De Nieuwe Ducati Scrambler

Even een mooi fimpje op deze regenachtige maandag avond en dat het maar weer snel mooi weer mag worden. Ik krijg meteen zin om naar Italië te rijden...:]

 
Ik denk dat ik aanstaande zaterdag zo rond 13.00 in Bodegraven aanwezig ben. Mochten er meer die kant op gaan, altijd effe leuk om te buurten...
 
Eindelijk is het "geheim" van de nieuwe Akrapovic uitlaten voor de Scrambler 1100 ontrafeld.
Er zit een imbus bout verstopt onder de eindkap(dus niet ondet het rubber dopje!) wat je kunt bereiken door een extra gat in de kap te boren, zoals de dappere ontdekker op de foto, of door de eindkap te verwijderen dmv het uitboren van de pop nagels. Als die kap dan verdraaid weer terug wordt geplaatst dan zou de db killer in en uitneembaar moeten zijn.
Ben benieuwd wanneer mijn uitlaten klaar zijn en of het dan zo is gedaan dat het allemaal goed werkt. Leuk hoor euro 4...
IMG_2705.jpeg
IMG_2709.jpeg
 
Tja, euro 4 is niet je van het... maar wel goed dat je nu weet waar je het moet (laten) zoeken.
 
Zaterdag ga ik naar de motorbeurs. In dit geval met de trein, die om 11.05 in Utrecht aankomt. Dus om ca. 11.15 ben ik bij de ingang. Wie weet zie ik nog iemand?
 
Wauw, die klinkt lekker zonder baffle... Maar met baffle ook niet verkeerd. Ik weet niet of deze ook een 'linkpipe' heeft, maar zo niet dan zou ik de cat gewoon laten zitten en je al die poespas met mapping e.d. niet op de hals halen.

@ Adspeed: Ik ga morgen al naar de beurs. Ik ga ook met de trein, weet alleen nog niet precies hoe laat.
Alvast veel plezier aldaar...
 
Laatst bewerkt:
Wauw, die klink lekker zonder baffle... Maar met baffle ook niet verkeerd. Ik weet niet of deze ook een 'linkpipe' heeft, maar zo niet dan zou ik de cat gewoon laten zitten en je al die poespas met mapping e.d. niet op de hals halen.

@ Adspeed: Ik ga morgen al naar de beurs. Ik ga ook met de trein, weet alleen nog niet precies hoe laat.
Alvast veel plezier aldaar...
Ja klinkt mooi donker en in het echt schijnt het fantastisch te moeten klinken. De opname geeft in ieder geval een goede indruk.
Er is een linkpipe maar dat is niet de kant die ik op wil omdat dat teveel gedoe is elke keer als je naar het buitenland wilt.
Voorlopig blijft het nog bij filmpjes en foto's...aangezien de dealer op de beurs in Utrecht staat verwacht ik niet veel deze week...
 
Nou, ben gisteren naar de MotorBeurs Utrecht geweest. De opzet net als alle andere jaren. Er komen helaas wel telkens minder ‘merken’ naar Utrecht. In het buitenland staan ze er altijd allemaal, zal met budget te maken hebben. Het was voor een eerste dag niet druk en heb me eigenlijk prima vermaakt. Topdaggie dus...👍
 
Nou, ben gisteren naar de MotorBeurs Utrecht geweest. De opzet net als alle andere jaren. Er komen helaas wel telkens minder ‘merken’ naar Utrecht. In het buitenland staan ze er altijd allemaal, zal met budget te maken hebben. Het was voor een eerste dag niet druk en heb me eigenlijk prima vermaakt. Topdaggie dus...👍
En nog wat leuke dingen gezien of gekocht? De paar keer dat ik ben geweest ging ik altijd wel weg met iets van kleding.
 
Nee, niks gekocht. Alleen een flesje Spa Blauw... 😊 Maar omdat ik de entree kaart bij Motorkledingcenter heb gekocht kreeg ik een gratis spraybus met vizierreiniger. Ik ging in ieder geval met meer naar huis dan ik gekomen was. Lekker dus.
 
Nee, niks gekocht. Alleen een flesje Spa Blauw... 😊 Maar omdat ik de entree kaart bij Motorkledingcenter heb gekocht kreeg ik een gratis spraybus met vizierreiniger. Ik ging in ieder geval met meer naar huis dan ik gekomen was. Lekker dus.
Ook niks gekocht, maar mijn vriend wel een paar handschoenen en laarzen. En ik heb ns even goed gezeten op een Benelli 502TRK..... zit toch niet slecht..... Bijna als een Multi 950 met een kleiner blokje (dat dan weer wel).
 
Ook niks gekocht, maar mijn vriend wel een paar handschoenen en laarzen. En ik heb ns even goed gezeten op een Benelli 502TRK..... zit toch niet slecht..... Bijna als een Multi 950 met een kleiner blokje (dat dan weer wel).
Op zich leuke machines die Benelli's maar ik zou eerlijk gezegd toch liever kiezen voor een vergelijkbaar geprijsd tweedehands alternatief van een merk en model dat zichzelf al bewezen heeft. Hoe leuk ik die Leocino 500 ook vind denk ik dat iemand beter af is met een gebruikte 800 Scrambler van Ducati.
 
Wat is mooier, met of zonder Akrapovic logo? Ik vind zonder eigenlijk wel erg fraai staan maar de logo's zijn vooraf gemonteerd dus ik moet de beslissing maken voordat ik ermee ga rijden denk ik(vrees dat de lijm anders permanente sporen achter laat in het titanium). Dus laat jullie ongezouten mening maar komen ;)
d81148c7a8d7df6f6e2df9b15d8fff6b.jpg
1874e5d12da37865cc74cd02eb5a0d63.jpg
akrapovic_slip_on_exhaust_ducati_scrambler110020182019_1.jpg
F71751E5-FE19-4EBA-9292-0E08211E4223.jpeg
 
Zonder. Als het een sticker is zou ik die verwijderen. In het Carbon staat volgens mij ook al een logo. Ik vindt de ge-etste logo’s sowieso mooier... Kun je hier wat mee? 😄
 
Zonder. Als het een sticker is zou ik die verwijderen. In het Carbon staat volgens mij ook al een logo. Ik vindt de ge-etste logo’s sowieso mooier... Kun je hier wat mee? 😄
Absoluut! Ik had inderdaad ook liever een geëtst logo gezien. Op de carbon fiber hitte schilden staat inderdaad ook al een klein logo met de merknaam.
 
Zonder. Als het een sticker is zou ik die verwijderen. In het Carbon staat volgens mij ook al een logo. Ik vindt de ge-etste logo’s sowieso mooier... Kun je hier wat mee? 😄
Ik vind het logo eigenlijk nog niet eens zo lelijk. Ik zou het laten zitten, mede omdat het qua kleur niet misstaat.
 
Ik vind het logo eigenlijk nog niet eens zo lelijk. Ik zou het laten zitten, mede omdat het qua kleur niet misstaat.
Ook een punt en met het logo oogt de uitlaatdemper ook iets korter. Het zwart past in ieder geval prima bij de kleur van mijn motor. Ach ik heb vermoedelijk nog wel even tijd om na te denken.
 
Wauw, die klinkt lekker zonder baffle... Maar met baffle ook niet verkeerd. Ik weet niet of deze ook een 'linkpipe' heeft, maar zo niet dan zou ik de cat gewoon laten zitten en je al die poespas met mapping e.d. niet op de hals halen.

@ Adspeed: Ik ga morgen al naar de beurs. Ik ga ook met de trein, weet alleen nog niet precies hoe laat.
Alvast veel plezier aldaar...
Hier nog een filmpje zonder baffle en met de Akrapovic mid pipe zonder klep en katalysator :9~ :
 
Vandaag mee geweest met een vriend die ging proefrijden op een Multi 950. Stuurt, remt en (vooral) veert heel mooi. Het is dat ik het toch wel een massief ding vind.
 
Vandaag mee geweest met een vriend die ging proefrijden op een Multi 950. Stuurt, remt en (vooral) veert heel mooi. Het is dat ik het toch wel een massief ding vind.
Ik had die ook een dagje te leen verleden jaar. Ik vondt de rem wat moeilijk doseerbaar(beetje aan uit). Het motorblok brult wel geweldig vanaf de aanzuigkant als de toeren stijgen en het gas vol open is. Verder kon ik er geen vrienden mee worden, heel veel turbulentie bij elke stand van de ruit en weinig gevoel wat de voorkant deed. Denk dat ik er gewoon niet zo lekker op pas.
 
Ik had die ook een dagje te leen verleden jaar. Ik vondt de rem wat moeilijk doseerbaar(beetje aan uit). Het motorblok brult wel geweldig vanaf de aanzuigkant als de toeren stijgen en het gas vol open is. Verder kon ik er geen vrienden mee worden, heel veel turbulentie bij elke stand van de ruit en weinig gevoel wat de voorkant deed. Denk dat ik er gewoon niet zo lekker op pas.
Die vriend van me heeft inmiddels met 3 verschillende ruitjes en die allemaal in verschillende standen gereden (haha, bijna dagtaak!). Het blijkt dat van de 3 verschillende de middelste het beste bij hem past. De dealer kwam onmiddelijk met verschillende ruitjes aanzetten. Hij weet uit ervaring hoe persoonlijk dat is en blijkbaar nogal gevoelig op een Multi.
 
Die vriend van me heeft inmiddels met 3 verschillende ruitjes en die allemaal in verschillende standen gereden (haha, bijna dagtaak!). Het blijkt dat van de 3 verschillende de middelste het beste bij hem past. De dealer kwam onmiddelijk met verschillende ruitjes aanzetten. Hij weet uit ervaring hoe persoonlijk dat is en blijkbaar nogal gevoelig op een Multi.
Dat kan ik me goed voorstellen en misschien had een ander ruitje wonderen gedaan. De turbulentie en bijbehorende herrie was zo extreem dat ik zelfs met oordoppen in doodmoe en met zuisende oren afstapte na een rit van 140 km. En op de 1100 Scrambler heb ik met dezelfde helm en oordopjes zelfs na een hele dag nog geen last van vermoeidheid of van mijn oren(hier is ook helemaal geen turbulentie aanwezig). Maar gezien de populariteit van de Multistrada zijn er vast veel mensen die er prima mee uit de voeten kunnen en het is ook best een fraaie imposante motor.
Een collega van me had trouwens nog proefgereden op de Benelli TRK 502 en was daar behoorlijk over te spreken. Hij liet nog wat foto's zien en daar zag het er helemaal niet verkeerd uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan