De nieuwe Suzuki Burgman 400

update drp 18gram,verbruik is minder geworden 1,5 km op een liter topsnelheid duidelijk omhoog 5km. 1500 minder toeren bij top snelheid en over de hele lijn minder toeren. lijkt ook of hij beter optrekt maar daar heb ik geen cijfers over dat is gevoel.
 
Dat is goed te horen. Net de dingen die je wilt toch als je andere rollen zet. Nu zou de nieuwe 400 ook mijn aandacht hebben,mocht ik iets anders zoeken. Maar nu nog tevreden met me suzuki an 650z.
 
17 gram is voor het korte werk beter met 18 gram meer op de snelweg beter
waar het mij omging is het aantal hoge toeren op volle snelheid dat is 15oo minder nu
 
de kosten tot nu ,bij 1700km de eerste olie wissel gehad 29 euro kosten,de 2 beurt bij 9000km was oliewissel en kleine beurt 119 euro dat zijn de kosten na 10000km. bij 14000km nieuwe achterband (scootersmart) nieuwe remblokken en beetje olie 160 euro bij van der kuinder. bij 15500 km de 3 beurt was 350 euro geen gekke dingen op de bon zat het wisselen van de drp bij inbegrepen(wel zelf aangeleverd). 24000km beurt was een dure,1175 euro dat is incl setje nieuw rubber scootersmart. en een nieuwe achterschijf en remblokken ik rij nogal hard en ruw volgens de dealer het is maar een tourscoot geen race .dit zijn de kosten tot nu toe 1833 euro dat is inc 2 achterbanden en 1 nieuwe voorband en 2 setten remblokken en een nieuwe achterschijf.
 
de kosten tot nu ,bij 1700km de eerste olie wissel gehad 29 euro kosten,de 2 beurt bij 9000km was oliewissel en kleine beurt 119 euro dat zijn de kosten na 10000km. bij 14000km nieuwe achterband (scootersmart) nieuwe remblokken en beetje olie 160 euro bij van der kuinder. bij 15500 km de 3 beurt was 350 euro geen gekke dingen op de bon zat het wisselen van de drp bij inbegrepen(wel zelf aangeleverd). 24000km beurt was een dure,1175 euro dat is incl setje nieuw rubber scootersmart. en een nieuwe achterschijf en remblokken ik rij nogal hard en ruw volgens de dealer het is maar een tourscoot geen race .dit zijn de kosten tot nu toe 1833 euro dat is inc 2 achterbanden en 1 nieuwe voorband en 2 setten remblokken en een nieuwe achterschijf.

Voorlopig kun je er weer tegen, en dat mag ook wel, want je hebt al aardig wat uitgegeven, in 24.000km. Heb je al die beurten laten doen bij van der Kuinder? Die is namelijk nogal vrij duur, met zijn uurtarief. Die beurt bij 15.500km,die had je wel kunnen overslaan, een keer in de 10.000 km is genoeg. Wat is een ( drp ) Dat de dealer zegt, dat je te hard en te ruw rijd, getuigt ook al niet van al te veel fatsoen. Hij moet juist blij zijn dat jij zo rijdt, dat zijn voor hem extra inkomsten. Hoe is het met je zadel, heb je nog last van je stuitje, zoals je eerder schreef. Voor de rest nog veel plezier met de Burgman.


Groeten.
 
1 beurt bij van der kuinder dat was voor nieuwe blokken en achterband en een klein beetje olie erbij was ook niet echt een beurt .hij is bij goedhart in onderhoud dat bevalt me goed op deze laatste dure bon na dan. drp zijn drpully rollen is aanrader.dat ik nogal beuk met me scooter is de oorzaak dat ik de hele remhandel aan de kook kreeg en was geen kritiek of zo maar meer de oorzaak.ik heb een gel kussen gekocht en tot nu toe nergens meer last van.
 
de kosten tot nu ,bij 1700km de eerste olie wissel gehad 29 euro kosten,de 2 beurt bij 9000km was oliewissel en kleine beurt 119 euro dat zijn de kosten na 10000km. bij 14000km nieuwe achterband (scootersmart) nieuwe remblokken en beetje olie 160 euro bij van der kuinder. bij 15500 km de 3 beurt was 350 euro geen gekke dingen op de bon zat het wisselen van de drp bij inbegrepen(wel zelf aangeleverd). 24000km beurt was een dure,1175 euro dat is incl setje nieuw rubber scootersmart. en een nieuwe achterschijf en remblokken ik rij nogal hard en ruw volgens de dealer het is maar een tourscoot geen race .dit zijn de kosten tot nu toe 1833 euro dat is inc 2 achterbanden en 1 nieuwe voorband en 2 setten remblokken en een nieuwe achterschijf.

Poei, dat is serieus geld! Wat maakte het zo duur? Uren of materiaal??

Ik heb net de 1000km beurt gehad en moest toch €140 aftikken. Dit viel me best tegen eerlijk gezegd. Maar goed. Zoveel km maak ik niet. Dus over 8k maar weer terug!
 
422 euro arbeidsloon 200 euro banden + montage, en blokken en schijf130 euro.en 12 euro leen motor en voor de rest matriaalkosten.
je kan er dus vanuit gaan dat een normale 24000km beurt 800 eutjes gaat kosten.
 
die 20000km beurt bij een 650 is nog duurder vrees ik.kleppen zijn gesteld hij loopt nou door tot 150km per uur op de snelweg.
wel met hoog scherm en topkoffer.
 
Fijne tip van dat gelkussen Mteun-03 :) Ik heb afgelopen vrijdag een nieuwe AN400 opgehaald en gelijk een dikke 800 km. in de Eifel bijgetikt. Merkte na een 150 km. wel enige krentverdoving maar dat kan ook een gevalletje nieuwe houding zoeken zijn. Vlg week de 1e beurt laten doen en dan eens zien na wat lange ritten of zo'n kussentje nodig is.
20190823_121317.jpg
 
Fijne tip van dat gelkussen Mteun-03 :) Ik heb afgelopen vrijdag een nieuwe AN400 opgehaald en gelijk een dikke 800 km. in de Eifel bijgetikt. Merkte na een 150 km. wel enige krentverdoving maar dat kan ook een gevalletje nieuwe houding zoeken zijn. Vlg week de 1e beurt laten doen en dan eens zien na wat lange ritten of zo'n kussentje nodig is. Bekijk bijlage 1422926

Gaaf ding zeg!
Ik heb een motorjeans gekocht en merk dat ik minder last heb van mijn stuitje.
Met mijn textielbroek heb ik veel meer last.
 
Thanks 8-) vind 'm zelf ook e-r-r-u-g gaaf in deze kleurstelling. Wel gelijk die ontsierende oranje reflectors verwijderd en ga misschien nog de 'burgman' belettering er af halen als het geen plaksporen nalaat (?) Vwb die motojeans is wellicht ook een optie, vong vanuit de stoffige wandelgangen ook nog ergens op dat er broeken zijn met zo'n jellybud on the ass maar ik kom nog uit de tijd dat de koplampen van ijzer en glas werden gemaakt dus ben ff uit de motorfashion ;)
20190825_170456.jpg
 
Fijne tip van dat gelkussen Mteun-03 :) Ik heb afgelopen vrijdag een nieuwe AN400 opgehaald en gelijk een dikke 800 km. in de Eifel bijgetikt. Merkte na een 150 km. wel enige krentverdoving maar dat kan ook een gevalletje nieuwe houding zoeken zijn. Vlg week de 1e beurt laten doen en dan eens zien na wat lange ritten of zo'n kussentje nodig is. Bekijk bijlage 1422926
ik heb de mijne ook gelijk in de eifel ingereden. gefeliciteerd
 
Dank je, heb me wel niet aan de voorgeschreven 'onder de 4000 toeren blijven' gehouden want anders zat ik nu nog in het Noordelijke deel van Saarland.
Belangrijkste is goed warm rijden en variabel toerentallen aanhouden, geleidelijk doorhalen tot max. 6000rpm en weer afremmen op de motor. Na een 3 tot 400 km. soms even tot 7000rpm en weer laten zakken. Na de 1k. beurt incidenteel max. de 8000rpm aanhalen en verder variabel daaronder houden tot de 1600 km.

'Twas wel erg frisjes in de Eifel maar het gedeeltelijke inrijden was te doen:

20190825_182529.jpg


Heerlijk machientje tot dusver, belooft wat als het hok helemaal los kan. Merk uiteraard wel veel meer potentieel t.o.v. mijn side-kick Honda PCX125 _O-
 
De 1e beurt gepasseerd en mocht 83 euro aftikken voor 2 ltr. 10w40, ringetje en oliefilter binnen 35 minuten... 3 jaar garantie dus 3 jaar verplicht naar de dealert :/

Gelijk het hok maar ontdaan van de Burgman benaming en de S op het front naar de geschiedenisboeken verwezen, imo een stuk strakker zo Burgman loos *O*

20190909_124623.jpg
20190909_124453.jpg
 
Laatst bewerkt:
Gisteren heeft mn burgman 2e beurtje gehad (6000 km), kostte 120,- euro incl leenmotor, wilde ook de dr pully rollen erin laten zetten maar wacht daar nog even mee omdat ik dan geen garantie meer heb volgens de dealer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan