De Nieuwe Ducati Scrambler

Ben nu serieus aan het kijken naar een scrambler 1100, na een proefrit behoorlijk verkocht. Vond het veranderen van het geluid door de klep in de uitlaat behoorlijk goed merkbaar. Twijfel nu welk model ik zal nemen. Kijk het meest naar de special en de sport. De vering en de looks van de sport en de spaakwielen van de special trekken mij wel :). Iemand nog argumenten waarom je voor het een of het ander zou kiezen?
 
Ben nu serieus aan het kijken naar een scrambler 1100, na een proefrit behoorlijk verkocht. Vond het veranderen van het geluid door de klep in de uitlaat behoorlijk goed merkbaar. Twijfel nu welk model ik zal nemen. Kijk het meest naar de special en de sport. De vering en de looks van de sport en de spaakwielen van de special trekken mij wel :). Iemand nog argumenten waarom je voor het een of het ander zou kiezen?
Dat kan ik me voorstellen ;)
Ik was ook direct verkocht na de eerste rit. Dat geluid is voor een standaard motor geweldig en de manier waarop het blok loopt en oppakt is ook geweldig.
Van de twee zou ik absoluut de Sport kiezen dat gezegd hebbende vind ik zelf de gewone uitvoering het mooist. Ik hou niet van spaakwielen die binnenbanden nodig hebben, dus daardoor viel voor mij de Classic af, en ik vind de kleurstelling van de gewone(Icon) uitvoering met de aluminium kleurige tankschilden mooier en klassieker ogen dan de Sport. De Öhlins vering is dan wel weer heel smakelijk maar de standaard veren voldoen ook uitstekend. Succes met je keuze, het zijn hoe dan ook allemaal heerlijke fietsen.
Hier nog een totaal overbodig plaatje van mijn eigen 1100 een paar weken terug in Luxemburg :)
20190810_124725.jpg
 
Wie is er om 12.00 uur in de buurt van de ingang van de Italdag?
Kan ik meteen de ervaringen van het rijden op de Benelli TRK en de Guzzi 850 TT met jullie delen.
 
Ik ga er van uit dat ik er dan wel ben. Hoop wel dat het droog blijft... Heb dit jaar genoeg regen gehad terwijl ik op de motor zat.
 
Ik ga er van uit dat ik er dan wel ben. Hoop wel dat het droog blijft... Heb dit jaar genoeg regen gehad terwijl ik op de motor zat.
Ik mik ook tussen 12:00 en 13:00. Heb vanavond eerst een feestje en moet de volgende dag eerst mijn neef oppikken in Schiedam. Ik hoop iedereen morgen in Beusichem te treffen en ook dat het droog is al heb ik tot nu toe geen klagen over regen ;) Misschien is het handig als we even appen als we vertrekjen en/of arriveren.Zie jullie morgen!
 
En volgend weekend de Ducati Scramblerdag van de Ducaticlub. Kijk op de DCN-site voor meer details.
 
Ik heb dan een klusdag thuis bij mijn moeder die binnen afzienbare tijd naar een appartement verhuisd. Dus ik ben er zeker niet.
 
En volgend weekend de Ducati Scramblerdag van de Ducaticlub. Kijk op de DCN-site voor meer details.
Ik ben er om ca. 12.00 uur. Kom ik nog iemand van dit forum tegen? Je hoeft geen lid te zijn van de Ducaticlub, maar je mag dat natuurlijk wel worden .... zelfs zonder Ducati!
 
Gisteren heb ik de 15 mm verlaagde stepjes (zonder de rubbertjes) van SW-Motech gemonteerd. Stevige off-road-stepjes, maar je kunt je je voet minder verschuiven, waardoor het voordeel van 15 mm lager weer een beetje verloren gaat. Schakelpedaaltje dus nog even verzetten en eens kijken hoe het dan gaat.
Overigens raakte ik een veertje van een stepje kwijt bij het demonteren. Dat ding vloog weg en nergens meer te vinden. Meteen een nieuw veertje gehaald bij Affetto en wat blijkt: Als ik terug kom, heeft mijn geliefde vrouw het veertje weer terug gevonden. Ze had me nog gebeld onderweg!
Maar dat hoor je dan niet. De tip die ik kreeg bij Affetto: Dat soort veertjes vliegt graag weg; maak er een touwtje aan en het veertje komt nooit verder dan het touwtje (waarom had ik dat niet zelf bedacht?)
 
Ik ben er om ca. 12.00 uur. Kom ik nog iemand van dit forum tegen? Je hoeft geen lid te zijn van de Ducaticlub, maar je mag dat natuurlijk wel worden .... zelfs zonder Ducati!
Veel plezier Ad! Ik heb "helaas" weer een feestje van het weekend. Ik hoop dat je wat foto's maakt en Scramblers telt 😉.
Ben benieuwd hoe je ervaring onder weg is met de nieuwe voetsteunen..
 
Ik heb hier nog een Hyperpro 461schokdemper liggen voor de Scrambler 800. Op mijn 1100 is deze niet meer nodig. Dit is het duurste model met verstelbare high en low speed demping en uitgaande demping en uiteraard veervoorspanning. Kortom een top ding.
Mocht er interesse zijn, voor 325 euro mag hij weg. Ik probeer het eerst hier voor hij naar Marktplaats gaat.
IMG-20171012-WA0001.jpg
20171013_150257.jpg
 
Hahaha, ja echt hè! Ik snap niet dat deze nog niet weg is...zelfs mijn roze wielen voor de auto heb ik alweer verkocht zonder te adverteren :Y_O-
Da’s rap. Denk dat je hem gewoon op marktplaats moet zetten. Dan is je bereik wat groter.
 
En hierbij het bewijs dat ik in elk geval wel op de Scramblerdag van de Ducaticlub ben geweest. Beetje incognito met helm op, dat dan weer wel.
 

Bijlagen

  • foto Scramblerdag 2019.jpg
    foto Scramblerdag 2019.jpg
    87,9 KB · Weergaven: 11
En hierbij het bewijs dat ik in elk geval wel op de Scramblerdag van de Ducaticlub ben geweest. Beetje incognito met helm op, dat dan weer wel.
Nou ik herken jou en de motor direct.:t
Ik zag trouwens dat de gele demo Scrambler 1100 van Ducati Zaltbommel nu wel erg scherp geprijsd was, misschien toch eens stiekem op proef rijden?;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan