De Nieuwe Ducati Scrambler

Denk dat het zo langzaam aan weer tijd wordt er een doek over te trekken. Aanstaande weekend alleen op zondag ff tijd om eventueel een ritje te maken. Dan de week erna zal het wel poetsen worden en klaarmaken voor de overwintering. Het loopt dan al richting november. Daarna is het de beurt aan de MT om onder zeil te gaan. En dan zit de (kwakkel) zomer van 2021 er al weer op…-O-
 
Zondag 17-10 mag eindelijk het rondje regio van de Ducaticlub doorgaan.
Minimaal 3 regiocafés bezoeken is toch al weer een paar honderd km rijden. Kijk op de site van de DCN en als je lid wilt worden, dan kan dat ter plekke!
 
Weer wat smakelijk Scrambler nieuws van Ducati. Beide niet verkeerd.:P
20211014_210202.jpg
20211014_210113.jpg
20211014_210235.jpg
20211014_210019.jpg
 
Tsja, de rood-witte heeft een zadel zoals ik al van begin af aan had willen hebben en dan ook nog "normale" banden, maar de gele heeft potverdorie de oude DUCATI-letters op de tank. Daar zou je toch wel wat voor over hebben!
Ja de nieuwe 800 is een soort combi van de oude Urban en de recentere Full Throttle geworden met straat banden. Een geslaagd geheel in deze kleurstelling.
Je zou waarschijnlijk zo'n full throttle zadel ook op jouw ds kunnen zetten maar of de zijkappen ook 1 op 1 passen zou ik niet durven zeggen. Het zou wel heel gaaf staan denk ik.
En de 1100 oogt ook erg lekker in deze kleur en de oude Ducati letters zijn zeker niet verkeerd. Het zwarte achterframe is ook best aardig maar had dan de tankdop en bar end gewichten ook zwart uitgevoerd...
 
Sow, erg mooie fietsen deze 2. De 800 is een beetje SuperMoto achtig. Dat is na de Caferacer de volgende met banden zonder noppen. Voor zover je van noppen kunt spreken… De 1100 is leuk, maar ik zou de kleur in het echt moeten zien. Vindt oranje mooi op een KTM, maar dan houdt het wel op. Ja, die retro-belettering is een goede keuze.
 
Sow, erg mooie fietsen deze 2. De 800 is een beetje SuperMoto achtig. Dat is na de Caferacer de volgende met banden zonder noppen. Voor zover je van noppen kunt spreken… De 1100 is leuk, maar ik zou de kleur in het echt moeten zien. Vindt oranje mooi op een KTM, maar dan houdt het wel op. Ja, die retro-belettering is een goede keuze.
Ik denk dat het eerder een warme kleur geel is al is het altijd moeilijk op een foto van een beeldscherm.
Het is vokgens de persmap een eerbetoon aan de eerste luchtgekoelde 2 cilinder Ducati en geel is toch wel meer een Ducati kleur volgens mij maar volgens dit stukje was het nogal afhankelijk van wie die dag de verf mixte waardoor het de ene dag wat geler en andere dag meer oranje was. Wat ik wel vreemd vind is dat op die eerste luchtgekoelde twins toch duidelijk een ander lettertype werd gebruikt voor het logo. Historisch gezien rammelt het dus een beetje(zoals de meeste Ducati's)...
 
Ik ben wat geel en oranje betreft een beetje kleurenblind… Zit qua kleurenspectrum ook dicht bij elkaar…
 
Ben eigenlijk wel benieuwd dat als je nu een Ducati Scrambler zou mogen uitzoeken, welke smaak zou je dan nemen?
Ik zou gaan voor de 1100 Sport Pro. Is aan de prijs maar in mijn ogen zo goed als klaar…
 
Ben eigenlijk wel benieuwd dat als je nu een Ducati Scrambler zou mogen uitzoeken, welke smaak zou je dan nemen?
Ik zou gaan voor de 1100 Sport Pro. Is aan de prijs maar in mijn ogen zo goed als klaar…
Ik zou eigenlijk weer precies voor dezelfde kiezen al zou er van mij best wat meer keus in kleur mogen zijn. Maar deze die ik nu heb heeft de beste mogelijkheden en keuze kwa uitlaat en bagage. Meer retro looks dan de Pro en Sport Pro en die Öhlins vering heeft hij echt niet nodig.
Ik zou alleen wel een pk of 20 meer willen hebben en nog wat meer koppel onderin. Maar dat is eigenlijk altijd wel want na een tijd went alles.
En als ik de loterij win zou ik er wel een setje Kineo spaakwielen in willen hebben...
 
Laatst bewerkt:
Was gisteren in Bodegraven en het leek wel Scrambler-dag. Naast de mijne stonden er onder andere de nieuwe mat black uitvoering met spaakwielen, de CafeRacer in het zwart en eentje in zilver / blauw en de door mij geliefde 1100 Sport Pro. Verder nog een aantal Triumph Scramblers met 900 en 1200 blokken. En binnen een DS klaar om af te leveren. Was weer aardig druk… Die 1100 Sport Pro had de standaard dempers, maar dat klinkt al heerlijk. Daar hoef je geen Termi of andere pijp meer op te schroeven… Al met al weer een leuk daggie.
 
Gisteren ook een erg leuk dagje. Rondje Regio van de DCN. Van huis naar Beusichem (onder Utrecht) en vervolgens over kleinere wegen dwars door Rivierenland en over de Veluwe naar Heino (bij Zwolle). Daar zag ik een unieke Scrambler; compleet verbouwd met een creme-kleurige tank met daar over in zo groot mogelijk mogelijke letters Scrambler. Totaal aangepast. Andere speciaal gemaakt spatborden en n Termignoni. Eigenaar een vrouw uit de buurt.
Is toch n soort ITALdag, dus volgend jaar gewoon komen kijken, ook al ben je dan geen lid van de DCN (en dus geen lunch, haha!).
Normaal is dit rondje in april, als dat weer mag.
 
Was gisteren in Bodegraven en het leek wel Scrambler-dag. Naast de mijne stonden er onder andere de nieuwe mat black uitvoering met spaakwielen, de CafeRacer in het zwart en eentje in zilver / blauw en de door mij geliefde 1100 Sport Pro. Verder nog een aantal Triumph Scramblers met 900 en 1200 blokken. En binnen een DS klaar om af te leveren. Was weer aardig druk… Die 1100 Sport Pro had de standaard dempers, maar dat klinkt al heerlijk. Daar hoef je geen Termi of andere pijp meer op te schroeven… Al met al weer een leuk daggie.
Die van mij staat er ook al een poosje :)
 
Ben eigenlijk wel benieuwd dat als je nu een Ducati Scrambler zou mogen uitzoeken, welke smaak zou je dan nemen?
Ik zou gaan voor de 1100 Sport Pro. Is aan de prijs maar in mijn ogen zo goed als klaar…
Nou... eigenlijk dezelfde weer. Ik word altijd wel vrolijk van het geel van de gele Icon. En dan samen met mijn twee upgrades: Het Mustang zadel en handvat verwarming.

Maar ik moet wel zeggen dat ik de Nightshift toch ook wel een heel erg gaaf ding vind.

Na heel erg lang wikken en wegen heb ik de toch de sw-motech set gekocht. Ik zat er een beetje mee dat beugels dan niet zo stylisch zouden zijn, maar in de praktijk valt het een soort van mee.

Het is nu wel heel erg fijn dat je een zij tas hebt waarin je net wat meer kwijt kan dan alleen in een tank tas. Dat is met een dag-rit wel gewoon praktisch om die kleine zijtas te hebben.

Over twee weken ga ik nog voor een laatste keer een weekend Duitsland doen en dan ga ik ontdekken of ik genoeg heb aan die twee zijtassen. voor 3 dagen en 2 nachten. Vermoedelijk moet ik dan wel mijn winter-motorjas aantrekken.

2021-09-22 21.26.47.jpg

2021-09-22 21.49.46.jpg
2021-09-25 13.50.21.jpg
 
Nou... eigenlijk dezelfde weer. Ik word altijd wel vrolijk van het geel van de gele Icon. En dan samen met mijn twee upgrades: Het Mustang zadel en handvat verwarming.

Maar ik moet wel zeggen dat ik de Nightshift toch ook wel een heel erg gaaf ding vind.

Na heel erg lang wikken en wegen heb ik de toch de sw-motech set gekocht. Ik zat er een beetje mee dat beugels dan niet zo stylisch zouden zijn, maar in de praktijk valt het een soort van mee.

Het is nu wel heel erg fijn dat je een zij tas hebt waarin je net wat meer kwijt kan dan alleen in een tank tas. Dat is met een dag-rit wel gewoon praktisch om die kleine zijtas te hebben.

Over twee weken ga ik nog voor een laatste keer een weekend Duitsland doen en dan ga ik ontdekken of ik genoeg heb aan die twee zijtassen. voor 3 dagen en 2 nachten. Vermoedelijk moet ik dan wel mijn winter-motorjas aantrekken.

Bekijk bijlage 1689755
Bekijk bijlage 1689756Bekijk bijlage 1689757
De sw motech beugels zijn ook ideaal om een bagagenetje aan te klikken zodat je vooral onderweg nog even makkelijk wat spullen daaronder kan proppen.
 
Dat zijn inderdaad nette tasjes. En de beugels zijn niet zo heel erg aanwezig. Als je op regelmatige basis op de motor weg gaat, dan is dit een meer dan prima oplossing.
 
Nou... eigenlijk dezelfde weer. Ik word altijd wel vrolijk van het geel van de gele Icon. En dan samen met mijn twee upgrades: Het Mustang zadel en handvat verwarming.

Maar ik moet wel zeggen dat ik de Nightshift toch ook wel een heel erg gaaf ding vind.

Na heel erg lang wikken en wegen heb ik de toch de sw-motech set gekocht. Ik zat er een beetje mee dat beugels dan niet zo stylisch zouden zijn, maar in de praktijk valt het een soort van mee.

Het is nu wel heel erg fijn dat je een zij tas hebt waarin je net wat meer kwijt kan dan alleen in een tank tas. Dat is met een dag-rit wel gewoon praktisch om die kleine zijtas te hebben.

Over twee weken ga ik nog voor een laatste keer een weekend Duitsland doen en dan ga ik ontdekken of ik genoeg heb aan die twee zijtassen. voor 3 dagen en 2 nachten. Vermoedelijk moet ik dan wel mijn winter-motorjas aantrekken.

Bekijk bijlage 1689755
Bekijk bijlage 1689756Bekijk bijlage 1689757
Niks mis met die beugeltjes; ziet er prima uit.
En blij te zien dat ik toch niet de enige ben die onmiddellijk alles weer tot in nieuwstaat poetst!
 
Niks mis met die beugeltjes; ziet er prima uit.
En blij te zien dat ik toch niet de enige ben die onmiddellijk alles weer tot in nieuwstaat poetst!
Als ik deze zin correct lees poets jij dus altijd alles onmiddellijk tot in nieuwstaat, als dat zo is maak ik me toch een beetje zorgen over de kwaliteits controle tegenwoordig bij de Ducati fabriek...:+
 
Met mijn 65.000 km heb ik wel mijn best gedaan, maar er zijn anderen die het nog veel beter kunnen. Ik weet van Ducati Zaltbommel dat er nog een Scrambler is met 120.000 km op de teller.

Maar wat denk je daarnaast van deze Scrambler met 107.000 km op de teller:

Respect

Ik weet dat er mensen zijn die 'er wat van vinden' maar er zijn toch wel wat voorbeelden te vinden van mensen die serieuze kilometers op de teller gezet hebben met een Scrambler.
 
Met mijn 65.000 km heb ik wel mijn best gedaan, maar er zijn anderen die het nog veel beter kunnen. Ik weet van Ducati Zaltbommel dat er nog een Scrambler is met 120.000 km op de teller.

Maar wat denk je daarnaast van deze Scrambler met 107.000 km op de teller:

Respect

Ik weet dat er mensen zijn die 'er wat van vinden' maar er zijn toch wel wat voorbeelden te vinden van mensen die serieuze kilometers op de teller gezet hebben met een Scrambler.
Het is mooi om te zien dat het blok met het juiste onderhoud zoveel aankan.
Maar gebruikt kopen zou ik een voertuig met zo'n km stand nooit.
 
Hier een hele dikke Desert Sled met andere zijkappen en vlak zadel(zoals Ad het ook graag had gezien volgens mij), een hoge uitlaat. Kers op de taart zijn de schitterende Kineo Tubeless spaakwielen in Super Motard voormaat. Erg fraai en leuk speelgoed.
20211101_220045.jpg
20211101_220124.jpg
 
Erg mooie uitvoering zo.
Die kap met ruitjes over de riempjes komt me heel bekend voor…
Jazeker .... mooie kapjes!
Van alle nieuwe modellen vind ik die Urban Motard toch wel het leukst, Van de Tribute Pro is de benzinetank met de "oude" belettering heel erg fraai. Van mij mogen die letters op alle Scramblers staan!
 
Terug
Bovenaan Onderaan