De Nieuwe Ducati Scrambler

Een stuk of 10 denk ik. Dat zal mede door het slechte weer komen, hoewel het in Noordwijk prima toeven was.
Op de Scramblerdag (dit jaar zelfs Scramblerweekend!) van de Ducaticlub zal het drukker zijn. Dat is op zondag 8 september in Heino (vlak bij Zwolle).
En vergeet ook de Italdag op 1 september niet; dit jaar weer in Beusichem.
 
Heino is me net iets te ver weg. Dat kunnen ze beter in het centrum van het land organiseren. Beusichem is een zekerheidje.
 

Op de Scramblerdag (dit jaar zelfs Scramblerweekend!) van de Ducaticlub zal het drukker zijn. Dat is op zondag 8 september in Heino (vlak bij Zwolle).
En vergeet ook de Italdag op 1 september niet; dit jaar weer in Beusichem.
De Italdag heb ik nu alweer zin in! Leuk evenement op prima locatie.
Heino is ook mij net even te ver helaas.
 
Een stuk of 10 denk ik. Dat zal mede door het slechte weer komen, hoewel het in Noordwijk prima toeven was.
Ik vind het toch jammer dat het er steeds maar zo weinig zijn.Volgens de gegevens zouden er toch zo'n 562 Scramblers in Nederland moeten zijn op kenteken(waarvan 37 1100's). Ik vindt het mooi om in het buitenland te zien hoeveel motoren er vaak samen komen bij meetings of bepaalde hang outs/café's. De Italdag heeft wel een mooie opkomst elke keer.
Dit is trouwens een interessante site voor wie het leuk vind:
https://www.kenteken.tv/hoeveelzijnernog.php
Screenshot_20190716-000445.jpg
 


De Italdag heb ik nu alweer zin in! Leuk evenement op prima locatie.
Heino is ook mij net even te ver helaas.
De Ducaticlub heeft verschillende regio-cafés in NL. Elk café organiseert elk jaar iets voor een bepaald type Duc. Dus nu niet allemaal gaan lopen klagen dat het niet midden in NL is. Dan zouden alle bijeenkomsten midden in NL georganiseerd moeten worden. Logisch toch dat dat niet te doen is? Kijk op de site van de Ducaticlub waar en wanneer iets te doen is ..... vast ook wel iets bij je in de buurt!
 
De Ducaticlub heeft verschillende regio-cafés in NL. Elk café organiseert elk jaar iets voor een bepaald type Duc. Dus nu niet allemaal gaan lopen klagen dat het niet midden in NL is. Dan zouden alle bijeenkomsten midden in NL georganiseerd moeten worden. Logisch toch dat dat niet te doen is? Kijk op de site van de Ducaticlub waar en wanneer iets te doen is ..... vast ook wel iets bij je in de buurt!
Hahaha, sorry hoor Ad!
Maar 250km is me gewoon net iets te gek voor zo'n evenement. Als nu 25% van de gekentekende Scramblers daar steevast opdook dan zou ik het overigens zo doen maar tot nu toe zijn het er over het algemeen niet zo heel veel.
De dichtstbijzijnde cafe's zijn Berkel Enschot en Zevenhuizen voor mij, ik zal de evenementen daar is in de gaten houden.
 
Hahaha, sorry hoor Ad!
Maar 250km is me gewoon net iets te gek voor zo'n evenement. Als nu 25% van de gekentekende Scramblers daar steevast opdook dan zou ik het overigens zo doen maar tot nu toe zijn het er over het algemeen niet zo heel veel.
De dichtstbijzijnde cafe's zijn Berkel Enschot en Zevenhuizen voor mij, ik zal de evenementen daar is in de gaten houden.
+1 :)
 
Ik kwam deze interessante review tegen van de nieuwe Bridgestone Batlaxx AX 41S. De resultaten met deze band zien er veelbelovend uit in de video. Misschien interessant als het tijd word om de banden te vervangen. Ik hoop dat er snel ook berichten komen over de levensduur(eigenlijk mijn enige min puntje voor de standaard Pirelli's).
 
Ik kwam deze interessante review tegen van de nieuwe Bridgestone Batlaxx AX 41S. De resultaten met deze band zien er veelbelovend uit in de video. Misschien interessant als het tijd word om de banden te vervangen. Ik hoop dat er snel ook berichten komen over de levensduur(eigenlijk mijn enige min puntje voor de standaard Pirelli's).

Dank je voor het delen! Over niet al te lange tijd moet ik weer aan de volgende set banden en misschien is dit wel een keer wat voor de afwisseling. Ben benieuwd naar de ervaringen van anderen inderdaad.
 
Iemand die toevallig de originele koppelingshendel voor de 800 over heeft en kwijt wil? We zijn gezellig samen een weekend weg, staat mijn vrouw stil en wil een u bochtje draaien, valt ze zo om :(. Resultaat koppelingshendel gebroken en schakelpook iets krom. Valt me eigenlijk wel mee. De deuk in haar ego is groter volgens mij :)
 
Laatst bewerkt:
Iemand die toevallig de originele koppelingshendel voor de 800 over heeft en kwijt wil? We zijn gezellig samen een weekend weg, staat mijn vrouw stil en wil een u bochtje draaien, valt ze zo om :(. Resultaat koppelingshendel gebroken en schakelpook iets krom. Valt me eigenlijk wel mee. De deuk in haar ego is groter volgens mij :)
Mooie gelegenheid er mooie aftermarket hendeltjes op te zetten...
 
Dank je voor het delen! Over niet al te lange tijd moet ik weer aan de volgende set banden en misschien is dit wel een keer wat voor de afwisseling. Ben benieuwd naar de ervaringen van anderen inderdaad.

Lijken me goede bandjes, ik vindt alleen de ‘tekening’ van het profiel niet zo mooi als de Pirelli’s. Wel goed dat er een alternatief is. En die Pirelli’s gaan bij mij niet langer dan zo’n 4000km mee. Meestal zit er dan weer een spijker in...😡
 
Dank je voor het delen! Over niet al te lange tijd moet ik weer aan de volgende set banden en misschien is dit wel een keer wat voor de afwisseling. Ben benieuwd naar de ervaringen van anderen inderdaad.
Ja het blijft een lastige keuze omdat de Pirelli's het in mijn ogen wel gewoon heel goed doen en ik nog nooit onaangenaam verrast ben door deze banden(iets wat ik zeker niet kan zeggen over alle banden die ik in het verleden onder motorfietsen heb gehad).
Jij zou wel een perfecte test kandidaat zijn omdat jij relatief vlot door een setje heen gaat onder diverse omstandigheden en je banden ook behoorlijk aanspreekt. ;)
Wat ik tot nu toe lees van mensen die zijn overgestapt op de Bridgestone AX 41 s is dat hij lekker vlot stuurt en het heel goed doet op de straat. Ook is iedereen goed te spreken over het uiterlijk van de band(al blijft het noppen patroon op de Pirelli banden iets gaver imo). De meeste verwachten ook een langere levensduur maar dat is hoofdzakelijk gebaseerd op hoop vrees ik omdat er nog weinig zijn met voldoende kilometers voor een echt goede inschatting. Ik denk wel dat het Bridgestone noppenpatroon iets minder slijtage gevoelig zal zijn of in ieder geval iets gelijkmatiger afslijt.
 
Lijken me goede bandjes, ik vindt alleen de ‘tekening’ van het profiel niet zo mooi als de Pirelli’s. Wel goed dat er een alternatief is. En die Pirelli’s gaan bij mij niet langer dan zo’n 4000km mee. Meestal zit er dan weer een spijker in...😡
Mee eens. Maar op zich zien de Bridgestones er ook nog wel ruig genoeg uit voor op de Scrambler.
Ja jij treft het tot nu toe niet echt met je bandjes:N
 
Iemand die toevallig de originele koppelingshendel voor de 800 over heeft en kwijt wil? We zijn gezellig samen een weekend weg, staat mijn vrouw stil en wil een u bochtje draaien, valt ze zo om :(. Resultaat koppelingshendel gebroken en schakelpook iets krom. Valt me eigenlijk wel mee. De deuk in haar ego is groter volgens mij :)
Balen maar gelukkig valt het mee. Die deuk in haar ego zal hopelijk niet al te groot zijn want dit soort dingen kan de beste overkomen(ik zag Mark Marquez laats ook nog onderuit gaan bij een soortgelijke manoeuvre) Ik kan je helaas niet aan een hendel helpen maar een originele kost zo'n 27,50 ex btw dus dat valt nog mee.
https://shop.oemducati.com/en/products/scrambler/2016-5/scrambler-icon-1/clutch-control-246
 
Ik kwam deze interessante review tegen van de nieuwe Bridgestone Batlaxx AX 41S. De resultaten met deze band zien er veelbelovend uit in de video. Misschien interessant als het tijd word om de banden te vervangen. Ik hoop dat er snel ook berichten komen over de levensduur(eigenlijk mijn enige min puntje voor de standaard Pirelli's).
Ik rijd nu met de combinatie Dunlop Roadsmart voor en Pirelli Scorpion Trail II (K-versie) achter. De Scorpion Trail ligt er ca. 13.500 km op en kan nog wel 2000 mee (schat ik) en de Dunlop is na ca. 10.000 ook nog heel goed. Omdat Pirelli geen Scorpion Trail maakt in de bandenmaat van de Scrambler is het vóór een andere; die werd me door de dealer aangeraden als zijnde een goede combi en dat klopt wel.
Ik had ook een Scorpion Trail achter op de Tiger 800 en dat beviel zo goed, dat ik die ook op de Scrambler wilde. Bij deze band vind ik opvallend dat je geen verschil gaat voelen als de band een eind aan het slijten is ....... maar dat kan ook aan mijn rustige rijstijl liggen. Het is wel een vrij harde band (de K-versie) met niet zo veel inwendige demping. Daar kun je van houden of niet.
 
Mijn banden, Metzeler......(standaard bij aflevering met normaal wegprofiel) zijn nog lang niet aan vervanging toe. Ben benieuwd hoe deze banden zich gedragen tov Metzeler Karoo (noppen versie voor de R NineT). Ik vind het noppen profiel heel goed staan onder een Scrambler, maar wil wel een goede wegligging.

Kwam deze links tegen waar de banden op een Scrambler gemonteerd waren.

http://www.gs-forum.eu/reifen-111/vorstellung-bridgestone-adventurecross-scrambler-ax41s-148804/
https://gb.mynetmoto.com/news.cfm/1...more-than-a-motorcycle-tyre--a-lifestyle.html
https://grippingstories.com/articles/2018/ax41s
 

Mijn banden, Metzeler......(standaard bij aflevering met normaal wegprofiel) zijn nog lang niet aan vervanging toe. Ben benieuwd hoe deze banden zich gedragen tov Metzeler Karoo (noppen versie voor de R NineT). Ik vind het noppen profiel heel goed staan onder een Scrambler, maar wil wel een goede wegligging.

Kwam deze links tegen waar de banden op een Scrambler gemonteerd waren.

http://www.gs-forum.eu/reifen-111/vorstellung-bridgestone-adventurecross-scrambler-ax41s-148804/
https://gb.mynetmoto.com/news.cfm/1...more-than-a-motorcycle-tyre--a-lifestyle.html
https://grippingstories.com/articles/2018/ax41s

Die Metzeller Karoo 3 banden die icm de spaakvelgen in sommige landen zijn geleverd ontvangen weinig lof voor op de weg. De Metzeller Tourance Next zou beter moeten bevallen voor op de weg en de nieuwe Karoo Street van Metzeller krijgt ook goede reviews. Het is mij niet helemaal duidelijk welke banden jij nu hebt.
 
Ik rijd nu met de combinatie Dunlop Roadsmart voor en Pirelli Scorpion Trail II (K-versie) achter. De Scorpion Trail ligt er ca. 13.500 km op en kan nog wel 2000 mee (schat ik) en de Dunlop is na ca. 10.000 ook nog heel goed. Omdat Pirelli geen Scorpion Trail maakt in de bandenmaat van de Scrambler is het vóór een andere; die werd me door de dealer aangeraden als zijnde een goede combi en dat klopt wel.
Ik had ook een Scorpion Trail achter op de Tiger 800 en dat beviel zo goed, dat ik die ook op de Scrambler wilde. Bij deze band vind ik opvallend dat je geen verschil gaat voelen als de band een eind aan het slijten is ....... maar dat kan ook aan mijn rustige rijstijl liggen. Het is wel een vrij harde band (de K-versie) met niet zo veel inwendige demping. Daar kun je van houden of niet.
Ik vraag me af of jou banden combinatie in Duitsland problemen kan geven aangezien dit voor de Tüv een absolute no go is(banden worden daar alleen in de originele aangeboden combinaties vrijgegeven)
De Dunlop Roadsmart 3 kan ook achter in de juiste maat op de Scrambler en ontvangt als set goede reviews. Ook lees ik dat mensen voor de Scorpion Trail in een iets smallere maat plaatsen met goede resultaten. Dan lees ik ook nog goede dingen over de Michelin Pilot Road 3 die ook in de Scrambler maat te krijgen zijn maar deze hebben net als de Dunlop Roadsmart niet de Scrambler uitsraling. Ik ben zelf echter geen Michelin liefhebber omdat ik nog nooit een fijne band van dit merk heb gehad onder auto's of motoren in het verleden(als er ergens Michelin onder lag reed het altijd waardeloos). Maar de huidige Michelins oogsten dusdanig veel lof bij auto's en motoren dat dit tegenwoordig haast wel veel beter moet zijn.
 



Die Metzeller Karoo 3 banden die icm de spaakvelgen in sommige landen zijn geleverd ontvangen weinig lof voor op de weg. De Metzeller Tourance Next zou beter moeten bevallen voor op de weg en de nieuwe Karoo Street van Metzeller krijgt ook goede reviews. Het is mij niet helemaal duidelijk welke banden jij nu hebt.

Ik heb de Metzeler Tourance Next👍🏻
 
Terug
Bovenaan Onderaan