De nieuwe Guzzi uitlaten

bommes

Capo del formaggio
16 okt 2012
2.367
3.006
Ook dit jaar weer een reis verslag, ik heb er nog over getwijfeld of ik er wel eentje zou schrijven.
Normaal schrijf ik al onderweg de eerste dagen van me af, zodat ik zo min mogelijk vergeet en ben ik er onderweg ook continu mee bezig.
Stoppen, foto's maken, dingen noteren om niet te vergeten, enz.

Echter was er nu iets dat niet "goed voelde" en ik kwam er niet toe om de laptop er bij te pakken om iets te schijven.
Wat precies kan ik eigenlijk nog mijn vinger niet opleggen, misschien komt dat wel terwijl ik hier de dagen van het verslag toevoeg.

Om bij het begin te beginnen... :+
Op 15 mei kocht ik een nieuwe motor, mijn eerste nieuwe motor ooit, wat... mijn eerste nieuwe voertuig ooit wat ik zelf kocht.

full


Nou ja ik kocht hem al een paar dagen eerder maar op de 15de kreeg ik het ding afgeleverd.
Ja dat klinkt wat oneerbiedig, het ding maar zo voelde het ook na een paar dagen.

Voor de gene die het gemist hebben ik besloot een Guzzi te kopen, een V85TT.
Welke ik, vanwege de snelle levertijd uiteindelijk bij de Guzzi dealer nabij mijn woonplaats aanschafte.
Ik ging langs, koos er eentje uit de winkel uit, en een kleine week later kon ik hem op halen.
Ik wilde al die koffer er niet bij hebben dus enkel de middenbok en de valbeugelset bleef zitten als opties.

full


Nog weer een paar dagen liep de olie er al onder uit..;(

full


De dealer trok het zich aan, stelde een leenmotor beschikbaar en ging aan het sleutelen.
En een paar dagen later hing mijn mooie nieuwe motor er bij als een studie object in een motorvoertuigen klasje..'(

full


2,5 week later kon ik mijn Guzzi weer ophalen.
Zo blij als een lul met 7 honden (??) reed ik een paar rondjes en ging bij een stel maten en hun mancave langs.
Terwijl we er een beetje omheen staan te kijken en te kletsen zie ik dat er weer op de zelfde plek olie uit lopen...:(

full


En nu stond mijn geplande trip voor de deur, conclusie van de lekkage was op een woensdag, de week er na donderdag kon ik hem naar de dealer brengen.
Terwijl ik de dinsdag daarop op motorvakantie wilde.
Dit keer was er geen sprake van een leenmotor, nee die hadden ze niet...:?
Mijn onvrede met mijn motor waar tot 2 keer toe uit de zelfde plek de olie liep,
er vermogen miste en het blok wel erg warm werd gaf geen verandering in de behandeling.
Meer konden ze echt niet doen.
Ik kon hem donderdag brengen, en tja de week daarop dinsdag zouden ze echt nog niet zo ver zijn.
Met hangende oortjes en flink wat uitgesproken onvrede over de betrouwbaarheid en het gebrek in vertrouwen in mijn motor verliet ik de zaak lopend naar huis.
Omdat ik me niet zo makkelijk uit het veld laat slaan besloot ik meteen om mijn Vespa in orde te maken.
Die had einde 2019 nog een flinke onderhoudsbeurt gehad, ik had er nog zelfs een extra bagage rekje voor gekocht.

full


Klaar om te gaan dus en eigenlijk ook wel leuk weer eens een grote trip op het kleine motortje.

Echter nog de zelfde dag belde de verkoper van de Guzzi dealer,.
Die ochtend hadden ze een zelfde nieuwe V85TT binnen gekregen zoals ik had. (jaja..)
Na overleg met de importeur was hun voorstel dat ze mijn motor om zouden ruilen met die nieuwe.
Deze zouden ze zaterdag kunnen leveren zodat ik zelfs op vakantie zou kunnen.
Mijn motor zouden hun dan samen met de technische dienst van de importeur weer terug in orde maken.
Ik mocht de nieuwe nieuwe dan houden als de mijne.*O*

Vrijdag avond belde ze en zaterdag ochtend reed ik vanuit Epe (waar we met de caravan een weekendje weg waren) op en neer naar mijn huis.
Liep een uur naar de dealer en bracht vervolgens mijn nieuwe nieuwe motor thuis.
Ik stapte weer in de auto en reed terug naar Epe.

Die maandag, mijn verjaardag kluste ik een paar tassen en mijn navigatie op de motor en het ding was met 5km op de teller klaar om te gaan.8-)

full


Omdat de nieuwe motor bij 1500km de eerste beurt moest hebben maakte ik die donderdag dat de dealer belde meteen een afspraak bij de Guzzi delaer in Mandello del Lario.
Ik kon me geen betere manier bedenken om mijn nieuwe motor in te rijden :+

Mijn route dit jaar had ik al tig keer aangepast.
Eerste idee was: 1,5 week onderweg, Frankrijk binnen door, lage Alpen, enz.
Toen kwam de corona en zou mijn trip niet door gaan.
Maar ineens kwam er ruimte in mijn planning, en verbeterde de corona maatregelen waardoor ik weer wel kon.
Het was nu later in het seizoen dus past ik mijn route aan, meer hogere Alpen, meer offroad, enz.
Toen ging dus mijn nieuwe motor stuk en zou ik met de Vespa gaan, en ook wat korter dan 1,5 week.
Dus weer een andere route.B|
Ineens was er weer wel een "grote mensen" motor, mijn nieuwe nieuwe Guzzi die onderhoud nodig had na 1500km.
Dus weer een andere route...:P

Dag 1
Vertrek: Nuenen
Bestemming: Port, Frankrijk
Route: My route app link
Afstand: 737 km
Overnacht: Camping du Lac

Dinsdag ochtend klaar voor vertrek

full


Met 11 hele kilometers op de klok stond de Guzzi er klaar voor

full


De route globaal:
Eindhoven richting Metz over de snelweg, net voor de Luxemburgse grens binnendoor.
Voorbij Nancy nog weer een stukje snelweg en laatste stuk weer binnen door naar Port (Frankrijk)
My route app link van de route

full


Omdat snelweg niet echt goed is om in te rijden (zo leerde ik hier van een aantal mensen..;) )
Deed ik het rustig aan, dan weer wat harder, zachter, elk tankstation er af, weer terug invoegen.
Even achter een vrachtwagen, inhalen, opschakelen en weer terug 100 op de klok.
Enz.

Eindelijk onderweg..
Heerlijk.
Het was nog wat frisjes, dus tegen de tijd dat ik België in reed was ik al een paar keer gestopt en had ik steeds meer kleren aan gedaan.
Bij de grens had ik alles aan wat ik bij had en van lange mouwen voorzien was.:o
Dit was beter, colletje in de helm, handschoentjes over de jas en mijn thermoshirt.

Toen ik eenmaal de snelweg afdraaide kon ik ook eindelijk een beetje lekker sturen.
Het ene na het andere dorpje, wat bochtjes en natuurlijk het zonnetje.

full


ff stoppen een selfie , beetje social media en weer door.
Stipt om 12:00uur reed ik langs een bankje dus tijd voor een bammetje.
Van huis had ik een paar boterhammen met pindakaas en een flesje jus mee genomen.
Beide gingen er goed in.:)

full


Het stuk binnendoor was echt leuk.
Niet heel veel bochtjes maar het was er super rustig, lekker weer en mooie groene omgeving.
Muziekje aan in de helm, lekker mee blèren. Good life.

full


full


Ondertussen was de temperatuur nog weer gestegen, dus uit met het thermoshirt en de zomerhandschoentjes uit de koffer.
Oh en ff de lunch er uit zetten ... tja sorry maar dat moet ook gebeuren.
En als oude scout doe ik dat liever in het bos dan op een ranzige snelweg plee waar een of andere duistere Roemeense chauffeur naast me zit te kleien. :r

Een stukje naast Nancy draaide ik weer de snelweg op en begon de routine weer.
5, en de 6de versnelling, stukje achter een caravan, inhalen, weer wat harder, achter een vrachtwagen, uitvoegen bij een tankstation en weer invoegen.
Lekker wat toeren wisselen.
De kilometers tikte langzaam weg en ter hoogte van Dyon kon ik weer de snelweg af voor het laatste stuk door de Jura binnen door.

Om een uurtje of 6 draaide ik in Port de camping op.
Deze had ik van te voren via google uitgezocht.
Niet omdat hij zo bijzonder was maar gewoon makkelijk te bereiken was en goed in mijn route richting Italië paste.

Met mijn 3 woorden Frans checkte ik in bij de bejaarde eigenaresse.
Die 3 woorden Frans die uit mij kwamen waren voor haar genoeg redenen om de spraakwaterval te openen.
Ik verbaasde mij dat ik er eigenlijk nog best iets van kon maken.
Veel kon ik niet terug zeggen dat dan weer niet maar wat ik ervan begreep had ze bekende wonen in Eindhoven, bladie bla..

Na wat gestamel kon ik eindelijk een plekje uitzoeken wat niet echt heel lastig was want er was ruimte genoeg.
Wat caravans, een paar campertjes en nog 1 tentje, dat was het wel.

full


Mooie camping direct aan een meer

full


Okay het sanitair was wat gedateerd...

full


Maar voor een motortrip voldoet het mij prima.
Heerlijk groen grasje, lekker buiten sanitair van mij voor deze camping een thumbsup.

Tijdens het opzetten van mijn tentje een heerlijk koud biertje er bij, welke ik van huis mee had genomen
Lang leve het oude vertrouwde koeltasje 8-)
Toen mijn tentje voor de eerste avond stond en mijn kampement een beetje was opgebouwd ben ik nog het dorpje in gereden om een hapje te eten.
Dat had ook wel lopend gekund want nog geen 2 minuten van de camping was een pizzeria.
Gelijk als op de camping ook hier niemand met een mondkapje.
Voor mij eigenlijk het eerste moment dat ik bij het corona gedoe bij stil stond tijdens deze trip.

Onderweg met tanken en dergelijke netjes mijn mondkapje op.
Toen was het me niet eens opgevallen hoe of wat de maatregelen in Frankrijk waren of hoe andere mensen er mee omgingen.

Op deze camping echter.....
Wat oranje plakbandjes op de deurknoppen van de toiletten die niet gebruikt mochten worden.
Per 2 wasbakken was de kraan van 1 van die 2 van het zelfde oranje plakbandje voorzien.
Niet gebruiken dus !

In dit restaurantje was enkel het terras open maar daar was niets van de corona maatregelen te merken.
Gewoon alle tafels gedekt, geen afstand, geen mondkapjes.
Niet bij de serveerster maar ook bij geen enkele gast..

Maar ik had geen zin in Corona, dus ik houd mijn afstand en draag mijn mondkapje.
En drink een biertje en eet mijn pizza.. *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik lees weer mee! Had niet meegekregen dat je een nieuwe Guzzi gehad hebt, de enige juiste oplossing als je het mij vraagt!

Dat schrijven herken ik wel, normaal doe ik dat elke dag maar ik kwam deze reis niet verder dan dag één. Eens kijken of ik er thuis toch nog een verslagje van kan maken.
 
Wat een pech met je nieuwe Guzzi, maar wel chique opgelost door de dealer/importeur. Leuk reisje!
 
Fijn dat je met Guz uiteindelijk toch op stap bent, veel plezier! Doettie het goed eigenlijk?
Ja deze laat zijn olie er niet uitlopen.. *O*

@Guzzi-Tim dat heeft wel wat overredingskracht gekost, en ook de magie van socialmedia heeft mijn inziens mee geholpen.
Ik denk als ik wat minder volhardend was geweest ik nu nog had zitten wachten terwijl mijn fiets in hun werkplaats in 100 delen uit een lag.

Maar dat is een gepasseerd station, het is opgelost dat is het belangrijkste.
 
Ja deze laat zijn olie er niet uitlopen.. *O*

@Guzzi-Tim dat heeft wel wat overredingskracht gekost, en ook de magie van socialmedia heeft mijn inziens mee geholpen.
Ik denk als ik wat minder volhardend was geweest ik nu nog had zitten wachten terwijl mijn fiets in hun werkplaats in 100 delen uit een lag.

Maar dat is een gepasseerd station, het is opgelost dat is het belangrijkste.

Hmm okey jammer, maar idd het resultaat telt. Is natuurlijk ook een vervelende ervaring voor de dealer maar daar koop jij niets voor. Welke dealer is dit als ik vragen mag, TLM?

Zelf vertrek ik dinsdag richting Luxemburg op de guzzi, oa door jouw reisverslagje:t
 
@Guzzi-Tim nee het is niet TLM maar de Guzzi dealer in Eindhoven.

Maar zoals ik al schreef: Het is opgelost.
Hun gaan die andere motor netjes fixen samen met de technische dienst van de importeur.
Dat/die komt dus ook weer helemaal in orde. En ik ben geholpen met mijn nieuwe nieuwe motor.

Ik heb al ervaren dat via dit forum (of facebook) mijn berichten via een mede Guzzi rijder bij de dealer terecht kwamen.
Los van wat ik van die persoon en zijn mening vind die zo loopt mee te praten met de dealer zonder de echte afspraken te kennen :r
Heb ik dus geen zin meer in..:(

Dus nogmaals, het is opgelost, ik ben niet tevreden over de moeite die dat gekost heeft maar wel over de uitkomst.

Veel plezier dinsdag, houd de glimmende kant boven..:t
 
Dank voor het verslag van de eerste reisdag 👍Hoop dat je voldoende inspiratie op doet onderweg om ook volgende afleveringen te maken van het reisverslag.
 
Ik moest gelijk denken aan een reactie die Zot een keer plaatste in het sleutelblunder topic over een Guzzi, dat een Guzzi een sleutelblunder is :P
Ewan mc Gregor heeft nog een tijdje reklame gemaakt voor hun en is nu zo genezen dat hij electrisch rijd ;) , HD nog wel :P

Genoeg geklierd, leuk om weer een verslag te lezen en waarop maakt mij niks uit, benieuwd naar de rest :t *O* :]
 
Dag 2
Vertrek: Port, Frankrijk
Aankomst: Chianocco TO, Italië
Afstand: 380km
Route: My route app link
Overnacht: Campeggio Tizianella, Italië

Ik ben erg vroeg wakker, het is pas net 6 uur maar ik sta toch op en ga ff douchen.
De rest van de campinggasten slaapt nog dus heb ik ook geen mondkapje nodig.
De douche is van het soort dat je aan een ketting met handvat naast de douchekop moet trekken.
Stop je met trekken aan dat handvat stopt het water ook..
Dat vraagt wat organisatie om zo alle zeep uit mijn haren te krijgen maar ook dat lukt uiteindelijk.
Het water was in ieder geval goed warm en je loopt je ook niet te haasten omdat het muntje maar een x aantal minuten water geeft.

Ik maak een rondje over de camping en het is echt wel vergane glorie.

full


De pingpong tafels hebben in ieder geval betere tijden gezien denk ik.
Maar voor een tientje per nacht klaag ik nergens over, dit is er eentje om op te slaan in favorieten.

full


Ik maak ff een selfie en app die naar mijn vriendin, zij is ook al wakker en moet straks beginnen met werken.
Begrijpelijkerwijs baalt ze daar van en is ze best een beetje jaloers dat ik op vakantie ben.

full


Ik rommel wat aan, zet een bakje koffie en met een half uur zit al mijn zooi wel weer op de motor en ben ik laar om te vertrekken.

full


Tegenover de camping zit zo een grote Franse supermarkt, die nog dicht is. Maar de onbemande pomp doet het wel dus ik gooi de Guzzi weer vol
Ik rijd naar het volgende dorpje op de route opzoek naar een bakker voor mijn ontbijtje.
En ja hoor.. raak

full


Een stokbroodje, een croissant en een eclair.. heerlijk.
Omdat mijn vriendin helemaal verzot is op eclairs en ik niet de vakantie al wil beginnen met frictie stuur ik daar maar ff geen foto van naar haar. ;)

De route volgt in het begin een klein stukje provincieweg om na een kleine 10 minuten de snelweg op te draaien richting Genève.
Gelukkig is het echt super rustig op de snelweg en het uitzicht hier erg mooi tussen de bergen.
Bij Allonzier la Caille (een stukje boven Annecy) draai ik de snelweg weer af en via Groisy rijd ik de eerste "pas" op

full


Col du Collet als je een beetje door gast ben je er overheen voor dat je het door hebt.
Nou ja niet helemaal want een paar honderd meter boven op de col is onverhard.
Tijdens mijn eerste solo trip op mijn Vespa toentertijd was ik hier ook al.
Ik liet toen mijn camper achter op de camping in Groisy en dit was de eerste pas die ik toen overging aan de start van mijn trip over de route des Grandes Alpes.


Het weer is heerlijk en het is nog steeds erg rustig op de weg.
Mijn route gaat richting Beaufort, een erg populair dorpje lijkt het wel want altijd als ik hier kom is het redelijk druk.
Zo ook nu.
Aan de andere kant van het dorp rijd ik dit keer niet naar het lac de Roselent maar naar het kleinere stuwmeer Lac de Saint-Guérin.

full


full


Vandaar kun je off road door steken naar het dal waar Bourg Saint Maurice ligt.
Wat ook een doel is vandaag.
Eerst nog even langs het stuwmeertje

full


full


Vrij snel na het stuwmeer verdwijnt het asfalt weer onder de banden en is het weer wat grind.
Heel veel stelt het niet voor, complete families in de Renault Scenic komen hier ook voor bij.
Maar ik voel me heel wat, staand op de stepjes hobbel ik rustig naar boven.

full


Het is hier wel echt super mooi. Ik reed deze kleine pas ook al een keer jaren terug op de Vespa.
Vorig jaar stond ik aan de andere kant met mijn V-strom maar toen lag er nog een flink pak sneeuw.
Nu kan ik helemaal door naar het hoogste punt.
Na een klein stukje ligt er nog een mooi klein meertje, nou ja het is meer een vijver.

full


Ondertussen had ik wel trek dus tijd om een stukje stokbrood te eten.
Dit jaar niet met Nutella, alhoewel ik die wel bij heb maar op een of andere manier geen zin in nu.
Ik had in Beaufort bij de supermarkt wat fruit gekocht, een paar bakjes yoghurt en een pakje salami.

full


Op de pas hoogte staat het grondparkeerplaatsje vol met burger auto's en zelfs van die dikke witte campers.
Ik heb jaren een camper gehad en ook al stelt dit pad niet heel veel voor ik weet niet of ik met een dikke 3,5 ton aan gewicht en kastjes vol met meuk deze pas zou op gereden hebben met mijn camper.

Aan de andere kant van de pas rijd ik snel weer op het asfalt en de uitzichten zijn echt subliem hier.

full


Ik rijd de berg af het dal in en zo via een achteraf straatje sta ik ineens in Bourg Saint Maurice.
Ondanks de Corona is het hier erg druk, file rijden in de warmte.
Ik heb niet op mijn planning staan om hier te blijven dus ik probeer zo snel mogelijk door het dorp heen te gaan.
Voordringen bij het stoplicht, mag dat eigenlijk wel in Frankrijk?? en af en toe wat inhalen waar er ruimte is.
Aan de andere kant van het dorp houd ik de richting van Val-d'Isère.
Net buiten Bourg-Saint-Maurice haal ik nog een VW camperbusje in en terwijl ik in de bocht hang net voor het camperbusje rijd ik over een stel strepen van een zebrapad heen.
Die waren dus glad... de Guzzi zet een stap op zij en ik schrik me een hoedje.
Nou ja het stelde niet heel veel voor en naast de streep hebben de bandjes weer goede grip dus niets aan het handje.

full


Via het stuwmeer Lac du Chevril rijd ik door naar Val-d'Isère.
IK rijd met gepaste haast door het dorp heen.
Wat blijft dat toch raar, van die wintersport dorpen in de zomer.
Enorme hotels, allemaal leeg of dan toch nagenoeg leeg.
Ik vind het altijd een beetje onheilspellend en blijf er meestal niet te lang rond hangen.
Wel moet ik ondertussen weer naar de wc.. tja je deelt alles of niet toch..?:$
Maar goed door het dorp de berg op aan de andere kant.

full


Ik vind nog een plekje om even te stopen en een wat meer privé plekje op te zoeken..

full


Opgelucht rijd ik weer verder.})
Het blijft een waanzinnige pas de Col de l'Iseran maar vreemd genoeg krijg ik naarmate ik ouder word steeds meer last van hoogte vrees.
Raar... ik merk dat ik ongemerkt links houd op de weg, uit de buurt van de afgrond.. vreemd..:o

Boven zet ik mijn beste smile op en maak een selfie en stuur die naar mijn moeder dit keer..

full


Ze vind het fijn om zo wat foto's te krijgen en ook nu reageert ze bijna meteen en bedankt me.
Een paar minuten later komt er een opmerking over de hoogte van de pas.. :) :9

full


Er ligt nog best wart sneeuw, half juli..
Ook de roze sneeuw zie ik nu liggen.
Daar had ik van de week iets over gelezen ergens.
Dat schijnt een of andere bacterie te zijn, niet heel schadelijk maar door de roze kleur neemt de sneeuw meer warmte van de zon op en smelt dus sneller.

Aan de andere kant daal ik weer af naar "normaal niveau" en zoek een plekje om even pauze te houden.
Ik vind niet veel wat aan mijn wensen voldoet dus rijd ik maar door en door.
Net voor de pas opgang van naar Lac-du-Mont_Cenis vind ik ergens een goed plekje.
Mooi met een overkapping en wat bankjes zodat ik even uit de zon kan.
Wel zo fijn.
Ook zet ik mijn stuur even terug wat naar achteren. Ik had deze wat naar voren en dus hoger gesteld.
Maar ik krijg enorme last van mijn schouders en onderrug omdat ik met een holle rug wat te veel voorover zit.
Dus terug naar achter, kijken of dat helpt.
Ik lummel nog wat rond en een half uur en een liter water verder kruip ik weer in het zadel.
Naar boven...

full


Ook hier was ik al vaker geweest (wie niet die hier in deze buurt is geweest).
Maar nu pak ik de andere kant van het meer, de onverharde kant eens mee.

full


full


Ook dit is goed te doen met eigenlijk wel elke motor maar wel leuk om het eens van deze kant te zien en het is hier zo mogelijk nog rustiger dan op de asfalt weg aan de andere kant van het meer.
Vanuit Italië komen de wolken over de stuwdam heen zetten, best een raar gezicht.
Zeker als je over die dam terug naar de weg rijd.

full


Ik daal aan de andere kant van de dam weer terug op het asfalt af richting Susa
Doel vandaag is Salbertrand.
Daar wil ik overnachten en dan morgen richting het Lago di Como rijden.
Echter is dat dus een stuk heen en weer over de snelweg vanuit Susa waar ik niet heel veel puf meer voor heb.
Bij het eerste Italiaanse barretje dat ik zie stop ik voor een Café en een colaatje.
De energie en alertheid zijn er uit dus ff pas op de plaats.
Ik drink het geheel rustig op en bedenk mijn opties.
Ik moet ook tanken dus ik besluit om niet meteen de snelweg op te draaien maar in Susa even te tanken.
De tank laat de verkeerde liter prijs zien in het dispaly.. vreemd, ook komen er steeds error berichten in beeld waar normaal het aantal liters staan.
Nou ja ik gooi het ding maar vol en los dat dadelijk wel op.
In mijn beste Italiaans vraag ik de dude waty er mis is en wijs op de literprijs.
Geen probleem hij vertled dat binnen op de pc wel een goed bedrag zichtbaar is en ik gewoon de correcte prijsmoet afrekenen bij hem.
Voor de zekerheid tel ik hetff na maar het klopt gewoon.
Dus ik ga door in mijn beste Italiaans en wat Engels want ondertussen is er een leuk grietje binnen komen lopen die mee helpt vertalen.
Ik vraag hun of er ergens een camping in de buurt is hier??
En ja hoor 10 minuutjes richting Turijn over de provincieweg is er eentje.
Ze geven me instruciteshoe ik moet rijden en ik vervolg mijn weg.
Ondertussen is het zo warm en rijd het zo langzaam hier dat ik nog 1 keer stop om even snel mijn jas uit te doen.
Dat is echt te veel van het goede zo een dikke leren jas... (kom er maar in ATGATT maar nu ff niet)

full


Om kwart over 6 draai ik de camping op.
Op die camping geen mondkapje bij de uitbater maar wel een gepaste afstand.
Hij wijst me een plekje en ik begin mijn tentje op te zetten.
Pak een pilsje er bij en google wat naar een plekje om een hapje te eten.
Bij de ingang van de camping is ook een restaurant maar dat ziet er niet echt top uit.

Op 5 minuten rijden vind ik een Pizzeria met goede recensies dus nadat ik een beetje uitgerust ben rijd ik die kant op.

full


Voor 13 euro all you can eat pizza en een drankje
Top tent.. :+*O*
Het principe is steeds een slice pizza met ander beleg er op tot dat je als gast het stopbordje dat je hebt gekregen en op je tafel ligt omdraait.
Ik kan wel wat hebben dus ik blijf wel ff door gaan.
Maar na een slice of 8 heb ik het ook wel gehad.
En ja hoor dan volgt er nog een slice pizza met een zoete topping, als toetje.
Nou ja die past er ook nog wel bij, ik slaap wel zittend vannacht of zo.

Echt een heerlijk dagje vandaag, zoals gewoonlijk veel te veelkilometers gereden weer, en te lang in het zadel.
maar goed.. het is vakantie en ik moet naar Mandello del Lario.. hop hop gas er op.
 
Mooi!

Ik werd gisterochtend al wildkamperend nog wakker met uitzicht op dat meertje op de Cormet de Areches, nu nog een paar uurtjes snelweg en ik ben weer thuis ;(
 
Reisverslagen schrijven is een kunst.
Jij beheerst het :t

En wat een intro zeg, zoveel pech met je gloednieuwe guzzi! Loopt je nieuwe-nieuwe nu ook koeler en harder, zoals die leenfiets?
 
Ben ik ook wel benieuwd naar .....dinsdag met maatje naar de Vogezen en eigenlijk nog niets gereserveerd

Niks aan het handje hoor, ben 2 weken onderweg geweest door Frankrijk, Italië, Zwitserland, nergens gereserveerd, kon overal terecht. Campings, restaurants, geen probleem
 
Oke, thx...vind het altijd wel prettig om zelf eerst even ter plaatse te kijken en reserveer eigenlijk ook nooit.
Maar dat is altijd in voor en najaar , dit jaar loopt het anders.
 
Leuk dat je toch besloten hebt om een verslag te schrijven en te delen met ons.
Volgmodus staat aan!

Wel fijn om te lezen dat je toch met je 'grote mannen' motor op pad bent kunnen gaan, ik vindt 't een mooi ding. Veel plezier ermee...
 
Best moedig om met zo'n nieuwe motor gelijk zo'n reis te maken, zeker na de minder succesvolle aanloop. Je schrijft leuk (iets meer over de motor svp) en geweldige foto's. Mooie reis toegewenst!
 
Mooi!

Ik werd gisterochtend al wildkamperend nog wakker met uitzicht op dat meertje op de Cormet de Areches, nu nog een paar uurtjes snelweg en ik ben weer thuis ;(
Een heel mooi plekje vind ik dat, en op dagen met mooi weer nog best wel wat volk zo in het seizoen.
Ik ben er jaren terug met de Vespa ook ooit eens geweest, met mijn ex achterop..
Dat was wel ff afzien op de 12 inch wieltjes.. :o

Reisverslagen schrijven is een kunst.
Jij beheerst het :t

En wat een intro zeg, zoveel pech met je gloednieuwe guzzi! Loopt je nieuwe-nieuwe nu ook koeler en harder, zoals die leenfiets?
Thanks voor je compliment. :t
Koeler is natuurlijk lastig te meten maar geheel op gevoel lijkt het blok wel minder heet te zijn.
En ik heb echt wel wat hitte te verduren gekregen tijdens mijn tripje.
Ook het harder lopen is natuurlijk niet echt te controleren, het lijkt allemaal wat soepeler verwoord ik het dan goed?

Heel tof, wordt er nog moeilijk gedaan bij campings dat je geen reservering hebt?
Nee ik kon overal op de camping en ook de restaurantjes waren zonder reservering geen enkel probleem.

Best moedig om met zo'n nieuwe motor gelijk zo'n reis te maken, zeker na de minder succesvolle aanloop. Je schrijft leuk (iets meer over de motor svp) en geweldige foto's. Mooie reis toegewenst!
Tja, kapot kan alles, ik heb altijd eigenlijk wel zo iets dat ik het onderweg wel kan oplossen.
Ik best wat pech gehad onderweg met de vele jaren dat ik met mijn camper heb gereisd.
Van een klapband tot defecte startmotor tot versprongen distributieriem aan toe.
Alles is wel weer op te lossen, soms kost het wat meer tijd en loopt de vakantie daarna wat anders maar een oplossing is er altijd.

Ik zal kijken of ik wat meer over de motor kan vertellen..
geen nieuws is eigenlijk goed nieuws toch?? :)
 
Een heel mooi plekje vind ik dat, en op dagen met mooi weer nog best wel wat volk zo in het seizoen.
Ik ben er jaren terug met de Vespa ook ooit eens geweest, met mijn ex achterop..
Dat was wel ff afzien op de 12 inch wieltjes.. :o

Wat jij doet aan onverhard met die Vespa heb ik sowieso respect voor! Het was er nu inderdaad ook druk, ik stond er vrijdag op zaterdag, toen ik zaterdagochtend weer afdaalde richting Beaufort was het zowat filerijden aan tegemoet komende auto's. Staan in het weekend ook redelijk veel wildkampeerders daar.
 
Dag 3
Vertrek: Chianocco TO, Italië
Aankomst: Pavia, Piemonte, Italië
Afstand: 350 km
Route: My route app link
Overnacht: Camping Ticino, Pavia

Vandaag staat de eerste 1500km onderhoudsbeurt voor mijn Guzzi op de planning.
Daarvoor moet ik naar Mandello del Lario aan het Lago di Como, naar Agostini.
De Guzzi dealer in het dorp.:+

Mijn thuis voorbereide route pakt een stukje TET mee. Vanuit Condove noordwaarts de bergen in.
Maar terwijl ik mijn spullen aan het inpakken ben twijfel ik of dat wel zo slim is.
Ik moet om een uur of 2 in Mandello del Lario zijn,
als ik ergens in de ochtend me zelf vast rijd, lek rijd, of wat dan ook, dan ga ik dat niet meer halen.:/

Terwijl ik hier een beetje over nadenk pak ik mijn zooi voor de 2de keer deze trip in en bind het op mijn motor.

full


Helaas moet ik wachten tot dat de receptie open gaat.
Ik moet nog betalen voor mijn overnachting en ik heb gisterenavond mijn vriesblok in geleverd, dat wil ik nog terug.

Samen met mij wacht er nog een ouder Duits stel met een GSA met een aanhangertje er achter.
Wat een kampement hebben die bij zeg ...niet normaal. :X

Zijn motor zit vol gebouwd met elke accessoire uit de touratech catalogus.
Wat een kermis bak zeg, niet mijn smaak.
Maar goed ieder zijn ding.
Ik denk dat ze richting de 70 lopen en toch zijn ze nog samen op de motor op pad
Liggen ze op een luchtbedje op de grond te pitten.:o
Petje af.

Om iets van tien over 8 gaat de receptie open, ik betaal en ga er van door.
200 meter verder draai ik terug om en ga mijn vriesblok maar ophalen. :$
Als mijn hoofd niet vast zat..:o

In het eerste dorpje dat ik door rijd stop ik bij de lokale bakker en met mijn mondkapje voor koop ik wat te eten.
Een croissantje, paar broodjes en wat blikjes te drinken. Inclusief alvast een blik bier.
Die laatste gaan in mijn koeltasje zodat ik vanavond een lekker koel biertje heb als ik aankom op de camping.

Ik klim weer op de motor en volg mijn geplande route, echter 2 bochten verder stop ik weer.
In mijn navi toets ik Mandello del Lario in en klik op "snelste route".
Mijn idee is dat ik liever daar in de buurt wat rond het meer ga rijden en rond lummelen tot het 2 uur is.
In plaats van hier, nog 250 km er vandaan.
Binnen een halve kilometer draai ik de tolweg op en tik ik de cruisecontrol vast op 100km/u,
zet mijn muziekje wat harder in mijn helm en ga er weer eens lekker voor zitten.

Het wordt warmer en warmer en hoe dichter ik bij Milaan kom hoe drukker het ook wordt.
Du ik stop regelmatig bij een tankstation voor wat te drinken te kopen en even de beentjes te strekken.

full


Ondertussen is het bijna 30 graden.. ppff dit is niet het weer om over de snelweg te rijden, tjeemig.

De Guzzi houd zich goed, het bereik op één tank is echt enorm.
Ik heb gisteren net voordat ik bij de camping aan was gekomen nog getankt.
Die 250 km naar Mandello del Lario is peanuts voor de V85.
Er blijft dan nog gewoon 200 km te gaan over volgens het dashboard.
Met net 100 op de klok is het lekker rustig achter mijn schermpje en vallen de trilling ook reuze mee.
Het zadel moet ik nog wel aan wennen, ik heb nu toch wel na een uurtje zitten een pijnlijk achterwerk. :X


Mijn 2de video montage ooit , ben aardig voor me..:$:o

Na wat slingers in de weg en wat tunnels rijd ik over de brug in het Comomeer bij Lecco.
Nog een paar tunnels verder staat Mandello del Lario al aangegeven en draai ik de snelweg af.
Het is zoals gebruikelijk bij dit soort plaatsen in Italië erg druk op de weg langs het meer.
Poehee de warmte zit goed in mijn dikke leren jas. ppfff

full


Ik rijd langs de camping die ik bedacht had voor aankomende nacht en rijd door naar het centrum van Mandello.
Via wat kleine straatjes en steegjes rijd ik mezelf min of meer vast in het voetgangers gebied
maar hé ik zit op een Guzzi.
Ik denk dat ik wel een potje kan breken hier. 8-)

full


Het straatje waar ik in gereden ben loopt dood in een boothelling, naast de achterdeur van de keuken van een bijzonder sjiek restaurant.
Ik trek de Guzzie op de standaard en begin mijn motorkleren uit te doen.
Uit het raam van de keuken zie ik ze af en toe wat bezorgd naar buiten kijken naar die vreemde bleke gozer met zijn motor die zich naast hun keuken staat uit te kleden.
Ik vis mijn zwembroek op uit mijn tas en binnen 5 minuten lig ik in het toch wel koude Comomeer te dobberen.

full


Heerlijk ff de warmte uit mijn lijf.
Ik ga in het zonnetje zitten opdrogen en maak mezelf een broodje met salami en trek een blikje Fanta open.
Het is pas 12 uur dus ik heb nog tijd genoeg voordat de dealer opengaat.
Ik dacht dat die om half 2 open ging maar dat blijkt volgens het blaadje op hun raam pas om half 3 te zijn.
Een half uurtje later ben ik wel een beetje opgedroogd dus ik trek mijn motorbroek weer aan.
Mijn jas gaat maar ff achterop.
Om de hoek is een ijs tentje en ik scoor mijn eerste Italiaanse ijsje deze trip.

Ik rijd nog naar de beroemde foto spot bij de Guzzi fabriek

full


En maak een paar foto's

full


Maar het is nog steeds te vroeg..B|
Ik bedenk me dat ik wel naar de camping kan rijden, mijn zooi daar neer kan gooien en misschien mijn tentje al kan opzetten.
Dan is het vast wel tijd om mijn motor in te gaan leveren en ben ik van mijn bagage af.

Ik rijd richting camping Spiaggia (strand) en bedenk me weer...:X
Ja hoor het is weer zo een twijfel dagje.
Ik zoek een plekje aan het water om nog wat te drinken en wat chips te eten.
En mijn plan te trekken.
Kijk, zo een meer....dat is kei leuk maar ook heel druk en ...heeel druk..
Niet wat ik echt tof vind, of althans nu toch eigenlijk geen zin in heb.

Zo aan het water zit ik onder een boom op een muurtje een beetje naar de watersporters te kijken.
Wat waterskiën en gasten die van een steiger af aan het springen zijn.
Het lijkt wel vakantie.
De tijd verstrijkt en buiten dat ik het zo warm krijg dat ik maar een korte broek op duikel uit mijn tas en me weer omkleed, doe ik niet heel veel.
Om kwart over 2 rijd ik richting de Guzzi dealer en als een echte Nederlander ben ik er ruim te vroeg.
Voor hun winkel is nergens schaduw te vinden dus ik sta een partij te chambreren..niet normaal zeg.

full


Als de deur open gaat valt mijn mond open van verbazing..
Hert lijkt hier wel een dependance van het magazijn van de Guzzi fabriek..
Een hele rij V85's, niet eens klaar voor verkoop, schermpjes er nog niet op, plakband her en der er omheen.

Ik meld me boven bij een van de medewerkers, toffe gasten.
Als ze mijn achternaam horen kunnen ze niet meer ophouden.. (Nistelrooij)
Ja hier leeft de legende nog en we grappen wat over zijn bankrekening en die van mij.
De monteur komt mijn sleutels halen en na wat gepriegel in zijn computer zegt de gast achter het bureau dat mijn motor om een uurtje of 5 wel weer klaar is.

full


Ik loop het dorpje in een in en Mariakerkje steek ik een (elektrisch) kaarsje aan.

full


Ik vind een terrasje en ik ga als enigste gast er eens lekker voor zitten en bestel een colatje.
Deze financiële injectie zal ze wel door deze crisis helpen.

full


Het is juli hé... maar uitgestorven.
Echt bizar, ik vraag me af hoeveel van de bedrijven hier om gaan vallen.

Natuurlijk is er in deze bar wel wat van Guzzi te vinden.

full


Ik slenter nog wat door het dorp en haal nog maar weer eens een ijsje, dit keer bij een andere ijssalon.
Die is wel echt beter..*O*

full


Toch is dat watersport leven ook wel gaaf hoor, beetje bootje varen, dobberen, plonzen, rond kijken, bekeken worden.
Heerlijk lijkt me dat... beetje dromen.

Om een uur of 5 ben ik weer in de zaak en betaal de rekening, trek mijn pak weer aan en rijd er weer weg van.

full


Ik loop nog ff door het stukje van Mandello aan de andere kant van het spoor, stuk nieuwer maar ook erg leuk.
Echt wel een plek om eens terug te komen.

Voor nu heeft het niets doen deze paar uurtjes een plan in mijn hoofd gevormd.
Ik rommel wat in de navigatie en tik Pavia in.
Een stuk onder Milaan, en een stuk op weg van de route die ik eigenlijk voor morgen had verzonnen.
De navi geeft aan dat ik een uurtje of 7 op de camping aan kom vanavond als ik nu weg rijd.
Dus ik druk op de startknop en ga weer op weg.

De rondweg van Milaan is weer echt op en top Italiaanse snelweg..
Heerlijk, lijkt wel een computergame, alleen is nu game over ook echt over als je niet scherp blijft.
Dus dit vreet wel energie, zeker zo met die warmte.

Net onder Milaan stop ik ff om te tanken en een blikje koude cola te kopen.
Ook bestel ik een lekkere café en wat koekjes.
Nog een dik half uur te gaan naar de camping, deze nieuwe energie had ik echt ff nodig.
Het is blaf heet, maar met mijn colletje nat gemaakt om mijn nek en mijn jas flink open geritst is het wel te doen.

Na de beurt mag ik nu over de 5 duizend toeren heen...}):+
Niet dat er dan nog heel veel gebeurd wat vermogen betreft maar het is wel lekker om eens lekker door te trekken.
Beetje gassen, zonder een straaljager na te doen.. klinkt ook echt goed deze Guzzi.

Ik draai de snelweg af en sta gelijk midden in de risotto velden..
I love de Piemonte 😍🥰

full


Nog een paar honderd meter te gaan, ik bind mijn jas achter op de motor en maak nog een selfie.

full


Ik hobbel de laatste paar minuten naar de camping door.
Daar aangekomen maak ik kennis met een eigenaar die de Corona maatregelen echt wel serieus neemt.
Ik moet de aangescherpte regels lezen waar hij bij staat.
Met een infrarood thermometer meet hij mijn temp op (37,5graden) en hij noteert mijn telefoonnummer en mailadres.
Voor het geval er een uitbraak is kunnen ze contact met me opnemen.

full


Toch altijd bijzonder die wifi wachtwoorden..
Nu nog in deze tijd, gooi gewoon open dat netwerk denk ik dan..🤓

Ik zoek een plekje uit, zet de motor op de standaard en trek meteen mijn zwembroek aan.
Als eerste spring ik ff in het heerlijke zwembadje op deze camping.
Ik heb het bad voor mij alleen en in een minuut of 5 koel ik weer heerlijk af.
2de keer gezwommen vandaag, echt vakantie dus.

In mijn zwembroek bouw ik mijn kampement weer op

full


Mooie camping trouwens, leuk zwembad, veel schaduw, niet echt afgebakende plekken, net sanitair.
Van die "badkamers", wc, douche, wasbak in 1 ruimte. Kun je tenminste je kleren kwijt tijdens het douchen zonder dat alles nat wordt.
Maar hetstikt hier wel van de muggen... niet normaal zeg. Als ik ook maar ff een halve minuut stilsta wordt ik meteen aangevallen.

Eenmaal klaar met opbouwen ben ik ook wel opgedroogd en is mijn biertje ook weer op.
Ik trek wat nette kleren aan en loop richting het restaurantje dat de eigenaar van de camping had aangeraden.

full


Geen woord teveel gezegd, Piemonte in zijn beste vorm..

Voorgerecht: ravioli gevuld met een heerlijke lokale kaas.
Soort van Italiaanse kaassoufflé zeg maar.. maar dan wel lekker.

full


Hoofdgerecht, bistecca van de gril met aardappels:

full


en op mijn verzoek een bakje vers fruit

full


Karafje wijn er bij en een fles water.
40 euro verder loop ik wat rozig met een volle buik terug naar de camping.
Daar duik ik meteen mijn bedje in en volgens mij slaap ik ook meteen.. denk ik.. toch???
 
Bekende weg, bekend dorp, bekende poort.... Altijd geweldig om daar weer te zijn! Mooi verslag, leuk om te lezen, goeie reis verder!
 
Terug
Bovenaan Onderaan