De Nieuwe Ducati Scrambler

Ja, mooi allemaal. Die met de magneten hoef je sowieso niet weg te halen bij tanken, want die kun je gewoon onder de dop plakken.
In het kader van kleine prullen meenemen heb ik zo’n klein tasje van Kriega.
die kun je gewoon op 1 van de banden van je rugtas schuiven en klaar is Klara.
Deze dus:

https://kriega.com/accessories-1/harness-pocket
 
Je kunt ook nog de bovenkant van je tank laten wrappen met doorzichtige folie. Krast ook, maar niet op je tank...
 
Je kunt ook nog de bovenkant van je tank laten wrappen met doorzichtige folie. Krast ook, maar niet op je tank...
Gewoon krasjes eruit poetsen af en toe, maar als je zorgt dat alles goed schoon is en niet teveel schuift loopr het allemaal wel los. Bij de SW tanktas zat ook een a4 tje plak folie maar dat ziet er e ht niet uit als je dat er op plakt.
 
Gewoon krasjes eruit poetsen af en toe, maar als je zorgt dat alles goed schoon is en niet teveel schuift loopr het allemaal wel los. Bij de SW tanktas zat ook een a4 tje plak folie maar dat ziet er e ht niet uit als je dat er op plakt.
Hahaha. Ik heb deze fiets in principe puur voor de fun en ben dan ook niet echt met bagage-oplossingen bezig... Een A4-tje is ook veel te klein. Een goede wrap over de volledige bovenzijde of hele tank moet wat kunnen doen. Er zijn mensen met veel poen die de voorkant van hun snelle Porsches, Lambos etc. laten wapen met een folie tegen steenslag. Werkt ook goed. Maar zoals gezegd, ik doe het met een rugtas en een kleine pocket van Kriega...
 
Ik wil eens gaan kijken naar een Duc Icon van 2015 die te koop staat.
Maar ik woon in Zuid-Limburg wat als enigste nadeel heeft dat er geen Ducati dealer in buurt is naar mijn weten.
Dus voor onderhoud moet zal ik dan naar de lokale motoport gaan.
Hoe zijn de ervaringen daarmee?

Twijfel nog tussen de icon en een XSR 700
 
Altijd de icon nemen, veel meer karakter. Heerlijke motor om op te rijden. Hoeveel km heeft ie gelopen? En welk onderhoud is er aan gedaan. De 12dkm beurt is wat duurder. MotoPort niet echt ervaring mee, kan erg verschillen omdat het eigen ondernemers zijn die aangesloten zijn bij de MotoPort formule.
 
27000km gelopen. Hij zou de beurt van 24000 al hebben gehad.
Ik kreeg een prive bericht binnen dat er een garage in de buurt is die ervaring heeft met Ducati's

Zijn er bepaalde dingen waarbij je moet letten die uniek zijn voor de Icon?
 
27000km gelopen. Hij zou de beurt van 24000 al hebben gehad.
Ik kreeg een prive bericht binnen dat er een garage in de buurt is die ervaring heeft met Ducati's

Zijn er bepaalde dingen waarbij je moet letten die uniek zijn voor de Icon?
Zover ik weet niet. Kijk of hij lekker schakelt want dat verschilt nogal per exemplaar en of de voorrem niet trilt(kromme schijf). Verder is de reactie van het gas nogal vel(en kan daardoor stoterig aanvoelen) maar dit went wel en ik vond het zelf een van de leukste karakter eigenschappen van de 800 Scrambler. Vind je dit niks dan is dit eenvoudig op te lossen met de gas hendel tube van een later model(van de Dessert Sled) die een minder agressief profiel heeft.
De grote beurten kun je in de winter laten doen bij de Ducati dealer die dan vaak de motor ophalen. Kleine beurt kun je prima zelf want oliefilter is super makkelijk toegankelijk. En verder gewoon de motor kopen die het best bij je past en die je het fijnst vind rijden. Ik zou zelf voor de Duc gaan maar de Yamaha is ook een leuke motor. Ben benieuwd wat het wordt.
 
Iemand hier een qd uitlaat eronder zitten?
zoja waar deze besteld....zit erover te denken deze op Desert sled te doen
 
Heb geen QD onder de Duc, maar ze verkopen dit merk bij GeGShop.nl. Goede online zaak. heb er al heel wat CNC racing onderdelen gekocht. Altijd probleemloos.
 
Ik heb net Zard gecontact met de vraag of de hitteschilden ook los te leveren zijn in glimmend RVS. Als het antwoord ja is en de prijs is schappelijk... wellicht.
 
:W vandaag deze scrambler urban enduro aangeschaft, dus ik zal ditntopic ook wat vaker in de gaten houden :)

Voor en achter ohlins vering en volledig zard titanium uitlaatsysteem.

20200429_162446.jpg
 
Leuk. Heel veel plezier er van, maar dat moet wel goed komen. Mijn achterdemper is ook van Ohlins. Heb je in de voorvork alleen de Ohlins veren zitten of de cardridges, dus met verstelling bovenop de veerpoten?
 
Leuk. Heel veel plezier er van, maar dat moet wel goed komen. Mijn achterdemper is ook van Ohlins. Heb je in de voorvork alleen de Ohlins veren zitten of de cardridges, dus met verstelling bovenop de veerpoten?

Tnx! Voorvork is compleet incl cartridges, rijd echt geweldig :)
 
:W vandaag deze scrambler urban enduro aangeschaft, dus ik zal ditntopic ook wat vaker in de gaten houden :)

Voor en achter ohlins vering en volledig zard titanium uitlaatsysteem.

Bekijk bijlage 1493902
Wat een gaaf exemplaar. Ik heb hem wel eens voorbij zien komen op Marktplaats volgens mij en vond de aanpassingen en keuzes erg interessant en origineel.Aparte bandenkeus ook. Veel plezier met je nieuwe aanwinst:t
 
Wat een gaaf exemplaar. Ik heb hem wel eens voorbij zien komen op Marktplaats volgens mij en vond de aanpassingen en keuzes erg interessant en origineel.Aparte bandenkeus ook. Veel plezier met je nieuwe aanwinst:t

Tnx, heb m gekocht bij Star Twin in Loenen idd.
Komen wel weer andere banden onder als deze op zijn, hij is door de vorige eigenaar voornamelijk voor woon/werk verkeer gebruikt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan