De nieuwe Suzuki Burgman 400

Ik ook want ik had ook een Piaggio Beverly 350 van 2015, waarvan ik denk dat de Piaggio sneller is wat wegrijden betreft i.v.m tractiecontrol, maar ik moet nog 14 dagen wachten.
 
ik heb de Beverly ook gehad het ontloopt mekaar niet veel,maar boven de 80 km word de burgman sneller.maar het rijd compleet anders dit is veel meer motorscooter.
 
vandaag stukje snelweg volgas gereden 145 meer kwam er niet uit...... stond wel wind.
 
Was dat op de teller of GPS gerelateerd?
Want mijn Yamaha Xmax250 loopt dan niet eens zo gek langzamer dan de Burgman 400.
 
En begrijp me niet verkeerd of negatief hoor. ( en het is ook geen wedstrijd ofzo )
Ik bedoel er alleen maar mee te zeggen dat het verschil tussen jouw 150cc meer tellende motorscooter in topsnelheid mij wat tegenvalt als ik dat vergelijk met mijn Xmax250.
Tenzij jij die 145km per uur op topsnelheid als GPS waarde zag, want dan vind ik het wel een nette waarde want dan zou je maar zo een 160km per uur op de teller kunnen zien.
Mijn Xmax250 zal op topsnelheid een ruime 120km per uur rijden.
Laten we er krap 130 van maken.
Ik heb tot op heden nimmer de Xmax250 op top laten rijden, maar wel eens een 700 toeren onder het rode bereik.
Daarvan afleidend en met GPS gereden op de Garmin haal ik een topsnelheid van rond de 130km per uur.
Indien jouw Burgman op GPS die 145km per uur maximaal zou rijden, dan vind ik het verschil van slechts 15km per uur behoorlijk klein tussen een 250cc en 400cc scooter.
Vandaar mijn reactie.
Vr gr
 
En even ter aanvulling, zelfs ik rij met mijn Yamaha Xmax250 redelijk normaal op de snelweg.
Daarmee bedoel ik dat ik de rit van 50 kilometer naar mijn werk niet de gashendel tot de stuit zet en na die 50 kilometer weer terugschroef.
Doorgaans houd ik in acht een dikke 1000 toeren per minuut onder het rode gebied te zitten.
Dat zit bij mij op een 8200 toeren.
Ik houd hooguit 7000 toeren aan gedurende het snelwegritje en dat zou geenzins een probleem moeten zijn voor het motorblokje.
Doorgaans zit ik zelfs op 6500 toeren dus bijna 2000 toeren onder het maximum.
Alles erg prettig voor de scooter dus.
Vr gr
 
zal wel door de wind komen ik kreeg hem een keer op 155 op de teller.topsnelheid valt mij ook ietsie tegen maar waneer rijd je dat nou.
ik rij nooit harder dan 130 op de snelweg is mij hard genoeg wil alleen vlot inhalen
 
ik heb de Beverly ook gehad het ontloopt mekaar niet veel,maar boven de 80 km word de burgman sneller.maar het rijd compleet anders dit is veel meer motorscooter.


Topsnelheid > 150 who cares? Net als acceleratie, ook niet echt belangrijk. De Suzuki is een scooter uit een heel ander segment. Dit brengt mij waarom ik destijds voor een scooter ben gegaan. Eenvoudig, goedkoop, praktisch, opbergruimte en biedt veel bescherming (BV heeft een hoog windscherm). De technologie van de motorscooter staat niet stil, het wordt steeds complexer. Ga je voor bovenstaande kom je m.i. bij scooters uit op 1 cilinder scooters rond de 300 cc, wil je meer kom je in een ander en duurder segment. Persoonlijk vind ik dat de Burgman het suffe uiterlijk van zich af heeft geschud, het is echt een mooie machine.
 
Ik vind de nieuwe Burgman 400 ook een zeer mooie machine. Ik denk wel dat de topsnelheid iets op zal lopen. Mijn DT350 ging in het begin ook rond de 150 km p/u op de teller. Inmiddels loopt het ding rustig naar de 160. Ik schat 145 GPS. Ik denk zeker dat de Burgman dat zal halen.
 
ik vermoed dat ook dit was pas de 2 x dat ik tijdje volgas reed in 3000km, komt er bijna nooit van.
 
Topsnelheid > 150 who cares? Net als acceleratie, ook niet echt belangrijk. De Suzuki is een scooter uit een heel ander segment. Dit brengt mij waarom ik destijds voor een scooter ben gegaan. Eenvoudig, goedkoop, praktisch, opbergruimte en biedt veel bescherming (BV heeft een hoog windscherm). De technologie van de motorscooter staat niet stil, het wordt steeds complexer. Ga je voor bovenstaande kom je m.i. bij scooters uit op 1 cilinder scooters rond de 300 cc, wil je meer kom je in een ander en duurder segment. Persoonlijk vind ik dat de Burgman het suffe uiterlijk van zich af heeft geschud, het is echt een mooie machine.
ik denk dat de burgman nog steeds tot de middenklasse hoort net zoals de x citing alles daarboven is maxi.
en als je niet handig bent is een scooter niet goedkoop en zeker niet als je km maakt in vergelijk met de auto.
maar het is oh zo leuk lekker scooteren.jij rijd er weer zoveel km mee dat het wel weer goedkoop word ;)
 
Laatst bewerkt:
als je wat wil weten het onderhoudsboekje ligt naast me comp, auto stond vandaag bij garage dus op de scooter dan maar was echt fris vandaag.
 
Vandaag de nieuwe Suzuki witte Burgman AN400A gehaald. ziet er prachtig uit.
Eerst maar inrijden 1000km tussen 4000a5000 toeren.
Direct is het verschil tussen een Piaggio Beverly 350 en Suzuki Burgman 400 te merken. niet slechter of beter, maar anders.
 
gefeliciteerd ,ik hoop dat hij jou net zo goed bevalt.
let is op de vering vooral in de bochten en met klinkers.
als hij warm is kan je gerust 110 kmper uur rijden tijdens inrijden.
ik heb de mijne ingereden tijden eifel trip en dat ging niet rustig.
 
Laatst bewerkt:
Was vanmiddag bij MP Wateringen. Staat een mat licht grijze burg 400 voor 6900 uuro.
Wel mooi ding, voelde licht aan ook . Denk 2017model??
 
ik rij regelmatig in het donker, bij mij in de polder vind ik de licht opbrengst tegenvallen. 1 van de weinige minpuntjes.
 
Bij Wateringen staan twee oude en twee nieuwe modellen van de Burgman an400a.
De nieuwe kosten 8599 en de oude 6299 euro als ik het goed heb gezien.
 
me scherm koffer en handkapen zitten er op,alles van givi.
foto's komen nog.1 probleem de handkappen raken het scherm met veel stuur uitslag denk dat ik ze er weer afhaal.
 
7000km op de teller weinig klachten tot nu toe behalve het hoge toerental en de topsnelheid.
140km per uur op de teller meer zit er niet in met hoog scherm en dan draait ie 8000/8500 tpm.voor de rest doet ie alles wat ie moet doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan