De Nieuwe Ducati Scrambler

Jullie zijn goed bezig 😉🤣
Stuurtje en houding zijn zo perfect!!
Zit te denken aan een MIVV Delta race of een Leovince LV one evo.
Iemand suggesties?
Ik heb de Virex-uitlaat i.c.m. een BMC-luchtfilter. Klinkt goed, loopt prima en sinds kort met een zgn. "race-mapping" van Rexxer loopt ie nog net iets mooier (en hoor je m beter lucht aanzuigen).
Ik zou geen andere combinatie willen. Ik heb zelfs mijn idee om maar weer eens een andere te kopen (Guzzi 850TT) aan de kant gezet voor dit jaar!
 
Vraagje: heeft iemand hier een scrambler flat track pro? Ben benieuwd of het schermpje voor op enige windbescherming geeft? Daarnaast vind ik het ook wel gaaf staan 😉😉😉
 
Ja, ik heb het in eerste instantie gekocht voor de looks, maar toen ik hem er op had merkte ik dat het wel iets tegen de wind doet. Niet heel veel, want het blijft wel een naked natuurlijk...
 
Vraagje: heeft iemand hier een scrambler flat track pro? Ben benieuwd of het schermpje voor op enige windbescherming geeft? Daarnaast vind ik het ook wel gaaf staan 😉😉😉
Op mijn ICON werkt het schermpje van PUIG prima. Besteld in Duitsland want de NL-Puig-dealer zei dat er geen montagemateriaal voor te leveren was dus. Dus wel!
kost ca.110 euro. Zo kun je tenminste boven de 120 rijden zonder sportschoolarmen ............................................
 
Op mijn ICON werkt het schermpje van PUIG prima. Besteld in Duitsland want de NL-Puig-dealer zei dat er geen montagemateriaal voor te leveren was dus. Dus wel!
kost ca.110 euro. Zo kun je tenminste boven de 120 rijden zonder sportschoolarmen ............................................
Hahaha, en vergeet vooral de sportschool nek niet...:+
 
Op mijn ICON werkt het schermpje van PUIG prima. Besteld in Duitsland want de NL-Puig-dealer zei dat er geen montagemateriaal voor te leveren was dus. Dus wel!
kost ca.110 euro. Zo kun je tenminste boven de 120 rijden zonder sportschoolarmen ............................................

Ahaaa, kun je aangeven welk schermpje je hebt? Wil eigenlijk zo min mogelijk verstoring van het aanzicht = niet te groot scherm 😉😉
 
Nou, het is inderdaad koel buiten...😄 En ja, ik doe rustig aan, zeker de eerste 1000 kilometers.
 
Ahaaa, kun je aangeven welk schermpje je hebt? Wil eigenlijk zo min mogelijk verstoring van het aanzicht = niet te groot scherm 😉😉
Het schermpje heet als volgt: CV Puig NNG Ducati Scrambler Icon 15-16. Te krijgen in verschillende kleuren en je krijgt er een "S-logo" in de kleur van je fiets bij. Op de foto zie je hoe het er uit ziet, zonder de S. Mooi of lelijk is persoonlijk, maar het helpt goed tegen te veel tegenwind! Ik heb het in DE besteld bij MOTEA; kosten 104 euro.
 

Bijlagen

  • Met Puig-schermpje.jpg
    Met Puig-schermpje.jpg
    159,5 KB · Weergaven: 15
Ze zeggen weleens dat je je eerste liefde nooit vergeet, in mijn geval klopt dat ook. Heb proefgereden op een Kawasaki Z900RS. In de jaren 70 van de vorige eeuw heb ik er 3 gehad. (Z1,Z900 en een Z1000). En je raad het al.....m,n Scrambler ingeruild!
De 1100 was/is te duur voor mij dus maar weer terug naar Kawasaki.
Ik heb dus een ABBA stand over die te koop is voor 75 euro. Bij mij af te halen. Slechts 2x gebruikt en inderdaad:z.g.a.n.
 
Ze zeggen weleens dat je je eerste liefde nooit vergeet, in mijn geval klopt dat ook. Heb proefgereden op een Kawasaki Z900RS. In de jaren 70 van de vorige eeuw heb ik er 3 gehad. (Z1,Z900 en een Z1000). En je raad het al.....m,n Scrambler ingeruild!
De 1100 was/is te duur voor mij dus maar weer terug naar Kawasaki.
Ik heb dus een ABBA stand over die te koop is voor 75 euro. Bij mij af te halen. Slechts 2x gebruikt en inderdaad:z.g.a.n.
Dat doe je toch niet!?:+
Veel plezier met je nieuwe motor!
Ik beb zelf ook een Abba stand en weet dat je ook losse doppen erbij kunt kopen zodat hij weer op je nieuwe motor past, maar dat wist jij misschien ook al. Verder absolute aanrader die Abbastand en als ik er al niet 1 had had ik hem gelijk genomen voor die prijs! :t
 
Ze zeggen weleens dat je je eerste liefde nooit vergeet, in mijn geval klopt dat ook. Heb proefgereden op een Kawasaki Z900RS. In de jaren 70 van de vorige eeuw heb ik er 3 gehad. (Z1,Z900 en een Z1000). En je raad het al.....m,n Scrambler ingeruild!
De 1100 was/is te duur voor mij dus maar weer terug naar Kawasaki.
Ik heb dus een ABBA stand over die te koop is voor 75 euro. Bij mij af te halen. Slechts 2x gebruikt en inderdaad:z.g.a.n.
Is ook een erg mooie fiets hoor. Het is ook retro, dus daar zitten nog wel raakvlakken met de Duc. En dat viercilindertje draait ook erg mooi rond. Veel plezier er van en veilige kilometers gewenst.
 
Hallo iedereen.
Met spijt in het hart doe ik mijn Ducati Scrambler Full throttle weg. Motor staat meer stil dan dat hij nog rijd. En dit is dan ook veel te jammer.
Voor de geïnteresseerden staat hij te koop in de rubriek ' te koop'
Hier alvast nog een paar afscheid foto's: Ducati Scrambler Full Throttle

PS: ik blijf wel het forum volgen 8-)
 
Hallo iedereen.
Met spijt in het hart doe ik mijn Ducati Scrambler Full throttle weg. Motor staat meer stil dan dat hij nog rijd. En dit is dan ook veel te jammer.
Voor de geïnteresseerden staat hij te koop in de rubriek ' te koop'
Hier alvast nog een paar afscheid foto's: Ducati Scrambler Full Throttle

PS: ik blijf wel het forum volgen 8-)
Zonde. Is toch een leuke fiets...
Stop je helemaal met motorrijden?
 
Zonde. Is toch een leuke fiets...
Stop je helemaal met motorrijden?

Voorlopig stop ik inderdaad met motorrijden. Motor staat te veel stil. Omdat ik heel veel fiets. Altijd al een sporter geweest maar door de 2 kinderen geen tijd meer. Rondritten deed ik hierdoor ook al niet. En de enigste manier om nog iets te doen is fietsen van en naar het werk.
 
Oke. Tja, van stil staan wordt hij ook niet beter. Als je in de toekomst toch weer wilt beginnen, weet je in ieder geval op welk forum je moet zijn.
 
Weer fantastisch motor weer vandaag. Ik kwam bij de lokale Motorport 2 heel fraai opgetuigde R nineT modellen tegen met een scheepslading Option 719 fabrieks accessoires. Mooi spul! Ook nog een mooie moderne Indian 1200 Scout gezien, moet zeggen dat dit er goed uitziet. Gelijk ook nog naar een SW Motech Legend Gear LT1 magnetische tanktasje(3 liter uitbreidbaar tot 5) besteld zodat je snel wat klein spul kan neenemen. Op de Scrambler 1100 heb je verder nergens plek, ook niet onder het zadel.
Fijn Paasweekend allemaal!
20190419_124518.jpg
20190419_124600.jpg
 
Zijn inderdaad mooi opgebouwd die BMW’s. Maar toch vindt ik jou 1100 mooier. Hoewel ze erg mooi lopen, vindt ik gewoon die boxers niet zo mooi. Maar dat is natuurlijk erg persoonlijk. Die wielen met spaken zijn wel erg mooi, gemonteerd in de buitenrand van de velg. Ben je met die magnetische tas niet bang dat je tank beschadigd? Of zit er een bescherming onder? Ook van deze kant een fijn paasweekend. Aan het weer kan het niet liggen...
 
Zijn inderdaad mooi opgebouwd die BMW’s. Maar toch vindt ik jou 1100 mooier. Hoewel ze erg mooi lopen, vindt ik gewoon die boxers niet zo mooi. Maar dat is natuurlijk erg persoonlijk. Die wielen met spaken zijn wel erg mooi, gemonteerd in de buitenrand van de velg. Ben je met die magnetische tas niet bang dat je tank beschadigd? Of zit er een bescherming onder? Ook van deze kant een fijn paasweekend. Aan het weer kan het niet liggen...
Thanks! Ik vindt de 1100 ook mooier en na meerdere BMW boxers te hebben gehad kan ik toch wel eerlijk zeggen dat het motor karakter van de Ducati me ook meer aanstaat. Die velgen zijn inderdaad fraai en een prima oplossing voor het tubeless verhaal. De velgen van Kineo zijn nog mooier maar kosten helaas nogal wat.
Ben niet echt bang voor krassen, kwestie van de tank en onderkant van de tas goed schoonhouden(hoop ik) maar de tas is van onder natuurlijk wel gemaakt van materiaal dat de tank niet snel beschadigd. Het helpt ook als je de tas gewoon in 1 keer er op zet en er niet mee schuift.
Het quicklock systeem van SW Motech is vaak een mooiere oplossing maar niet op de Scrambler helaas..
Ik gebruik ook bijna nooit tankpads op motorfietsen, als het krast jammer dan, meestal poetst het er wel uit maar ik vind tankpads eigenlijk vaak nog lelijker dan krassen.
 
Ja precies. Met zo’n quick-lock zit je altijd met een lelijke ring rond je tankdop. Dat vindt ik ook niks. Ik vindt tankpads ook niet altijd mooi, maar vindt krassen lelijker. Ik had op de Triumph een minuscuul krasje boven de tankpad, en hoewel waarschijnlijk niemand dat ooit is opgevallen ergerde ik me er bont en blauw aan... Ik moet zeggen dat ik de pad op de 800 eigenlijk wel mooi vindt. Is meer een brede zwarte band over midden van de tank. Heb trouwens nieuwe tankbadges besteld. Ik hoop dat ze nog leverbaar zijn, maar het zijn de wings van de Classic geworden. Die vondt ik altijd al wel leuk.
 
Ja precies. Met zo’n quick-lock zit je altijd met een lelijke ring rond je tankdop. Dat vindt ik ook niks. Ik vindt tankpads ook niet altijd mooi, maar vindt krassen lelijker. Ik had op de Triumph een minuscuul krasje boven de tankpad, en hoewel waarschijnlijk niemand dat ooit is opgevallen ergerde ik me er bont en blauw aan... Ik moet zeggen dat ik de pad op de 800 eigenlijk wel mooi vindt. Is meer een brede zwarte band over midden van de tank. Heb trouwens nieuwe tankbadges besteld. Ik hoop dat ze nog leverbaar zijn, maar het zijn de wings van de Classic geworden. Die vondt ik altijd al wel leuk.
Ja de tankpad van de 800 is inderdaad niks mis mee.
Die wings logo's van de classic zijn inderdaad fraai.
 
Terug
Bovenaan Onderaan