De Nieuwe Ducati Scrambler

1569357825534.png

Ik kan een ijzerzaag hanteren. Maar ja, dan is t maar eenmalig afneembaar😁
Ik ben het met je eens. Momenteel heb ik liever geen rek achterop alhoewel het wel praktisch kan zijn. En wat jij ook al schreef, een tas kan ook op het zadel liggen.
 
Het rek dat Ad heeft is mooi genoeg in lijn om te laten zitten vind ik persoonlijk. Ik heb mijn rekjes er overigens ook nog opzitten hopend dat er misschien nog ergens een tripje in het verschiet ligt :]
Mijn achterband is daarna dan wel echt op vermoed ik...

Een zwarte cnc tankdop zou zeker gaaf zijn.Ben benieuwd hoe dat gaat worden.
Het demonteren van mijn rekje zou ook een behoorlijke klus zijn. Ik sleutel al 50 jaar (crossen in Brabant begint op je 10e) en bij het monteren van dit rekje was ik blij dat het eindelijk lukte. Niks paste precies. Andere RVS-bouten gekocht en op maat gezaagd; rekje in de correcte vorm gebogen. En uiteraard ging er een originele schroef van het classic-spatbord naar de haaien. Van oplossingen zoeken word je slim zeggen ze en nu ik krijg zoveel positieve reacties over het rekje (ook van de Duc-dealer, die vindt dat Ducati zoiets zelf moet kunnen leveren) dat ik het er echt niet af wil halen.

Nog een tripje: Rondje door de natuur van de Maasduinen en de heuvels van Reichswald en Berg en Dal? Mooi hoor! Een paar heuvels (met politiecontrole dat wel!) en lunch misschien in DE. Zo'n rondje kan ik wel maken met Kurviger, maar ...... te ver van de Randstad en het Zuidwesten?

Anders de Belgische Kempen?
 
Het demonteren van mijn rekje zou ook een behoorlijke klus zijn. Ik sleutel al 50 jaar (crossen in Brabant begint op je 10e) en bij het monteren van dit rekje was ik blij dat het eindelijk lukte. Niks paste precies. Andere RVS-bouten gekocht en op maat gezaagd; rekje in de correcte vorm gebogen. En uiteraard ging er een originele schroef van het classic-spatbord naar de haaien. Van oplossingen zoeken word je slim zeggen ze en nu ik krijg zoveel positieve reacties over het rekje (ook van de Duc-dealer, die vindt dat Ducati zoiets zelf moet kunnen leveren) dat ik het er echt niet af wil halen.

Nog een tripje: Rondje door de natuur van de Maasduinen en de heuvels van Reichswald en Berg en Dal? Mooi hoor! Een paar heuvels (met politiecontrole dat wel!) en lunch misschien in DE. Zo'n rondje kan ik wel maken met Kurviger, maar ...... te ver van de Randstad en het Zuidwesten?

Anders de Belgische Kempen?
Dat snap ik dat je dat rekje na die worsteling liever laat zitten. Op de 800 waren de buitengewoon simpele beugels voor de SW Motech tassen ook een drama door het classic spatbord maar op de 1100 zitten de beugels er alletwee in een kwartier op.

Klinkt allemaal goed maar inderdaad de ligging is altijd een dingetje. De Kempen zijn niet zo ver volgens mij(Mol ligt op 115km van mijn huis) al vraag ik me af of we niet net zo makkelijk nog een lang weekend Duitsland in gaan voor de betere berg weggetjes.
 
Het demonteren van mijn rekje zou ook een behoorlijke klus zijn. Ik sleutel al 50 jaar (crossen in Brabant begint op je 10e) en bij het monteren van dit rekje was ik blij dat het eindelijk lukte. Niks paste precies. Andere RVS-bouten gekocht en op maat gezaagd; rekje in de correcte vorm gebogen. En uiteraard ging er een originele schroef van het classic-spatbord naar de haaien. Van oplossingen zoeken word je slim zeggen ze en nu ik krijg zoveel positieve reacties over het rekje (ook van de Duc-dealer, die vindt dat Ducati zoiets zelf moet kunnen leveren) dat ik het er echt niet af wil halen.

Nog een tripje: Rondje door de natuur van de Maasduinen en de heuvels van Reichswald en Berg en Dal? Mooi hoor! Een paar heuvels (met politiecontrole dat wel!) en lunch misschien in DE. Zo'n rondje kan ik wel maken met Kurviger, maar ...... te ver van de Randstad en het Zuidwesten?

Anders de Belgische Kempen?
Rekkie gewoon lekker laten zitten en laat die Mac lekker zeveren...😄
Lang weekend DE zit er voor mij dit jaar niet meer in.
Heb nu vakantie en zit deze week in Noordwijk uit te waaien.
De aankomende 2 weken zullen best nog eens druk kunnen zijn omdat mijn moeder een appartementje heeft toegewezen gekregen. Daar gaat voor mij best nog wat tijd in zitten, temeer omdat haar huidige huis leeg opgeleverd moet worden...
Een keer een ritje in NL zou misschien kunnen, maar daar houdt het wel op helaas....
 
Rekkie gewoon lekker laten zitten en laat die Mac lekker zeveren...😄
Lang weekend DE zit er voor mij dit jaar niet meer in.
Heb nu vakantie en zit deze week in Noordwijk uit te waaien.
De aankomende 2 weken zullen best nog eens druk kunnen zijn omdat mijn moeder een appartementje heeft toegewezen gekregen. Daar gaat voor mij best nog wat tijd in zitten, temeer omdat haar huidige huis leeg opgeleverd moet worden...
Een keer een ritje in NL zou misschien kunnen, maar daar houdt het wel op helaas....
Gezien waar "de bekenden" wonen heb ik een rondje gemaakt van 140 km vanaf Etten-Leur rond Tilburg. Het bestand zit in de bijlage. Iemand zin om dat rondje te rijden in het weekend van 5 - 6 oktober? Ik kan op zaterdag en zondag. Graag reacties.
 

Bijlagen

  • RondjevanafBredarondTilburg.gpx
    3 KB · Weergaven: 16
Gezien waar "de bekenden" wonen heb ik een rondje gemaakt van 140 km vanaf Etten-Leur rond Tilburg. Het bestand zit in de bijlage. Iemand zin om dat rondje te rijden in het weekend van 5 - 6 oktober? Ik kan op zaterdag en zondag. Graag reacties.
Dat is wel een mooi rondje en lekker centraal. Dat weekend zou ik op zich wel kunnen met de voorkeur voor de zaterdag.
Ik heb het bestand gedownload en geïmporteerd in TomTom my drive en krijg alleen 1 route met de vermelding snelste eronder. Normaal krijg ik meestal ook nog een 2e route waarvan de titel start met een t- en waar dan geïmporteerd onder staat(deze route geeft altijd de exacte route zonder onderlinge verschillen op de verschillende systemen, voor de duidelijkheid zie de foto).Heb je deze ook of is er alleen dit bestand?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20190928-012043_Chrome.jpg
    Screenshot_20190928-012043_Chrome.jpg
    68,4 KB · Weergaven: 14
Rondje is prima. Mooi gedaan. Maar wacht ff af hoe mijn privé situatie er dan uit ziet (en het weer) of ik mee rijdt of niet. Maandag of dinsdag weet ik meer en dan meldt ik me wel.
 
TT wondere wereld:)
Ik heb de route ook gedownload. Ziet er uit als een leuk rondjeBekijk bijlage 1431959
Ik ben in elk geval niet alleen a.s. zaterdag, zo te zien. We kunnen afspreken bij de McDonalds bij Waalwijk (Bij A59, noordkant van de route). Het adres is Van Andelstraat 15 5141PB Waalwijk. Ik stel voor om 10.30 uur daar te zijn; koffie en om 11.00 uur rijden. Een plek om te lunchen zoeken we onderweg.
Laar maar weten wie we kunnen verwachten. Tot zaterdag.
 
De kans is reëel dat ik er deze keer helaas niet bij ben.
Zodra het officieel is laat ik het weten...
Vandaag wel de tankdop en voetsteunen geplaatst...
Ben wel heel blij met het resultaat.

01907EC3-232B-4431-A260-736F351B3267.jpeg
433D2447-AA73-443A-A9B4-CF9AC817F8BC.jpeg
 
De kans is reëel dat ik er deze keer helaas niet bij ben.
Zodra het officieel is laat ik het weten...
Vandaag wel de tankdop en voetsteunen geplaatst...
Ben wel heel blij met het resultaat.

Bekijk bijlage 1432620Bekijk bijlage 1432621
Mooi dopje en mooie voetsteunen. Ik heb nu die van SW Motech er op, maar die van jou zien er minder lomp uit (en zwart is mooier dan glimmend). Zo te zien zijn deze niet verstelbaar; of toch?
En verder: ik hoop dat je zaterdag kunt. Het weer wordt steeds minder slecht.
 
Mooi dopje en mooie voetsteunen. Ik heb nu die van SW Motech er op, maar die van jou zien er minder lomp uit (en zwart is mooier dan glimmend). Zo te zien zijn deze niet verstelbaar; of toch?
En verder: ik hoop dat je zaterdag kunt. Het weer wordt steeds minder slecht.
Heb jij ook foto's van jou gemonteerde voetsteunen Ad?
 
Nee, niet verstelbaar. Zijn qua uiterlijk dezelfde als de originele Ducati steunen, alleen zijn deze zwart en de helft goedkoper. We krijgen morgen de sleutel van mijn moeders appartement. Dat staat nu vast, dus ik kan met zekerheid zeggen dat ik er helaas niet bij ben... Ja, dat doppie ben ik blij mee. Heb nog een tijdje getwijfeld een kern met slot te kopen, maar vond deze toch mooier.
 
Vandaag weer een gezellig Scrambler toertje gedaan met Adspeed en Beemer Bertus. Start vanochtend in Waalwijk bij de Mc Donalds en 's middags gezellig gelunched in Chaam bij eetcafé Klein Amerika. :]
20191005_194718.jpg
20191005_132226.jpg
 
Vandaag weer een gezellig Scrambler toertje gedaan met Adspeed en Beemer Bertus. Start vanochtend in Waalwijk bij de Mc Donalds en 's middags gezellig gelunched in Chaam bij eetcafé Klein Amerika. :] Bekijk bijlage 1433869Bekijk bijlage 1433870
Ja, het was weer een leuk rondje, zeker de weggetjes in de buurt van de Belgische grens. Smokkelwaar hebben we niet meegenomen; zelfs niet getankt in België!
 
Jullie hebben het enorm getroffen met het weer :)
Leuk om te zien 3 toch wel verschillende motoren.
Lijkt me leuk om een keer mee te rijden als het kan/mag :)
 
Lekker fietsje zo in het zwart.
Ik verbaad me wel over de afwezigheid van nieuwe Scrambler 1100 modellen. Er was gerekend op een Triumph XE/XC 1200 concurent met de naam Scrambler 1100 pro en sport pro maar zo te zien staat dit verhaal even in de ijskast.

Volgende week vrijdag even naar Zaltbommel ivm een recall die te maken heeft met de hulp koppelings cilinder. Dit is geen directe recall maar 1 die over het algemeen wordt uitgevoerd bij een onderhoudsbeurt maar aangezien die voorlopig niet zal plaatsvinden leek het me beter om dit eerder te laten doen.
En toen was er tijdens dit kontakt ook ineens nieuws over het Akrapovic uitlaatsysteem...B|

Verder duiken er af en toe(maar wel steeds meer)klachten op over klapperende zuigers in de liggende cilinder bij het 1100 model en het is nu duidelijk dat er een service bulletin over bestaat en een geüpdate zuiger en cilinder is die het oude artikel nummer vervangt. Onduidelijk is welke motors hierdoor zijn aangetast en wat precies het probleem is maar in de tussentijd maakt iedereen op het internet elkaar gek met filmpjes op YouTube waar het dan op te horen zou(moeten) zijn. Dus daar moet ik volgende week ook maar eens naar vragen.

Nu hopen op mooi weer volgende week en lekker binnendoor naar Zaltbommel.:]
 
@Skippy '73
Wel irritant dat gebeuren rondom de cilinder/zuiger. Vind het geluid van de 1100 inderdaad wel meer metaalachtig klinken tov de 800...
Die recall van de koppelingscilinder hadden ze bij mij net voor het afleveren gedaan, hoorde ik vanmiddag, daar was er nog niets bekend over de problemen met cilinder/zuiger.
Gaan ze je nu alsnog de uitlaat van een jaar geleden leveren? Wil je dat nog wel? Je voelt je toch niet verplicht om deze alsnog af te nemen?
 
Da’s rap na een jaar. Als ze die Akra nou eens op een plek steken waar de zon nooit schijnt ben ik benieuwd hoe die klinkt na een avondje zwaar tafelen...😳😊
Dat van die zuiger cilinder is inderdaad wel minder.
Als het echt een probleem wordt ga ik er toch van uit dat het netjes wordt opgelost.
Ik dacht eerlijk gezegd dat het 1100 luchtgekoelde blok ook wel uitontwikkeld en beproefd zou zijn...
Net als de 800 dus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan