De Nieuwe Ducati Scrambler

Afgelopen weekend hebben we een paar kilometers gemaakt in Frankrijk en Duitsland. En de geleende gopro is meegegaan. Een aantal van de mannen wilde gefilmd worden dus dat heb ik gedaan en dat is best leuk geworden. Hij rijdt op een BMW K1300S met 200PK, dus hij accelereert iets sneller uit een bocht dan ik, maar dat trek ik in de bocht daarna weer bij.

Hier voor een idee hoe dat er dan uitziet:
 
Afgelopen weekend hebben we een paar kilometers gemaakt in Frankrijk en Duitsland. En de geleende gopro is meegegaan. Een aantal van de mannen wilde gefilmd worden dus dat heb ik gedaan en dat is best leuk geworden. Hij rijdt op een BMW K1300S met 200PK, dus hij accelereert iets sneller uit een bocht dan ik, maar dat trek ik in de bocht daarna weer bij.

Hier voor een idee hoe dat er dan uitziet:
Ziet er prima uit.Go pro aan de helm? En ik weet dat je meestal behoorlijk door rijd maar op zo'n filmpje lijkt dat toch altijd een stuk minder.
 
Ziet er prima uit.Go pro aan de helm? En ik weet dat je meestal behoorlijk door rijd maar op zo'n filmpje lijkt dat toch altijd een stuk minder.

Waar ik de GoPro aan de helm zou zetten moest ik even onderzoeken en dit filmpje heeft de doorslag gegeven: de chin mount
Je voelt er trouwens niets van, dat de GoPro erop zit.

Ik heb een drietal filmpjes online gezet, maar met link-sharing only. Wellicht lijkt het niet zo, maar het is best op tempo wat ik aan het rijden ben.


Dit is een stukje op de D500 in het zwarte woud, daar kun je bochten met 150 op de Scrambler nemen. Met de Monster heb ik deze weg vorig jaar ook gereden en daarmee reed ik wel weg van de GS waar ik in dit filmpje achter rijdt. Na 6 min klapt er een unit van een vliegend beest op de camera waardoor de rest van de opname niet meer te gebruiken was. Na 02:00 waren we voorbij de auto's en kwamen we op snelheid (als je fast-forward wilt)
 
Waar ik de GoPro aan de helm zou zetten moest ik even onderzoeken en dit filmpje heeft de doorslag gegeven: de chin mount
Je voelt er trouwens niets van, dat de GoPro erop zit.

Ik heb een drietal filmpjes online gezet, maar met link-sharing only. Wellicht lijkt het niet zo, maar het is best op tempo wat ik aan het rijden ben.


Dit is een stukje op de D500 in het zwarte woud, daar kun je bochten met 150 op de Scrambler nemen. Met de Monster heb ik deze weg vorig jaar ook gereden en daarmee reed ik wel weg van de GS waar ik in dit filmpje achter rijdt. Na 6 min klapt er een unit van een vliegend beest op de camera waardoor de rest van de opname niet meer te gebruiken was. Na 02:00 waren we voorbij de auto's en kwamen we op snelheid (als je fast-forward wilt)
Die chin mount geeft een prima natuurlijk beeld.
Het zwarte woud is echt schitterend. Ben er 2 keer geweest met de 800 Scrambler en dat was echt genieten. De B500 is echt voor het lange vloeiende bochtenwerk. Heb de mannen van 44 Teeth daar wel eens tekeer zien gaan en die reden daar met de knie aan de grond.
 
Kun je voor Google Maps gaan werken… Betaald worden om op je motor te rijden. Dat is een win-win…😄

Maarre, mooi filmpie weer.
 
Afgelopen weekend hebben we een paar kilometers gemaakt in Frankrijk en Duitsland. En de geleende gopro is meegegaan. Een aantal van de mannen wilde gefilmd worden dus dat heb ik gedaan en dat is best leuk geworden. Hij rijdt op een BMW K1300S met 200PK, dus hij accelereert iets sneller uit een bocht dan ik, maar dat trek ik in de bocht daarna weer bij.

Hier voor een idee hoe dat er dan uitziet:
Ha ha ha, Als je het niet erg vindt dat niet iedereen zijn best doet om na een bochtje zsm bij te trekken, dan wil ik nog wel een rondje voorstellen binnenkort.
 
En ja hoor, het is weer zover…
Ik heb weer eens een stuk ijzer in mijn achterband zitten.
Het is werkelijk niet te geloven.
Ik heb al zitten kijken of er ergens een magneet zit die alle troep aantrekt.
Dit is nu al de vierde of vijfde keer…
 
En ja hoor, het is weer zover…
Ik heb weer eens een stuk ijzer in mijn achterband zitten.
Het is werkelijk niet te geloven.
Ik heb al zitten kijken of er ergens een magneet zit die alle troep aantrekt.
Dit is nu al de vierde of vijfde keer…
Zo das mooi balen zeg. Echt niet te geloven hoe vaak je dit nu al is overkomen. -O-
 
En ja hoor, het is weer zover…
Ik heb weer eens een stuk ijzer in mijn achterband zitten.
Het is werkelijk niet te geloven.
Ik heb al zitten kijken of er ergens een magneet zit die alle troep aantrekt.
Dit is nu al de vierde of vijfde keer…
Als je tegenwoordig een Bridgestone koopt krijg je na registratie garantie op lekke banden
Dus rij je lek krijg je een nieuwe band
 
En ja hoor, het is weer zover…
Ik heb weer eens een stuk ijzer in mijn achterband zitten.
Het is werkelijk niet te geloven.
Ik heb al zitten kijken of er ergens een magneet zit die alle troep aantrekt.
Dit is nu al de vierde of vijfde keer…
4 of 5 keer! Dat is nog eens pech hebben inderdaad. Laat je er dan een paraplu in zetten of vervang je iedere keer de band. Want dan gaat het behoorlijk in de papieren lopen met je pech.
 
4 of 5 keer! Dat is nog eens pech hebben inderdaad. Laat je er dan een paraplu in zetten of vervang je iedere keer de band. Want dan gaat het behoorlijk in de papieren lopen met je pech.
Ja, ben de tel kwijt… Nieuwe band. Dealer zet geen parapluutjes meer. Tis wat tis…😡
 
En ja hoor, het is weer zover…
Ik heb weer eens een stuk ijzer in mijn achterband zitten.
Het is werkelijk niet te geloven.
Ik heb al zitten kijken of er ergens een magneet zit die alle troep aantrekt.
Dit is nu al de vierde of vijfde keer…
De scrambler is daar echt een hele slechte motor voor. Zware ontwerpfout van ducati. :+
 
Denk dat de berijder gewoon pech heeft…😏
Dat moet haast wel maar vraag me ook af waar je zoal rijd. Vriend van mij heeft met zijn auto vaak lekke achterbanden door vermoedelijk regelmatig rijden over industrie terrein. Ik rijd zelf altijd tegen de middelijn aan op de motor maar volgens mij rij jij ook meestal links op het wegdeel. Misschien dat de plaats op de weg nog wat uit kan maken al vermoed ik dat er gewoon veel zooi op de weg ligt in jou regio.
 
Ik rijd meestal rechts van het midden. En als ik in het midden kan rijden, dan doe ik dat meestal wel. Hier in mijn regio hebben ze er nogal een handje van om extra veel witte pijlen op de weg te plakken. Om die te ontwijken rij ik vaak iets uit het midden dus.
Tja, mijn werk zit idd op een industrieterrein, en ik ga nog wel eens op de motor…
Mijn olievulplug heeft wel een magneetje…😄
 
Ik rijd meestal rechts van het midden. En als ik in het midden kan rijden, dan doe ik dat meestal wel. Hier in mijn regio hebben ze er nogal een handje van om extra veel witte pijlen op de weg te plakken. Om die te ontwijken rij ik vaak iets uit het midden dus.
Tja, mijn werk zit idd op een industrieterrein, en ik ga nog wel eens op de motor…
Mijn olievulplug heeft wel een magneetje…😄
Met motorrijles heb ik altijd geleerd om in het spoor van de autobanden te rijden omdat daar het meeste vuil al door de auto's uitgereden is en met natigheid het water. Het midden van de weg is waar alle olie en narigheid ligt. En zelf rijd ik dan dus bij voorkeur in het linker spoor omdat dit iets hoger is op voornamelijk 80 wegen. Misschien toch ook eens gaan proberen? Aantal lekke banden in 27 jaar is bij mij precies 0.
 
En ja hoor, het is weer zover…
Ik heb weer eens een stuk ijzer in mijn achterband zitten.
Het is werkelijk niet te geloven.
Ik heb al zitten kijken of er ergens een magneet zit die alle troep aantrekt.
Dit is nu al de vierde of vijfde keer…
Je bent in elk geval niet de enige pechvogel, maar je hebt wel veel pech. Toch het industrieterrein, want heb je het met je andere fiets ook? Van de laatste 5 motoren die ik kocht voor de huidige Desert Sled reed ik iets van metaal in de 1e achterband. Verschillende motoren en totaal verschillende achterbanden. Deze keer nog niet (afkloppen) en morgen mag ie (verplicht!) naar de dealer voor de beurt die je na 1 jaar moet laten doen voor de garantie. Als dat dan maar goed gaat ........
 
Het zat al een tijdje in mijn hoofd maar nu is het er ook uit. Compleet onregelmatig blog ik wel eens en ik heb vandaag een blog geschreven over de regels van het MannenMotorWeekend. Misschien vinden jullie het leuk om te lezen.

https://keesjandiepstraten.nl/2021/07/20/de-regels-van-het-mannenmotorweekend/
Allemaal verstandige taal Kees-Jan en het meeste ook door mij al vaak gepredikt. Mijn ervaringen met grotere groepen, die zich maar niet laten splitsen of bij de 2e kruising toch weer samenvloeien, leren inderdaad dat 5 of 6 het maximum is. Alleen jouw verhaal over de betaalapp gaat mij te ver, maar ik bankier dan ook helemaal niet per telefoon haha.
 
Mochten er nog mensen zin hebben in een rondje en niet toevallig op vakantie zijn:
Ik maak een rondje over het noorden van de Veluwe vanaf de Mac bij Voorthuizen; lekker centraal in NL. Dit is niet het rondje dat een aantal Scramblers eerder reden vanaf dezelfde startplek, maar iets heel anders.
Het rondje is nog niet klaar om te verzenden, maar hierbij alvast de data dat ik zelf kan: 08-08, 28-08 en 26-09. Laat jullie vooral niet weerhouden om een andere datum te kiezen!
Z.s.m. zet ik de route in GPX track hier neer.
Voor de liefhebbers: De Replicadag van de Ducati-club is a.s. zondag in Weert. Kijk op de site van de DCN en je weet hoe, wat en waar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan