De nieuwe R1 2002

F1R3BL@D3

MF veteraan
19 mei 2001
1.525
0
Ondanks dat ik een Honda man ben, wil ik jullie dit toch niet onthouden :

01613456.jpg


01613454.jpg


Schijnt dat deze fiets 153 pktjes heeft, volgens mij ook nog eens op het achterwiel.
Fireblade heeft er 145 op het achterwiel.
Kortom welldone Yahama!

P.s dit zijn computergenereerde foto\'s
 
Laatst bewerkt:
163 PeeKaatjes las ik bij de R1-club

Maar die waren iets te optimistisch denk ik :P

Motorcyclenews wrote:
We expect the power to go up by around 2 or 3bhp – bringing the figure up from the current, claimed 150bhp at the crankshaft to around 152-153bhp.
 
Laatst bewerkt:
Vind zo\'n zwart frame helemaal niks. |(

En nu hebben ze de achterbrug ook nog eens zwart gemaakt. Als dat nou blank metaal was: ERRUG VETTE FIETS! :9~
 
ai! de oude is fraaier, dat zwarte had idd wel chrome mogen zijn...

weet je zeker dat dit de standaard versie is...?
\ '(

computer graphics he? Maar hopen dat het origineel meer op het oude lijkt.
Yamaha blijft kont schoppen! :]
 
Laatst bewerkt:
Hij is ff wennen, deze anorexiafiets :P , ze maken ze ook steeds slanker en lichter. :)

In het blad Motor las ik dat hij 162 PK had en 167 KG woog. Bijna 1 op 1 dus. :}
 
Here it is… the 2002 R1

Yamaha’s 2002 R1 will be faster, more powerful and even lighter than the current bike in response to Suzuki’s GSX-R1000 and the challenge of Honda’s revamped 2002 FireBlade.

MCN’s exclusive computer-generated image is based on factory information and we believe it to be a near-perfect representation of how the bike will look.

The styling might not be a revolutionary step forward, but look closely and you’ll see almost nothing has been left unchanged.

The frame, swingarm, suspension and brakes are totally new, while the engine has been heavily modified to help boost power. And while the bike is still instantly recognisable as an R1, the plastics are actually all new.

The chassis has received the most work in an effort to make the handling even sharper than the current bike and make it easier for riders to cope with the huge amount of power.

Although the frame rails appear to be a similar shape to the current ones, the chassis is actually completely new and is expected to go under the name \" Deltabox III \" in place of the current Deltabox II.

Insiders claim the frame is 30 per cent stiffer than the current design, and around 600g lighter. As on today’s bike, the engine is a structural member, providing much of the chassis’ strength.

The alloy swingarm is also new – with an asymmetrical design to allow the exhaust system to be tucked in closer, increasing the bike’s ground clearance on right hand corners. It’s also stiffer than the current version, but slightly heavier.

The forks are up from 41mm to 43mm in diameter. New internals should improve feedback and allow the suspension to work more efficiently, too.

Voor de rest lees het hier :P
 
Hij is ff wennen, deze anorexiafiets :P , ze maken ze ook steeds slanker en lichter. :)

In het blad Motor las ik dat hij 162 PK had en 167 KG woog. Bijna 1 op 1 dus. :}

Ja, ik weet het niet, anorexiafiets... Daar lijkt het wel op. Ziet er toch wel mooi uit, maar wel te veel zwart. Meer blank metaal. Maar de \'oude\' ziet er iets krachtiger uit, meer \'body\'. Vind ik mooier.

Oh ja, en dat merkje erop, hè... })
 
OH MY GOD wat is dat ding lelijk!

Wie soept hem eens een ander kleurtje aan?
Hier heeft men dus teveel aandacht gegeven aan de performance ipv de looks.
 
Laatst bewerkt:
ze moeten ophouden met die \"uithonger-look\"...

wij mannen houden wel van een beetje vlees aan het frame... 8-)
 
Je ziet al bij de oude R1 en de R6 dat de japanners spelen met het verschil tussen onderkuip en onderspoiler

dit is gewoon een onderspoiler geworden...
opzich nix mis mee, maar ik zie dat de nieuwe sportmotoren kwa styling nu meer van de Superbike/GP racers af gaan staan.

En dat alleen maar om gewicht te besparen, want dat is wat er achter zit. :j
 
Eerst zien dan geloven,de kuip vind ik niet mooi gewoon ugly de rest kan er mee door.
Toch denk ik dat het toch even anders zal zijn dan op deze namaakshot.
 
\'k vind dat zwarte frame juist super! :9~
De styling is voor de rest weinig aerodynamisch denk ik. Zet er een lange european op en dat fietsje ziet er uit als een mini-bike!
Dat wordt waarschijnlijk lekker veel wind vangen!
 
Oooohhhh ,dat zwarte frame vind ik ook wel fraai maar die kuip nee.
En hij moet blauw zijn met een pktje of laten we zeggen 168 en 168 kg..moet kunnen in deze tijd hhhhhhhmmmmmmmmmmmmmmmm.
 
J.W., eerst wat een geweldige ode! Heel leuk gedaan!

Dan die R1, wat een rare rommelige achterkant. Niet leuk dus. Verder is hij wel scherp gesneden, maar ik moet nog ff wennen om hem nu mooi te vinden.
 
Ik schrik midden in de nacht wakker, door een nachtmerrie.
Ik droomde dat de 2002 R1 sneller was dan de nieuwe Fireblade :(
Denk ff checken om te kijken of iemand al antwoord wist op onderstaande vraag:

Ja maar is dat op het achterwiel?

MMMM denk niet dat ik op dit tijdstip nog antwoord krijg, ff kijken of ik mijn vriendin dan nog maar wakker kan maken ;)
 
nee ,het kan niet aan het achterwiel zijn want dan heb je echt meer cc voor nodig
164 pk aan krukas min 12 % transmissie verlies is
dus ongeveer 140+ pk aan het wiel
niet slecht dus ,maar dan komt ook het gewicht nog
wat zwaar mee telt,droog gewicht van gemiddelde goede jap ,is geloof ik ( verbeter me maar als ik het fout heb) 165 kilo +20 liter benzine en alle andere vloeistoffen die weg gelaten zijn , rond de 195 kilo rij klaar
greeeetzz redbull man 996 cc met 130 pk aan het wiel en 185 kilo rij klaar ,met behulp van titanium carbon en magnesium
 
Ik hoop dat deze computerfoto\'s het heel erg fout hebben.

Wat een verschrikkelijk lelluk ding. De neus (foto 1) is wel lekker. Maar de rest van het ding is echt niet om aan te zien. Het is toch geen Fazer 1000 ? Beetje kuip extra mag wel vindt ik.
 
Dit is allemaal gissen.
Het zijn allemaal tekeningen met iets teveel al bestaande onderdelen, dus er is niets van bekend, anders hadden we wel echte foto´s gezien.

Nog maar even wachten
 
Terug
Bovenaan Onderaan