 Scrambler Thruxton R geld gaat kosten.
 
De nieuwe kleuren voor de Scramblers zijn maar zo-zo al zeg ik het zelf.
De kleuren van de Caferacer vallen me zelfs erg tegen. De spaakwielen zijn wel gaaf om te zien, dat blauw daarentegen....
Desertsled is wel aardig all is de vorige niet heel anders. Die laatste doet me eigenlijk meer denken aan een Yamaha xjr 1300 :)
 
Voor de mannen die naar Duitsland gaan (of misschien al onderweg zijn) heel veel plezier. Als ik de weersvoorspellingen mag geloven hebben jullie het erg getroffen. We zien de actiefoto’s wel voorbij komen...😊
 
Voor de mannen die naar Duitsland gaan (of misschien al onderweg zijn) heel veel plezier. Als ik de weersvoorspellingen mag geloven hebben jullie het erg getroffen. We zien de actiefoto’s wel voorbij komen...😊
Thanks! Weer is inderdaad heerlijk!
Voor de thuisblijvers in de meest toepasselijke kleuren combo voor de Duitsland trip:
20181005_144259-jpg.36585
 
Wauw. Mooie vergezichten hoor. Enne, nu je er een langer ritje op hebt zitten, geen spijt van je switch...?
 
Wauw. Mooie vergezichten hoor. Enne, nu je er een langer ritje op hebt zitten, geen spijt van je switch...?
Absoluut geen spijt! Echt een heerlijke motor en na 1100km(of ongeveer 15 uur) op de motor in 3 dagen absoluut geen zadel pijn of andere klachten. Het uitlaat geluid is ook een feest en de constant beschikbare kracht van het blok is ook heerlijk. Wel is de 800 wat speelser en heeft de 1100 wat meer input nodig om te sturen maar dat bevalt prima. Zelfs off road deed hij het zaterdag best aardig :+Vandaag starte we in de motregen en was alles flink nat en mistig maar ook dit ging allemaal goed (traction control op hoogst en gas reactie op low). Maar gelukkig werd het in de middag warmer en was het laatste stuk op de snelweg vlot en aangenaam. Al met al een top weekend dat zeker voor herhaling vatbaar is.:Y
Nog wat plaatjes voor de liefhebbers :
Prachtig uitzicht onderweg:
20181007_111113.jpg

Onderweg maar even opwarmen met café und kuchen(was vandaag maar 9 graden onderweg).
20181007_112312.jpg

20181007_112851.jpg

En de laatste stop in Eupen voordat Kees-Jan en ik de snelweg op gingen. Ad was helaas 100km afgehaakt en via de snelweg naar huis gegaan.
20181007_135153.jpg

En thuis uiteraard eerst de tuinslang erover en alles weer schoon weg gezet*D
20181007_183048.jpg
 
Absoluut geen spijt! Echt een heerlijke motor en na 1100km(of ongeveer 15 uur) op de motor in 3 dagen absoluut geen zadel pijn of andere klachten. Het uitlaat geluid is ook een feest en de constant beschikbare kracht van het blok is ook heerlijk. Wel is de 800 wat speelser en heeft de 1100 wat meer input nodig om te sturen maar dat bevalt prima. Zelfs off road deed hij het zaterdag best aardig :+Vandaag starte we in de motregen en was alles flink nat en mistig maar ook dit ging allemaal goed (traction control op hoogst en gas reactie op low). Maar gelukkig werd het in de middag warmer en was het laatste stuk op de snelweg vlot en aangenaam. Al met al een top weekend dat zeker voor herhaling vatbaar is.:Y
Nog wat plaatjes voor de liefhebbers :
Prachtig uitzicht onderweg:
Bekijk bijlage 1332778
Onderweg maar even opwarmen met café und kuchen(was vandaag maar 9 graden onderweg).
Bekijk bijlage 1332779
Bekijk bijlage 1332780
En de laatste stop in Eupen voordat Kees-Jan en ik de snelweg op gingen. Ad was helaas 100km afgehaakt en via de snelweg naar huis gegaan.
Bekijk bijlage 1332782
En thuis uiteraard eerst de tuinslang erover en alles weer schoon weg gezet*D
Bekijk bijlage 1332783
Ja, wie er niet bij was, heeft wat gemist... en niet alleen die taart op de foto!
 
Ik had deze rem en koppelings reservoir deksels al even liggen maar wou ze niet voor de trip monteren in geval er problemen mochten zijn(gaatjes ontluchting koppelings deksel zitten op een andere plek maar dit is ook zo bij CNC Racing en Ducabike en die zeggen dat het geen kwaad kan). Ik vind ze echt zeer geslaagd en het waren de enige die ik kon vinden in blank cnc gefreesd aluminium. Komen uit China via Aliexpress en kosten weinig. Wel even zelf (RVS) M4 boutjes bij zoeken want de originele boutjes werken niet.
Ook nog even wat antislip tape op de schetsplaat van de voetsteunen geplakt want rechts wrijf ik er met mijn laars blijkbaar nogal flink tegen aan. Ik moet misschien nog wat anders verzinnen want dat antislip spul is nogal ruw.
20181012_151837.jpg
20181012_151852.jpg
20181012_151937.jpg
20181012_150501.jpg
20181012_154000.jpg
 
Ik heb ook weer wat....
Weer een spijker in mijn achterband...:(
Dat is de tweede keer dat me dit overkomt...@&#%&
Denk dat ik de motor dit weekend maar gelijk winterklaar maak.
Dan begin ik het voorjaar met vers rubber achter.
In de tussentijd pak ik gewoon de RS.

Ik heb gelijk toen ik de motor kocht dit soort beschermers gekocht.
Op de plek die jij nu aangeeft heb ik ze zitten van R&G.
Ziet er ongeveer net zo uit als wat je er nu opgeplakt hebt, alleen ervaar ik het niet als ruw.
Waarschijnlijk passen deze ook gewoon op de 1100.
Waren destijds iets van 35 euro of zo.
16AAC986-38BB-425B-9F09-7A1209209F9F.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook weer wat....
Weer een spijker in mijn achterband...:(
Dat is de tweede keer dat me dit overkomt...@&#%&
Denk dat ik de motor dit weekend maar gelijk winterklaar maak.
Dan begin ik het voorjaar met vers rubber achter.
In de tussentijd pak ik gewoon de RS.

Ik heb gelijk toen ik de motorkocht dit soort beschermers gekocht.
Op de plek die jij nu aangeeft heb ik ze zitten van R&G.
Ziet er ongeveer net zo uit als wat je er nu opgeplakt hebt, alleen ervaar ik het niet als ruw.
Waarschijnlijk passen deze ook gewoon op de 1100.
Waren destijds iets van 35 euro of zo.
Bekijk bijlage 1333521
Balen van die spijker-O-.
Ja de R&G beschermers had ik gezien. Het aparte is dat ze voor de 1100 nieuwe ontwikkeld hebben terwijl het exact dezelfde steunen zijn. Ik denk ook aan een tailtidy van R&G maar twijfel nog. Die van Evotech oogt degelijker maar is minder "tidy". De oliekoeler beschermer van Evotech is wel fraai.
Evotech spul:
Evotech-Ducati-Scrambler-1100-Tail-Tidy-PRN014118-P1210468_c906b9a4-4860-41d6-9ea4-89d4f9e0aad6_large.jpg

Evotech-Ducati-Scrambler-1100-Radiator-Guard-PRN014090-P1210360_large.jpg

R&G tail tidy:
Gallery_10542_040fd8124471432fa2fceae649d9de55.jpg
 
Die oliekoeler-beschermer ziet er goed uit. Dan is je spaningsregelaar ook gelijk beschermd. Die zou ik er gelijk op zetten. Hoewel het moeilijk te zien is vindt ik denk ik de EvoTech tidy het mooiste. Je nummerplaat staat net wat rechter op. Toen ik voor de 800 in de markt was voor een tidy vond (en vindt ik nog steeds) de Rizoma het mooiste. Je kunt ook even wachten tot er wat meer keus is en andere leveranciers ook met dit soort accessoires komen.

Ja, balen van die spijker weer. Het lijkt wel of ik er een magneet in heb zitten...
Ga hem vandaag maar winterklaar maken. Aftanken en de stabilizer voor de brandstof er bij.
Moet dan toch nog een klein ritje in het dorp maken, maar rijdt dan heel rustig aan.
Dan nog de gebruikelijke dingen en de hoes er weer overheen.
Het is al weer bijna half oktober, dus het kan wel weer.
Kan ik gelijk het rollenbankje voor mijn voorwiel uitproberen.
 
Laatst bewerkt:
Die oliekoeler-beschermer ziet er goed uit. Dan is je spaningsregelaar ook gelijk beschermd. Die zou ik er gelijk op zetten. Hoewel het moeilijk te zien is vindt ik denk ik de EvoTech tidy het mooiste. Je nummerplaat staat net wat rechter op. Toen ik voor de 800 in de markt was voor een tidy vond (en vindt ik nog steeds) de Rizoma het mooiste. Je kunt ook even wachten tot er wat meer keus is en andere leveranciers ook met dit soort accessoires komen.

Ja, balen van die spijker weer. Het lijkt wel of ik er een magneet in heb zitten...
Ga hem vandaag maar winterklaar maken. Aftanken en de stabilizer voor de brandstof er bij.
Moet dan toch nog een klein ritje in het dorp maken, maar rijdt dan heel rustig aan.
Dan nog de gebruikelijke dingen en de hoes er weer overheen.
Het is al weer bijna half oktober, dus het kan wel weer.
Kan ik gelijk het rollenbankje voor mijn voorwiel uitproberen.
En werkt dat rollenbankje een beetje?
Ja die oliekoeler protecter gaat er wel komen. Het experiment met de anti slip tape was niet helemaal geslaagd want de laars raakte de onderste rand en die kwam hierdoor los. Nu heb ik een vorm gemaakt die wat weg heeft van het R&G 800 model en dan zit de onderste rand op een dieper liggend deel. Benieuwd of dit wel werkt.
20181014_170228.jpg
 
Nou, dat rollenbankje doet het goed, het is alleen effe een gepruts om de motor er goed op te krijgen... Ik wil hem voor op het rollenbankje hebben en achter op de stand. Maar als je hem op de stand plaatst gaat de motor een stukje achteruit waardoor het voorwiel er net niet lekker op staat. Dit moet ik nog effe een paar keer oefenen. Maar toen het allemaal goed stond beviel het wel goed. Wiel is dan redelijk goed rond te draaien.

Vreemd dat ze bij R&G een nieuwe protector maken voor de 1100 terwijl de 800 gewoon past?? Zeker niks beters te doen... Ik denk dat het stukje wat je er nu op hebt zitten wel werkt. Inderdaad omdat je dat stukje naar beneden bent gegaan net als de R&G.
 
Nou, dat rollenbankje doet het goed, het is alleen effe een gepruts om de motor er goed op te krijgen... Ik wil hem voor op het rollenbankje hebben en achter op de stand. Maar als je hem op de stand plaatst gaat de motor een stukje achteruit waardoor het voorwiel er net niet lekker op staat. Dit moet ik nog effe een paar keer oefenen. Maar toen het allemaal goed stond beviel het wel goed. Wiel is dan redelijk goed rond te draaien.

Vreemd dat ze bij R&G een nieuwe protector maken voor de 1100 terwijl de 800 gewoon past?? Zeker niks beters te doen... Ik denk dat het stukje wat je er nu op hebt zitten wel werkt. Inderdaad omdat je dat stukje naar beneden bent gegaan net als de R&G.

Ja het is wel handig als je je voorwiel kunt draaien voor de schoonmaak.
Ik verbaasde me ook over die nieuwe beschermers. Ik vraag me af of ze wel doorhadden dat de 800 exact dezelfde schetsplaten heeft.
 
Gisteren zwart geanodiseerde Triumph remvloeistof-potjes voor de RS gekocht. Zaterdag eens kijken of ik ze er op kan zetten. Ze zijn niet goedkoop, maar dan heppie ook wat.
 
Gisteren zwart geanodiseerde Triumph remvloeistof-potjes voor de RS gekocht. Zaterdag eens kijken of ik ze er op kan zetten. Ze zijn niet goedkoop, maar dan heppie ook wat.
Das inderdaad mooi spul. Wel alles super goed afdekken voor de remvloeistof. Als ik het goed begrijp is Isopropyl Alcohol het beste spul om eventueel gemorste remvloeistof te verwijderen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan