De nieuwe generatie... Ducati Monster 1100(S)

Status
Niet open voor verdere reacties.
eerste karaktertrekje heeft die ook al 8-) na dat ik gister thuis was aangekomen zag ik wat natte druppels op de achterbrug,dus ff zoeken/kijken,blijkt me achter rempotje of slangetje te lekken :)
Vandaag ff naar Startwin en er zelf maar ff een nieuw slangetje en potje opgezet,zelf gedaan want de mannen waren erg druk en ik wilde het opgelost hebben :)
Viel me ook op dat nu die de nieuwe koppen erop heeft de motor beter loopt en rijd
op een of andere manier loopt het soepeler :)
Nu nog eens me plan qua spuitwerk uit gaan voeren :X :X
 
word ook bijna tijd voor een nieuwe topic :X
full
 
Ik ben al een tijdje zeeeeeeer geinteresseerd in de M1100!
Heb afgelopen zaterdag een proefritje gemaakt bij de nieuwe Ducati dealer Moto Puro in Nuenen, en ben helemaal verkocht nu!!!
Ik wil er zo snel mogelijk 1 hebben!
wel moest ik even flink wennen aan de zithouding op de Monster, misschien ben ik een beetje aan de lange kant (1,92m)
Zijn er hier nog meer rijders die langer zijn dan 1,90?
 
Ik ben al een tijdje zeeeeeeer geinteresseerd in de M1100!
Heb afgelopen zaterdag een proefritje gemaakt bij de nieuwe Ducati dealer Moto Puro in Nuenen, en ben helemaal verkocht nu!!!
Ik wil er zo snel mogelijk 1 hebben!
wel moest ik even flink wennen aan de zithouding op de Monster, misschien ben ik een beetje aan de lange kant (1,92m)
Zijn er hier nog meer rijders die langer zijn dan 1,90?


Je kan natuurlijk ook een ander stuur tzt monteren...
 
Je kan natuurlijk ook een ander stuur tzt monteren...
Goeie tip, gaan we zeker overwegen!
Eerst een geschikte fiets vinden en eens kijken of ik aan de zithouding kan wennen. Als dat niet lukt zullen we eens kijken wat we kunnen veranderen!
 
word ook bijna tijd voor een nieuwe topic :X [afbeelding]

Neem het "mostro stokje" maar over Emile (mits je dat zelf ook wil natuurlijk) anders laat ik het met net zoveel plezier over aan andere gelukkige bezitters.

en voor de geinteresseerden: Hier in het Noorden gaat alles goed hoor en binnenkort zal ze uit haar winterslaap worden gehaald, het heeft m.i. al té lang geduurd. Een ritje Diavel is overigens al gepland

TOT DCN/SBK/TT of ander Italiaans feestje, ik zwaai wel als ik je inhaal ;)

Hartelijke groet !

Rob

Saluti :W
 
Ik ben weer op zoek naar een brommert.
Hoe verhouden de verschillen zich tussen de nieuwe monster en de oude.
De oude had een beetje een aparte zit houding.

Ik zit te kijken naar een monster en ook naar de Diavel.
De Diavel trekt mij door de brute vormgeving en hi-tech features die erop zitten.
 
Ik ben al een tijdje zeeeeeeer geinteresseerd in de M1100!
Heb afgelopen zaterdag een proefritje gemaakt bij de nieuwe Ducati dealer Moto Puro in Nuenen, en ben helemaal verkocht nu!!!
Ik wil er zo snel mogelijk 1 hebben!
wel moest ik even flink wennen aan de zithouding op de Monster, misschien ben ik een beetje aan de lange kant (1,92m)
Zijn er hier nog meer rijders die langer zijn dan 1,90?


ben zelf ook 1.92, heb er zelf geen problemen mee, denk dat het inderdaad een kwestie van wennen is.

en ja het werkt verslavend een monster (helaas ook op je portemonnee :X)
 
Ik ben weer op zoek naar een brommert.
Hoe verhouden de verschillen zich tussen de nieuwe monster en de oude.
De oude had een beetje een aparte zit houding.

Ik zit te kijken naar een monster en ook naar de Diavel.
De Diavel trekt mij door de brute vormgeving en hi-tech features die erop zitten.


je zit bij de nieuwe monster iets verder naar voren.

verder stuurt de nieuwe monster net wat makkelijker dan het oude model.
De diavel schijnt trouwens ook goed te sturen (niet wat je verwacht van zo'n ding) maar in de nieuwe Motorijder (belgisch blad dat ook in nederland wordt verkocht) zit een testrapport in, en die waren er zeer over te spreken.
 
Thanx Spidy!
Ik wilde eigenlijk pas aan het einde van dit seizoen naar een andere motor gaan kijken, mijn huidige Kawa heeft nog een jaar garantie, dus eigenlijk zou ik die gewoon nog even moeten rijden.
Maar na een paar maandjes op de Kawa wist ik eigenlijk al dat het niet was wat ik graag wilde rijden.
Na m'n ritje van afgelopen zaterdag heb ik de knoop meteen doorgehakt, ik wil zo snel mogelijk een Monster!
Dat het slecht is voor de portemonee was ik al bang voor haha, maar we leven maar 1 keer!!

Die zithouding gaat helemaal goedkomen! Ik vond de zit in principe best lekker, wat actiever dan op de Kawa, maar begon al vrij snel m'n polsen te voelen. heb van een vriendin al de tip gekregen om de stand van m'n handen iets te veranderen.
Maar goed, eerst eens een mooie Monster op de kop tikken!!
 
Laatst bewerkt:
Thanx Spidy!
Ik wilde eigenlijk pas aan het einde van dit seizoen naar een andere motor gaan kijken, mijn huidige Kawa heeft nog een jaar garantie, dus eigenlijk zou ik die gewoon nog even moeten rijden.
Maar na een paar maandjes op de Kawa wist ik eigenlijk al dat het niet was wat ik graag wilde rijden.
Na m'n ritje van afgelopen zaterdag heb ik de knoop meteen doorgehakt, ik wil zo snel mogelijk een Monster!
Dat het slecht is voor de portemonee was ik al bang voor haha, maar we leven maar 1 keer!!

Die zithouding gaat helemaal goedkomen! Ik vond de zit in principe best lekker, wat actiever dan op de Kawa, maar begon al vrij snel m'n polsen te voelen. heb van een vriendin al de tip gekregen om de stand van m'n handen iets te veranderen.
Maar goed, eerst eens een mooie Monster op de kop tikken!!
er staan er nu flink wat te koop her en der, vaak overjarige testmodellen met weinig kilometers voor een goeie prijs, zo heb ik de mijne ook gekocht en er staan inmiddels bijna 17000 probleemloze km´s op inclusief veel duitse/oostenrijkse en italiaanse kilometers *O*
 
Je kunt er toch een ander stuur op zetten,heb ik zelf ook gedaan 8-)
Ik ben al een tijdje zeeeeeeer geinteresseerd in de M1100!
Heb afgelopen zaterdag een proefritje gemaakt bij de nieuwe Ducati dealer Moto Puro in Nuenen, en ben helemaal verkocht nu!!!
Ik wil er zo snel mogelijk 1 hebben!
wel moest ik even flink wennen aan de zithouding op de Monster, misschien ben ik een beetje aan de lange kant (1,92m)
Zijn er hier nog meer rijders die langer zijn dan 1,90?
full
 
Ik ben al een tijdje zeeeeeeer geinteresseerd in de M1100!
Heb afgelopen zaterdag een proefritje gemaakt bij de nieuwe Ducati dealer Moto Puro in Nuenen, en ben helemaal verkocht nu!!!
Ik wil er zo snel mogelijk 1 hebben!
wel moest ik even flink wennen aan de zithouding op de Monster, misschien ben ik een beetje aan de lange kant (1,92m)
Zijn er hier nog meer rijders die langer zijn dan 1,90?
Emile is denk ook wel langer dan 192 en heeft er een ander stuur op en is er nu tevreden over, heb er zelf ook erg lang aan moeten wennen, maar als je echt gaat vegen klopt het gewoon!
 
gisteren overigens voor de eerste keer het monster weer uitgelaten en het was weer heerlijk! een keer drukken en lopen!
Ook de homemade bellypan is er gewoon onder blijven hangen ,ook met een sprintje tot 200 geen probleem *O*
 
Ik ben niet z'n digi figuur en zou niet eens weten hoe ik z'n topic moet maken,anders had ik het zeker wel gedaan :Y
Neem het "mostro stokje" maar over Emile (mits je dat zelf ook wil natuurlijk) anders laat ik het met net zoveel plezier over aan andere gelukkige bezitters.

en voor de geinteresseerden: Hier in het Noorden gaat alles goed hoor en binnenkort zal ze uit haar winterslaap worden gehaald, het heeft m.i. al té lang geduurd. Een ritje Diavel is overigens al gepland

TOT DCN/SBK/TT of ander Italiaans feestje, ik zwaai wel als ik je inhaal ;)

Hartelijke groet !

Rob

Saluti :W
 
Iedereen vast bedankt voor de reacties!
Ik ga er dit weekend 2 bekijken, hopelijk komen we er uit met de inruil van de Kawa!
Enne, als jullie wat moois weten te staan, alle tips zijn welkom!
 
Laatst bewerkt:
Zit zelf ook op de 1,90 en heb nergens last van op m'n 1100s. Wel met een comfort zadel, maar dat hebben de meesten hier ook geloof ik.


Hoe zou dat nieuwe topic trouwens moeten heten dan? Het grote Monster 1100(s) topic Deel 2?
 
Met alle respect voor de "nieuwe" monster bezitters, ik vind persoonlijk een 1100 een stap terug tov mijn S4R.
De nieuwe monster lijkt wel een beetje oneerbiedig een "brommer"met 2 cylinders.....

Op de oude monster heb je meer het gevoel dat je een motor rijdt

Succes met je keuze

Fons
 
Het is een belachelijk lichte fiets ja. Mensen met een beetje verstand zien dat niet als een nadeel. :+
 
Met alle respect voor de "nieuwe" monster bezitters, ik vind persoonlijk een 1100 een stap terug tov mijn S4R.
De nieuwe monster lijkt wel een beetje oneerbiedig een "brommer"met 2 cylinders.....

Op de oude monster heb je meer het gevoel dat je een motor rijdt

Succes met je keuze

Fons

Koop je een SF als opvolger van die 'oude' S4 :+

2010-ducati-streetfighter-11.jpg



Zal je een behoorlijke stap vooruit maken :o
 
Met alle respect voor de "nieuwe" monster bezitters, ik vind persoonlijk een 1100 een stap terug tov mijn S4R.
De nieuwe monster lijkt wel een beetje oneerbiedig een "brommer"met 2 cylinders.....

Op de oude monster heb je meer het gevoel dat je een motor rijdt

Succes met je keuze

Fons
Ieder z'n ding Fons!
Ik vind de S4R ook erg gaaf, maar het nieuwe model spreekt me iets meer aan.
De SF vind ik ook prachtig, maar die is me (nog) wat te heftig en ligt buiten m'n budget.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan