De Nieuwe Ducati Scrambler

Op de 26-09 gaan we voor een rondje Midden-Brabant. Ongeveer 135 km, vanaf de Mac bij Udenhout aan de doorgaande weg van Tilburg naar Den Bosch, adres voor GPS: Kreitenmolenstraat 300, 5071 ND Udenhout. Route zie bijlage.
Verzamelen om 10.30 voor een kopje koffie en rijden om 11.00 uur. Na ca. 2 uurtjes rijden zou er een lunchplek moeten zijn in "Stad van Gerwen".
Skippy en MacJunk zouden al staan te trappelen. Voor anderen: Laat nog even weten of je mee gaat, zodat we weten wie we kunnen verwachten.
Ondertekend: de man die volgens sommigen wel 50.000 km met een ketting zou kunnen doen vanwege een behoudende rijstijl.

GPX viewer
 

Bijlagen

  • Rondje vanaf Udenhout.gpx
    191,1 KB · Weergaven: 12
Op de 26-09 gaan we voor een rondje Midden-Brabant. Ongeveer 135 km, vanaf de Mac bij Udenhout aan de doorgaande weg van Tilburg naar Den Bosch, adres voor GPS: Kreitenmolenstraat 300, 5071 ND Udenhout. Route zie bijlage.
Verzamelen om 10.30 voor een kopje koffie en rijden om 11.00 uur. Na ca. 2 uurtjes rijden zou er een lunchplek moeten zijn in "Stad van Gerwen".
Skippy en MacJunk zouden al staan te trappelen. Voor anderen: Laat nog even weten of je mee gaat, zodat we weten wie we kunnen verwachten.
Ondertekend: de man die volgens sommigen wel 50.000 km met een ketting zou kunnen doen vanwege een behoudende rijstijl.

GPX viewer
Ziet er weer goed uit Ad en heb er weer zin in! Zie je zondag de 26e. :]
 
Hoi,
Mijn scrambler 1100 heeft net de grote beurt gehad, ben vanavond naar de harz gereden, twee keer getankt, zuigt m’n dop vacuüm, weten jullie zo hoe de ontluchting werkt?
 
Hoi,
Mijn scrambler 1100 heeft net de grote beurt gehad, ben vanavond naar de harz gereden, twee keer getankt, zuigt m’n dop vacuüm, weten jullie zo hoe de ontluchting werkt?
Er zit in de ring onder de vuldop een ontluchting met een slang naar beneden (bij de 800). Als deze slang verstopt zit of geknikt is dan ontlucht je tank niet of heel slecht. Je kunt dit testen door er een rietje o.i.d. op te zetten en door te blazen. Is dit pas aan de hand na je beurt? Zo ja, dan kun je eventueel degene die de beurt heeft uitgevoerd er op aanspreken…
 
Hoi,
Mijn scrambler 1100 heeft net de grote beurt gehad, ben vanavond naar de harz gereden, twee keer getankt, zuigt m’n dop vacuüm, weten jullie zo hoe de ontluchting werkt?
Waarschijnlijk is bij de beurt de ontluchtings slang bekneld geraakt. Misschien hebben ze de tank losgehaald of verwijderd. Het is 1 van de 2 open rubber slangen die voor aan onder het moterblok uitkomen. Misschien de tank even lichten en deze 2 slangen volgen en controleren op knikken of beknelling.
 
Er zit in de ring onder de vuldop een ontluchting met een slang naar beneden (bij de 800). Als deze slang verstopt zit of geknikt is dan ontlucht je tank niet of heel slecht. Je kunt dit testen door er een rietje o.i.d. op te zetten en door te blazen. Is dit pas aan de hand na je beurt? Zo ja, dan kun je eventueel degene die de beurt heeft uitgevoerd er op aanspreken…
Dit is niet nieuw. Die slangen zitten heel vervelend gedraaid onder de tank, Ik heb het probleem ook gehad met de 800.
En na een beurt natuurlijk Ik heb e.e.a. zelf losgehaald, maar kreeg het niet in orde. Naar de dealer gegaan en samen met een monteur alles weer op orde gemaakt. De knik die boven in de slang zat was niet meer recht te trekken: slang afknippen dus.
Advies: pak een rietje en kijk of je de afloopjes nog kunt doorblazen. Zo niet; FOUT.
 
Los van wat ik hiervoor schreef: Geen oplossing? Alles slangetjes van de tank lostrekken en naar huis rijden.
Zeker niet de beste oplossing voor het milieu, maar je komt wel thuis.
 
Vanmorgen de tank los gemaakt, slang los , duidelijk dat een helemaal vacuüm was, verkeerd om aangesloten, omgewisseld en rijden maar weer. Probleem opgelost. Bedankt voor jullie hulp:)
 
In december komt eindelijk de langverwachte Ducati Desert X. In tegenstelling tot de concept motor die op de beurzen stond zal er geen luchtgekoeld blok inkomen zoals in de Scrambler maar een 937cc watergekoeld testastretta blok zoals in de hypermotard en de muktistrada 950(dat wil best vooruit en klinkt lekker). Ben benieuwd hoeveel de Desert X straks daadwerkelijk op de concept gaat lijken en hoe het zich verhoudt tot de competitie.
Ducati_Scrambler_Desert-X_concept_3.jpg
 
In december komt eindelijk de langverwachte Ducati Desert X. In tegenstelling tot de concept motor die op de beurzen stond zal er geen luchtgekoeld blok inkomen zoals in de Scrambler maar een 937cc watergekoeld testastretta blok zoals in de hypermotard en de muktistrada 950(dat wil best vooruit en klinkt lekker). Ben benieuwd hoeveel de Desert X straks daadwerkelijk op de concept gaat lijken en hoe het zich verhoudt tot de competitie.
Bekijk bijlage 1679751
Als hij op deze lijkt vindt ik 'm redelijk geslaagd. Het is niet echt mijn ding zeg maar. Als ze er dan ook nog het watergekoelde 939 blok van de MultiStrada onder hangen heeft het mijns insziens weinig meer met een Scrambler te maken... Daarentegen is de XT600 Paris Dakar uitvoering een superfiets uit inderdaad de jaren 80
 
Als hij op deze lijkt vindt ik 'm redelijk geslaagd. Het is niet echt mijn ding zeg maar. Als ze er dan ook nog het watergekoelde 939 blok van de MultiStrada onder hangen heeft het mijns insziens weinig meer met een Scrambler te maken... Daarentegen is de XT600 Paris Dakar uitvoering een superfiets uit inderdaad de jaren 80
Ik vind dit segment al fraai sinds de 80's. De Africa Twins, Tenere's l, Dr. Big en GS'en uit Dakar vind ik helemaal geweldig. Ik heb echter weinig off road ambitie maar toch. Ook de nieuwe Tenere Rally Edition vind ik geweldig maar ik zou er niet snel mijn Scrambler 1100 voor ruilen, al is dit ook wel een echte alles kunner. Misschien ooit voor erbij...
 
Ik heb een jaartje terug de tenere rally gekocht, maar had de duc toen beschikbaar geweest had ik heel erg getwijfeld. Wel jammer dat het luchtgekoelde blok niet mocht blijven.
 
Ik heb een jaartje terug de tenere rally gekocht, maar had de duc toen beschikbaar geweest had ik heel erg getwijfeld. Wel jammer dat het luchtgekoelde blok niet mocht blijven.
Misschien kunnen we een actie beginnen voor het behoud van het luchtgekoelde blok? En dan meteen actie om in de Monster weer een vakwerkframe terug te krijgen? Niet dat ik terug wil naar vroeger, maar luchtgekoeld en vakwerk is allebei veel mooier!
 
Misschien kunnen we een actie beginnen voor het behoud van het luchtgekoelde blok? En dan meteen actie om in de Monster weer een vakwerkframe terug te krijgen? Niet dat ik terug wil naar vroeger, maar luchtgekoeld en vakwerk is allebei veel mooier!
Klopt maar daar is dus de Scrambler voor, Vooral de huidige 1100 modellen.
De monster moet concurreren met de KTM Duke 790/890 en wat Japan bied in dit segment(MT09 etc)en dat gaat niet met achterhaalde techniek.
Veel kopers kijken toch naar de getalletjes(volgens mij rede waarom de 1100 Scrambler een stuk minder populair is dan bijvoorbeeld de 800)
De huidige monster is precies wat de oude was, een "parts bin special" met het frame van de huidige super bike modellen en een koppelrijk blok en een selectie onderdelen die moeten zorgen voor goede prestaties en een laag gewicht. Vooral het achterframe en de achtervork zijn knappe staaltjes lichtgewicht techniek.
Ook ik vind de originele monster en de 1100 evo zo'n beetje de mooiste maar die tijden zijn voorbij. Het buizenframe van de huidige 1200 vind ik al een stuk minder al is het wel een gave fiets.
Ook een nieuwe 1200 mag van mij af van het buizenframe al word het dan wel meer een 2 cilinder broertje van de huidige v4 Streetfighter.
 
14 november wordt hopelijk het doek van een nieuwe versie van de StreetFighter getrokken. De verwachting is een SP versie met onder andere carbon wielen. Nog even geduld hebben… En geen vakwerkframe. Was trouwens van de week nog in Bodegraven en zag daar de nieuwe Monster staan. Als er geen merk op staat had het ook net zo goed een Kawa of Yammie kunnen zijn. Het karakter qua uiterlijk is er een beetje uit. Ik snap dat dit evolutie wordt genoemd en ze flink moeten concurreren, maar jammer is het wel. Merken als KTM heeft het vakwerk subframe ook niet meer, wat ik ook altijd erg mooi vond.
 
Ben benieuwd naar die nieuwe Steetfighter. Die gaat dan wel door de 30.000 euro heen vrees ik.
Ik denk dat bij Ducati sowieso de beleving en het karakter uit het motorblok moeten komen. Het eigen gezicht gaat wel enigzins verloren helaas.
 
Ben benieuwd naar die nieuwe Steetfighter. Die gaat dan wel door de 30.000 euro heen vrees ik.
Ik denk dat bij Ducati sowieso de beleving en het karakter uit het motorblok moeten komen. Het eigen gezicht gaat wel enigzins verloren helaas.
Ja, royaal door de 30k. De Panigale is er al in SP en kost over de 42k. Als de SF er komt dan gok ik dat deze tegen de 38k gaat kosten… Doet effe pijn in de portemonnee, maar dan heppie ook wat… Het zal een genummerde serie worden, dus de fiets zal langer zijn waarde behouden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan