De Nieuwe Ducati Scrambler

Ik vraag me af of jou banden combinatie in Duitsland problemen kan geven aangezien dit voor de Tüv een absolute no go is(banden worden daar alleen in de originele aangeboden combinaties vrijgegeven)
De Dunlop Roadsmart 3 kan ook achter in de juiste maat op de Scrambler en ontvangt als set goede reviews. Ook lees ik dat mensen voor de Scorpion Trail in een iets smallere maat plaatsen met goede resultaten. Dan lees ik ook nog goede dingen over de Michelin Pilot Road 3 die ook in de Scrambler maat te krijgen zijn maar deze hebben net als de Dunlop Roadsmart niet de Scrambler uitsraling. Ik ben zelf echter geen Michelin liefhebber omdat ik nog nooit een fijne band van dit merk heb gehad onder auto's of motoren in het verleden(als er ergens Michelin onder lag reed het altijd waardeloos). Maar de huidige Michelins oogsten dusdanig veel lof bij auto's en motoren dat dit tegenwoordig haast wel veel beter moet zijn.
Ik woon dan wel vlak bij DE, maar er niet in. Dus geen zorgen over bandencombinaties.
Overigens heb ik met de Tiger prima ervaringen gehad met de Conti Trail Attack, die nu ook weer goed uit testen komt. Iemand ervaring daarmee op de Scrambler?
 
Dit weekend twee dagen rondgereden in de veluwe. Dat is best aangenaam rijden overigens, beter dan ik had verwacht. En ook tussendoor nog even de teller op 44.444 gezet :)

IMG_0716a.jpg
IMG_0715a.jpg
IMG_0712a.jpg
 
Ja het blijft een lastige keuze omdat de Pirelli's het in mijn ogen wel gewoon heel goed doen en ik nog nooit onaangenaam verrast ben door deze banden(iets wat ik zeker niet kan zeggen over alle banden die ik in het verleden onder motorfietsen heb gehad).
Jij zou wel een perfecte test kandidaat zijn omdat jij relatief vlot door een setje heen gaat onder diverse omstandigheden en je banden ook behoorlijk aanspreekt. ;)
Wat ik tot nu toe lees van mensen die zijn overgestapt op de Bridgestone AX 41 s is dat hij lekker vlot stuurt en het heel goed doet op de straat. Ook is iedereen goed te spreken over het uiterlijk van de band(al blijft het noppen patroon op de Pirelli banden iets gaver imo). De meeste verwachten ook een langere levensduur maar dat is hoofdzakelijk gebaseerd op hoop vrees ik omdat er nog weinig zijn met voldoende kilometers voor een echt goede inschatting. Ik denk wel dat het Bridgestone noppenpatroon iets minder slijtage gevoelig zal zijn of in ieder geval iets gelijkmatiger afslijt.

Ik ga het eens overwegen en mij een beetje inlezen. Na ons weekend Duitsland vermoed ik dat het volgende setje er weer op moet. En tot op heden ben ik bijzonder tevreden met de Pirelli's. Ze hadden alleen wel iets voordeliger mogen zijn. Maar goed, daarom zijn ze waarschijnlijk ook zo goed.
 
Ik ga het eens overwegen en mij een beetje inlezen. Na ons weekend Duitsland vermoed ik dat het volgende setje er weer op moet. En tot op heden ben ik bijzonder tevreden met de Pirelli's. Ze hadden alleen wel iets voordeliger mogen zijn. Maar goed, daarom zijn ze waarschijnlijk ook zo goed.
Ja blijft moeilijk, net als jou ben ik bijzonder goed te spreken over de Pirelli's dus ben ook nog niet zo snel geneigd over te stappen. En hier in Zeeland zijn ze ook nog eens redelijk betaalbaar(325 voor+achter inc. montage klaar terwijl je wacht).
Ik ben benieuwd hoe mijn achterband eruitziet na de trip naar Duitsland. Nu al zin in! :Y
 
Ik kreeg gisteren een email van myducati om mee te doen met een wedstrijd waarbij je een hypermotard kunt winnen en kaartjes voor Jerez in 2020. Hardstikke leuk maar om mee te doen moet je een scan van je id bewijs en kenteken bewijs uploaden naar je myducati account en dat vind ik toch we een beetje raar in deze tijd waar dit soort gevoelige informatie regelmatig in verkeerde handen valt. Ik heb het iig niet gedaan maar ben benieuwd wat andere hier van vinden.
 
Ik kreeg gisteren een email van myducati om mee te doen met een wedstrijd waarbij je een hypermotard kunt winnen en kaartjes voor Jerez in 2020. Hardstikke leuk maar om mee te doen moet je een scan van je id bewijs en kenteken bewijs uploaden naar je myducati account en dat vind ik toch we een beetje raar in deze tijd waar dit soort gevoelige informatie regelmatig in verkeerde handen valt. Ik heb het iig niet gedaan maar ben benieuwd wat andere hier van vinden.
Precies om die reden doe ik nooit aan zoiets mee en gooi ik die email meteen weg.
 
Ik ga het eens overwegen en mij een beetje inlezen. Na ons weekend Duitsland vermoed ik dat het volgende setje er weer op moet. En tot op heden ben ik bijzonder tevreden met de Pirelli's. Ze hadden alleen wel iets voordeliger mogen zijn. Maar goed, daarom zijn ze waarschijnlijk ook zo goed.
In de laatste edities van MotoPlus staan testen van de nieuwste banden. Ook van banden met wat meer profiel. Op basis van die testen zou ik nu kiezen voor de Conti Trail Attack of de Pirelli Scorpion Trail, mede afhankelijk of ze in de passende maat te leveren zijn.
 
Zo, net mijn motor ingeleverd bij de dealer. Aankomende week wordt de 12.000 km beurt uitgevoerd. Daarnaast is ook mijn voorband aan vervanging toe, dus die wordt ook meegepakt. Ik houdt het gewoon op de Pirelli’s, die vindt ik prima zo. Ze rijden goed en uiterlijk vindt ik top. Ik hoop ‘m woensdag weer op te kunnen halen. Als leenmotor een Honda CB500F meegekregen. Beetje een flash-back momentje, want op zo’n ding heb ik ook rijles gehad. Dat is al weer effe geleden, maar dan merk je pas hoe weinig er gebeurd als je aan dat rechter handvat een slinger geeft. Denk dat als ik mag afrekenen de rook van mijn betaalkaart af komt... Maar dan kan hij ook weer effe mee... Zag overigens dat CNC Racing weer een paar nieuwe onderdeeltjes voor de Scrambler heeft ontwikkeld. Gaat het toch weer kriebelen.
 
Zo, net mijn motor ingeleverd bij de dealer. Aankomende week wordt de 12.000 km beurt uitgevoerd. Daarnaast is ook mijn voorband aan vervanging toe, dus die wordt ook meegepakt. Ik houdt het gewoon op de Pirelli’s, die vindt ik prima zo. Ze rijden goed en uiterlijk vindt ik top. Ik hoop ‘m woensdag weer op te kunnen halen. Als leenmotor een Honda CB500F meegekregen. Beetje een flash-back momentje, want op zo’n ding heb ik ook rijles gehad. Denk dat als ik mag afrekenen de rook van mijn betaalkaart af komt... Maar dan kan hij ook weer effe mee...
Kun je er in het weekend na de beurt gelijk een hoop km's opzetten en de nieuwe band goed inrijden:]
 
Pas waren jullie zo snel met het vinden van het juiste onderdeel dat ik het nog eens probeer :)
Bij de voorste cilinder zit een soort kabelhouder, weet een van jullie welk onderdeel dit is of hoe ik dit kan vinden?
Alvast hartelijk dank.
 

Bijlagen

  • IMG_20190730_174303.jpg
    IMG_20190730_174303.jpg
    70,2 KB · Weergaven: 8
Ik ben ook weer van de partij. Ik denk dat ik daar rond 12.00 uur ben. Ik vindt dat het altijd redelijk vroeg (tussen 15.00 en 15.30 uur) weer leeg loopt...
 
Terug
Bovenaan Onderaan