Andrew Heuer
MF veteraan
Weinig insecten? Totdat je zoals ik om 2130 naar huis rijdt op de motor Leek wel alsof ik met een Uzi beschoten werd!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Sommige mensen trekken alles aan… en sommige niet…Weinig insecten? Totdat je zoals ik om 2130 naar huis rijdt op de motor Leek wel alsof ik met een Uzi beschoten werd!
Dat zou inderdaad kunnen maar overdag was het topWeinig insecten? Totdat je zoals ik om 2130 naar huis rijdt op de motor Leek wel alsof ik met een Uzi beschoten werd!
Bij de 800 elke 24.000 km of 60 maanden. Dus 5 jaar…Eens in de 5 jaar? Bij de 1100 moeten ze elke 2 jaar volgens het boekje. Nu heb ik net een beurt laten uitvoeren op de 2 jaar oude Scrambler maar ze hebben geen riemen vervangen... binnenkort maar eens vragen waarom ze dat niet gedaan hebben.
Ah, verschil tussen de 800 en de 1100 dus. Bedankt.Bij de 800 elke 24.000 km of 60 maanden. Dus 5 jaar…
Zie foto onder halverwege (timing belts).
Bekijk bijlage 1640579
Echt waar? Ik moet eens in mijn boekje duiken want ik weet ook niet beter dat riemen bij moderne Ducati's eens in de 5 jaar moeten. Die van mij is van eind 2018 en nog niet gebeurd en 12000 beurt is nog ruim 3000km rijden, al zal dit na de cilinder en zuiger vervanging ook niet heel spannend zijn.Eens in de 5 jaar? Bij de 1100 moeten ze elke 2 jaar volgens het boekje. Nu heb ik net een beurt laten uitvoeren op de 2 jaar oude Scrambler maar ze hebben geen riemen vervangen... binnenkort maar eens vragen waarom ze dat niet gedaan hebben.
Hier lees ik online voor de 1100 ook 24.000km of 5 jaar.Eens in de 5 jaar? Bij de 1100 moeten ze elke 2 jaar volgens het boekje. Nu heb ik net een beurt laten uitvoeren op de 2 jaar oude Scrambler maar ze hebben geen riemen vervangen... binnenkort maar eens vragen waarom ze dat niet gedaan hebben.
De riemen van tegenwoordig zijn nauwelijks kapot te krijgen. Verouderen doen ze ook nauwelijks als je ze wel af en toe een keer laar draaien. De servicedata gaan er van uit dat je de Duc regelmatig in het rood trekt. Doe je dat niet dan gaan de riemen veel langer mee. Maar: je moet wel de spanrolletjes controleren en bijstellen als dat nodig is. In dat geval gaan de riemen best lang mee.Hier lees ik online voor de 1100 ook 24.000km of 5 jaar.
https://maintenanceschedule.net/ducati-scrambler-1100-maintenance-schedule/
Ik zal van het weekend het boekje eens opzoeken.
Ik heb het boekje er net nog even bij gepakt en in mijn boekje staat 24.000km of 60 maanden. En deze moderne riemen zouden dit momenteel makkelijk aan moeten kunnen. Verder krijgt de motor zijn beurtjes gewoon dus dat zou goed moeten komen.De riemen van tegenwoordig zijn nauwelijks kapot te krijgen. Verouderen doen ze ook nauwelijks als je ze wel af en toe een keer laar draaien. De servicedata gaan er van uit dat je de Duc regelmatig in het rood trekt. Doe je dat niet dan gaan de riemen veel langer mee. Maar: je moet wel de spanrolletjes controleren en bijstellen als dat nodig is. In dat geval gaan de riemen best lang mee.
Ik hoorde ooit van een monteur (lang geleden) dat de werkplaats ze er op zet en vervolgens niks meer controleert, omdat ze na x kilometer toch vervangen worden. Voor wie dit niet gelooft: Mijn Alazurra Pantah (van 1983) heeft 32000 km gelopen met de originele riemen (kwaliteit van vroeger); maar wel rollen bijstellen elk jaar.
Laat je niet gek maken!
Ik hoop dat je een filter van BMC of K&N hebt gemonteerd, want dan ben je er heel lang mee geholpen.Ook heb ik het luchtfilter vervangen. Bleek niet nodig, maar ik had hem al gekocht. Dan ook maar geplaatst. Als het filterhuis eraf is kan je ook bij de kleppen van het inlaatkanaal van de liggende cilinder. Dan ook maar gelijk de klepspeling gecontroleerd. Bleek binnen de toloranties te zijn. Idem voor het uitlaatkanaal. De motor is dan ook nog 7000 km van de desmobeurt af. Heb de klepstel hoedjes niet. Maar dat kan ik tzt ook zelf oplossen. Is allemaal geen hogere krijgskunde.
Voor de liefhebber kan ik het Haynes service manual zeer aanbevelen.
Ik word de 19e gevaccineerd om half 8 in de avond dus weet niet zeker hoe dat uitpakt. Dus de 19e zou op zich een goede datum zijn of de 27e. Hoop dat er weer lekker getoerd kan worden met een leuk groepje Scramblers!Weinig leven op dit forum; hopelijk meer leven op de Duc!
Na alle corona-ellende wordt het weer ns tijd voor een toertje met een klein groepje. Om in elk geval Skippy ook de kans te geven mee te gaan (nog niet helemaal hersteld van alle corona-naweeën?) stel ik voor een rondje West-Brabant te doen. Als volgende heb ik n rondje Veluwe klaar liggen.
De basis van het rondje binnendoor heb ik gemaakt met Kurviger en aangepast met Tyre. Ongeveer 100 km en daar staat 2.14 uur voor. Ergens moeten we wel langs een bebouwde omgeving, maar dat was er niet uit te krijgen.
We spreken af bij de MacD bij Etten-Leur (Trivium 180, 4873 LP) om 11.00 uur.
Wie kan er op de volgende data: 19-06, 20-06 of 27-06? Laat dat zsm hier weten, dan zien we vanzelf of er liefhebbers zijn.
Als het goed is, vind je de GPX-track in de bijlage.
GPX viewer
Mooi, gezien de twee vorige reacties hebben we een afspraak op 27 juni. Om 11.00 uur bij de Mac in Etten-Leur.Ik kan 19 juni niet. Dan worden de riempjes vervangen, remblokken voor en achter en nog wat zaken. 20 en 27 kan ik wel vooralsnog.
Top! Nu al zin in en als ik het goed begrijp is Beemer Bertus er ook bijMooi, gezien de twee vorige reacties hebben we een afspraak op 27 juni. Om 11.00 uur bij de Mac in Etten-Leur.
Rondje rond Breda, ruim 2 uur rijden. Nu zijn we met 3: Skippy, MacJunck en ikzelf.
Wie ook nog mee wil? Dan kan natuurlijk altijd. Zorg dat je er om 11.00 uur staat en in de de bijlage nogmaals de route.
Tot dan!
GPX viewer