De nieuwe Piaggio X 10 Gran Turismo 125/350/500

Die lijnen doen me iets te futuristisch aan. 'k Ben er precies geen fan van..
 
Vindt de X10 veel trekjes van de Majesty400 hebben, inderdaad de X10 is iets sierlijker.

Leuk dat Piaggio weer terug is in de GT klasse, maar de Oostenrijkers hebben het over een indicatie prijs €8000~€9000 voor de 500 uitvoering.
 
Laatst bewerkt:
In mei leverbaar en hierbij de prijzen voor de 350 en 500, die van de 125 komt nog. De Piaggio X10 350 Elegance (zonder ABS/ ASR) € 6.399,- Executive (met ABS/ ASR) € 7.299,-. De Piaggio X10 500 Executive gaat € 8.129,- kosten. Dit is de enige uitvoering en is standaard uitgerust met ABS/ ASR.
 
De 350 is ondanks het iets kleinere blok met hetzelfde vermogen toch 800,- goedkoper dan de majesty, wat stiekum toch best veel is, maar deze staat dus bovenaan het lijstje als mogelijke opvolger voor de majesty...
 
ik vind het wel wat weg hebben van een over sized PCX hihi.
mijn smaak is het niet.
wel leuk voor een film gespeeld alsof ergens in 2050 ofzo hihi.
 
De 350 is ondanks het iets kleinere blok met hetzelfde vermogen toch 800,- goedkoper dan de majesty, wat stiekum toch best veel is, maar deze staat dus bovenaan het lijstje als mogelijke opvolger voor de majesty...
Het is maar waar de X10 mee wordt vergeleken, deze is bijv. ruim 2000 euries meer dan een DT300i (ABS) of neem de SW-T400 (ABS), die 700 euries meer is dan de X10.
 
Laatst bewerkt:
Prachtige scoot. Denk dat hij ook in Nederland aftrek gaat vinden.

Motorcity in Amsterdam heeft voor mij getracht een proefrit te regelen op de X10 350 zonder ABS. Zij hebben geen dealer kunnen vinden die er een beschikbaar had. Als reden werd gegeven, dat de dealers er geen in huis hebben omdat ze niet denken dat er gretig aftrek zou plaatsvinden.
Tja, nu ben ik een potentiele koper en dan lijkt het mij niet meer dan logisch dat je een proefrit wilt maken. Als dat niet tot de mogelijkheden behoort, dan zal het de verkoop er van inderdaad nooit wat worden.

Bovenstaande alinea wilde ik op de website van Piaggio ventileren, maar die blijkt alleen toegankelijk te zijn voor dealers. Wie moet het nou van wie hebben!? :?

Edit: Blijkt een foutje op de site te zijn. Wanneer je contactformulier selecteert, dan verschijnen de rubrieken/omschrijvingen wel |( Maar goed, het was een aardige dame aan de telefoon.
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht dat die X10 pas ergens in Mei zou komen...?

Motorcity ben ik zondag geweest en komende zondag ga ik proefritje maken op een Mana 2009 vanwege belangstelling in de GT. Dus eerst maar kijken hoe de automaat bevalt. Dit omdat een proefrit met een Italiaan lastig is te realiseren.
 
Ben nog aan het brainstormen, de Maxsym 400i is ook niet slecht en daarvoor zou ik in Veenendaal terecht kunnen. Het onderhoudsinterval van 10K van Piaggio is naast het model ook aantrekkelijk.
 
Laatst bewerkt:
ze lijken op elkaar
full
 
Geen warm gevoel? Dat kan en is niet helemaal onbelangrijk.

Test vind ik matig, prijsverschil is nog maar 1000,- excl ABS en onderhoud. Rijwind Majesty is met standaard scherm niet goed bij >1.75mtr en topsnelheid meten op de teller is natuurlijk bij elke scooter giga onzin en niet serieus te nemen.

Nu maar weer on-topic verder met de X10 :)
 
Ja, je hebt gelijk. Zoeven Piaggio Nederland gebeld en uitgelegd dat ik zou willen proefrijden op de X10 350 en er blijkbaar geen enkele dealer mij kan helpen.
Zij gaan bij het hoofdkantoor informeren hoe ze mij zouden kunnen helpen. Nou, wacht maar af.
 
Vandaag teruggebeld door Piaggio. Het hoofdkantoor heeft inderdaad bevestigd dat er geen enkele dealer is met een XT10 maar dat ze onderweg zouden zijn en dat het dan nog zo'n 2 maanden zou duren eer ze beschikbaar zouden zijn voor proefritten. Voor mij duurt dat te lang en ga maar verder met het maxsym avontuur.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag teruggebeld door Piaggio. Het hoofdkantoor heeft inderdaad bevestigd dat er geen enkele dealer is met een XT10 maar dat ze onderweg zouden zijn en dat het dan nog zo'n 2 maanden zou duren eer ze beschikbaar zouden zijn voor proefritten. Voor mij duurt dat te lang en ga maar verder met het maxsym avontuur.

Hele slechte zaak dat het zolang moet duren;
full



Piaggio X10 350 Executive

.
 
Laatst bewerkt:
eindelijk bewegende beelden...wat een machine, verstelbare rugsteun, abs en asr, electronisch verstelbare vering, schakelaars met verlichting, het woord comfort kennen ze daar blijkbaar wel...ik weet alleen nog niet of ik hem mooi of lelijk moet vinden...

weet iemand waar kan ik wat meer info over de 350cc en 500cc blokken vinden? zag al dat de 500cc een 1 cylinder is, wat voor mij de keuze al wat makkelijker maakt.

hier wat nederlandse info over prijzen enzo:
http://piaggiodealers.nl/piaggio/model/piaggio-x10-500-abs

is nog onder voorbehoud, maar ik vind dat ze hem scherp in de markt zetten...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan