De Nieuwe Ducati Scrambler

Mochten er nog mensen zin hebben in een rondje en niet toevallig op vakantie zijn:
Ik maak een rondje over het noorden van de Veluwe vanaf de Mac bij Voorthuizen; lekker centraal in NL. Dit is niet het rondje dat een aantal Scramblers eerder reden vanaf dezelfde startplek, maar iets heel anders.
Het rondje is nog niet klaar om te verzenden, maar hierbij alvast de data dat ik zelf kan: 08-08, 28-08 en 26-09. Laat jullie vooral niet weerhouden om een andere datum te kiezen!
Z.s.m. zet ik de route in GPX track hier neer.
Voor de liefhebbers: De Replicadag van de Ducati-club is a.s. zondag in Weert. Kijk op de site van de DCN en je weet hoe, wat en waar.
Top Ad. De 28e kan ik wel. Helaas heb ik de 8e al wat
 
Hierbij de Noord-Veluwe-route. Op mijn TomTom (129 km, bijna 3 uur) ziet ie er goed uit. Terras met lunch mogelijk bij het Uddelermeer.
Hopelijk lukt importeren ook op andere apparaten.
28-08 lijkt nu de meest voor de hand liggende datum.

GPX viewer
 

Bijlagen

  • 130 km over de Veluwe vanaf McDonald's, Terschuur.gpx
    142,5 KB · Weergaven: 18
Als het aanstaande zaterdag droog is dan laat ik effe een nieuw achterbandje monteren…
Van mij mag het zomer worden.
 
Ja, het klimaat is volledig de weg kwijt. Aan de ene kant van de wereld fikt alles af en aan de andere kant spoelt alles weg…
 
Alle ritjes die ik had gepland af moeten zeggen ivm regen. Balen is wel een understatement zeg maar. Natuurlijk zijn er veel ergere dingen in de wereld maar motorrijden is een vd weinige dingen in het leven waar ik mijn ontspanning uit kan halen '(
 
Ben van ellende maar eens wat electrische auto's gaan proefrijden. En durf ik dat te zeggen... het beviel boven verwachting ontzettend goed
 
Hallo,
Mag ik hier even een vraag stellen voor mijn vader? Hij heeft een Scrambler 800 uit 2015 en we willen zijn banden wisselen. Welke paddockstands worden door jullie gebruikt? De mijne passen niet gezien er geen bobbins op zitten.
Alvast dank! Aoks
 
Hallo,
Mag ik hier even een vraag stellen voor mijn vader? Hij heeft een Scrambler 800 uit 2015 en we willen zijn banden wisselen. Welke paddockstands worden door jullie gebruikt? De mijne passen niet gezien er geen bobbins op zitten.
Alvast dank! Aoks
Ik gebruik de Abbastand. Top ding aangezien je hiermee ook bijvoorbeeld schokbrekers e.d kan vervangen en uiteraard de ketting smeren. Zelf gebruik ik gewoon een krikje om het voorwiel los te krijgen van de grond icm de Abbastand maar je kan ook nog de extra set erbij kopen.
IMG_20181224_175717_879.jpg
 
Hallo,
Mag ik hier even een vraag stellen voor mijn vader? Hij heeft een Scrambler 800 uit 2015 en we willen zijn banden wisselen. Welke paddockstands worden door jullie gebruikt? De mijne passen niet gezien er geen bobbins op zitten.
Alvast dank! Aoks
Ik gebruik een eenvoudige versie met 2 U-vormige verstelbare houders, die prima onder de achterbrug passen. Lang geleden gekocht bij Louis. Heel handig want ook in 1 minuut demonteerbaar, zodat je nauwelijks bergruimte nodig hebt.
 
Ik gebruik een eenvoudige versie met 2 U-vormige verstelbare houders, die prima onder de achterbrug passen. Lang geleden gekocht bij Louis. Heel handig want ook in 1 minuut demonteerbaar, zodat je nauwelijks bergruimte nodig hebt.
Dat werkt inderdaad ook al zijn dit soort vrij slappe paddock stands wel een stuk risico voller in gebruik dan een Abbastand.
 
Dat werkt inderdaad ook al zijn dit soort vrij slappe paddock stands wel een stuk risico voller in gebruik dan een Abbastand.
En dat is dan ook weer waar. Even opletten met de eenvoudige hulpmiddelen.
Overigens staat voor a.s zaterdag 28-08 nog een rondje Noord-Veluwe gepland. Het ziet er naar uit dat er voldoende liefhebbers zijn, dus als het weer niet te erg tegen zit zien we elkaar daar. Zie eerder geplaatst GPX-bestand. 10.30 uur daar voor de koffie en om 11.00 rijden, dan zijn we mooi om lunchtijd bij het Uddelermeer.
.
 
En dat is dan ook weer waar. Even opletten met de eenvoudige hulpmiddelen.
Overigens staat voor a.s zaterdag 28-08 nog een rondje Noord-Veluwe gepland. Het ziet er naar uit dat er voldoende liefhebbers zijn, dus als het weer niet te erg tegen zit zien we elkaar daar. Zie eerder geplaatst GPX-bestand. 10.30 uur daar voor de koffie en om 11.00 rijden, dan zijn we mooi om lunchtijd bij het Uddelermeer.
.
Klinkt goed. 10:30 is prima wat mij betreft.
 
Ik moet helaas afhaken. Er is iets tussen gekomen wat ik niet kan afzeggen. Volgende keer haak ik graag aan…
 
Dank voor de reacties wbt de paddockstand. Uiteindelijk is het een 'gewone paddockstand met een adapter (houten klos) geworden. Gaat goedkomen nu.
 
Dank voor de reacties wbt de paddockstand. Uiteindelijk is het een 'gewone paddockstand met een adapter (houten klos) geworden. Gaat goedkomen nu.
Ik heb deze in mijn achteras zitten:

En deze Paddock Stand zodat je de motor nog iets kan verplaatsen:

Perfect om je ketting te smeren e.d.
Maar je wiel kun je er met deze combi niet uit halen…
 
Welkom hier en een je hebt een prachtige DS gekocht. Veel plezier er mee en ‘ride save’.
 
Helaas..... ik ben ook slachtoffer geworden en geïnfecteerd met het Desert Sled-virus......😎
Heb me hier al een beetje ingelezen, maar na een proefrit was er geen houden meer aan.....

Helaas..... ik ben ook slachtoffer geworden en geïnfecteerd met het Desert Sled-virus......😎
Heb me hier al een beetje ingelezen, maar na een proefrit was er geen houden meer aan.....🤣
Dat snap ik best 😉 Fraaie kleurstelling heb je daar. Verder al plannen voor bepaalde assecoires?
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en veel plezier in ieder geval en misschien zien we je wel een keer tijdens een ritje.
 
Dat snap ik best 😉 Fraaie kleurstelling heb je daar. Verder al plannen voor bepaalde assecoires?
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en veel plezier in ieder geval en misschien zien we je wel een keer tijdens een ritje.
Dankjewel allemaal, voor het warme welkom.

@ skippy'73: As we speak staat hij bij de dealer voor de 1000km-beurt waar ook de bestelde accessoires (handvatverwarming, Oliekoelerbescherming & USB op het stuur) gemonteerd worden.

Op mijn Triumph Tiger heb ik een Zumo 590 zitten, maar ik wilde op de DS iets wat minder in het zicht aanwezig is proberen.
Daarom onlangs ook een Beeline gekocht. De ervaringen/meningen zijn verdeelt, maar soms moet je gewoon zelf iets proberen.
 
Wij rijden op regelmatige basis een toerritje en hebben toevallig allemaal een TomTom. Dat heeft als voordeel dat als we de route delen en inladen bij iedereen de route op dezelfde manier wordt geïnterpreteerd. Anyway, als je een keer zin hebt om mee te rijden ben je van harte welkom.
 
Helaas..... ik ben ook slachtoffer geworden en geïnfecteerd met het Desert Sled-virus......😎
Heb me hier al een beetje ingelezen, maar na een proefrit was er geen houden meer aan.....🤣
Mooi nog iemand met een Desert Sled op dit forum te zien verschijnen. De mijne is nu net iets meer dan een jaar oud; geen seconde spijt van gehad! Ik heb de uitvoering met rood frame en zwarte wielen (scheelt poetsen).
Ik heb er een hoger zadel en verlaagde voetjes op gezet en de TomTom gewoon met de standaardhouder aan het stuur vastgemaakt. Dat werkt prima. Ook heb ik een Osco gemonteerd; erg handig om de ketting op orde te houden.
Nog een tip: Waarschijnlijk ga je experimenteren met de afstelling van de vering. De mijne werd afgeleverd met een afstelling gericht op een klein Italiaans ventje of meisje van ca. 55 kilo. De achterkant kreeg ik redelijk op orde, maar het evenwicht tussen voor en achter bleef zoek. HK-Suspension in Tiel heeft voor en achter precies naar mijn postuur en wensen afgesteld.
 
Dankjewel allemaal, voor het warme welkom.

@ skippy'73: As we speak staat hij bij de dealer voor de 1000km-beurt waar ook de bestelde accessoires (handvatverwarming, Oliekoelerbescherming & USB op het stuur) gemonteerd worden.

Op mijn Triumph Tiger heb ik een Zumo 590 zitten, maar ik wilde op de DS iets wat minder in het zicht aanwezig is proberen.
Daarom onlangs ook een Beeline gekocht. De ervaringen/meningen zijn verdeelt, maar soms moet je gewoon zelf iets proberen.
Dat zijn sowieso handige opties. Ben benieuwd naar je ervaringen met de Beeline. Deze werkt toch in samenwerking met je telefoon?
 
Terug
Bovenaan Onderaan