De Nieuwe Ducati Scrambler

Ik heb deze uitlaat op de 800 irl mogen bewonderen en beluisteren. Kees Jan heeft daar nog een filmpje van gemaakt op JouwBuis (YouTube). De eerste keer dat we een ritje met alleen Scramblers gingen maken, 4 man opkomst. Je hoort mij nog zeggen dat ik die Akra donkerder vindt klinken...:)
Als het met of zonder kat niet veel uitmaakt zou ik 'm lekker laten zitten. Scheelt weer in de portemonnee. Als die Akra's Euro4 zijn, en je mocht ze gaan aanschaffen, dan hoop ik dat die dB-killers er makkelijk of uberhaupt nog uit kunnen. Sommige fabrikanten hebben een kleine 'spotweld' die met een Dremeltje makkelijk is weg te halen, andere lassen hem rondom af. Dan wordt het toch lastiger om het netjes voor elkaar te krijgen. Zou daar even goed naar kijken voor eventuele aanschaf.
Ja ik ken het filmpje. Ik denk dat de db killers er wel "makkelijk" uit kunnen want de rubberdopjes zijn al zichtbaar op de dempers. Maar er zijn inderdaad modellen waar je zelf eerst aan het knutselen moet.
 
Weet je al wat de aanslag op je bankrekening is als je deze er onder schroeft? Ze zijn mooi, maar zullen (akra kennende) ook wel een mooi prijsje hebben... Trouwens wel leuk om te zien dat er nu telkens meer voor de 1100 op de markt komt.
 
Laatst bewerkt:
Weet je al wat de aanslag op je bankrekening is als je deze er onder schroeft? Ze zijn mooi, maar zullen (akra kennende) ook wel een mooi prijsje hebben... Trouwens wel leuk om te zien dat er nu telkens meer voor de 1100 op de markt komt.
Ja het is wel leuk dat de aftermarket nu een beetje op gang komt.
De aanslag op de bankrekening is vrij substantieel vrees ik... ;)
Ik heb meerdere aanbieders gezien die het nu op hun site hebben staan voor net geen 1000 euro (advies prijs is volgens die sites 1040 euro) wat natuurlijk best een smak geld is maar het zijn natuurlijk 2 titanium dempers met e-keur en ook nog eens 2 carbonfiber hitte schilden en in dat licht vind ik het nog best meevallen.In ieder geval heb ik zo alvast een leuke bestemming voor mijn eindejaars bonus:+.
 
Vindt rond de 1000 euro inderdaad nog te doen. Oké, het is een hoop geld, maar had zelf zo rond de 1200 a 1250 geschat voor het systeem. In vergelijking tot de Termignoni is het een bargain... Misschien effe wachten tot je ergens een indruk kan opdoen betreffende het geluid van de Akra.
 
Vindt rond de 1000 euro inderdaad nog te doen. Oké, het is een hoop geld, maar had zelf zo rond de 1200 a 1250 geschat voor het systeem. In vergelijking tot de Termignoni is het een bargain... Misschien effe wachten tot je ergens een indruk kan opdoen betreffende het geluid van de Akra.
Ja de Termi's zijn helemaal duur en daar is alleen het race systeem de moeite waard wat het geluid betreft. Maar ik wil nu echt geen race systeem meer wat moet worden terug gebouwd voor elke buitenland trip. Bij de 800 was dit zo gepiept maar bij de 1100 heeft dit toch wat meer om het lijf.
Een video met een indruk van het geluid zou inderdaad welkom zijn. Ergens vreemd dat fabrikanten dat tegenwoordig niet gelijk zelf even schieten. Als de Akra's een zelfde soort klank produceren zonder db killers als de Termignoni,die ik onder mijn 800 had, met dan zou ik bijzonder tevreden zijn.
Ik vrees echter dat zo'n video nog wel even kan duren want zelfs van het Termignoni systeem is nog steeds niks fatsoenlijks verschenen:N.
 
Ja de Termi's zijn helemaal duur en daar is alleen het race systeem de moeite waard wat het geluid betreft. Maar ik wil nu echt geen race systeem meer wat moet worden terug gebouwd voor elke buitenland trip. Bij de 800 was dit zo gepiept maar bij de 1100 heeft dit toch wat meer om het lijf.
Een video met een indruk van het geluid zou inderdaad welkom zijn. Ergens vreemd dat fabrikanten dat tegenwoordig niet gelijk zelf even schieten. Als de Akra's een zelfde soort klank produceren zonder db killers als de Termignoni,die ik onder mijn 800 had, met dan zou ik bijzonder tevreden zijn.
Ik vrees echter dat zo'n video nog wel even kan duren want zelfs van het Termignoni systeem is nog steeds niks fatsoenlijks verschenen:N.
Ik lees jullie "uitlaatbeschouwingen": dan denk ik: Vind je de hoge pijpjes mooi, dan is er zo te zien niks te halen ook niet voor wel heel veel geld. Maar een totaal ander systeem met pijp onderaan zou de Scrambler toch beter passen. Is dat er niet? Een uitlaat hoort er toch uit te zien als een uitlaat (zo sprak Zarathustra of een andere belegen figuur).
 
Ik lees jullie "uitlaatbeschouwingen": dan denk ik: Vind je de hoge pijpjes mooi, dan is er zo te zien niks te halen ook niet voor wel heel veel geld. Maar een totaal ander systeem met pijp onderaan zou de Scrambler toch beter passen. Is dat er niet? Een uitlaat hoort er toch uit te zien als een uitlaat (zo sprak Zarathustra of een andere belegen figuur).
Hahaha, zo kun je het ook bekijken.
Ik heb, uitgezonderd van mijn Scarabeo 250i.e. , altijd op al mijn motoren de uitlaat vervangen voor een ander, luider exemplaar.Dat dit geld kost en buiten een hoop geluid verder nauwelijks iets brengt heeft mij nog nooit spijt doen hebben van zo'n aankoop. Voor mij persoonlijk is het geluid direct verbonden met de beleving en het lijkt, helaas, dat hoe harder het geluid hoe groter en mooier de beleving. De Buell S1 White Lightning, met carbon fiber race pijp van Scorpion en een carbon fiber luchtfilter huis met race luchtfilter, staat daarom kwa beleving nog altijd bovenaan:}. Ook is de kwaliteit van het geluid van belang en mijn voorkeur ligt dan toch echt bij 2 cilinders en dan met name de 2 cilinders in een V of L opstelling. Dit is ongetwijfeld voer voor psychologen maar het is nu eenmaal zo als het is. Dat dit soort geluid niveaus tegenwoordig verre van wenselijk is is iets waar ik mij ter degen van bewust ben dus daarom verkies ik nu een systeem dat een stuk beschaafder is en dat op reis voldoet aan de Europese wetgeving. De hoge uitlaten kunnen mij optisch , na wat gewenning, verder wel bekoren al zouden de smakelijk afgewerkte titanium Akra's waarschijnlijk nog een stuk fraaier staan...:9~
 
Amen.
Ik heb van de week opgevraagd wat het kost om de 2 zijpanelen van de tank, de ring rond de koplamp, het hitteschildje op de uitlaat en de carterbeschermer zwart te laten poedercoaten. Het bedrijf schatte zo’n 80 euro in. Vindt het eigenlijk wel een goed idee om dat te laten doen...
 
Amen.
Ik heb van de week opgevraagd wat het kost om de 2 zijpanelen van de tank, de ring rond de koplamp, het hitteschildje op de uitlaat en de carterbeschermer zwart te laten poedercoaten. Het bedrijf schatte zo’n 80 euro in. Vindt het eigenlijk wel een goed idee om dat te laten doen...
Mm...ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt warm loop voor de zwarte tank panelen. Ik vind dat de motor dan echt een stuk minder straalt en ook één van de juist zo kenmerkende Scrambler elementen kwijt is.
Het lijkt me wel gaaf om wat anders met de tankschilden te doen.Uiteraard zijn dit soort zaken heel persoonlijk.
Screenshot_20181109-100756_1.jpg
Screenshot_20181109-100815_1.jpg
 
Misschien wat inspiratie voor wat andere tankschild ideeën. Ik vind vooral het idee met de geschuurde baan op de tank erg geslaagd en kan me ook voorstellen dat dit ook in een andere vorm heel fraai kan zijn, bijvoorbeeld in een grote X.
709-1-2271-l-800x800.jpg
hx3ltw.jpg
2bwhw3.jpg
s1na7q.jpg
2illx15.jpg
 
Ja, die andere schilden zijn ook mooi en erg creatief.
Maar ik vindt het met zwarte schilden en die zwarte tankprotector over het midden ook wel mooi.
Krijg je net wat meer eenheid.
En ja, die koplampring, hitteschild en eventueel de carterbeschermer lijken me zeker mooi in het zwart.
En ja, smaken verschillen. En dat is maar goed ook...:]
 
Ja, die andere schilden zijn ook mooi en erg creatief.
Maar ik vindt het met zwarte schilden en die zwarte tankprotector over het midden ook wel mooi.
Krijg je net wat meer eenheid.
En ja, die koplampring, hitteschild en eventueel de carterbeschermer lijken me zeker mooi in het zwart.
En ja, smaken verschillen. En dat is maar goed ook...:]
Absoluut! Als je voor dat zwarte verhaal gaat zou het alu kleurige kettingscherm misschien ook nog mee moeten voor de eenheid. En misschien de tankdop...:X
Ben benieuwd wat het gaat worden.
 
Misschien wat inspiratie voor wat andere tankschild ideeën. Ik vind vooral het idee met de geschuurde baan op de tank erg geslaagd en kan me ook voorstellen dat dit ook in een andere vorm heel fraai kan zijn, bijvoorbeeld in een grote X.Bekijk bijlage 1337943Bekijk bijlage 1337944Bekijk bijlage 1337945Bekijk bijlage 1337946Bekijk bijlage 1337947
In de buurt van Tilburg rijdt een vrouw met een Scrambler, waar het originele oude logo op de tank staat. Dat is door iemand zelf aangepast en gemonteerd. Dat vond ik wel erg fraai.
Dus het oude logo er op (zoals ik bovenstaande plaatjes) ? Toppie!
 
In de buurt van Tilburg rijdt een vrouw met een Scrambler, waar het originele oude logo op de tank staat. Dat is door iemand zelf aangepast en gemonteerd. Dat vond ik wel erg fraai.
Dus het oude logo er op (zoals ik bovenstaande plaatjes) ? Toppie!
Dat is zeker gaaf. Ik weet wel dat er in Amerika ook mensen waren die het oude logo opnieuw hebben gemaakt dmv 3d printen omdat de originele niet zo makkelijk zijn te vinden. De kosten van deze 3d geprinte exemplaren zijn echter flink hoog,
Ik vind deze varianten ook heel fraai. Die zwarte dan wel zonder de reclame logo's.
Kevils-Ducati-Desert-Sled-1.jpg
Custom-Ducati-Scrambler-by-Down-Out-Cafe-Racers-7.jpg
02_scr-rumble-ironlungs.jpg
 
In een video van 1000PS zag ik in een flits deze uitlaat van Zard voorbij komen voor de Scrambler 1100. Opvallend is dat ze hier voor een laag model aan 1 kant gaan.Op de site van Zard is nog niks te vinden over dit systeem. In een andere video van 1000PS kwam de Akrapovic voorbij die 1 pk meer zou moeten geven en een onbekend gewichts verlies. Ben benieuwd hoe één en ander gaat klinken want met de nieuwe euro 5 norm is alles weer wat strenger.
Screenshot_20181114-144046_1.jpg
Screenshot_20181114-144244_1.jpg
Screenshot_20181113-202730_1.jpg
Screenshot_20181113-202735_1.jpg
 
Als je even kunt vergeten wat er op de motor zit ..... die lage pijpjes zien er prima uit. Maar kijk ook ns of Virex inmiddels niet een passende pijp maakt. Je weet maar nooit.
In een video van 1000PS zag ik in een flits deze uitlaat van Zard voorbij komen voor de Scrambler 1100. Opvallend is dat ze hier voor een laag model aan 1 kant gaan.Op de site van Zard is nog niks te vinden over dit systeem. In een andere video van 1000PS kwam de Akrapovic voorbij die 1 pk meer zou moeten geven en een onbekend gewichts verlies. Ben benieuwd hoe één en ander gaat klinken want met de nieuwe euro 5 norm is alles weer wat strenger.
Bekijk bijlage 1338774Bekijk bijlage 1338775Bekijk bijlage 1338776Bekijk bijlage 1338777
Als je heel even kunt vergeten wat er op de motor zit, dan zijn die lage pijpjes toch wel heeeeeel veeeeel mooier!
 
Kijk ook ns op internet wat Virex in Turijn al maakt voor de 1100. Je weet maar nooit.
 
Als je even kunt vergeten wat er op de motor zit ..... die lage pijpjes zien er prima uit. Maar kijk ook ns of Virex inmiddels niet een passende pijp maakt. Je weet maar nooit.
Als je heel even kunt vergeten wat er op de motor zit, dan zijn die lage pijpjes toch wel heeeeeel veeeeel mooier!

Welke motor...:+ De motor oogt veel lichter van achter zonder de hoge uitlaat dempers. Tot nu toe blijft de Akrapovic mijn favoriet maar er is nog niet zoveel. Ik had van Zard wat spectaculairders verwacht maar dat kan nog komen. Virex, SC, HP Corse en Bos hebben nog niks op de sites en Werkes U.S.A. zou bezig zijn met een laag systeem.
Gelukkig tijd zat in de winter om rustig af te wachten;).
 
Wauw. Ik ben fan van Zard en vindt ‘m de mooiste die ik tot nog toe gezien heb. Ik heb nog geen prijs gezien, maar de kans is groot dat hij goedkoper is dan elk hoog dubbel systeem. Da’s dus een win-win. Hieronder een foto van alleen de 1100. Kun je je wat beter concentreren op de details...😄
EC980849-60DC-425F-9B9D-3D472A1761C2.png
 
Laatst bewerkt:
Racing versie vanaf februari, Euro versie leverbaar vanaf maart 2019. Hij staat nu op de Zard site.
 
Racing versie vanaf februari, Euro versie leverbaar vanaf maart 2019. Hij staat nu op de Zard site.
Bedankt voor de informatie en de foto. Op 1 of andere manier kan ik de informatie niet echt vinden op de Zard site. Het duurt in ieder geval nog even voor ze geleverd kunnen worden. Ik vraag me wel af hoe ze bij de goedgekeurde versie de klep in het uitlaat systeem en de bijbehorende servo gaan omzeilen. Ik moet zeggen dat het lage systeem ook wel wat heeft. Ik vind het vooral fraai hoe open en licht de ruimte onder het zadel nu oogt. Hoe dit lage systeem echter met de SW Motech zijtassen gaat werken is me echter een raadsel.
 
Officine Italiane Zard | Zard news at Eicma 2018

Had ik al gezegd dat ik deze fantastisch vindt..:W.
Deze pijp zou mij kunnen doen besluiten ook (ooit) voor een 1100 te gaan.
Bij openen link paar keer met de pijltjes naar rechts drukken.
Naar beneden scrollen voor de tekst.
Hoe ze dat met kleppen e.d. gaan doen weet ik ook niet.
Daar is het nieuws te vers voor, maar daar zullen ze ongetwijfeld een oplossing voor hebben.
Wellicht zit die geïntegreerd achter het zwarte schildje.
En ja. Je bagage-oplossing —> geen idee.
Ik dacht dat die beneden achter de voetsteun gemonteerd werd toch?
Omdat de hoge pijpen bij montage van een Zard vervallen zien die steunen er wss raar uit.
De steunen vallen nu nog mooi om je hoge uitlaat heen.
Als je handig bent met een flex en kan lassen ( of iemand weet die dat goed kan) kun je ze wellicht aanpassen.
Maar volgens mij komen er in afzienbare tijd nog wel wat andere modelletjes van andere fabrikanten los.
En bovendien gaat de temperatuur rap naar beneden, dus haast zul je niet hebben...
 
Laatst bewerkt:
Officine Italiane Zard | Zard news at Eicma 2018

Had ik al gezegd dat ik deze fantastisch vindt..:W.
Deze pijp zou mij kunnen doen besluiten ook (ooit) voor een 1100 te gaan.
Bij openen link paar keer met de pijltjes naar rechts drukken.
Naar beneden scrollen voor de tekst.
Hoe ze dat met kleppen e.d. gaan doen weet ik ook niet.
Daar is het nieuws te vers voor, maar daar zullen ze ongetwijfeld een oplossing voor hebben.
Wellicht zit die geïntegreerd achter het zwarte schildje.
En ja. Je bagage-oplossing —> geen idee.
Ik dacht dat die beneden achter de voetsteun gemonteerd werd toch?
Omdat de hoge pijpen bij montage van een Zard vervallen zien die steunen er wss raar uit.
De steunen vallen nu nog mooi om je hoge uitlaat heen.
Als je handig bent met een flex en kan lassen ( of iemand weet die dat goed kan) kun je ze wellicht aanpassen.
Maar volgens mij komen er in afzienbare tijd nog wel wat andere modelletjes van andere fabrikanten los.
En bovendien gaat de temperatuur rap naar beneden, dus haast zul je niet hebben...
Super bedankt voor de juiste link. Met de nieuwe foto's kunnen we in ieder geval zien dat er net als bij de Termi op de 800 een soort tussen demper is met hoogstwaarschijnlijk de catalysator en misschien ook een resonator voor een mooi diep geluid. Ik vermoed echter dat dit ook geen goedkoop systeem gaat worden.
Zelf de beugels aanpassen is op zich wel een optie al vraag ik me af hoe dicht de vrij lange demper van Zard bij de tas gaat uitkomen.
Echt "haast" heb ik niet en gelukkig is het standaard geluid al helemaal niet verkeerd. Heb nog wel zin om te rijden. Ben verleden week uitgebreid met de vering aan de slag geweest aan de hand van informatie die een Engelsman deelde op het scramblerforum, hij had zijn vering laten afstellen door een in de racerij actief zijnd bedrijf en daar kwam vooral een veel hogere preload uit voor en achter. Hij gaf aan dat zijn 1100 nu net zo goed rijd en aanvoelt als zijn 800 die voorzien was van een Öhlins achter schokdemper en Adriani voorvork cartridge kit.
185-scarico scrambler ducati 1100 - zard 3.jpg
187-scarico scrambler ducati 1100 - zard 2.jpg
 
Zwart hoog-glans, korte kentekenplaathouder en een paar Rizoma bar-end-mirrors en hij is klaar...👌
Altijd leuk om met afstellingen te ‘prutsen’.
Je kunt altijd terug naar de basis af-fabriek instellingen.
 
Zwart hoog-glans, korte kentekenplaathouder en een paar Rizoma bar-end-mirrors en hij is klaar...👌
Altijd leuk om met afstellingen te ‘prutsen’.
Je kunt altijd terug naar de basis af-fabriek instellingen.
Ja dat zou best een hele gave fiets opleveren. Het mooie is weer dat met de verschillende uitlaat opties er weer makkelijk een hele eigen look aan je Scrambler kan worden gegeven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan